احمد توکلی : می‌خواهیم چُرت بعضی‌ها را پاره کنیم / ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، کارنامه موفقی ندارد/ در مبارزه با فساد، باید با هر کس از هر جناحی برخورد کرد

گروه اقتصادی الف،   3961030123 ۸۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

«احمد توکلی» به‌عنوان یکی از پرچم‌داران مبارزه با فساد شناخته می‌شود که بارها با افشاگری‌هایش مردم را در جریان پشت پرده برخی سوء‌استفاده‌های مالی گذاشته و توانسته است خیزشی را برای مقابله با مفسدین اقتصادی ایجاد کند. این نماینده دوره‌های اول و هفتم تا نهم مجلس شورای اسلامی که به‌تازگی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز شده است، این روزها بیشتر تمرکزش را بر مدیریت موسسه «دیده‌بان شفافیت و عدالت» گذاشته است.

احمد توکلی : می‌خواهیم چُرت بعضی‌ها را پاره کنیم / ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، کارنامه موفقی ندارد/ در مبارزه با فساد، باید با هر کس از هر جناحی برخورد کرد

توکلی و جمعی از همفکرانش با تاسیس این موسسه، قصد افشای سوءاستفاده‌ها از اختیارات و قوانین، برای کسب منافع شخصی و گروهی -که مصداق فساد باشد- دارند و طبق اساسنامه‌شان قرار است این کار را از طریق «به‌کارگیری روش‌های تحقیقی و پژوهشی، تهیه مدارک و مستندات تبلیغ و ترویج روش‌های پیشگیرانه، پیشنهاد لوایح و قانون مورد نیاز مجلس، تهیه و ارائه راهبردها و راهکارهای تغییر مطلوب ساختارهای اقتصادی، اطلاع‌رسانی و آگاه سازی عمومی و طرح دعاوی حقوقی» انجام دهند.

***********************

«احمد توکلی» در گفت‌وگو با «نماینده»  در خصوص نقش مجلس در فرآیند مبارزه با مفسدین اقتصادی، قیام علیه فساد را وظیفه تک‌تک نمایندگان مجلس دانسته و اظهار داشت: «فساد بلیه‌ای است که به جان انقلاب، اسلام و کشور افتاده است و چپ و راست یا اصلاح‌طلب و اصول‌گرا نمی‌شناسد. همه را به کام خودش خواهد کشید. به کشور ضربه خواهد زد. هر کسی که غیرت دینی و ملی دارد باید نسبت به این مسئله، حساس باشد و کوتاه نیاید.»

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که اعتقاد دارد باید مردانه با فساد مبارزه شود تا پیروزی حاصل گردد، خاطرنشان کرد: «ممکن است بپرسید با چهار تا و نصفی آدم چطور می‌خواهید با این حجم فساد مبارزه کنید، من می‌گویم ما جلو راه افتادیم که اذان‌گوی بی‌موقع باشیم.»

توکلی در تشریح این ضرب‌المثل توضیح داد: «در زمان هارون‌الرشید، یک روز مردی سراسیمه وارد دکه پیرمرد کفش‌دوزی که موذن مسجد جامع شهر بود، می‌شود. پیرمرد می‌پرسد چرا این‌قدر سراسیمه‌ای؟ مرد می‌گوید فلان افسر هارون به همسر من تعرض می‌کند. پیرمرد هم بلافاصله در شرایطی که هنوز وقت نماز فرانرسیده بود بالای گل‌دسته مسجد جامع رفت و اذان گفت. هارون عصبانی شد و پرسید کیست که این موقع اذان می‌گوید و مردم را گمراه می‌کند؟ او را نزد خلیفه بردند. هارون پرسید چرا این موقع اذان گفتی؟ خجالت نمی‌کشی؟ پیرمرد گفت در مملکتی که افسر خلیفه به زن مسلمان تعرض کند، اذانش را باید همین‌گونه بی‌موقع گفت و در ادامه توضیح داد که ماجرا از چه قرار بوده است؛ بعد از اینکه افسر خاطی را حسابی گوشمالی دادند، هارون به پیرمرد گفت هر زمان این جور اتفاق‌هایی رخ داد، بی‌موقع اذان بگو.»

رئیس سازمان دیده‌بان عدالت و شفافیت پس از توضیح این داستان، اضافه کرد: «ما اذان‌گوی بی‌موقع هستیم و می‌خواهیم چُرت بعضی‌ها را پاره کنیم. به حکومت بگوییم که غفلت نکن.»

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: «براساس برخی قوانین از جمله قانون سلامت اداری و مقابله با فساد و همچنین قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، از کسانی که در دستگاه‌های اداری به کشف فساد و علنی کردن آن اقدام می‌کنند، حمایت می‌شود و هیچ دستگاهی حق ندارد این افراد را تا رسیدگی کامل حقوقی به ابعاد این تخلف، عزل و برکنار یا حتی اضافه کار و مزایای آنها را کم یا معلق کند.»

رئیس سابق مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم علاوه‌براین حمایت‌ها، به این افراد حق کشفی نیز به‌عنوان پاداش پرداخت شود، یادآور شد: «این روند در همه جای دنیا مرسوم است و در نیروی انتظامی خودمان نیز سابقه دارد و گام مهمی در شفاف‌سازی و جلوگیری از تخلفات اداری، پولی و مالی به‌شمار می‌رود.»

توکلی در مقام ذکر مثال یادآور شد: «حتی در آمریکا هم اگر کسی خبر بدهد که یک نفر جایی اختلاس یا سوء‌استفاده مالی کرده است، بدون اینکه اسمش را جایی مطرح کنند، ۱۰ درصد رقم کشف شده را به خودش پاداش می‌دهند.»

رئیس سازمان دیده‌بان عدالت و شفافیت در توضیح هدفش از ایجاد شفافیت اظهار داشت: «اینکه ما می‌گوییم شفافیت، یعنی وقتی چشم‌ها بر مسائل متمرکز شوند و نظارت صورت بگیرد، تخلفات کم می‌شود. البته نظارت دستگاه‌های رسمی کافی نیست و تک‌تک مردم باید ناظر باشند.»

وی تصریح کرد: «دادگاه‌ها، نیروی امنیتی، دیوان محاسبات و مجلس در زمره دستگاه‌های نظارتی هستند. متاسفانه وقتی دستگاه‌های ناظر بر فساد، خودشان مسئله‌دار شوند، سیستم به‌طور طبیعی نمی‌تواند از خودش دفاع کند و وقتی این دستگاه‌ها به‌دلیل برخی آلودگی‌ها، نتوانند از خودشان در برابر فساد دفاع کنند، باید سازمان‌های مردم‌نهاد به کمک آنها بروند.»

نماینده ادوار مجلس در عین حال که معتقد است: «حتماً در دستگاه‌های مبارزه‌کننده با فساد، انسان‌های سالم خیلی زیاد است، مثلاً در قوه قضائیه تعداد زیادی قاضی با شرافت و سالم داریم که می‌توانند به پیشبرد اهداف این مبارزه کمک کنند.» نکته مهمی را یادآور شد و گفت: «البته وقتی رئیس قوه قضائیه بیان می‌کند ما ۵۰ قاضی را کنار گذاشتیم، این نشان می‌دهد در این زمینه گرفتاری وجود دارد.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: «وقتی دستگاه‌های متولی مبارزه با فساد خودشان به درجاتی آلودگی پیدا کنند، نوعی فساد سیستماتیک ایجاد می‌شود. برای مبارزه با فساد سیستماتیک چون دستگاه‌های مسئول درگیر هستند کار سخت می‌شود و سخت‌تر از آن هم مربوط به زمانی است که فاسد شده‌ها در مجاری تصمیم‌گیری تاثیرگذار باشند. آن‌ وقت سیاست رسمی و قانون را طوری تنظیم می‌کنند که نفع خودشان در آن تامین باشد و میلیون‌ها جیب خالی شود تا یک کیف پر شود.»

وی یادآور شد: «البته فساد سیستماتیک به آن معنا نیست که نظام به دنبال فساد و فاسد است. زیرا در چنان شرایطی امکان نداشت امروز کسی بتواند به‌راحتی درباره فساد حرف بزند؛ حتی فراتر از آن، هیچ‌کس انگیزه‌ای برای طرح موضوعات مربوط به مبارزه با فساد را نداشت.»

توکلی در تشریح علت بروز این پدیده در این سازمان‌ها و نهادها توضیح داد: «علت این گرفتاری را می‌شود در سخنان امیرالمومنین(علیه‌السلام) پیدا کرد؛ آنجا که فرموده‌اند اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود اشرار ظاهر می‌شوند؛ یعنی وقتی نظارت عمومی کنار گذاشته شد، افراد تبهکار بر سر کار می‌آیند، یک‌دیگر را حمایت می‌کنند و پست درست می‌کنند.»

وی خاطرنشان کرد: «متاسفانه امروز با مردمی که برای گرفتن حق خود مقابل نهادهای مسئول تجمع کرده و اعلام اعتراض می‌کنند، برخورد می‌شود، درحالی‌که با مفاسد و مفسدین آن‌گونه که باید و شاید برخورد نمی‌شود و همین عامل باعث می‌گردد افراد فاسد کار را به دست گیرند و عرصه را برای افراد سالم تنگ کنند.»

نماینده سابق مردم تهران با اشاره به تجربه موفق برخی کشورها برای مبارزه با فساد سیستماتیک گفت: «اولاً آنها زیر نظر بالاترین مقام سیاسی کشور ستاد مبارزه با فساد تشکیل داده‌اند و عناصر خوب را از دستگاه‌های مرتبط دست‌چین کرده‌اند. البته ستادی که ما در ایران داریم ستادی ذیل سران سه قوه است که کار هماهنگی را برعهده دارد و کارنامه عملکرد موفقی نیز نداشته است، این ستاد کار عملیاتی نمی‌کند.»

توکلی عامل موفقیت دیگر کشورها را تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد دانست و یادآور شد: «معمولاً در این درجه فساد سیستماتیک، اعتماد مردم به ارکان اصلی قدرت کم‌رنگ شده است، این سازمان‌های مردم‌نهاد که توسط افراد خوش‌نام راه‌اندازی شده است، تبدیل به مخزن اطلاعات مردم می‌شود و معبر اطلاعات به دستگاه‌های قانونی خواهند شد؛ یعنی اگر ما حرکت‌های مردمی را تقویت کنیم، مردم اطلاعات بسیار دقیقی را در اختیار این سازمان‌ها قرار می‌دهند و موثر واقع می‌شود.»

رئیس سازمان «دیده‌بان عدالت و شفافیت» تصریح کرد: «متاسفانه در مجموع آن‌قدر وضع فساد خراب هست که بایستی ده‌ها سازمان مردم‌نهاد مشابه دیده‌بان تشکیل شده و وارد عمل شوند تا بتوانیم در این راه موفقیتی کسب کنیم.»

توکلی «شفافیت» را یکی از راه‌های نجات‌بخش کشور از فساد دانسته و خاطرنشان کرد: «با زحمت نمایندگان مجلس قانونی وضع شده است که براساس آن باید مشخص شود که یک مسئول چقدر حقوق می‌گیرد. البته همه کار را شفافیت نمی‌کند، اما شفافیت نجات‌بخش است. الان قوانینی هست که به این هدف کمک می‌کند اما به آن عمل نمی‌کنند؛ مثل قانون ارتقای سلامت نظام اداری، قانون مناقصات، قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و بعضی از مواد قانون احکام دائمی برنامه ششم.»

این نماینده ادوار مجلس رسیدن به شفافیت را امری ممکن برشمرده و با اشاره به سیره معصومین توضیح می‌دهد: «امیرالمومنین(علیه‌السلام) فرمود حق شما بر گردن من این است که هیچ چیزی را -جز اخبار جنگی و امنیتی- از شما پنهان نکنم؛ یا مثلاً ایشان وقتی به کوفه رفت، خطاب به مردم گفت من با این مرکب و لباس آمده‌ام، اگر روزی که از شهر شما می‌روم بیش از این داشته باشم یعنی به شما خیانت کرده‌ام.»

وی در واکنش به سخنان برخی مخالفان ایجاد شفافیت مالی تصریح کرد: «افرادی که می‌گویند اگر شفافیت اقتصادی بالا برود امنیت روانی جامعه کاهش می‌یابد، دروغ می‌گویند. این قشر یا خودشان فاسد هستند یا به مفسدین وابستگی دارند. رهبر انقلاب در بند دوم فرمان ۸ ماده‌ای خود فرموده‌اند به این اشخاص تفهیم کنید که این مبارزه موجب امنیت فضای اقتصادی و اطمینان کسانی است که می‌خواهند فعالیت سالم اقتصادی داشته باشند.»

توکلی معتقد است: «با وجود اینکه فرمان ۸ ماده‌ای ۱۶ سال قبل صادر شده است، اما الان هم که بخوانید فکر می‌کنید همین امروز گفته شده است.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین یادآور شد: «عده‌ای ممکن است بگویند رسانه‌ای شدن فسادها منجر به یاس مردم می‌شود، درحالی‌که اگر هیچ واکنشی انجام نگیرد، یاس ایجاد می‌شود. البته ما به دنبال افشاگری نیستیم، بلکه قصد مبارزه با فساد داریم و به دنبال شفافیت هستیم. مبارزه با مصادیق از این جهت هم‌اکنون اهمیت دارد که راه را باز می‌کند تا بتوانیم ساختارها را عوض کنیم.»

رئیس سابق مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه «در مبارزه با فساد، باید با هر کس از هر جناحی برخورد کرد» اظهار داشت: «در این راه نباید تعصبات سیاسی داشته باشیم و درگیر اختلافات گروهی شویم. مفسدین خودشان را در پوشش جناح‌های سیاسی مخفی می‌کنند. اگر در اینکه خودمان فاسد نیستیم، رانت‌خواری نکردیم و حاضریم با فاسدان مبارزه کنیم، با هم اتحاد داشته باشیم، پس می‌توانیم دست به دست هم بدهیم و با فساد مبارزه کنیم. خواه طرف مقابل‌مان به روسای قوا منتسب باشد یا پایین‌تر از آن.»

وی با اشاره به اینکه «یکی از مشکلات ما جناحی‌سازی امور است» خاطرنشان کرد: «وقتی موضوعی در کشور آغاز می‌شود به بهانه‌های مختلف آن را تخطئه می‌کنند. وقتی قرار است با مسئله یا موضوعی مبارزه کنند، در آن رعایت و ملاحظه تساوی نمی‌کنند.»

توکلی توضیح داد: «چون افراد فاسد پشت کانون‌های قدرت خودشان را پنهان می‌کنند و خود را در چتر حمایتی آنان قرار می‌دهند. تا وقتی یک نفر را بازداشت می‌کنند سروصدای عده‌ای بلند می‌شود و نفر دیگری را که دستگیر می‌کنند سروصدای عده‌ای دیگر بلند می‌گردد، لذا نمی‌توان با فساد مبارزه کرد. ما باید از جناحی‌سازی پرهیز کنیم؛ چه در تعقیب، چه در جزا و چه در برخورد باید تساوی و عدالت را دنبال کنیم.»

رئیس سازمان «دیده‌بان عدالت و شفافیت» معتقد است: «مردم همه ما در تمامی قوا را مسئولین کشور می‌دانند و همه ما نیز در قبال مردم مسئولیت مشترک داریم. اگر ما خوب کار نکردیم و وقتمان صرف کشمکش‌های سیاسی شد، همه‌مان باید در دنیا و آخرت پاسخگو باشیم.»

وی در همین خصوص توضیح داد: «متاسفانه در طول زمان حساسیت برخی مسئولان کشور نسبت به فساد کاهش یافت، چون برخی به دنبال رفاه‌طلبی و تجمل‌گرایی رفتند و صداقت لازم را نداشتند، برخی عیوب که سنگین به‌شمار می‌رفت، از آن به بعد سبک شد؛ نهایتاً چون حساسیت‌ها ذره‌ذره کم شد منجر به کرخت شدن سیستم گشت.»

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی مبارزه با فساد را منحصر به شناسایی مفسدین و مجازات آنها ندانسته و تصریح می‌کند: «مبارزه به‌معنای آن است که راه‌های تکرار فساد و تخلف را ببندیم. گاهی ممکن است این مبارزه از این طریق باشد که یک بازنگری دوباره در قوانین داشته باشیم و خلاها و اشکالات قانونی را در مبارزه با فساد اصلاح کنیم.»

وی افزود: «گاهی باید ساختارها و سازوکارهای سازمان‌های نظارتی و مبارزه با فساد را دوباره مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم و نقاط ضعف و اشکال و نفوذ آنان را برطرف کنیم. همین‌طور باید راه و روش‌های مبارزه با فساد را دوباره بازبینی کرد تا بتوان راهکارهای بهتری را پیدا کرد.»

توکلی معتقد است: «متاسفانه یکی از آسیب‌هایی که در این عرصه وجود دارد، آن بوده که چون اشکالاتی در سازوکارها و روش‌ها وجود دارد، امکان فرار از مجازات مهیا می‌شود. همین مسئله باعث می‌شود که قدرت و جایگاه فساد تقویت شود و در ادامه آنها هستند که به شما اجازه نمی‌دهند راه‌های مبارزه با فساد را اصلاح و تقویت کنید. در چنین شرایطی است که مبارزه با فساد سخت می‌شود.»

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «خداوند به هیچ قومی چک سفید نداده است. کشور ما در برابر حمله نظامی، کودتا و انقلاب مخملی مقاوم است، اما اگر در برابر فساد مقاومت نکنیم شکست می‌خوریم. بارها این را گفته‌ام که اگر خودمان را اصلاح نکنیم و به اصلاح جامعه قیام نکنیم، حتماً سقوط خواهیم کرد.»

وی در خصوص تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی که طرح ایجاد آن از مجلس نهم مطرح شده است، تصریح کرد: «به‌هرحال قوانین فعلی مدت‌ها اجرا شده است و ما تغییر و پیشرفت محسوسی در زمینه مبارزه با فساد نداشتیم؛ از جمله ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را چند سال فردی اداره کرد که بعدها خودش حکم محکومیت از قوه قضائیه دریافت کرد.»

توکلی با اشاره به اینکه «بهتر است این سازمان به‌جای قوه قضائیه، زیر نظر مقام معظم رهبری اداره شود»، خاطرنشان کرد: «تشکیل این سازمان کار خوبی است و اگر مستقل عمل کند پیوندهای ایجاد شده بین مفسدین خواهد گسست و در زمینه پیشگیری تغییرات خوبی به وجود خواهد آورد.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۴۵۴۹۱۳:۳۱:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
لطفا چرت مدیران نجومی را که برخوردی با انها نشد دو باره پاره کنید که فکر نکنند قضیه مشمول مرور زمان شد و پیگیری نمی شود باید کاری کرد که زیاده خواهان توی صف برگشت وجوهات حرامی باشد که طی این سال ها بدست اورده اند به روایتی دنبال پارتی بگردند که زودتر حقوق های نحومی را برگردانند تا در مجازاتشان تخفیفدحاصل شود
بیگی29۲۱۴۶۶۷۱۴:۲۶:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
یک مجموعه سالم باید رسیدگی و برخورد کند..
ناشناس۲۱۶۲۵۱۱۲:۴۶:۴۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱
این مجموعه را از کجا پیدا کنیم و آن بیچاره ها از کجا شروع کنند؟
ناشناس۲۲۳۳۵۹۰۹:۰۳:۳۵ ۱۳۹۶/۱۱/۷
شاید یک لحظه از خواب بپزند اما با یک جابجا کردن کوچک خود دوباره به خواب راحت و عمیق تر می روند
ناشناس۲۱۴۶۷۳۱۴:۲۸:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
چو نشد با مدیران نجومی و زیاده خواه برخورد کنیدهمگی به یکباره شدند ژن خاص و و ذخایر خاصه خاص
ناشناس۲۱۴۹۳۵۱۶:۵۵:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
اقای توکلی صدای رسای مردم در برخورد با فساد و تخلف
ناشناس۲۱۵۲۶۸۲۰:۳۲:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
تازه به این نتیجه رسیدن اقای توکلی کسی که سالها تو قانون گذاری حضور داشتن
ناشناس۲۱۵۱۳۹۱۹:۰۶:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
جناب دکتر توکلی عزیز درود برشما و سلامت باشید دعای خیر مردم همراهتان و اما ... و حتی بیشتر ، برای مبارزه با فساد موارد زیر هم میتواند مورد توجه شما و سازمان دیده بان باشد . ۱- هیچ سازمان غیر اقتصادی نباید بدنبال منافع اقتصادی برای تامین بودجه اش باشد ۲- تمامی سازمانها و نهادها و ادارات و شرکتها و شهرداریها میبایست درامد خود را به حساب خزانه واریز کنند و از انجا به حسابهای خودشان بر اساس بودجه مصوب واریز شود ۳- هیچ نهاد و وزارتخانه و شرکتی نباید بودجه و وجهی به اختیار و بدون حسابرسی در دست داشته باشد ۴- کلیه بانکها موظف باشند برای اعطای وام حتما ضمانتها حقیقی و لازم در اختیار داشته باشند در غیر ایتصورت مدیریت بانک و مدیریت وام بانک مسئول بوده و باید جوابگو بوده و مجازات شوند ۵- افرادی که دارای تابعیت دوگانه هستند باید خودشان انرا به تمامی سازمانها مثل ثبت احوال سازمان اسناد رسمی و بانکها و اداره اتباع ناجا و جاهای لازم دیگر اعلام کنتد ، هیچ بانکی تحت هیچ شرایطی به شخصی که تابعیت جای دیگری را دارد وام ندهد ، حتی خرید و فروش املاک افراد دو تابعیتی نیز باید معلوم شود که چگونه باشد و وجه فروش انرا نباید بتوانند ازًکشور خارج کنند . ۶- هیچ فرد دو تابعیتی نباید در استخدام دولت باشد وحتی در بانکهای خصوصی نیز نباید شاغل باشند و اگر به هر دلیلی قرار است استخدام شوند باید تحت نظر باشند ، اکنون میبینیم بیشتر کسانی که بیت المال را غارت میکنند مقصد مال حرام بدست امده و خودشان کشور دوم ان دزدان میباشد ۷- باید بر کار صرافیها و سیستم انتقال ارز کنترل شدیدی اعمال شود ، بانک مرکزی باید ارز را در اختیار صرافیهای مجاز و قانونمند به میزان تقاضا و حتی بیشتر از ان عرضه نماید ، سیستم قطره چکانی ارز بجز افزایش قیمت ارز و فشار به مردم وًکاهش قدرت پول ملی خاصیت دیگری ندارد وًحتی صادراتی که منبعث از کاهش ارزش پول ملی اتفاق بیفتد ، در حقیقت یک دستورالعمل استعماری توسط صندوق بین المللی پول جهت غارت کشورها میباشد باید این موضوع تفهیم شود که راهً کاهش فیمت تمام شده کالا ، کاهش ارزش پول کشور نیست بلکه تولید و چیدمان صحیح تولید ، کاهش هزینه ها مشارکت مردم با فروش سهام ، پشتیبانی معقول دولت در ارایه خدمات و انرژی صرفه جویی های منطقی و اساسی ، بکار بردن مدیران بروز و تحصیلکرده وداع با سیستمهای سنتی کلر و صادرات و واردات و و و میباشد . ۸- مبارزه شدید و شفاف و صریح و سریع با قاچاق و سیستمی که در این کار بوجود امده ، در هر لباس و بهانه ای که هست . ۹- رسیدگی به ثروتهای کلانی که در بانکها و املاک انباشته شده ، اگر بصورت مشروع هستند مالیاتهای ان وصول شده یا خیر و اگر نامشروع هستند مصادره ان و واریز وحوه ان به خزانه دولت و نه سازمان و بنیادی دیگر که خود ان مفسده های دیگر داشته و خواهد داشت ۱۰- کلیه مدیران شرکتای بزرگ خصوصی و دولتی و ... باید جوابگوی ثروتی که خود و افراد درجه یکشان دارند ، باشند . ۱۱- ودر آخر هر فردی موظف باشد لیست اموال خود را هر دو سال یا سه سال به سازمانی مثلا به نام سازمان بازرسی ملی ایران اعلام نماید جناب دکتر توکلی عزیز واقعیت اینست که نظام باید و حتما برنامه قانونمند شدن ملی را اجرا نماید و اولین کار قانونمندی باید در راه رفتن مردم در گوچه و خیابان و راهنمایی و رانندگی باشد ، باید مردم متوجه شوند که امور کشور بر اساس قانون پیش خواهد رفت ، نظام باید در یک دوره به شدت با خلاف کاران و رشوه گیران در همه جا بخصوص در سیستم قضا و پلیس و گمرکات و مالیات عمل نماید حتی با مجازاتهایی در حد اشد و شدید ، اگر کشوری در جهان دادگاهش ، پلیسش ، گمرگاتش ، و اداره مالیاتش ، شهرداریش دچار فساد شود ، میتوان گفت که ان کشور به سمت اضمحلال و نابودی تمدنش قرار گرفته است .
ناشناس۲۲۸۹۶۷۱۳:۴۹:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
بسم الله الرحمن الرحیم سلام اگر جای دکتر توکلی بودم از شما برای همکاری دعوت می کردم
قنبری۲۱۵۵۷۵۰۰:۰۵:۲۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱
سازمان دیده بان پیشنهاد تشکیل اتاق مبارزه با فسادرا در سازمان ها و ارگان ها بدهید تا مردم بتوانند به راحتی از طریق این اتاق ها به امر مبارزه با فساد افسار گسیخته کمک بنمایند
ناشناس۲۱۵۸۲۶۰۸:۱۱:۵۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱
و خواهش می کنیم که برخورد دوگانه و سیاسی را کنار بگذارید وگر نه حمایتی از طرف مردم نخواهید داشت.
ناشناس۲۱۶۹۵۶۱۸:۰۰:۲۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱
مفسدین اینقدر گستاخ شده اند که اگر ...هم بدهیم باز هم از رو نمی روند
ناشناس۲۱۹۹۰۷۲۳:۴۱:۳۴ ۱۳۹۶/۱۱/۳
جناب توکلی امر به معروف ونهی از منکر سرجای خودش ولی موضوع به این روشنی را کیست که نداند بالاترین منکر است فساد از آنجا ناشی می شود که گزینش مسولان وکاربه دستان براساس شایستگی آن ها نیست برای آن که تخصص وتعهد ملاک نیست برای آنکه حقوق مردم محترم شمرده نمی شود برای آنکه سلایق به جای قانون نشسته برای آنکه افراد زیادی که به واقع غاصب مسیولیت هستند مادام العمر بوده و پست خود را رها نمی کنند برای آنکه مصلحت .....برای آنکه لیاقت وعلم وتخصص در گزینش ها ملاک اول نیست برای آنکه قدرت شیرین است برای آنکه دروغ پذیرفته شده است برای آنکه به قول جناب عالی منکر دیگر منکر نیست برای آنکه...وسیله توجیه قدرت شده است ولی شما خسته نشوید دعای مردم با شماست ووعده خدا نصرت ضعفاست
ناشناس۲۱۴۵۸۰۱۳:۴۱:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
تعریف فساد چیست؟ استعمال مواد مخدر در انظار عمومی، ازدواج سفید(زنا)، دادن و گرفتن شیرینی، زیرمیزی، قاچاق و.......مدتها است که به عرف قابل قبول جامعه تبدیل شده است! امروز حتی قاچاقچیان را هم اعدام نمی کنند. چطور مخواهید .. مبارزه کنید؟
ناشناس۲۱۴۶۸۶۱۴:۳۳:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
جناب دکتر الان بیش از یکسال است که نماد تعداد زیادی بانک ها در بورس بسته است لطفا سازمان دیده بان این موضوع را بررسی و مشخص نمایند با وجود زیان و بسته بودن این نماد ها چگونه مدیران انها انواع پاداش ها و مناسبتی های گوناگون را گرفته اند در حالی که سهامداران انها به فنا می باشند
ناشناس۲۱۴۷۱۸۱۴:۵۳:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
سرچشمه موسسات غیر مجاز خود بانک ها بودند که مدیرانش برای انکه پول موسسات را به بانک خودشان بیاورند و پست و پاداش بگیرند به انها سرویس دادند اگر بانک ها به موسسات سرویس نمی دادند انها یکروز هم نمی توانستند فعالیت کنند بانک مرکزی هم خواب تشریف داشتند وحالا باید مسولان قدیم و جدید بانک مرکزی و مدیران بانک های قدیم و جدید را محاکمه کرد
ناشناس۲۱۵۲۹۵۲۰:۴۰:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
بانک هایی که به موسسات سرویس داده اند و از پول های موسسات استفاده کرده اند الان باید پاسخگوی پول سپرده گذاران موسسات باشند ضمن انکه برخورد های بسیار سختی نیز باید با مدیران بانکی حد اقل ده سال گذشته بانک ها کرد
ناشناس۲۱۴۷۷۳۱۵:۲۵:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
به فرض صحت صحبت های شما ، باز هم مفاسد زیادی هست که جامعه نسبت بهش نفرت داره و به قول شما عادی نیست. مثل تبعیض و اختلاس و دزدی و رشوه و ....
ناشناس۲۱۴۵۸۷۱۳:۴۵:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
در برخورد با نجومی ها به هیچ وجه منویات رهبری مورد توجه قرار نگرفت مدیر نجومی بانکی مجدد ربس هیت مدیره بانکی دیگر شده ایا این توهین به شعور ملت نیست چرا دستگاههای نظارتی در کما هستند
ناشناس۲۱۴۸۱۵۱۵:۵۰:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
در مصاحبه یکی از مسولان در سیما عنوان شد یکی از بدهکاران کلان بانکی بانک سرمایه مدیر عامل یکی از بانک های کشور است سازمان دیده بان شفافیت و عدالت بررسی فرمایند
ناشناس۲۱۵۱۲۰۱۸:۵۲:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
اونهایی که منفی دادند ...ن و همپالگی های حرامخواران هستند مثل روز روشنه
ناشناس۲۱۴۵۹۵۱۳:۴۹:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
آقای توکلی هروقت اسامی وام گیرنده هارو طبق قولی که داده بودید اعلام کردید اونوقت حرف شما قابل باور هست
ناشناس۲۱۵۰۳۰۱۷:۴۵:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
دکتر جون دوست داریم در زمانی که همه مدعیان مبارزه با فساد به خواب رفته اند شما بیدارید
ناشناس۲۱۴۶۰۰۱۳:۵۱:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
باید دست و پای فاسدان را طبق گفته قران قطع کرد دیگر کسی جرات اختلاس نخواهدداشت امتحان کنید
ناشناس۲۱۴۶۰۴۱۳:۵۳:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
لطفا سهام های ترجیحی که در ابتدای خصوصی بانکها به مدیران بانکی تعلق گرفته است را در کنار وام های کلان ارزان قیمت و حقوق های نجومی مورد بررسی ویژه قرار دهید
ناشناس۲۱۴۶۰۶۱۳:۵۴:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
جناب آقای توکلی از جنابعالی خواهشمندیم گزارشی مبسوط از تخلفات مدیران و سهامداران موسسات مالی شامل (رشوه،رانت ،اختلاس،پولشویی،قاچاق و خروج ارز از کشور ) را به محضر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)تقدیم نمایید.
ناشناس۲۱۴۸۶۵۱۶:۱۵:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
انهایی که منفی دادند مشخص است از حرامخوارانند
ناشناس۲۱۴۸۸۷۱۶:۲۶:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
کار از فساد گذشته دیگه باید بگیم فسات
ناشناس۲۱۴۶۰۷۱۳:۵۴:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
تا حالا چندین بار طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی و چندین بانک کلید خورده است ولی عملیاتی نشده است چه کسانی نمی گذارند این مهم صورت بگیرد پیگیری بفرمایید
ناشناس۲۱۵۲۷۴۲۰:۳۴:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
کمسیون اقتصادی مجلس اقدام کنید
ناشناس۲۱۴۶۱۷۱۳:۵۹:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
در یک گمرک کوچک کشور در استان ..چطوری تنها یک نفر توانسته است 300 میلیارد تومان رشوه بگیرد و چقدر نصیب قاچاقچیان شده که این مقدار رشوه پرداخت کرده اند دستگاههای نظارتی گمرک در کما بوده اند
ناشناس۲۱۴۶۲۱۱۴:۰۲:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
در خبرها از رانت 102500میلیارد تومانی که نصیب 9 نفر در قضیه ثبت سفارش خودرو های وارداتی شده سازمان دیده بان را مصمم پیگیر این موضوع بسیار مهم بفرمایید
ناشناس۲۱۴۶۲۲۱۴:۰۴:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آن که هست گیرند شما دوست عزیز با ذره بین بگرد شایییییییید موفق شدی آدم سالم تو دستگاه پیدا کردی ...
ناشناس۲۱۵۰۱۱۱۷:۳۳:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
دکترجون شبکه فساد شبکه ای اختاپوسی و عنکبوتی است که به قوله جناب خان مویرگی عمل میکنه
ناشناس۲۱۴۶۲۳۱۴:۰۵:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
مجازات ها بازدارنده نیست و طولانی است قبح فساد و تخلف از بین رفته و فساد سیستمی که بارها از ان یاد کرده اید بوضوح دیده می شود
ناشناس۲۱۴۶۲۹۱۴:۰۷:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
آقای توکلی گوشمان از این حرفها پرشده اندکی عمل لازم است. فقط حرف و شعار هیچ مشکلی را حل نمی کند
ناشناس۲۱۴۶۴۱۱۴:۱۱:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
اینکه خود سیستم نتواند نظارت درستی بر خود داشته باشد که مجبور به تجویز ناظران بیرونی شویم شرایط خوبی نیست ولی گویا چاره ای نیست. پیشنهاد می شود که این ناظران بیرونی ابتدا متمرکز شوند بر این موضوع که چرا این همه دستگاه عریض و طویل نظارتی موفق نیستند؟ برای کسانی که اندکی تحقیق کنند معلوم می شود که مثلا دستگاه بزرگی چون دیوان محاسبات چرا موفق نیست.
ناشناس۲۱۴۷۰۷۱۴:۴۸:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
درود بر شما که با تیزبینی یکی از مهمترین دستگاههای نظارتی را از قضا وابسته به مجلس است و به نوعی در خواب عمیق است را نام بردید .
ناشناس۲۱۴۶۴۴۱۴:۱۲:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
البته اگر خود شما در این راه عدالت را رعایت فرمایید و فقط دنبال کشف تخلف احزاب و گروههای مخالف خودتان نباشید و در این راه خودی و غیر خودی ننمایید!
ناشناس۲۱۴۶۴۵۱۴:۱۲:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
واقعا تنها امید افرادی مثل شما هستند دکتر تراخدا از بانکها شروع کن مخصوصا بزرگترین بانک جهان....
عمار۲۱۴۶۴۹۱۴:۱۴:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
احسنت یک کار جهادی با مردان کار آزموده لازم است تو خواب هم نمی بینیم خدا را چه دیدید شاید شما توانستی
محمد۲۱۴۶۵۰۱۴:۱۵:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
اگر نهادها... مبارزه با فساد رو از خودشون شروع کردند آنوقت مطمئن باشید این مبارزه اشاعه پیدا میکنه و همه گیر میشه .
tabandeh۲۱۴۶۶۱۱۴:۲۰:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
جریان آزاد اطلاعات راه حل اساسی مبارزه با فساد است. ایجاد نهادها و سازمان های عریض و الطویل وابسته به حکومت تنها مبارزه با شاخه های فساد را شامل میشود. با توجه به محدودیت های جدی که در کشور ما برای مطبوعات آزاد ایجاد شده است، امروزه شبکه های اجتماعی تا حدودی خواب ویژه خواران اقتصادی و سیاسی را آشفته نموده اند. افشای در خصوص حقوق های نجومی، اشغال مشاغل دولتی و حکومتی توسط فرزندان و بستگان مقامات، بودجه های کلان برخی از موسسات ناکارآمد و غیر شفاف، کوتاهی در رسیدگی به هموطنان زلزله زده و ... نمونه هایی که توسط همین شبکه های اجتماعی در غیاب مطبوعات و رسانه های مستقل، صورت پذیرفته است.
ناشناس۲۱۴۶۶۲۱۴:۲۰:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
بحث خوب و مفیدی است و باید از اقای توکلی تشکر کرد چیزی که من میبینم خود اصولگرایان در برابر مفاسد دوستان خودشان کاری نمی کنند و انکار می کنند وگرنه االان بحث شهرداری تهران هست برای اینکه نشان دهید صداقت دارید از شهرداری تهران شروع کنید یادمه که کرباسچی بخاطر چند سکه ای که داده بود دادگاه رفت ایا شما حاضر هستید بخاطر میلیاردها تومنی که الان بحث روش هست دادگاه برگزار کنید؟
علی۲۱۴۶۶۹۱۴:۲۷:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
جناب آقای دکتر توکلی : شما که داعیه شفافیت و مقابله با فسادرا دارید یکبار شده به کارنامه مسئولین و کارگزاران نظام در حین پست و مقام رسیدگی نماید . به عنوان مثال عملکرد آقای دکتر نوبخت در سازمان برنامه و بودجه رسیدگی کنید
ناشناس۲۱۴۶۷۹۱۴:۲۹:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
نمیتونی دکتر. حتی فکرش رو هم نمیتونی بکنی.مافیا توی مملکت به حدی رشد کرده که اگه بخوای چرتش رو پاره کنی، خوابت رو پریشون میکنه. مثلا چطور میخوای حریف مافیای خودرو بشی؟
ناشناس۲۱۸۵۶۵۱۹:۴۴:۱۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲
مافیای مسکن غولی است که فکر میکنم رئیس غولهای دیگه و سر دسته دزدهاست، اما این گروه و دلالان وابسته به آنها به بهانه های مختلف من جمله حمایت از صنایع وابسته به ساختمان ..
ناشناس۲۱۴۷۱۵۱۴:۵۱:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
آقای توکلی شما بهتر از هر کسی میدانید که عمق فساد در این کشور تا کجاست. اگر هم واقعا بدنبال مبارزه با فساد هستید پیشنهاد می کنم از بازوی نظارتی مجلس( دیوان محاسبات) شروع کنید .
ناشناس۲۱۴۷۴۹۱۵:۱۲:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
این تشکیلات مبارزه با فساد باید زیر نظر معتمدین مردم باشد و زیر مجموعه وتحت نظارت هیچ مقامی نباشند باید ترتیبی اتخاذ شود که از افراد خدا ترس که مردم طی سالها آنها را آزموده اند انتخاب شود افرادی که به هیچ قیمتی حاضر نیستند آخرتشان را به این دنیا بفروشند والبته این افراد باید از سنگهاو فشارهایی که سر راهشان می اندازند نهراسند !جناب توکلی شما این افراد را جذب ومعرفی کنید !
ناشناس۲۱۴۷۹۷۱۵:۳۹:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
تا اقتصاد ایران دولتی و شبه دولتی هست فساد بر چیده نمی شود.
ناشناس۲۱۴۸۸۵۱۶:۲۶:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
اقای توکلی .. حداقل مثل اقای صادقی نام مفسدین اقتصادی که می دانید منتشر کنید ..!!!
عباس اصغری۲۱۴۸۸۸۱۶:۲۶:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
آقای دکتر توکلی عزیز که ما خیلی به شما ارادت داریم, برای ادامه راه انقلاب امام خمینی, باید ... اختلاسگران, نجومی بگیران, آقازاده ها, رییس و روسای و فرزندان فاسد انها که هیچ نداشتن و امروز میلیاردی دارن, حتی کارمندای بانکها که الان بازنشسته شدند و ثروت خودشون رو, الان رو کردن, خدا میدونه چقد دزدی توی این مملکت شده. این افراد رو دست من بدن, خودم اعدامشون میکنم. باید تمام کسایی که بازنشسته شدن, همه سوابقشون رو بررسی کرد, ببینن چی داشتن که اومدن داخل اداره و الان چی دارن. حتی کارمندای جز در استانها هم مشمول پیگیری قرار بگیرن. وقتی اینجوری بشه و ملت بدونن که افراد فاسد محاکمه میشن, اصلا داخل خیابون نمیان برای تظاهرات, هنگامی میان که میبینن همه جا رو فساد گرفته, صبر ملت هم یه حدی داره.
ناشناس۲۱۵۳۱۵۲۱:۰۱:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
دمت گرم
ناشناس۲۱۵۳۳۵۲۱:۱۱:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
برادر عزیز اونها اینجا نیستند که اعدامشون کنی یا کانادا هستند ، یا امریکا یا استرالیا یا اروپا به ریش ملت و دولت هم میخندند .
ناشناس۲۱۹۱۹۰۱۱:۴۲:۴۳ ۱۳۹۶/۱۱/۳
احسنت....افراد بخش خصوصی شریک این رانت خواران نیز باید شناسایی و ثروت های رانتیشان مصادره شود.....و چاره ای نیست...مردم منتظر هستند...رانت خواران دارند با ثروتهایشان بر سر مردم آقایی میکنند و این یعنی ناامیدی مردم ...تنها را همین است.
رضا۲۱۴۹۱۶۱۶:۴۵:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
آقای دیده بان اول از آزادی بیان و مصونیت افراد در مقابل این آزادی دفاع کنید مسئله حل خواهد شد.
ناشناس۲۱۴۹۲۲۱۶:۴۸:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
جناب توکلی بنده به سازمان دیده بان جنابعالی نامه نوشتم و خدمت جنابعالی عرض کردم که حاضرم با شما تحت شرایطی همکاری کنم.شرایط هم عمدتاْ این بود که در آسمان سیر نکنیم و روی زمین بحث کنیم و تعصب ها را کنار بگذاریم و ریشه ای از طریق جمع آوری تحقیقات دانشگاهی درون کشور -که قطعا انجام شده و تمام دلایل فساد هم مشخص شده- دلیل چرایی شکل گیری فساد را بشناسیم و آنگاه برای مبارزه اساسی با آن اقدام کرد..
ناشناس۲۱۴۹۵۲۱۷:۰۶:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
یک مشکل مهم در این راه این است که وقتی فسادی در سازمانی قدرتمند ایجاد می شود تقریبا هیچوقت مدارک آن در اختیار کسی قرار نمی گیرد و بنا بر این افشا کننده های فساد هیچگاه ابتدا به ساکن قادر به ثابت کردن حرفشان نیستند و در معرض خطر محکومیت قرار می گیرند. شرط لازم برای استفاده از اطلاعات مردمی برای رفع فساد این است که افرادی که سازمان قدرتمندی را متهم به فساد می کنند حتی در صورت عدم ثبوت فساد مورد تعقیب قرار نگیرند. به این می شود گفت حمایت قانونی. همانطور که پلیس وقتی کسی را دستگیر می کند ممکن است بعدا بی گناه شناخته شود اما کسی پلیس را بابت دستگیری او نباید مجازات کند.
سید هادی۲۱۵۰۲۰۱۷:۳۹:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
آقای دکتر : سیستم اداری ما به دلیل ساختار وقوانین موجود محال است بتواند سالم کارکند حتی اگر مدیر ... !!! بر آنها بگمارند . مدیران آنچنان در مسائل روزمره فاسد گرفتارند که قطعا نمی توانند فکر کنند که چگونه اصلاح کنند . باید گروهی خارج از فعالان فعلی ... بنشینند و سیستم اداری وقوانین مادر وبرنامه نحوه وزمان تحول وضع موجود به وضع مصوب جدید را طراحی وارائه کنند . تا آن زمان شما طرحی به مجلس بدهید که سال آینده هیچ سمینار وبزرگداشت وکنفرانس....برگزار نشود وهمچنین هیچیک از حقوق بگیران دولتی وشرکت ها ی آن ، از روسا..گرفته تا پائین ترین حقوق بگیر وهمچنین تیم های ورزشی ( به استثنای فوتبال جام جهانی )مجاز به رفتن ماموریت داخلی وخارجی را نداشته باشند .موارد استثنا فقط با تصویب شورای پنج نفره ناشناس زیر نظر شورای امنیت ملی مجاز به سفر خواهند بود. تعیین ایام ومیزان هزینه ووسیله ایاب وذهاب برعهده شورای مذکور باشد . اجرای این پیشنهاد حد اقل دوخاصیت دارد . الف : شکسته شدن روحیه رفاه طلبی واسراف کاری مدیران کشور . ب : صرفه جوئی هزاران میلیارد تومان
ناشناس۲۱۵۱۳۴۱۹:۰۳:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
دلار میرود که 5000 تومن شود
ناشناس۲۱۵۱۴۹۱۹:۱۵:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
راهی که دنیا رفته فقط رسانه های آزاد است بدون هیچ هزینه ایی
ناشناس۲۱۵۲۳۷۲۰:۲۰:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
دلار جهشی شد از 20 تومان به روزی صد تومان رسید امروز حالا شما سخن از فساد بزن فساد رو چشم همه است و میبینند ولی افرادی در دولت به دنبال چند برابر سرمایه های رانتی هستند و از بین بردن سرمایه های ناچیز مردم و بدبخت کردن مردم و همیشه هم بهانه انکه گران شدن ارز خوب است برای صادرات و تولید و بار قبل در دولت گذشته هم همین حرف را زدند و نتیجه انهم جلوی روبروی ماست منتظر بدتر شدن وضع اقتصادی حتی از دوران دولت نهم باشید و خرد شدن مردم زیر این بار سنگین
دلسوز۲۱۵۴۸۵۲۲:۴۲:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
کسی قدرت مبارزه با این زالوصفتان را نداره مگر خلخالی زنده شود . اقای توکلی قوه ی قضاییه فعلی متاسفانه قادر به مبارزه با برخی مفسدان قوی نیست،بیچاره اون گوسفند دزدی که در خراسان دستش را با گیوتین زدند چون کسی را نداشت رانتی نداشت!!!
ناشناس۲۱۶۴۷۳۱۴:۲۸:۵۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱
امروز 160 تومن جهش فرمودند.
محمد۲۱۵۲۷۱۲۰:۳۳:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
دکتر جون باسلام تاچارت سازمانی کشور درست تنظیم نشود وراههای ایجاد فساد بسته نشود شما حریف مفسدان اقتصادی ونجومی بگیران که دولت وملت را به گروگان گرفته اند نمیشوید به نظر من ازمجموع بازرسیهای موجود در کشور وحراستها وسازمانهای اطلاعاتی بایستی یک بازرسی قوی .. تشکیل شود وبطور سیستماتیک به حساب سیر تاپیاز مملکت برسند والا باوضع موجود شما به سمت دولت بروید صدای کارشکنیشان بلند میشود به سمت دستگاه قضا بروید پای خودتان میلرزد به سمت مجلس بروید مورد اهانت واقع میشوید مدیریت بازرسی بایستی یک تکه وبسیار قوی باشد اینکار از تک تک قوا برنمی آید شما نیت خیر دارید ومنهم همینطور
ناشناس۲۱۵۳۵۸۲۱:۲۶:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
گویا جناب توکلی نیز با پیگیریهای مستمر نتوانستند در مورد مبارزه با مفاسد اقتصادی موفق شوند. خواستن توانستن است . متاسفانه دولت و نهادهای مربوطه و کلا ... دلشان با مبارزه و ریشه کنی فساد همراه نیست.
محمود ميبدى۲۱۵۴۱۵۲۱:۵۱:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
جناب توکلی. پرونده شرکت ما را هم که توسط دارائی وبیمه مورد ظلم وزور قرار گرفته. لطفا بررسی کنید. مالیات وبیمه بریدند. جریمه کردند. حق اجراء صادر کردند واموال را توقیف و حسابها را مسدود کردند. ۳۰۰ نفر وشرکت پیمانکاری با ۳۰۰ نفر پرسنل مجرب در کارهای عمرانی سد. کانال. شبکه آبیاری وراه و ساختمان و.... را بیکار کردند. بداد ما برسید لطفا.
ناشناس۲۱۵۹۲۹۰۹:۱۵:۰۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱
به محدودنگهداشتن عمدی ظرفیت رشته پزشکی که منشافساد،گرانی ومشکلات بزرگی برای مردم است نیزتوجه کنید.
ناشناس۲۱۶۵۶۷۱۵:۰۴:۵۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱
جناب دکتر توکلی عزیز، شما یا اهل مبارزه با فساد نیستید یا هستید ولی با کسانی رودرواسی داری و نمی تونه مستقیم خطلبشون کنی و یا اینکه اصولاً تشخیص نمی دید، علل فساد چی هست، والا هر کسی اینو می دونه که مدیریت قوی و اراده برخورد با فساد مانع از اون می شه! خوب حالا مدیران یا مردم باید از کدوم مرجع بترسن برای اینکه خلاف نکنند؟ آیا مدیریت ضعیف این مرجع باعث گسترش فساد نیست؟ آیا مردم دخالتی ...
ناشناس۲۱۶۶۵۷۱۵:۴۲:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱
اقای توکلی نماینده شجاع و عزیر لطفا این بی عدالتی و تبعیض موجود در دانشگاه تهران.. را پیگیری کنید. واقعا کارکنان دانشگاه مظلوم واقع شده اند و هر روز یک آیین نامه جدید غیرمنطقی بر ضد کارمندان تصویب می شود. خدا خیرتان دهد.
ناشناس۲۱۶۸۵۸۱۶:۴۹:۲۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱
اقای توکلی یه قانون ساده هست، قانون از کجا اورده ای ینی اگر کسی یهو حسابش پر شد یا هزینه کلانی کرد باید بررسی شود از کجا اورده و منشا چیست ، ی قانون دیگه هم شفافیت در تمام ارکان ..و چرا مفسدین دادگاهشان علنی برگزار نمیشود اسمشان را نمی گویند همدستانشان را معرفی نمیکنن
ناشناس۲۱۷۰۴۹۱۹:۱۵:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱
قشر ضعیف جامعه داره زیر پای مشتی خواص له میشوند یک کار انقلابی از خودتون نشوندبدید و به یادگار بگذارید
عمران۲۱۷۵۴۴۰۶:۲۶:۴۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲
... فساد سیستمی است که باید رفع شود. راهش حداقل سه چیز است کوچک شدن بخش اقتصادی حکومتی، رفع تبعیضات ایدئولوژیک و رسانه های آزاد.
امیراسد۲۱۸۵۷۶۱۹:۵۱:۰۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲
جناب توکلی در کشوری که همه می دانند مثلا مسبب اصلی گرانی ملک دلالها هستند و آنها با وقاحت تمام آن را منکر می شوند و گرانی ملک را به گردن مالک ها می اندازند چطور می توانی با فساد مبارزه کنی؟ چند روز پیش در یکی از همین بنگاه ها بودم، آقای دلال محترم میگفت فلانی ما خودمون هم از گرانی ناراحتیم!!!! گفتم فلانی ، مالک که از قیمت خبر نداره که ، راه معمولش اینه که به شما زنگ میزنه و قیمت می پرسه، شما هم به طمع کمیسیون بیشتر قیمت بالاتری از واقعیت رو بهش میگید و منتظر بازخورد بازار میشینید و اگر دیدید کشش هست هی قیمت های بیشتری به مالکین میدید، گفت : برات چایی بیارم!!!!!
ناشناس۲۱۸۶۰۲۲۰:۱۳:۴۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲
چندتا راه کار عملی بابت مبارزه با فسادرا سالهاست داده اما کو گوش شنوا ۱- در اواخر زمان رژیم سابق طرحی به نام مبارزه با گرانفروشی توسط شهرداری ها و با مشارکت وزارت بازرگانی انجام شد که در آن و آن زمان از نیروی دانشجویان به دلیل پاو و بی آلایش بودن، استفاده شد. من بر اساس همان طرح پیشنها دادم آن طرح با استفاده از نیروی پاک بسیجیان مخلص انجام شود که در این طرح نه تنها بر گرانفروشی و کم فروشی و احتکار بلکه بر اختلاس و رشوه خواری و ویژه خواری نیز توسط آنها نظارت شود. که به جایی اینکه این نیروی مخلص صرفا صرف پلیس بازی و منکرات بازی شود در این مقوله مهم نقش واقعی بازی کند که اگر در این مبارزه موفق باشد مردم به جان و دل ارشادات منکراتی انها را هم پذیرا خواهند بود. ۲- هر فروشی و هر خریدی باید با ارائه فاکتور و یا قبض انبار انجام شود. چه از کارخانه و چه از مبادی واردات تا مصرف کننده آخر. ۳- حقوق و مزایای مدیران دولتی، وزیران، مدیران کل و معاونین صرفا بر اساس تخصص و سابقه به مانند بقیه کارکنان دولت و فقط با یک حق پست ۱۰ درصدی اضافه باشد. مگر نه اینکه در نظام اسلامی مدیران جامعه باید عاشق خدمت باشند و نه تشنه قدرت!؟ ۴- اگر بند ۲ بالا درست و کامل اجرا شود میشود از بخش بازار و کار آزاد اعم از تولید کننده، وارد کننده ، واسطه و خرده فروش خدماتی ، مالیات حقه بر در آمد را اخذ کرد. در این روش است که می توان مالیاتها را طوری تنظیم و اجرا کرد که تولید تشویق شود. مثلا سود تولید ۲۵ درصد و مالیات آن ۵ درصد از سود خالص، بخش واسطه چه یک دست باشد و چه ۱۰۰ دست، قیمت عمده فردشی هر کالا مشمول ۵ درصد سود باشد و مالیات آن ۲۵ درصد سود خالص آن. و بخش خرده فروشی هم ۲۰ درصد سود و مالیات آن ۲۰ درصد سود خالص آن. به این ترتیب قیمت تمام شده واقعی یک کالا را با احتساب این ۵۰ درصد محاسبه کرده و بر روی ان قیمت زده شود. نظارت واقعی و مستمر انجام پذیرد.
ناشناس۲۱۸۸۰۳۰۰:۳۸:۴۸ ۱۳۹۶/۱۱/۳
اقای توکلی من که نفهمیدم .اینکه وقتی دستگاه‌های ناظر بر فساد، خودشان مسئله‌دار شوند. وقتی دستگاه‌های متولی مبارزه با فساد خودشان به درجاتی آلودگی پیدا کنند،نوعی فساد سیستماتیک ایجاد می‌شود.به‌هرحال قوانین فعلی مدت‌ها اجرا شده است و ما تغییر و پیشرفت محسوسی در زمینه مبارزه با فساد نداشتیم؛ از جمله ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را چند سال فردی اداره کرد که بعدها خودش حکم محکومیت از قوه قضائیه دریافت کرد.»توکلی عامل موفقیت دیگر کشورها را تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد دانست .اقای توکلی عزیز ایا در ایران ... که میفرمایید مردم نهاد ان هم به قول شما .فساد سیستماتیک .اینه که من نفهمیدم ولی په هر حال موفق باشید ...
ناشناس۲۱۹۴۹۹۱۵:۱۹:۴۳ ۱۳۹۶/۱۱/۳
حرفا خیلی قشنگن اما شاید دیر شده باشد.
حامد۲۲۱۵۸۸۱۴:۱۷:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۵
جناب توکلی، در جاییکه اخلاق به شکلی که میدانیم در کل جامعه صدمه خورده باشد، در عجبم که بر چه مبنایی میخواهید اساس مبارزه با فساد را قرار دهید. برخورد با معلول دردی را دوا نخواهد کرد. وقتی اخلاق نباشد، همه چیز روی هواست.
عبالله الشریف۲۲۲۳۴۹۱۰:۲۵:۴۴ ۱۳۹۶/۱۱/۶
با آرزوی موفقیت شما.امیدوارم شما هم س.پاپ اطمینان نباشید .همراهان شما که در این تشکیلات با شما همکاری میکنند درگفتار وکردارشان آن صداقت که لازمه اینکاراست را نشان نمیدهند.اگر میخواهید قرببتا الی الالله کارکنید باید حب وبغضهای جناحی را ترک کنید .وقتی از اعمال نفوذ ونظر فریدون با آب وتاب حرف میزنید با همان حال باید خاوری را افشا کنید :او وابسته وفامیل کی بود ؟چه کسی اورا سرکارآورد؟چه کسی زمینه آسان فرار او وخانواده اش را فراهم کرد؟چرا ما که توان امنیتیمان الحمدلله بحدی است که ریگی جنایتکاررا درهوا دستگیر میکنیم جناب خاوری را در زمین نمیتوانیم دستگیرکنیم؟باید باهمان شدت که از حقوقهای نجومی حرف میزنید درمورد ریشه ها ومسببان اصلی آنهم حرف بزنید ودرهمان حال از املاک به باد رفته نجومی هم حرف بزنیدوریشه هایش را اعلام کنید.باید ماجرای خیانتهای مرتضوی ودستیارانش را در جاهای مختلف مثل ستاد مبارزه با قاچاق درکهریزک دز تامین اجتماعی حرف بزنید وبگویید چرا نزدیک ده سال از جنایات او میگذرد اما اوهمچنان آزاد آزاد میگرددو به ریش همه ما میخندد؟آقای توکلی مردم از شعار خسته شده اند چراغ برداشته اند دنبال یک جو عمل میگردند!!
خسرو سلجوقی۲۲۳۰۵۴۲۱:۳۲:۴۱ ۱۳۹۶/۱۱/۶
چگونه حکولتی‌ها، خصولتی‌ها و دولتی‌ها را می‌توان وارد زیست‌بوم کارآفرینی کرد؟ - ایجاد مراکز رشد - ایجاد پارک‌های علم و فناوری - ایجاد کریدور علم و فناوری - ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه - ایجاد ... وقتی کل سرمایه صندوق‌های سرمایه‌گذاران جسورانه کشور ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار است را با سرمایه نهادهای (صندوق‌های بازنشستگی تامین اجتماعی (شستا)، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، صندوق بازنشستگی نفت، صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح و صندوق نوآوری و شکوفایی) که ۵۵ میلیارد دلار است مقایسه کنیم باید برای ورود این بازیگران و جسورانه کردنشان فکری کنیم!
ناشناس۲۲۷۲۲۴۱۰:۴۱:۵۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
چقدر قانون موازی؟پس سازمان بازرسی کجاست که ستاد مبارزه درست بشود؟
ناشناس۲۲۹۰۲۰۱۴:۱۹:۰۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
تبعیض علیه کارکنان یانشگاه تهران که قشر زحمتکش جامعه دانشگاهی هستند، بیداد می کنند. و کسی هم نیست به این وضع رسیدگی کند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  21. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  22. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  23. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین