معاون نظارتی بانک مرکزی مطرح کرد؛ وعده جدید بانک مرکزی تسویه با تمام سپرده‌گذاران موسسات مالی غیرمجاز تا پایان بهمن

گروه اقتصادی الف،   3961103078 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

حیدری گفت: تا پایان هفته اطلاعیه بانک مرکزی در خصوص موسسات مالی غیرمجاز صادر و تا پایان بهمن کار تسویه حساب با همه سپرده‌گذاران خاتمه یافته تلقی می‌شود.

وعده جدید بانک مرکزی تسویه با تمام سپرده‌گذاران موسسات مالی غیرمجاز تا پایان بهمن

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی در نشست مشترک مسئولان اقتصادی دولت با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در موسسه ثامن الحجج تسویه حساب با سپرده گذاران تا سیصد میلیون تومان عملیاتی شده و مابقی هم تا دهه فجر پرداخت خواهد شد. ضمن آنکه به سپرده گذاران بالای 300 میلیون تومان هم اکنون سیصد میلیون تومان پرداخت شده است.

حیدری ادامه داد: در موسسه اعتباری فرشتگان، به سپرده گذاران تا 200 میلیون تومان،  200 میلیون تومان پرداخت شده است، چرا که دارایی‌های این موسسه کفاف طلب سپرده گذاران را می دهد، اما آنها از تیر 94 به بعد سودی نمی‌گیرند.

معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: در موسسات افضل، وحدت و البرز هم با سپرده گذاران تا صد میلیون تومان تسویه شده و به سپرده گذاران بالای صد میلیون تومان، صد میلیون تومان پرداخت شده و باقی سپرده گذاران هم که کمتر از دو درصد سپرده گذاران هستند صد میلیون تومان دریافت کرده اند و در حال تسویه نهایی با آنها هستیم.

حیدری در خصوص موسسه بدر توس، گفت: این موسسه هزار میلیارد تومان به مردم بدهکار است درحالیکه تنها 17 میلیارد تومان دارایی مکشوف دارد و ما برای تسویه با سپرده گذران آن، 56 میلیارد تومان اختصاص دادیم و 61 فقره سند در استان خراسان توسط قوه قضاییه شناسایی شده که در صورتیکه معاون اول قوه قضاییه آن را قطعی اعلام کند، عملیات پرداخت به سپرده گذاران این موسسه هم آغاز می شود اما دامنه تخلفات در این موسسه بسیار گسترده بوده و 700 میلیارد تومان سپرده جعلی و موهوم در این موسسه شناسایی شده یا بخشی از آن در بیرون فروخته شده اما در موسسه ثبت نشده است.

معاون نظارتی بانک مرکزی در خصوص نوسانات نرخ ارز در هفته های اخیر، گفت: برخی اظهارات غیر کارشناسی از جمله اینکه قرار است از سپرده های بانکی مردم مالیات گرفته شود ، موجب ترس مردم می شود و عده ای، نگران شده و پول خود را از بانک خارج کرده و به دنبال خرید دلار می روند.

وی افزود: در همین موضوع موسسات مالی و اعتباری، 21 هزار و 500 میلیارد تومان پول تازه به اقتصاد تزریق شد که بخشی از آن به سمت بازار ارز و دلار رفت و موجب افزایش تقاضا شد درحالیکه عرضه محدود بود.

حیدری درخصوص واگذاری دارایی های منجمد شده بانک‌ها،گفت: در سه سال گذشته 35 هزار میلیارد تومان سهام و املاک بانکها آزاد شده و امیدواریم تا پایان تیر سال آینده یعنی در 6 ماه آینده همین میزان واگذاری و فروش با سرعت بالا انجام شود و اهداف قانونگذار تامین شود تا این مبالغ صرف افزایش سرمایه بانکها شود اما از سویی باید دقت کرد که اگر سرمایه اضافه شود و از سوی دیگر زیان بانک‌ها افزایش یابد این اقدام هیچ تاثیری ندارد.

وی افزود: باید مشکلات بانک‌ها از درون حل شود و بانک مرکزی در تلاش است در یک بازه 10 ساله از درون و با اصلاح مکانیزم‌ها مسایلی چون سود دهی، ترازنامه و نقدینگی را حل کند. حیدری تصریح کرد: یکی دیگر از موانع موجود در سر واگذاری‌ها، دخالت‌های سایر دستگاه‌های نظارتی است که مانع از فروش و تاخیر در واگذاری‌ها می‌شود.

وی اصلاح کارمزدها را یکی دیگر از برنامه های بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی دانست و افزود: در این راه بیش از هزار مورد اصلاح انجام شد اما سازمان حمایت از مصرف کنندگان موضوع را به سازمان تعزیرات ارجاع داد که منتظر اعلام نظر این سازمان هستیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۹۱۲۳۱۰:۵۸:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۳
مردم نباید هزینه یک عده نزول خوار واز سوی دیگر دزدی یک عده صندوق دار رابدهند.
ناشناس۲۱۹۱۲۹۱۱:۰۱:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۳
اقای رئیس جمهور در مصاحبه خود و با حضور میلیونها بیننده می فرمایند که ما اصل سپرده های مردم را همراه با سود معقول به مردم باز پس می دهیم و انگاه در مورد موسسه مجاز کاسپین که خود دولت مسئول ایجاد اعتماد و تشویق مردم به سرمایه گذاری در ان بوده است اقای حیدری در همان روز مصاحبه به صراحت اعلام می دارد که هیچ سودی به سپرده گذاران تعلق نخواهد گرفت و حتی حاضر نیست پس از گذشت سه سال از سپرده گذاری مردم اصل پول مردم را به انان باز پس دهد و در حالی که ارزش پول مردم در این مدت نصف شده است هنوز هفتاد در صد مطالبات مردم در موسسه کاسپین پرداخت نشده است .
محمد۲۱۹۱۳۱۱۱:۰۲:۱۳ ۱۳۹۶/۱۱/۳
چرا به مردم دروغ می گویید بنده دویست ملیون سپرده داستم صد وسی ملیون پرداخت شده من تا اخرش ایستاده ام وحقم را خواهم گرفت
ناشناس۲۱۹۱۳۴۱۱:۰۷:۱۲ ۱۳۹۶/۱۱/۳
می بایستی گزارشی جامع از تخلفات مدیران و سهامداران این موسسات مالی و همدستانشان تهیه و به محضر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)تقدیم گردد تا شاهد برخوردی بی شائبه و در خور این مفسدین اقتصادی که قصد به زمین زدن کشور را داشته اند باشیم.
ناشناس۲۱۹۱۵۳۱۱:۲۶:۳۱ ۱۳۹۶/۱۱/۳
دارید قضیه را وارونه جلوه می دهید موسسات اعتباری منابع مردم را به سمت خود می کشیدند و حتی قسمتی از این منابع را در بانک های دولتی سپرده روزشمار می کردند که اگر سپرده گذاری نیاز داشت سریعا پرداخت کنند و چون بانک های دولتی اقبالی از منابع مردم نداشتند لذا سیاست بدین صورت قرار گرفت که موسسات به بهانه های مختلف از بین بروند تا منابع مردم به سمت بانک های دولتی سرازیر شود و الا این موسسات سابقه دو دهه فعالیت را دارند و هیچ مشکلی نداشتند مشکل بر اینها تراشیدند چطور بانک مرکزی بدون بررسی به دادستان نامه زده که فلان موسسه 4000 میلیارد کسری دارد لیکن 15 ماه از آن تاریخ گذشته و هنوز شناسایی املاک ادامه دارد و طبق مستندات دارائی های موسسه بسیار بیشتر از بدهی های آن است و بی دلیل مردم را 15 ماه عذاب دادند ضمنا فقط خود مجوز موسسه چندین هزار میلیارد تومان ارزش دارد که در صورتیکه همه سهام موسسه کاسپین در بورس به مردم واگذار شود بیش از دو برابر بدهی هایش ، دارائی خواهد داشت و می تواند تا روز تسویه همه مطالباتش شامل اصل و سود سپرده ها را طبق قرارداد پرداخت کند.
ناشناس۲۱۹۱۵۵۱۱:۲۶:۵۸ ۱۳۹۶/۱۱/۳
با سلام، به این جمله آقای حیدری توجه کنید: حیدری ادامه داد: در موسسه اعتباری فرشتگان، به سپرده گذاران تا 200 میلیون تومان، 200 میلیون تومان پرداخت شده است، چرا که دارایی‌های این موسسه کفاف طلب سپرده گذاران را می دهد، اما آنها از تیر 94 به بعد سودی نمی‌گیرند. آقای حیدری، اولا" اگر دارایی‌های این موسسه کفاف طلب سپرده گذاران را می دهد، چرا تا بحال موسسه کاسپین بیست و هشت میلیون تومان سپرده من در فرشتگان را پرداخت نکرده و هر دفعه که به موسسه کاسپین مراجعه میکنیم پول ما را نمیدهند؟ ثانیا : تا حالا در تمامی صحبتهایتان میگفتید که از شهریور 94 به بعد سود نمیدهند ولی الان شد از تیر 94 به بعد. کم کم این تاریخ رو بیارین عقب تر، یه موقع خجالت نکشید ها! ثالثا: آقای فرشاد حیدری، معاون نظارتی بانک مرکزی، بفرمایید که دیشب آقای رییس جمهور دروغ گفتند دیگه! آقای روحانی دیشب گفتند که سران سه قوه برای حل مشکل سپرده گذاران تصویب کرده اند که به سپرده گذاران سود متعارف پرداخت شود و سود سپرده آنان صفر نشود. آقای حیدری ، چرا به همین راحتی پول مردم رو میخورید.
ناشناس۲۱۹۱۵۶۱۱:۲۷:۱۶ ۱۳۹۶/۱۱/۳
بی تدبیری آقای سیف در صدور مجوز برای موسسه کاسپین که موجب فریب سپرده گذران موسسه کاسپین و‌ تباه شدن سرمایه و دسترنج یک عمر تلاش مردم بی گناه گردید بر همگان و بویژه نمایندگان مجلس آشکار گردیده است. البته اشتباه ممکن است برای هر فرد یا سازمان (با فرض غیر عمد بودن به دلایل مختلف) پیش بیاید. ولی آنچه موجب بحران موجود و تفر مردم از ایشان ،آقای حیدری و سایر معاونان ایشان شده است، اصرار و پافشاری ایشان بر آن اشتباه است، ایشان برای پوشاندن اشتباهات خود دست به دروغگویی و فریب کاری میزند و اسناد و مدارک را نادیده می کیرد و انکار میکتد. فرافکنی های ایشان باعث صدمات فراوان به نظام اسلامی و مردم شده است و ضرر و زیان مادی و معنوی سنگینی سپرده گذران وارد کرده. سپرده گذران که پدر کشتگی با آقای سیف ندارند ولی وقتی می بینند ایشان با لجبازی و بی منطقی می خواهد جبران خطای خود و یا سازمانش (بانک مرکزی) را به گردن سپرده گذاران بی گناه بیندازد، مردم هم در مقابل ایشان موضع می گیرند و اعتراض مدنی می کنند. خدا کند که ایشان فقط و فقط از روی بد تدبیری چنین واکنش های غیر منطقی را از خود نشان بدهد و پشت پرده ای در تبانی با به یغما برندگان اموال مردم مظلوم در میان نباشد.
ناشناس۲۱۹۱۸۴۱۱:۳۹:۳۳ ۱۳۹۶/۱۱/۳
پرداخت با چاپ پول از جیب مردم پرداخت میشود.
ناشناس۲۱۹۱۸۸۱۱:۴۲:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۳
خاتمه یافته تلقی میشود!!
ناشناس۲۱۹۲۱۶۱۲:۰۳:۳۸ ۱۳۹۶/۱۱/۳
به مسئولین محترم بفرمائید تا نظارت کاملی روی بانک های خلق الساعه داشته باشند این پول ها از جیب مردم پرداخت شد. شنیده ها حکایت از پرداخت 15 هزار میلیارد تومان از بودجه کشور و منابع بانک مرکزی جهت جبران بانک ها و موسسات ورشکسته پرداخت شده که این رقم بیشتر نیز خواهد شد که سهم هر ایرانی میشود حدود 187500 تومان !!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین