تنها گزینه عربستان برای خروج از تنگنای یمن

گروه جهان الف،   3961029068

یک رسانه عرب زبان با اشاره به تداوم حملات موشکی و شرایط سختی که سعودی ها در یمن بدان گرفتار شده اند، تنها راه خروج از مخمصه و ورطه را گفتگو با انصارالله یمن دانست.

به گزارش مهر، رای الیوم در مطلبی با اشاره به گرفتار شدن سعودی ها در باتلاق یمن نوشته است: شلیک موشک های بالستیک حوثی ها به عربستان و فرمان سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان برای اختصاص دو میلیارد دلار برای بانک مرکزی یمن در عدن برای توقف بحران ارزی یمن اوج مخمصه و بحرانی که سعودی ها در یمن بدان گرفتار شده اند را نشان می دهد.

این رسانه آورده است: موشک های بالستیکی که به جیزان در جنوب غربی عربستان از سوی یمنی ها شلیک شده و تعداد آنها طی ۱۰ روز گذشته به ۵ عدد رسیده است به مثابه تهدید امنیتی و نظامی برای عربستان است و خزینه مالی این کشور را تهی می کند به ویژه که گزارش هایی درباره شکست سامانه پاتریوت در ساقط کردن این موشکها وجود دارد و اینکه نیروهای سعودی برای ساقط کردن هر موشک بالستیک حوثی ها به هفت موشک پاتریوت نیاز دارند و اگر قیمت هر موشک پاتریوت بین پنج تا هفت میلیون دلار باشد این برای خزینه مالی عربستان بسیار سنگین است و این جدای از اثرات روانی و امنیتی این حملات موشکی است.

رای الیوم در ادامه می افزاید: جنگ ضد یمن که ائتلاف تحت رهبری عربستان به راه انداخته است و ماه مارس آینده سه سال آن تمام می شود و اختصاص دو میلیارد دلار و تزریق آن به بانک مرکزی یمن، تاکیدی بر این است که عربستان مسئول مستقیم مشکلات مالی و معیشتی برای بیش از ۲۵ میلیون یمنی است. رهبران عربستان از دو حیث نگران هستند؛ نخست ادامه حملات موشکی به عربستان و خواه وخامت اوضاع معیشتی و انسانی در یمن با فروپاشی ریال و بالا رفتن نرخ تورم به شکل بی سابقه؛ اما گزینه های سعودی ها به نظر محدود به نظر می رسد به ویژه که آنها توان حل و فصل اوضاع از طریق نظامی را ندارند و طرح ها و راهکارهای سیاسی نیز وجود ندارد.

این رسانه نوشته است: برگزاری نشست فوری سازمان همکاری اسلامی در سطح وزیران خارجه در مقر آن در شهر جده در هفته آینده برای بررسی حملات موشکی بالستیک به ریاض یکی از نشانه این نگرانی سعودی هاست و آنها به دنبال جلب حمایت سیاسی کشورهای اسلامی برای مقابله این خطری که ایران را در ورای آن متهم می کنند، هستند.

رای الیوم آورده است: تزریق دو میلیارد دلاری موقتا فروپاشی ریال یمنی را متوقف می کند اما قطعا نمی تواند شلیک موشک های بالستیک به شهرهای عربستان را متوقف کند و احتمال افزایش شلیک موشک ها در راستای استراتژی که جنبش انصارالله دنبال می کند نیز هست تا از نظر مالی و انسانی عربستان را دچار فرسایش کند. به نظر می رسد که تنها گزینه ای که عربستان برای خروج از بحران یمن پیش رو دارد گفتگو با انصارالله در اسرع وقت ممکن برای کاستن از خسارات است زیرا مجبور به برداشتن این گام یعنی گفتگو در سرانجام کار است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین