روایت مادری که هنوز چشم به راه بازگشت فرزندش از نفتکش سانچی است

گروه اجتماعی الف،   3961101005

سانچی مظلومانه و مقابل چشمان میلیون‌ها انسان در دریا سوخت و خاکستر شد. آدم‌هایی در این کشتی چشم از جهان فانی فرو بستند که هر کدام خود را مهیای انجام کارهای نیمه تمام خود می‌کردند و امیدوارانه چشم به مقصد دوخته بودند.

به گزارش تسنیم، کشتی سانچی در دریا آتش گرفت و دل میلیون‌ها آدم را نیز به درد آورد. حتی زمانی که کشتی در حال سوختن بود و حالا هم که کار از کار گذشته است هنوز هم برخی خانواده‌ها چشم انتظار فرزندان خود هستند تا شاید معجزه‌ای رخ دهد و آنها زنده باشند.

مادری تنها پسرش، زنی همسر جوانش و خانواده‌ای عزیز خود را در کشتی از دست داده‌اند اما پذیرش این رفتن آنقدر برایشان سخت و دردناک است که هنوز هم باور ندارند کشتی سوخته و غرق شده همانی است که فرزندانشان در آن بود.

شرح ماجرا از زبان مادر مهدی سادگی، مهندس سوم سانچی

مادر مهندس سوم کشتی نفتکش سانچی به خبرنگار تسنیم گفت: انتظار داریم مسئولان این حادثه را پیگیری کنند.

ابراهیمی پیرامون حادثه تصادف کشتی نفتکش سانچی با بیان اینکه واقعیت این حادثه پوشیده است، اظهار داشت: من در روز یک‌‌شنبه متوجه حادثه شدم و آخرین بار پنج شنبه قبل از این اتفاق با پسرم صحبت کردم.

وی افزود: همیشه زمانی که پسرم روی دریا بود از طریق ایمیل با یکدیگر در ارتباط بودیم تا به مقصد برسد و هرجا می‌رسید سیم کارت تهیه می‌کرد و با ما تماس می‌گرفت.

مادر مهدی سادگی با بیان اینکه فرزندم به ما گفت روز یک شنبه به کره خواهد رسید و با ما تماس می‌گیرد، افزود: در طول این مدت راه ارتباطی ایمیل ما قطع شده بود و منتظر تماس مهدی بودم که با یکدیگر صحبت کنیم، فرزندم 10 سال روی کشتی کار می‌کرد.

تازه دامادم بدون دیدن فیلم عروسی‌اش از دنیا رفت

وی ادامه داد: همچنان منتظر تلفن بودیم که ظهر روز یک شنبه اعلام کردند در دریای چین چنین اتفاقی افتاده، همان روز به همسرم گفتم نکند این کشتی مهدی باشد؟ و او پاسخ داد خیر، آن‌ها به سمت کره رفته‌اند و به چین و این مسیر کاری ندارند اما خودم با شرکت نفتکش تماس گرفتم و متوجه شدم که کشتی سانچی بوده است.

ابراهیمی تصریح کرد: از همان روز من به‌همراه همسر مهدی از ساعت 5 صبح تا آخر شب در شرکت نفتکش حضور داشتیم و سراغ آن‌ها را می‌گرفتیم هرچند ابتدا سعی می‌کردند با دادن آرام‌بخش به ما آراممان کنند.

مادر مهندس سوم کشتی سانچی با بیان اینکه 9 ماه از ازدواج فرزندش می‌گذشت، خاطرنشان کرد: پسرم تازه دامادی است که بعد از ازدواجشان به دریا رفت.

وی با تاکید بر اینکه من هنوز امیدوارم فرزندم زنده باشد، خاطرنشان کرد: ما امیدمان را از دست نداده‌ایم و شما هم دعا کنید بلکه اینگونه باشد، شاید معجزه‌ای صورت گرفت، من به خدا و پیغمبر معتقدم و می‌گویم حتما خدا آن‌ها را نجات داده و ما خبر نداریم.

وی با اشاره به علل حادثه اظهار داشت: علت حادثه دیگر برای من اهمیتی ندارد، فقط می‌خواهم فرزندم را به من بازگردانند و امیدوارم فرزندم زنده باشد. من انتظار دارم مسئولان این حادثه را پیگیری کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه درک این حادثه برای ما بسیار سخت است، گفت: مهدی تنها پسرم بود و درک این حادثه برایم بسیار سخت و سنگین است، هنوز هم اگر کسی تماس بگیرد می‌گویم از مهدی برای ما خبری دارد. تا زمانی که مهدی را به ما تحویل دهند برنامه‌ای نخواهیم داشت هرچند امیدواریم و دعا می‌کنیم آن‌ها را زنده تحویل ما دهند.