جایی که فست فود رایگان توزیع می کنند، نان و پیاز نفروشید

فرید آذرمهر، گروه تعاملی الف،   3961030039 ۷۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
جایی که فست فود رایگان توزیع می کنند، نان و پیاز نفروشید

در داستان های اسب تروا یونانی هایی که از سال ها محاصره بی حاصل تروآ خسته شده بودند، اسب چوبی بزرگی در کنار قلعه ساخته و آن را رها کردند. اهالی شهر هم به تصور این که دشمن خسته شده و این اسب را به علامت شکست باقی گذاشته، آنرا به داخل بردند و جشن گرفتند، اما شب هنگام سربازان زبده از آن خارج و دروازه ها را باز کردند. این داستان نمادین در دنیای امروز هم مفهوم خاص خود را دارد. چه بسا تبلیغات فریبنده، فیلم ها و سریال های زیبا و تولیداتی که هدف آنها در نهایت نه سرگرمی و اطلاع رسانی که درگیر کردن و القای پیام خاصی به طرف مقابل است.

شبکه ماهواره ای "من و تو" پاییز سال 1389 به مجموعه ای از کانال های غالبا رنگ و رو رفته و کم فروغ فارسی اضافه شد. کیفیت بالای تصویر، برنامه های متنوع تولیدی و ترجمه ای، جذب و به کار گیری ده ها نیروی جوان و تازه نفس، این شبکه را در برابر اغلب کانال هایی که از صبح تا شام یک نفر حرف می زد و در زیر نویس ده ها قرص و کپسول معجزه آسای لاغری و چاقی یا تقویت قوای جنسی تبلیغ می شد، منحصر به فرد می ساخت. "من و تو" نه فقط فیلم و سریال های داستانی بلکه برنامه های مستند، اجتماعی و خبری در کنار ارتباط دو سویه با مخاطب و حضور در جامعه ایرانی خارج از کشور به همراه برنامه هایی کپی شده از انواع پرطرفدار غربی مثل بفرمایید شام، شعر یادت نره یا استیج را در دستور کار خود داشت. حتی بخش فارسی شبکه کهنه کار بی بی سی هم که در کنار خبر، سرگرمی مخاطب را نیز در نظر گرفته بود به علت چارچوب های برنامه سازی و محوریت مطالب سیاسی نتوانست تنوع و فراگیری شبکه من و تو را داشته باشد.

فرستادگان این شبکه به همه کشورهای اروپایی و امریکایی راحت سفر می کردند. مکان های دیدنی، کنسرت ها، افراد مشهور و خوانندگان، شب چله و ساعت تحویل سال، کلا هر چه که می توانست جلب توجه کند، وارد دور می شد. تنوع مجموعه های تلویزیونی، مستند و تولیدی به شکلی بود که طیف های مختلفی را جذب خود می کرد. برای مساله پارازیت هم فکر کرده بودند، سایت بود و اگر سایت با فیلترشکن های معمول باز نمی شد یا کسی نداشت، کافی بود یک ایمیل ارسال شود تا از این شبکه فیلترشکن اختصاصی در کسری از ثانیه تقدیم شود. اپلیکیشن موبایل هم در دسترس بود. هیچ چیزی نباید مانع آن شود که این شبکه پر نشاط و رنگارنگ، پر از مجری های خندان و صمیمی (برخلاف مجری های اتوکشیده، عصا قورت داده و رسمی داخلی)، پر از فیلم و مستند و سرگرمی در دسترس همه مردم از دل روستاها گرفته تا مرکز شهرها قرار نگیرد.

شاید خیلی ها نخواسته اند به این نکته فکر کنند که دل کدام ثروتمند و کدام اهل خیری به حال مردم ما سوخته و با بخشش بی حساب از دارایی و اموال خود عده ای را مشغول به کار و ملتی را هم مرهون لطف خود نموده است؟ شاید هم فکر کرده باشیم اما گفتیم چه اهمیتی دارد، ما که از برنامه آن استفاده می کنیم، نه مالیاتی از ما کسر می شود و نه باید پولی بابت آن بپردازیم. اینجاست که باید یاد آن داستان تروا و اسب چوبی بیافتیم که یونانی ها به رایگان در خارج قلعه گذاشته بودند!

سرازیر شدن صدها هزار پوند در ماه و میلیون ها پوند در سال از محل نامعلوم و اسرارآمیزی که هیچ خساستی در خرج نمی کند آن هم در دنیای غرب که خبری از درآمد نفتی و بودجه های مستمر دولتی نیست، نظام خشک سرمایه داری که سود حرف اول و آخر را می زند، چه معنی می دهد؟

اما اصل قضیه چیست؟ اصل قضیه، در ابتدا کشاندن مردم برای دیدن برنامه های جذابی است که شبکه های داخلی به علت محدودیت های فراوانی که دارند قادر به پخش آن نیستند، دیدن برنامه های تولیدی جوان پسندی که در تلویزیون رسمی ما اصولا جای فکر کردن به آنها هم نیست خیلی ها را پای جعبه جادو می کشاند. این بخش بگیر و بنشان شبکه "من و تو" است. وقتی مخاطب جذب شد و در ذهنش ارتباط مثبتی با برنامه های پرنشاط و جدید پیدا کرد، مرحله اثرگذاری به تدریج در دو شکل مستقیم و غیرمستقیم آغاز می شود.

در شکل غیرمستقیم، برخی از ایرانی های مقیم خارج از کشور در برنامه های مختلفی مشارکت داده شده یا مجریان به سراغ آنها و در خانه اشان می روند. خانه هایی زیبا، مردمانی رقصان و شادان و خرامان می بینیم، کسانی که آواز می خوانند و برای گرفتن 10 هزار دلار جایزه شعر حفظ می کنند، ما هم نگاه می کنیم و همزمان در ته ذهن ما مطلبی که امروز و دیروز در مورد گرانی تخم مرغ، اجاره مسکن، اختلاس، آلودگی هوا و ... خواندیم در چرخش است، فکر می کنیم لابد هر کس خارج رفت برنده شد، فکر می کنیم فاصله ما تا شادی و موفقیت محلی است که به آن مرز می گویند. آن سوتر امکانات تحصیل، رشد، آزادی و سعادتمندی دنیوی فراهم شده و فقط کسی را می خواهد که آنها را از روی زمین بردارد. این امر به تدریج احساس ناامیدی و ناخشنودی را در باطن ما ایجاد می کند. قرص تلخی است که روی آن لایه ای شیرین و رنگی کشیده اند تا وقتی در دهان می گذارید به آسانی از گلو پایین رفته و آنجا کار خود را انجام دهد.

این هدف با گرفتن و پخش ویدیوهایی که برخی هموطنان از مشکلات شهری و اجتماعی ضبط می کنند کامل تر و مستندتر می شود گویی از جای جای کشور مشکلات فوران می کنند، ناراحت تر می شویم! بعد تونل زمان نشان می دهند، حس نوستالژی برای کسانی که آن زمان را درک کرده و حس نبودن هیچ مشکل و رفاه اقتصادی در پیش از انقلاب را به برای جوانان القا می کنند، زندگی پهلوی ها و اقدامات تمام مثبت رضا شاه! آهنگ های نوستالژیک قدیمی هم چاشنی این پیام می شود. اصولا جای این که چرا مردم انقلاب کردند، ساواک و زندان چه بود، رضا شاه چطور سرکار آمد و ... باقی نمی ماند! به جای کتاب کلفت تاریخ و ریشه های انقلاب اسلامی، آنها با همین شعبده بازی تصویری و موسیقیایی، با همین مخلوط کردن راست و دروغ رشته های آموزش رسمی و مجموعه های تلویزیونی کشدار، معدود و محدود داخلی را پنبه می کنند. این ها به تدریج باورهای ما را به گونه ای جا به جا می کنند که دیگر شکی برای ما باقی نماند که فاصله ملت ما با آزادی و سعادتمندی، نه کار و ساخت میهن، نه داشتن آزادگی و بردباری و نه قناعت کردن و نوعدوستی بلکه نظام سیاسی ماست به گونه ای که با تغییر آن هم مشکل آلودگی هوا، هم زلزله، هم مسکن و کار و هم صدها درد بی درمان دیگر حل خواهد شد.

در بخش مقابله مستقیم هم با برنامه هایی مثل اتاق خبر یا میزگردهای تحلیلی، جهان و ایران را از دریچه چشم خود تعبیر و تفسیر می نمایند، "من و تو" که هیچ گاه به عنوان یک شبکه خبری حرفه ای شناخته نشده عملا پا در عرصه اطلاع رسانی گذاشته و حالا به مخاطبان خود مطالب دست چین شده را اعلام می کند! اسب چوبی با برنامه های جذاب و جوان پسند به ذهن ما وارد و پیام اصلی از آن خارج می شود. ما از زندگی مان از آینده مان و از فردا ناامید می شویم. بمبارانی از خبرهای بد ما را هدف قرار می دهند، ما هم آنچه در شبکه های اجتماعی گاهی با ترفند و نیرنگ پخش می شود را دست به دست می کنیم تا بیش از پیش به حال خود تاسف بخوریم. در فلان کانال تلگرامی عکسی از زن و مردی دست در دست در بالای ارتفاعاتی سرسبز اروپا گذاشته و زیر آن می نویسد: "ما چه بدبختیم که در ایران به دنیا آمدیم"، انگار که مردم غرب نه در مراکز صنعتی و اداری و شهری بلکه همه در حال ییلاق و قشلاق هستند و کیسه ای پول هر ماه به درب خانه های آنها با پست سفارشی ارسال می شود! انگار که میلیاردها نفر در هند و چین و روسیه و برزیل و مکزیک و مصر و ... انسان نیستند و صرفا قشر محدودی در اروپا و امریکا نماینده زندگی شایسته و حق ابدی و ازلی ماست که از آن بازمانده ایم!

این گونه است که هدف خرج های بی حساب برای این شبکه معلوم می شود! مشخص می شود که چرا در زمان اعتراضات اخیر فرد بیکاری که در عمرش یک روز هم زحمت خدمت به خلق را نکشیده و تنها و تنها ویژگی وی پسر یک شاه مخلوع بودن است مطرح و خانواده وی تطهیر می شوند. آنها مرتب کوبیدند و خراب کردند تا بدیل و جایگزین معرفی کنند! تعداد اندکی هم که در اعتراضات اخیر حرف هایی از جنس پهلوی زدند میوه سال ها و میلیون ها پوندی بود که در این مدت بانیان "من و تو" خرج کرده بودند.

در این میان کم کاری و ضعف رسانه های داخلی به ویژه صدا و سیما که سعی داشته تمام قشرهای مردم را راضی نگه دارد و عملا به نظر می رسد در اقناع هیچ قشری توفیق برجسته ای نداشته، به این امر کمک قابل توجهی کرده است. تصمیم سازان به جای آن که خود به دنبال تولید، تهیه و خرید برنامه های متنوع و جدید باشند گاهی بعد از موفقیت یک برنامه یا یک الگو در شبکه ای ماهواره ای اقدام به نوعی شبیه سازی، البته در چارچوب های خاص خود کرده اند. سخت گیری های فراوان در تولید و پخش برنامه های شاد و سرگرم کننده در حالی که گاهی بشقاب های ماهواره ای از روستاها و چادر کوچ نشینان هم سر درآورده شبیه عرضه نان و پیاز در کنار فروشگاه فست فود های رایگان و رنگارنگ به همراه موسیقی زنده است که هر چه هم از خاصیت آن بگوییم بعید است به گوش بیشتر جوانان ما برود، این یعنی واگذاری زمین به حریف.

از نمونه های اخیرا می توان به خرید و حمل یک دستگاه خودروی ملی ما "سمند" به لندن و پرداخت هزینه زیاد برای آزمایش ها مختلف و در نهایت تست تصادف، آن اشاره کرد. نه خودرو ساز ما اهل این بود و هست که چنین کاری انجام دهد، نه رسانه های ما به سمت چنین اقداماتی برای راستی آزمایی صحت ادعاها در صنایع غذایی، بهداشتی و خودرو می روند و نه سازمان استاندارد. اینجا است که این شبکه یک تنه خودروی ملی را به مراکز آزمایش برده و خود را راستگو، طرفدار و سخنگوی مردم، در مقابل، تمام سازمان های مربوطه را خلاف گو و پنهان کار معرفی می کند، آن هم نه در طی یک میزگرد خسته کننده، نه در یک گفتگوی ویژه و یک طرفه، بلکه در قالبی جذاب، دیدنی و امروزی!

آنان همچنان بر اسب چوبی سوارند و همچنان پرتلاش، تا از ره پنهان صلاح و کینه ها را به دلهای ما تزریق کنند، تا ما را ناشاد و ناامید کنند و احساس بدبختی را در هر سلول ما سریان دهند. آنها طمع به چنین روزی بستند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۴۱۵۲۰۹:۱۵:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
سلام و باتشکر لطفا این مطلب را برای مسئولین و صدا و سیمای محترم ارسال نمایید چرا که فقط وفقط به سیاست پرداخته و همدیگر را می زنند بجای ایکه سواد رسانه ای مردم را بالا ببرند آنهارا تشنه سرگرمی، اخبار و اطلاعات قرار می دهند تا شبکه های بیگانه نقش آبشخورا ایفا نمایند.
ناشناس۲۱۴۱۵۴۰۹:۱۶:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
خداروشکر این مطلب رو خوندم وگرنه فکر میکردم همه اون حرفها که اونا میزنن راست و حر فهای شما و صداوسیما دروغه ،ما هم که فقط وضعیت جامعه رو از من وتو دنبال مکنیم و اصلا تو این مملکت نیستیم!!!!!!!!!!!!
ناشناس۲۱۴۱۵۶۰۹:۱۷:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
حتی اگه من و تو هدفی داره (که داره) اما خیلی از گزارشاتش در مورد وضع زندگی مردم در داخل و تفاوت زندگی در داخل و خارج کاملا صحیح هست. حالا شما هر چه میخوای نقدهای اول انقلابی کن
ناشناس۲۱۵۱۷۹۱۹:۴۴:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
مساله درستی یا غلط بودن نیست، نتیجه گیری که از اون گرفته میشه اهمیت داره. آیا نتیجه تقویت اراده مردم برای کمک و همیاری هست یا ناامیدی؟
ناشناس۲۱۵۵۴۵۲۳:۳۴:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
از شدت گرفتاری و بی پولی دیگه نمی تونیم تا سر کوچه بریم چه برسه بخوایم کمک کنیم
سعید تمر۲۱۴۱۵۸۰۹:۱۸:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
کاش یک سوزن هم به صداو سیما بزنیم که چگونه مخاطب را تسلیم من و تو کرده است! من حرفه ام رسانه نیست ولی حاضرم خلاقیت خودم برای برنامه سازی جدی و مفید برای توسعه کشورم را نمایش دهم!! البته چیز عجیبی هم نمی گویم باید متخصصین ما به صدا و سیما راه داشته باشند هرچند این باید هنر صداو سیما باشد که بیاید دنبال افراد صاحب حرف و ایده!! پایش الگوی خوبی بود. باز هم جا برای کارهای دیگر هست
احسان۲۱۴۱۶۰۰۹:۲۰:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
من و تو با بسیاری از داخلی ها همکار در نا امید کردن مردم هستند.
رضا۲۱۴۱۶۶۰۹:۲۶:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
بسیار عالی بود خیلی از ما فاقد سواد رسانه ای هستیم ضمن اینکه ایرانی ها در طول تاریخ از این بگیر و بشون ها زیاد داشتند
حسن۲۱۴۲۷۸۱۰:۴۵:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
دقیقا درسته من دبیرم و امسال صرفا برای جور شدن ساعات تدریسم 2 ساعت درس سواد رسانه ای تدریس می کنم،و باعث شده دیدم به رسانه عوض بشه.خیلی از ما صرفا به دلیل نارضایتی از وضع موجود هر چه از زبان مخالف بشنویم باور می کنیم غافل از اینکه دشمن دشمن الزاما دوستمون نیست.
فرزان۲۱۴۱۶۷۰۹:۲۶:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
خوب بود . ولی طبق معمول نتیجه گیری خطا. 40 ساله .. ایران همین طور مثل شما خوب تحلیل میکنه بد نتیجه میگیره راهش این نیست که اونا رو دروغگوی منحرف خطاب کنیم. راهش اینه که حاکمان راستگو... قدرتمند تر از دشمن عمل کن باشند.
علی۲۱۴۱۶۹۰۹:۲۷:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
این شبکه 10 کارمندی از صدا و سیمای 40000 کارمندی فعال تر است
ناشناس۲۱۴۱۷۰۰۹:۲۸:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات طبیعی است که مردم بویژه جمعیت جوان جذب برنامه های به روز می شوند که متناسب با ذائقه آنها تهیه شده است. سازمان عریض و طویل صدا و سیما با این همه بودجه و کارمند در سراسر کشور و با این همه محدودیت های درونی و بیرونی هیچگاه نمی تواند با این شبکه های متنوع رقابت کند. تنها راه اجازه برای تاسیس شبکه های خصوصی داخلی و تغییر بعضی قوانین سخت گیرانه است که متناسب با شرایط روز فرهنگ این کشور را نجات دهند. البته این خصوصی سازی نباید مثل خصوصی سازی شرکت های دولتی و بانکها باشد که یک عده نور چشمی از این امکان استفاده کنند و وضعیت را از قبل هم بدتر کنند. خصوصی سازی باید واقعی و با وضع قوانین مناسب، دارای محدودیت کمتر و نظارت لازم باشد. در غیر این صورت وضع فرهنگ این کشور روز به روز بدتر از این خواهد شد. مشکل اقتصادی در چند سال قابل رفع هست ولی مشکل فرهنگی سالها یک کشور را از ذرون نابود خواهد کرد.البته می دانم که گفتن این حرف ها در حال حاضر وقت تلف کردن است و اتفاقی نخواهد افتاد ولی رسالت هر فرد این است که تا حد امکان در اصلاح جامعه خود بکوشد و به خاطر همین است که این جمله ها را گفتم.
ناشناس۲۱۴۱۷۳۰۹:۳۰:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
موضوع به این سادگی نیست. اولین نکته در فعالیت منوتو ایجاد فضایی است برای به رسمیت شناختن قشر عظیمی از ایرانیان. ایرانیانی که در داخل کشورند اما هیچ گاه دیده نشده و حتی به گونه ای به رسمین شناخته نمی شوند. کسانی که احساس محرومیت از آزادی های فرهنگی و اجتماعی دارند. این نکته شاید در ابتدا رقص، حجاب، یا حتی نوشیدن مشروبات الکلی رو به ذهن یادآوری کنه. اما انتهای این مشکل اینجا نیست. آنجاست که عده ای خود را موظف میدانند تا مردم را به بهشت ببرند و این را تکلیف حکومت میدانند و عده ای هم به عکس، همه امور را در چارچوب حریم شخصی یا آزدای فردی می بینند. تا وقتی که مفاهمه ای میان این دو تفکر شکل نگیرد, و سلایق بخش زیادی از مردم داخل به غیر از ایام انتخابات در سایر ایام هم پذیرفته نشود؛ و نیز تلاشها برای توقف خرده فرهنگهای روستایی و شهری متوقف نگردد، شکافی که امثال منوتو به راحتی در آن نفذ میکنند وجود خواهد داشت.
بسیجی امیدوار۲۱۴۱۷۷۰۹:۳۶:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
باسلام تحلیل بسیار عالی بود تحریم ویا تعطیلی منو تو با ما نیست ولی در این رقابت میبایست رسانه ملی برای تمام افکار مردم ایران برنامه سازی نماید نه برای عده ای خاص رسانه ملی تنها برای 16 میلیون نیست مملکت ایران 80 میلیون جمعیت دارد...
ناشناس۲۱۴۱۹۰۰۹:۴۶:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
ای بابا.همه دنیا بدن.شما فقط خوبید
ناشناس۲۱۴۱۹۲۰۹:۴۸:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
به عنوان کسی که اروپا زندگی کرده ام عرض می کنم ؛ اگرچه هزینه های زندگی در غرب بالاست و باید سخت کار کرد اما رفاه اجتماعی ، امانات شهری و آزادی های سیاسی و اجتماعی قابل مقایسه با ایران نیست.
ناشناس۲۱۴۱۹۳۰۹:۴۸:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
مردم عقل و شعور دارن و می فهمم کی راست میگه و کی دروغ.صدا سیما اوج هنرش گلچین حرفهای مردم به نفع دولت هست
کاظم۲۱۴۸۴۹۱۶:۰۷:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
به نفع دولت نه بلکه به نفع گروه خاص .
ناشناس۲۱۴۱۹۵۰۹:۴۸:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
خود زنی نکنید. چهل سال است که پول مردم در کیسه صدا و سیما سرازیر است و غیر از غم و غصه چیزی حاصل نشده. اون از برنامه های انتخابات ریاست جمهوری بگم بگم و غیره. در مورد سمند هم باید گفت که اگر شما چشمانتان را ببندید و وضغیت اسفناک اتوموبیل داخلی را نبینید حتما مشکل دارید. چرا همین کارخانه ها همین کار های لازم از نظر تست ایمنی و غیره را خودشون انجام نمیدن. من سمند را که می بینم یاد لادای روسی می افتم که سرگل صنعت روبه زوال روسیه بود و هست.
ناشناس۲۱۴۲۰۳۰۹:۵۸:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
اگر صدا و سیما و شبکه های ماهواره ای را دانش اموزان یک کلاس اول ابتدای تصور کنیم صدا و سیما همان نقش بچه تنبل کلاس را دارد که برای اینکه تنبلی اش را معلم نبیند دست بقیه را خط می زند و یا مدادشان را از دستشان درمی اورد و به گوشه ای پرت می کند( مصداق همین پارازیت)
ناشناس۲۱۴۲۰۶۰۹:۵۹:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
من روزنامه نگاری دانشگاه تهران خوندم. اما الان برنج فروشم. عوض اینکه افرادی مثل من در صدا و سیما باشن, فکر میکنید چه کسانی در آنجا هستن؟ یک مشت آدمی که معلوم نیست مدرکشون رو از کجا و چه رشته ای گرفتن با آشنا بازی به استخدام صدا و سیما در اومدن و حقوق آنچنانی میگیرن و این هم صدا و سیماشون که دیگه بچه هام مخاطبشون نیستن.
ناشناس۲۱۴۹۰۷۱۶:۳۸:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
احسنت
ناشناس۲۱۶۱۸۷۱۲:۱۳:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱
عزیز من با این سیستم کنکور و انتخاب رشته مجبور بودی و چاره ای نداشتی روزنامه نگاری بخونی و با این سیستم آموزشی " قیف برعکس " که هرکه واردشد فارغ التحصیل خارج میشود اگر سیستم درست بود حتما رشته برنج فروشی را انتخاب میکردی و برنج فروش موفق تری بودی. و آن صندلی روزنامه نگاری دانشگاه را شخص دیگری میگرفت که روزنامه نگار میشد.
رضا۲۱۶۱۹۵۱۲:۱۸:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱
احسنت برادر . هزار تا لایک داری اما کو گوش شنوا
ناشناس۲۱۴۲۱۰۱۰:۰۱:۵۰ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
منو تو و بی بی سی همه اسب تروا هستند حرف شما قبول. ولی شما زحمت بکش یک هفته روزنامه هایی که در کشور منتشر می شن رو بخرید و بخونید. غیر از دعوای اصولگرا و اصلاح طلب که به حال مردم هیچ نفعی نداره، گزارش دزدی ها و اختللاس ها (آخریش گزارش آقای نجفی شهردار محترم تهران از عملکرد تیم قبلی یا اختلاس در شرکت نفت)، خشکسالی، آلودگی هوا، مشکلات رنگارنگ کشورهای یمن، سوریه، فلسطین، بحرین، غرق شدن عجیب و غریب نفتکش ایرانی در دریای چین، گرانی تخم مرغ و.... چیز دیگه ای پیدا نمی کنید. حتی اگه اون شبکه ها هم نیت بدی داشته باشند که حتما دارند مواد اولیه رو خودمون به وفور در اختیارشون گذاشتیم.
ناشناس۲۱۴۹۱۰۱۶:۴۰:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
دقیقا درسته. بنده 3 ماهه از خارج از ایران برگشتم وطن و هفته گذشته مشکل قلبی پیدا کردم دکتر میگفت استرس زیاده و قرص داده بهم و من گفتم چطور میشه اینجا آمد و استرس نداشت بس که خبر بد وجود داره
حسن بک۲۱۴۲۱۶۱۰:۰۵:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
تا وقتی نگاه .. یک طرفه بر صدا وسیما حاکم است و تا وقتی لپ کلام همه برنامه سیاسی اجتماعی فرهنگی آنما خوبیم آنها بدند، ما داریم پیشرفت می کنیم آنها دارند مضمحل می شوند است. اوضاع بر همین منوال می چرخد. در این رسانه غول اسای پول خوار عالمی از نو بباید از نو آدمی . .
ناشناس۲۱۴۲۳۱۱۰:۱۱:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
شما چرا زود تر این کارا رو نکردید؟؟!!!
ناشناس۲۱۴۲۵۹۱۰:۳۲:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
یادم می آید قدیما ( یعنی دهه 60 و 70 ) یک برنامه رادیویی بود بنام بررسی رادیوهای بیگانه و همه حرفهایی که در طول هفته رادیوهای بیگانه مطرح میکردن رو در قالب یک برنامه مطرح و جواب می دادند . الان هم اگر اراده ای در این زمینه باشد میتوان مشابه تلویزیونی آن را ساخت ...
ناشناس۲۱۴۹۱۲۱۶:۴۱:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
آن موقع اونها شایعه دروغ میکردند و میشد جواب راست رو گفت. الان اوونها سیاستشون رو عوض کردن اونها دروغ نمیگند فقط چراغ قوه رو میگیرن بر نقاط تاریک که اخبارش از مردم مخفیه. بهتر خود حکومت اخبار راست رو به مردم بده تا تیر اینها به سنگ بخوره
امین۲۱۴۲۶۹۱۰:۴۰:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
متاسفانه این شبکه ها دارن از موضوع جذاب بودن استفاده میکنن چیزی که کمتر در صدا و سیمای خودمون هست و یه روال تکراری مثلا بر بعضی از بخش های اخبار وجود داره که بیست و سی یه مقدار تونسته اون رو جبران کنه چیزی که وجود داره ما می ترسیم خیلی از حرفهای معمولی که روزانه بین مردم گفته میشه حداقل برای مردم عادی هست رو در صداوسیما بزنیم و همیشه میخوایم یه تصویر ارمانی ارائه بدیم این شبکه ها مثلا برای یه موضوع سیاسی هم کارشناس موافق و هم مخالف میارن و بعضی وقت ها شده برای مناظره تلفنی با کارشناسان داخلی هم صحبت میکنن و وقتی مخاطب اون رو میبینه خود به خود اون رو بیشتر میپسنده چون راحت تر هر کسی نظرش رو بیان میکنه حتی اگه در تضاد با سیاست های کلی کشور باشه و چون قضاوت رو حتی در ظاهر به مخاطب میده بیشتر مورد اقبال هست امیدوارم هر چه سریعتر بتونیم در داخل هم به سمت از بین بردن بسیاری از خطوط قرمزی که خودمون برای خودمون درست کردیم پیس بریم
ناشناس۲۱۴۲۷۱۱۰:۴۱:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
من که فقط گزارش های صدا و سیما رو میبینم. واقعا همه از فیلتر شدن تلگرام خوشحالم
ناشناس۲۱۴۲۷۵۱۰:۴۳:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
هر جا ما به انحصار روی آوردیم قافیه را کامل به حریف باختیم. نمونه اش همین وضعیت صدا و سیما که تاثیرش در جهت دهی و راهبرد جامعه تقریبا هیچ است و یا صنعت خودرو که هنوز در همان نقطه 40 سال پیش مانده وگرنه اینکه قوانین دینی مانع جذاب شدن برنامه های صدا و سیماست جز یک بهانه ساده لوحانه چیزی نیست. تحت همین قوانین میتوان برنامه هایی ساخت که نتنها مخاطب داخلی بلکه مخاطبینی از سراسر جهان را جذب خود کند
ناشناس۲۱۴۲۸۹۱۰:۵۲:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
نویسنده محترم کاشکی بودجه من وتو رو با صدا وسیما مقایسه میکرد .چطور یک عده جوان خلاق تویک شبکه کوچیک میتونند انقدر مخاطب جلب کنند بعد صدا وسیما باهزاران نفر کارمند عملا بازی رو به من وتو باخته .اتاق خبر من وتو گزارشات مردمی رو پخش میکنه که صدا واعتراض حق طلبانشون به هیچ جایی نمیرسه یا همین قضیه خودروی ملی خیلی جالب بود که یک خودرو ایرانی صفرکیلومتر روبردند تو مراکز مدرن دنیا جهت تست ومستند وبدون دروغ به مردم گفتند خودروی ملی چه اشکالاتی داره کاری که تلویزیون فرصت انجامش رونداشت واصلا آدمی تو اونجا نیست که بلد باشه این طور برنامه بسازه درعوض هرروز باید بشینی ومجریان صداوسیما رو ببینی که بخوان برای قرعه کشی ده تا خودرو آلمانی عدد فلان رو بفرستی به فلان شماره که معلوم نیست مال کدوم آقازاده هست که باید میلیاردها تومن از جیب مردم بلند کنند به هوای قرعه کشی .
ناشناس۲۱۵۰۳۸۱۷:۴۸:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
من و تو در انتخاب روش انعطاف پذیره، تقریبا نود درصد کارای این شبکه کپی بسیار با کیفینی از برنامه های روز شبکه های خارجیه با کمی خلاقیت
ناشناس۲۱۴۲۹۴۱۰:۵۴:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
اولا اونها کارهای زیادی رو انجام دادند که صدا و سیمای ما نکردند . اگر اونها زیاده روی کردن شبکه های ما هم فقط دروغ و سیاه نمایی و حزبی عمل کرد کلی برنامه ... بدرد نخور و.... خوب اونها خلاقیت ما روزمرگی نهایتا یک جایی مثل ایران خودرو در مقابل بیاید نتایج واقعی بگذارد و از خود دفاع کند شما به این جنگ اگر نمی گویید ساده لوح هستید . این جنگی واقعی است
طاها۲۱۴۲۹۵۱۰:۵۴:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
.. نیاز به سرگرمی، نیاز به اطلاعات آزاد، نیاز به حرف زدن و ... در عصر حاضر مثل نیاز به غذا است، چیزی که مسئولان ما نمیتونن یا نمیخوان قبولش کنن. بنا بر این اگر شما نتونستین این نیاز رو پاسخ بگید، انتظاری نداشته باشید که مردم پای منوتو ننشینن. کما اینکه نویسنده مطلب .. من هم تماشا میکنم. حالا بعضیهامون یواشکی، بعضی علنی. بعضی با ماهواره ممنوعه و بعضی با مجوز های خاص!!!!
ناشناس۲۱۴۳۱۷۱۱:۰۷:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
اینکه اونا میدان را از ما گرفتن و ما هم اعتراف به تسلیم شدن میکنیم (‌یا کردیم )‌حتما یک اشکالی هست! باید مسئولین ابن حوزه این موضوع را بفهمن و اقداماتی برایش انجام دهند.
ناشناس۲۱۴۳۳۷۱۱:۱۸:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
باور کنید سمند بازم استاندارد هست یعنی اگر تیبا یا چینی ببرند تست کنند اوضاع بدتره
ناشناس۲۱۴۳۵۸۱۱:۳۰:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
از بودجه من و تو صحبت کردید و لی از بودجه کهکشانی صدا ئ سیما صحبتی نشد !! بودجه صدا و سیما چند ده برابر بودجه من و تو است . ولی عملکرد و جذب مخاطب این کجا و آن کجا !! ما مردم در این مملکت و پوست و خونمان مشکلات را درک میکنیم و نیازی نیست شبکه من و تو برای ما توضیحی دهند ، ولی فقط از برنامه های شاد و سرگرم کنند اون ( که صدا و سیمای ما دریغ کرده است ) استفاده میکنیم
ناشناس۲۱۵۰۶۲۱۸:۰۸:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
ایشان نگفتند بودجه صدا و سیما کمِ, پرسیدند بودجه من و تو تو دنیای غرب که پولشونو الکی خرج نمیکنن از کجا میاد ؟کی اینهمه پول برای تولید برنامه به من وتو میده ولی از ما مالیات برای تماشای برنامه هاشون نمیگیره؟
مهدی۲۱۴۳۸۳۱۱:۴۵:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
... چون با حداقل امکانات تونسته بیشترین بهره رو ببره، مدیران صدا و سیما باید به خودشون بیان، آقایان هاشمی، لاریجانی، عسگری و.... شماها با تمام امکانات نتونستید از پس یه شبکه بر بیاید که تعداد کل پرسنلش به اندازه یک شبکه استانی ما هم نیست، وقتی کسی نتونه عملکرد صدا و سیما را به چالش بکشه نتیجش همین میشه. هدر رفتن بیت المال و نتیجه هیچ.
فرهاد۲۱۴۴۰۰۱۱:۵۲:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
وقتی صدا و سیما این سازمان عریض و طویل و پر هزینه ذائقه مردم رو درک نمیکنه و اصلا هم براش مهم نیست و فیلم ها و سریالهای ...میسازه و خبرهاش باید از بیست تا فیلتر عبور کنه تا دست مردم برسه و اصولا برنامه های شاد درست نمیکنه و حتی برای ابتدایی ترین مسایل مثل نشان دادن ساز با مشکل مواجه است معلومه که یک شبکه با 50 تا کارمند خیلی راحت مخاطب جذب میکنه. مخاطبی که ذائقه اش سالهاست تغییر کرده و سیاست گذاران این مسئله رو درک نکرده اند
ناشناس۲۱۴۴۱۸۱۲:۰۷:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
رسالت رسانه تاثیر گذاریه ، اینکه صدا و سیما یه ایدئولوژی داره منو تو یه ایده دیگه کاملا واضحه ، مردم مختارن کدوم و بپذیرن ، اینقدر مردم و بی سواد و تاثیر پذیر تصور نکنید .
زارعی مرودشت۲۱۴۴۴۴۱۲:۲۶:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
لطفا یک نفر حساب کنه در یک بخش خبری مانند خبر 21 سیما چند خبر به داخل ایران مربوط می شه و چند خبر ب خارج ایران ؟ و همه اخبار هم در مورد جنگ و بدبختی کشورهای دیگه هست
ناشناس۲۱۴۴۴۹۱۲:۳۲:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
شما برو اوضاع زلزله زده هامون رو ببین که از نا امیدی و بدبختی میخوان خودشون و زن و بچه هاشون رو آتیش بزنن به خاطر بی مسئولیتی !!!!!!!!!! احتیاجی به شبکه های ماهواره ای نیس مردم خودشون در جریان اوضاع مملکت هستن و دارن میبینن چه خبره !
ناشناس۲۱۴۴۵۳۱۲:۳۸:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
عده ای از کارشناسان و میهمانان برنامه های سیاسی این شبکه افراد تجزیه طلب هستند خود من چند نفر از انها می شناسم که در اینترنت و سایت های تجزیه طلب در حال مقاله نویسی هستند خلاصه مردم ایران حواستون جمع باشه وگرنه ایران تبدیل به ایرانستان میشه یادتون باشه بحرین و افغانستان بدست انگلستان از ایران جدا شد و انگلیس هیچگاه خیرخواه ایران نیست
ناشناس۲۱۴۴۶۹۱۲:۴۹:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
البته در مورد خودرو سازها اگر گفته شده سازمان های مربوطه خلاف گو و پنهان کار معرفی می کنند خیلی هم دور از واقعیت نیست. راه اثباتش هم پرس و جو از خریداران خودرو هست
ناشناس۲۱۴۴۷۱۱۲:۵۰:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
یعنی نویسنده برنامه های من و تو ...را عزیز دل لازم نیست صبح تا شب زل بزنی به شبکه من وتو ، گاهی هم شبکه افق رو ببین ..
عباس۲۱۴۴۸۱۱۲:۵۴:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
مطلب و عنوان و ... همه عالی بود!
تقی۲۱۴۴۸۳۱۲:۵۵:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
دنیای امروز دنیای رقابت است و کسی نمیتواند از رقیب خود بخواهد که مانند وی رفتار کند . صدا و سیما نه میخواهد و نه میتواند برنامه سازی مطابق میل و سلیقه مردم انجام دهد. و تنها کاری که میکند انگ .. زدن و بی اعتبار کردن رقبای خود از جمله من و تو است .لذا صدا و سیما فقط مخاطبین خاص خود را دارد که از تعدادشان کم میشود ولی اضافه نمیشود.
ناشناس۲۱۴۵۱۵۱۳:۱۰:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
نان و پیاز خیلی دست بالاست
ناشناس۲۱۴۵۷۷۱۳:۴۰:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
خوب شرکت محترم خودروساز هم که سود های میلیاردی از فروش این خودرو داره زحمت بکشه آزمایشات تست خودروش را در تلویزیون نمایش بده تا ثابت بشه من و تو دروغ گفته.
ب۲۱۴۵۸۵۱۳:۴۳:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
فعلا که با یک شبکه پیشی گرفته بر 30 شبکه صدا و سیما. چرا صدا و سیما نمیتونه با 30 شبکه و بودجه نامحدود، رو مردمی که مچ دستشون تو مچ دستش هست اثر بگزاره ولی یک شبکه از اون ور کره زمین میاد و رو مردم اثر میگزاره.
amin۲۱۴۶۲۵۱۴:۰۷:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
تا طبق گفته های تلویزیون ما گل و لبل هستیم بی مشکل...اونها رو مشکلات رو خوشگل و شیک میگن برنده ان
ناشناس۲۱۴۶۵۷۱۴:۱۹:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
چه خوشتان بیاید و چه خوشتان نیاید، درصد بسیار بالایی از مردم مخاطب این شبکه هستند. حتی تحصیلکرده های بسیار مطرح کشور. به جای تحلیلهای... از خود سوال کنید که چرا اینگونه است؟ مردم به چه چیز صدا و سیما دل خوش کنند؟ مردم کدام کنسرت را بروند؟ و .....
ناشناس۲۱۴۷۲۵۱۴:۵۶:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
بودجه صدا و سیما رو با بودجه یه شبکه منو تو مقایسه کنین کارکنان آنها رو با هم مقایسه کنین و بعد ببینین چقد بیننده دارن! حاظرم شرط ببندم بیننده های منو تو و بی بی سی فارسی از سازمان صدا و سیمای ما بیشتر بیننده داره
ناشناس۲۱۴۷۸۱۱۵:۳۰:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
خوب به قول خودتان مردم عادی که قدرت تحلیل ندارند نگاه خواهند کرد
ناشناس۲۱۴۷۹۲۱۵:۳۸:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
آقایان لطفا بیراهه نروید، مشکل و بحران اصلی کشور را رها کرده اید و چسبیده اید به این چیزها، بحران تمدنی ایران زمین بحران آب است و لاغیر. همه کشور باید بسیج شوند و راه حلی قطعی و طولانی مدت برای حل بحران آب تعریف کنند و همه ملزم به اجرای آن باشند بدون شوخی و ردودربایستی، اگر چنین نشود متاسفانه دیگر ایرانی نخواهد بود که این دعواهای بی خود را بکنیم.....
ناشناس۲۱۴۹۱۳۱۶:۴۲:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
اگر در دهه ای گذشته آزادی بیان بود و مسولین بی دانش, حرف متخصصین را گوش میکردن, الان در بحران کم آبی نبودیم. بله, مشکل اصلی در نداشتن آزادی بیان و بکارگیری افراد غیر متخصص در بدنه دولت هست.
ناشناس۲۱۵۳۳۲۲۱:۰۸:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
احسنت
ناشناس۲۱۴۹۱۹۱۶:۴۷:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
شما حق دارین منتها کشور در داخل درگیر اختلافات و در خارج درگیر جنگ هست و فرصت و پولی برای فکر به آینده نداره
ناشناس۲۱۵۶۴۵۰۱:۲۹:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱
مشکل آب از آنجایی شروع شد که به اسم صادرات غیر نفتی شروع به رونق صادرات کشاورزی در مناطقی کردید که آب نداشت . مشکل آب از آنجا شروع شد که برای اینکه با دنیا در بیفتید تصمیم گرفتید در کاشت همه چیز ولو بدون آب خود کفا شوید و مشکل آب از راه اندازی کارخانه آهن فولاد در هر نقطع بی آبی از این کشور شد . آدرس غلط ندهید و برای شرب و مصرف شهری ایران آب دارد .
ناشناس۲۱۴۸۰۱۱۵:۴۲:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
واقعا چقدر اونا بد هستند که با آزمایش سمند نا امیدی را در جامعه زیاد می کنند. ما خوبیم که سمند را نساخته پیش فروش می کنیم
کیمیا۲۱۵۹۸۳۰۹:۵۸:۳۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱
کاش می تونستم بیشتر از یک لایک به این نظر بدم.
ناشناس۲۱۴۸۵۵۱۶:۰۹:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
شاید خیلی ها نخواسته اند به این نکته فکر کنند که دل کدام ثروتمند و کدام اهل خیری به حال مردم ما سوخته) این جمله شامل حال اقایان حاکم داخلی هست یا فقط مخصوص خارجی ها
ناشناس۲۱۴۸۶۸۱۶:۱۸:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
اگر آمار گیری واقعی شود، شاید صدا و سیمای میلی ما 20% هم بیننده کامل نداشته باشد! تنها به درد پخش مستقیم فوتبال میخورد و تعدادی برنامه که مهمون های سلبریتی میارند! در بقیه برنامه ها کاملا تعطیل است!!! بعد می گند مردم چرا میرند ماهواره نگاه می کنند!
ناشناس۲۱۴۹۰۸۱۶:۳۹:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
چرا صدا و سیما اسب تروا نمیسازد؟ یا خود شما؟
ناشناس۲۱۵۰۰۷۱۷:۳۱:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
من فکر میکنم کامنت های زیر همین مطلب که به خوبی نگاه مردم را نمایندگی میکند اوج بحران اطلاع رسانی شبکه های داخلی را نشان میدهد. ولی متاسفانه دست اندر کاران درس نمیگیرند.
ناشناس۲۱۵۰۲۶۱۷:۴۲:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
دیگر زمان این دست تحلیل ها باور کنید بسر آمده پنج سال استکه بدنبال پشت پرده من و تو عده ای گرفتار شده اند که اسپانسر این شبکه کیست . ..بهتر است بررسی کنیم که چگونه این شبکه توانسته مورد اقبال مردم قرار گیرد در حالیکه دهها شبکه دیگر فارسی زبان از دور خارج شدند .
محمد۲۱۵۵۷۶۰۰:۰۶:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱
من تو کل کانالهای ماهواره دو سه تا کانال بیشتر نمیبینم برنامه های من و توام فقط مستنداش که هم کیفیت تصویر عالی داره هم محتواش بروزه برنامه های سیاسیشم دیدن نداره همه اون چیزی که اونا میگن خودمون میدونیم برنامه درمورد سمندش ندیدم وان چیز که عیان است چه حاجت به بیان است
ناشناس۲۱۵۹۵۴۰۹:۳۵:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱
اگه غرب انقدر بده چرا اکثر فرزندان مسئولین ؛ حوزه و دانشگاه و .... در غرب سرمایه گذاری و محل زندگی دومشون انجا انتخاب کرده اند ؟ بعد این که مگه مردم نمی فهمند خوب و بد چه شکلی هستش ؟ رفاه و آسایش به چه شکله ؟ خودتونو عوض کنید واقعاً فکر می کنید با این پیشرفت تکنولوژی و اطلاع رسانی مردم نمی فهمند زندگی در غرب خوبه یا بد ؟!
ناشناس۲۱۶۱۳۱۱۱:۴۶:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱
قضیه " دشمن دانا و دوست نادان " یادمان باشد
ناشناس۲۱۶۲۶۳۱۲:۵۴:۱۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱
خوشم میاد مردم بهتر از بعضی از به اصطلاح کارشناسها مسائل را درک میکنن. این یعنی امید به آینده روشن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  20. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین