توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) انجام شد: اشتغالزایی 400 نفری با افتتاح گلخانه هیدروپونیک زرندیه

گروه اقتصادی الف،   3961101114

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) فاز اول گلخانه هیدروپونیک زرندیه ساوه را با حجم سرمایه‌گذاری 300 میلیارد ریال و بیش از 400 نفر اشتغالزایی افتتاح کرد.

اشتغالزایی 400 نفری با افتتاح گلخانه هیدروپونیک زرندیه

به گزارش خبرنگار ما، در فاز اول این گلخانه که کلنگ آن سال گذشته به زمین خورده بود، بیش از 5 هکتار گلخانه با ظرفیت تولید بیش از 2 هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای با حضور ریس‌ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و مسئولان استانی به بهره برداری رسید.
فاز اول گلخانه هیدروپونیک زرندیه، برای بیش از 400 نفر، مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می‌کند و در آن قرار است انواع صیفی و سبزیجات نظیر گوجه، خیار، بادمجان و انواع سبزی تولید شود. طبق برنامه‌ریزی انجام شده بخش عمده محصولات آن به کشورهای آسیای میانه صادر می شود.


رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مراسم افتتاح این گلخانه با ادای احترام به شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و مدافع حرم، گفت: در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، باید همیشه یادمان باشد که تک تک مان مدیون شهدا و خانواده‌های معزز آنها هستیم.
دکتر مخبر با تاکید بر محوریت مردم در پیروزی انقلاب و اداره کشور در سالهای پس از انقلاب خاطرنشان کرد: چه در سالهای پیش از انقلاب و چه در سالهای جنگ تحمیلی، هدف دشمن مردم بوده و همیشه خواسته‌اند مردم را از انقلاب جدا کنند.


وی با ذکر خاطراتی از سالهای جنگ تحمیلی، افزود: چه در دزفول و چه در تهران، هدف اغلب موشک‌ها و بمباران‌های دشمن مردم بود چرا که دشمن فهمیده بود و الان هم می‌فهمد که تنها راه آسیب زدن به نظام جمهوری اسلامی، از صحنه خارج کردن مردم است.
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به دو تاکید جدی رهبر معظم انقلاب به دو موضوع مهم تهاجم فرهنگی و اقتصاد مقاومتی، اذعان داشت: در این دو نقطه تاکید رهبر انقلاب هم، موضوع مردم کلیدی است و ایشان برای حفظ مردم به مقابله با تهاجم فرهنگی و پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی اصرار کردند.


دکتر مخبر با بیان اینکه امروز ما در زمینه اشتغال و به تبع آن معیشت مردم مشکلاتی داریم، گفت: کشور ما کشوری نیست که در آن برای ایجاد سه تا چهار میلیون شغل دچار مشکل باشد. نه به لحاظ مادی و نه به لحاظ فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی که در کشور هست، ما نباید گرفتار چنین وضعی باشیم.

وی افزود: وقتی از استانهای محروم صحبت می‌شود، خیلی‌ها استان سیستان و بلوچستان به ذهنشان می‌آید. اما این استان نزدیک به 100 کیلومتر، به اقیانوس دسترسی دارد. با این میزان دسترسی به اقیانوس می‌توان نیمی از کشور را اداره کرد.
دکتر مخبر با اشاره به ظرفیت‌های کشور در حوزه های مختلف، خاطرنشان کرد: من بارها گفتم ما دو هزار و هفتصد کیلومتر به دریا دسترسی داریم و اولین تولیدکننده نفت و گاز دنیا هستیم. در استانهای مرکزی کشور مثل یزد و کرمان ظرفیت‌های معدنی بی‌نظیری داریم، با هر کدام از ظرفیت‌های دسترسی به دریا، نفت و معادن می توانیم کشور را اداره کنیم. برای رسیدن به این هدف باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم تا گرفتار این مشکلات نشویم.


رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات اساسی کشور، بحث اشتغال است، تاکید کرد: امروز دغدغه همه نیروهای دلسوز و فعال نظام باید توانمندسازی اقتصادی و اشتغال باشد.
دکتر مخبر با اشاره به اینکه مشکل اشتغال صرفا فقط به دست دولت حل نمی‌شود و باید همه به دولت در این زمینه کمک کنیم. ایشان نقش‌آفرینی مردم را در این زمینه گره‌گشا دانست و افزود: مردم هم منابع دارند، هم توان مدیریت دارند و هم خلاقیت لازم برای کارآفرینی و اداره امور. باید یک بسیج عمومی برای مسئله اشتغال ایجاد کنیم و با درگیر کردن مردم، همه امکانات را برای ایجاد اشتغال به کار بگیریم.


رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به مضر بودن ایجاد یاس و ناامیدی در مردم اشاره کرد و گفت: امروز همه جریان‌ها و رسانه‌ها و افرادی که در فضای مجازی، یاس و ناامیدی ایجاد می‌کنند، باید بدانند که ضدانقلابی‌ترین عمل ممکن را می‌کنند و کارشان ضدملی، ضددینی و ضد مردم است.


وی با بیان اینکه از زمان طرح موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، در ستاد اجرایی تمام تلاشمان را در این حوزه صرف کرده‌ایم گفت: سیاست ما این است که به هیچ کاری که منطبق با اهداف اقتصاد مقاومتی نباشد نزدیک نمی‌شویم و در هیچ یک از پروژه‌ها قصد ماندگاری نداریم.


دکتر مخبر با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در منطقه زرندیه، گفت: در منطقه امروز 5 هکتار گلخانه هیدروپونیک افتتاح کردیم، برای 10 هکتار گلخانه دیگر هم گلنگ زدیم، این گلخانه را انشاالله بزودی به 50 هکتار خواهیم رساند.
وی افزود: در همین منطقه یک گاوداری 1500 راسی داریم که امروز کلنگ توسعه آن را تا 3000راس می‌زنیم و تا 3 سال آینده آن را به 10000 راس خواهیم رساند.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با تاکید بر اینکه بخش عمده کره مصرفی در کشور وارداتی است، خاطرنشان کرد: تصمیم داریم در منطقه یک کارخانه تولید محصولات لبنی راه‌اندازی کنیم که حداقل 10 درصد واردات کره کاهش خواهد داد.
دکتر مخبر با اشاره به پروژه‌های باغ گردو و باغ پسته در منطقه زرندیه، تاکید کرد که با تکمیل همه این پروژه‌ها یکی از مجموعه‌های بزرگ کشت‌وصنعت کشور در زرندیه ایجاد خواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه ستاد اجرایی از هم‌اکنون آماده واگذاری این پروژه‌ها به مردم است، تاکید کرد: با تکمیل پروژه‌ها و واگذاری آنها به مردم، ستاد همین الگو را در مناطق دیگر کشور هم برای رونق کشاورزی و اشتغالزایی اجرایی خواهد کرد.


سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی هم در این مراسم با تشکر از اقدامات پردامنه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مسیر محرومیت زدایی از کشور، ساخت گلخانه هیدروپونیک زرندیه را اقدامی بسیار خوب و سرمایه‌گذاری هوشمندانه ستاد اجرایی در استان مرکزی دانست.


سعید فرخی معاون استانداری مرکزی نیز در این مراسم با بیان اینکه با وضع فعلی خشکسالی و بحران کاهش نزولات آسمانی، یکی از مهمترین راهبردها توسعه گلخانه‌هاست، گفت: گلخانه‌ها با مصرف کمتر آب به نسبت کشت سنتی، هم در صرفه‌جویی مصرف آب مفید هستند و هم امنیت غذایی را در کشور به دنبال دارند.


وی با تاکید بر اینکه گلخانه هیدروپونیک زرندیه می‌تواند الگویی برای سایر مناطق استان مرکزی و کشور باشد، گفت: این گلخانه با زمینه اشتغالزایی بسیار خوب و ظرفیت ارزآوری، اقدام موثری در جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و فرامین مقام معظم رهبری در این زمینه است.


فرخی با اشاره به طرحهای متعددی که برای اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف استان مرکزی آماده شده، از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خواست با دید مثبتی که برای محرومیت‌زدایی از کشور دارند، در اجرای این طرحها نیز به استان مرکزی کمک کنند.


امام جمعه مامونیه، مرکز شهرستان زرندیه هم در این مراسم با تشکر از زحمات همه کسانی که در ساخت گلخانه هیدروپونیک زرندیه نقش داشته‌اند، ساخت این مجموعه منحصربه فرد را اقدام مهمی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.
حجت‌الاسلام ابراهیمی، کارشکنی‌های اقتصادی را جلوه جدید از اقدامات دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران برشمرد و گفت: اگر زمانی سرداران سربلند کشور در عرصه نظامی، در مقابل دشمن ایستادند، حالا اقداماتی نظیر اشتغالزایی و کارآفرینی و محرومیت‌زدایی است که مقابله با دشمنان به شمار می‌رود.


همزمان با افتتاح فاز اول گلخانه هیدروپونیک زرندیه کلنگ ساخت فاز دوم این گلخانه هم به زمین خورد. در فاز دوم پروژه، بیش از 10 هکتار گلخانه با سرمایه‌گذاری 500 میلیارد ریالی و با حجم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم 800 نفر ساخته خواهد شد. در فاز سوم هم ظرفیت مجموع سرمایه‌گذاری برای این پروژه به 2000 میلیارد ریال خواهد رسید. با این سرمایه‌گذاری، بیش از 50 هکتار گلخانه هیدروپونیک با ظرفیت تولید 20 هزار تن محصولات گلخانه‌ای ساخته شده و به موجب آن برای 4000 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی خواهد شد.


از مهمترین نکاتی که در عملیات ساخت گلخانه هیدروپونیک زرندیه رعایت شده به حداقل رساندن مصرف آب است. در این گلخانه بر خلاف گلخانه‌های سنتی که کشت بر روی خاک انجام می شود، کشت در بستر های کشت هیدروپونیک با کمترین مقدار مصرف آب انجام می‌شود. میزان تولید محصول در گلخانه‌ هیدروپونیک زرندیه بیش از 10 برابر گلخانه‌های سنتی است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    12. کمی دیر نیست؟

    13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

    24. اسراییل چه باید بکند؟ 

    25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

    آخرین عناوین