نیاز بیش از 22 میلیون یمنی به کمک فوری

گروه جهان الف،   3961026177

سازمان ملل روز سه‌شنبه اعلام کرد بیش از ۲۲ میلیون نفر اکنون در یمن به کمک نیاز دارند، کشوری که خطر قحطی در آن با ادامه جنگ گسترش یافته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،گزارش جدید دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام می‌کند که ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار یمنی (۷۶ درصد جمعیت این کشور) در این کشور فقیر و جنگ‌زده به کمک نیاز دارند، رقمی که افزایش یک و نیم میلیون نفری را در تنها شش ماه گذشته نشان می‌دهد.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در گزارش خود خاطر نشان می‌کند خطر قحطی نیز در این کشور بالاست، هشت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر با قطحی مواجهند در حالی که در سال ۲۰۱۷ این رقم شش میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بود.

این ارقام بیش از نیمی از مناطق کشور از جمله ۲۷ منطقه را از ۹۵ منطقه‌ای که بیشتر از بقیه با خطر قحطی مواجهند، شامل می‌شود.
بر اساس این گزارش، بیش از هزار و ۵۰۰ مدرسه در سراسر یمن در پی تجاوز سعودیها آسیب دیده یا به طور کامل تخریب شده اند. سال گذشته، سازمان ملل اعلام کرد یمن «صحنه بدترین بحران انسانی جهان» است.  از مارس ۲۰۱۵، ائتلافی به سرکردگی عربستان سعودی تجاوز نظامی به یمن را آغاز کرد.

بر اساس آماری که سازمان جهانی بهداشت منتشر کرده است، از زمان تجاوز نظامی ائتلاف سعودی، حدود ۹ هزار نفر کشته و بیش از ۵۱ هزار نفر زخمی شدند که بیشترشان غیرنظامی بودند.