خبره ورزشی بدون هیچ‌گونه سابقه / نگاهی به انتخاب رییس جدید کمیته ملی المپیک

گروه ورزشی الف،   3961025258 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

با انصراف محمود خسروی وفا از کاندیداتوری ریاست، رضا صالحی امیری بدون رقابت رییس کمیته ملی المپیک شد.

 خبره ورزشی بدون هیچ‌گونه سابقه / نگاهی به انتخاب رییس جدید کمیته ملی المپیک

در واقع  صالحی امیری بدون رقابت توانست رییس کمیته ملی المپیک شود. در مورد انتخاب رییس رای گیری حتی به صورت  کتبی انجام نشد و فقط اعضای مجمع قیام کردند. انتخاب صالحی امیری به ریاست کمیته ملی المپیک  بدون هیچ رقابتی در حالی است که وی تخصص و آشنایی با حوزه ورزش و مدیریت ورزشی ندارد.

معرفی رضا صالحی امیری به عنوان کارشناس خبره در مجمع اخیر انتخاباتی کمیته ملی المپیک در ۲۶ آذر ۹۶ تائیدی بود بر تمام صحبت هایی که از خیلی وقت پیش مبنی بر حضور وی در انتخابات این کمیته مطرح شده بود؛‌ اتفاقی که به وی مجوز حضور در مجمع انتخاباتی را می داد. وقتی اصغر رحیمی که یکی از مدعیان انتخابات این کمیته بود بر خلاف دوره انتخاباتی چهار سال قبل به عنوان کارشناس خبره معرفی نشد. این تصمیم هیئت اجرایی با که مخالفت های بسیاری از چهره های ورزشی روبرو شده بود.

او در ابتدای دولت یازدهم وقتی مسعود سلطانی‌فر از مجلس رای اعتماد نگرفت‌، به‌عنوان دومین وزیر پیشنهادی ورزش به خانه ملت معرفی شد که در آنجا هم نتوانست رای اعتماد بگیرد و وزیر ورزش شود. او سپس به سرپرستی وزارت ورزش و جوانان(حدود 3 ماه)ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی و سپس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزیده شد.

اما با شهردار شدن محمدعلی نجفی وی بازهم به صدر انتصابات در شهرداری تهران بازگشت.

صالحی امیری با آغاز به کار دوران جدید شورای شهر و شهرداری، حکم سه سمت رسمی را از محمدعلی نجفی شهردار تهران گرفت. در تاریخ 20 آبان 1396، شهردار تهران طی حکمی وزیر سابق ارشاد را به عنوان معاون فرهنگی اجتماعی منصوب کرد. اتفاق جالب دیگر این بود که صالحی‌امیری حتی حکم قائم‌مقامی شهردار تهران را هم از نجفی دریافت کرد. البته این پایان احکام سریالی برای صالحی‌امیری نبود! او در تاریخ 16 دی ‌ماه 1396 با حفظ سمت‌های قبلی به عنوان رئیس هیات مدیره سازمان ورزش شهرداری تهران هم منصوب شد.

او همچنان عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد نیز می باشد.

 مدیر دوشغله؟

ورود سیاسیون به کمیته ملی المپیک مسبوق به سابقه است. در دولت احمدی نژاد نیز، محمد علی آبادی به عنوان رئیس کمیته ملی المیک انتخاب شد. اتفاقاً علی آبادی که در دولت هشتم و نهم هم  ریاست کمیته ملی المپیک  و هم معاون اجرایی رئیس جمهور بود به عنوان مدیر دو شغله شناخته شد.

البته قبل تر محمد علی نجفی شهردار تهران در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که صالحی امیری معاونت فرهنگی شهرداری را به کمیته المپیک ترجیح خواهد داد و از شهرداری نمی‌رود.

محمدعلی نجفی درباره اینکه رضا صالحی امیری، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران می‌تواند در کمیته ملی المپیک مسئولیت بگیرد، گفت: بحث این بود که آیا حضور در کمیته ملی المپیک شغل محسوب می‌شود یا خیر. با انصاری معاون رئیس جمهور صحبت کردم و ایشان اعلام کرد از نظر ما به طور قطع شغل محسوب می‌شود.

تلاش برای انصراف صالحی امیری از انتخاب شدن در سمتی غیر تخصصی

چند روز قبل یک عضو فراکسیون ورزش در نامه‌ای به صالحی امیری از کاندیداتوری او برای ریاست کمیته ملی المپیک انتقاد کرد و در توصیه‌ای خواستار کناره‌گیری از نامزدی برای این پست مهم و باز کردن راه برای حضور افراد متناسب با این حوزه شد.

محمدجواد جمالی در این نامه با اشاره به سرگذشت محمدعلی آبادی، خطاب به صالحی امیری نوشته بود: «شما آدمی هستید که در حوزه‌های مختلف امنیتی، مطالعات استراتژیک و فرهنگی کار کرده‌اید پس بیایید یک بار هم که شده به عنوان یک فرد مسوولیت‌پذیر از حوزه‌ای که هیچ تناسب و سنخیتی با آن ندارید شجاعانه خارج شوید و بیش از این باعث یاس و سرخوردگی قهرمانان، خبرگان ورزشی و تحصیلگردگان حوزه مدیریت ورزشی نشوید».

اما توصیه ها هم تاثیری در عزم صالحی امیری نداشت.

انصراف های تحمیلی؟

تلاش های خبرنگار الف برای ارتباط با خسروی وفا دیگر کاندیدای این انتخابات برای پرسش این سوال که چرا با وجود سابقه ورزشی خود وی حاضر شده به نفع صالحی امیری بدون سابقه ورزشی برای پست مهمی مانند رئیس کمیته ملی  المپیک کنار بکشد بی نتیجه ماند اما خسروی وفا نیز اخیراً گفته بود:« کناره‌گیری من از کاندیداتوری ریاست کمیته ملی المپیک زمانی خواهد بود که مطمئن شوم صالحی امیری در رای‌گیری حضور خواهد داشت و تا روز انتخابات تصمیمی برای انصراف از پست ریاست کمیته ملی المپیک ندارم.»

تصمیمی که بسیاری معتقدند ورود گزینه نزدیک به دولت احتمالا باعث افزایش فشارها به خسروی وفا و دیگر نامزدهای انتخابات شده و آنها مجبور به کناره گیری شدند..

بسیاری از موافقان دولت و سیاست های انتصابی آن حالا این انتقاد را به دولت وارد دانسته اند که چرا فردی که سابقه مشخص و روشنی در بحث کلان ورزشی کشور نداشته است و تنها دو ماه به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان در این حوزه حضور داشته کاندیدا و سپس رئیس کمیته مهم ملی المپیک می شود؛ اگرچه برخی پاسخ می دهند که در این انتخابات دولت هیچ نقش و دخالتی نداشته و طبعا گزینه مشخصی هم معرفی نکرده، اما برهمگان سابقه و ارتباط نزدیک صالحی امیری با دولت روحانی روشن است.

حالا و طبق قانون او باید از سمت های خود در شهرداری تهران استعفا بدهد تا مدیر دو شغله محسوب نشود؛ در غیر این صورت تخلف قانونی آشکار رخ داده است.

نگاهی طنز به حضور صالحی امیری در کمیته ملی المپیک!

دیدگاه کاربران

امیر۲۰۸۱۱۱۱۹:۰۹:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
در دورانی داریم زندگی میکنیم که اکثر مسولین امنیتی هستن ولی وزارت اطلاعات که باید امنیتی باشه نیست ورزش هم امنیتی شد
ناشناس۲۰۸۲۶۵۲۱:۲۷:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
دولتهای ما در استفاده از افعال عکس استاد هستند ، پس وقتی میگویند نباید امنیتی باشند یعنی باید امنیتی باشند !!!
ناشناس۲۰۸۵۱۲۰۷:۳۹:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
متاسفانه این طیف در همه ی امور همینطوره !! برای ... هر قدرت کوچک و بزرگی خیلی ... و برای انجام تکلیف خیلی ... و ناتوانند . عجب گیری کرده اند ملت !!!!!!!!!!!
امیر۲۰۸۷۰۲۱۰:۳۳:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
تخصص مهم نیست، از خودی ها بودن مهمه...
سید۲۰۸۱۱۴۱۹:۱۰:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
بعدا میگن ورزش سیاسی نیست
ناشناس۲۰۸۱۷۲۱۹:۴۶:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
خانم شبنم رحمتی نوشته: انتقاد میشد که چرا آقای ولایتی باید 36 شغل داشته باشد. امروز با انتصاب صالحی‌امیری به ریاست کمیته ملی المپیک روشن شد دوستان اعتدالیون، اگر آب باشد شناگرهای قابلتری هستند
ناشناس۲۰۸۱۳۳۱۹:۲۲:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
ببینیم ورزشکاران حامی روحانی ، الان اعتراض میکنند؟!!
ناشناس۲۰۸۸۰۶۱۱:۵۸:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
قحط الرجال! چند شغله- متخصصان بیکار- جوانگرایی!
موسوی۲۰۸۱۳۴۱۹:۲۲:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
آقایون می خواهند به هر قیمتی در مسند (و نیز در منظر ) باشند حوزه کاری و تخصصش و نیز نظر خبره های اون حوزه اصلا مهم نیست ! ب در همه کارها متخصصند !!
محمد۲۰۸۵۷۸۰۸:۵۴:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
این احساس تکلیف به خدمت به مردم کشت مارو. تا کی باید عده ای محدود تمام پست های مدیریتی رو اشغال کنند. روزی ...
ناشناس۲۰۸۱۳۷۱۹:۲۶:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
اینطوری بخوایم فکر کنیم ، تقریبا بیشتر افرادی که مسندی دارند به همین صورت هستند و اساسا معیار انتخاب هم جهت بودن سیاسی و عقیدتی است تا تخصص .
ناشناس۲۰۸۱۴۹۱۹:۳۱:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
امور ممکلت داره بین دو سه هزار نفر دست به دست میچرخه وآدم جدید نمیارن توی حلقه خودشون. یک نگاه به حوزه هایی که این اقا سر کار بوده بندازید هیچ کدوم ربطی به هم نداشتن کلا فقط میخوان یه عده ای از دوستان و آشنایان خودشون رو بزارن راس امور.
کامران۲۰۸۱۵۴۱۹:۳۴:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
نه ما اصلا متوجه نمیشم ایشون گزینه وزارت ورزش هست!!!!!!! دیگه تو دولت جا خالی نبود ایشون قبول زحمت کردن این پست رو پذیرفتن.
ناشناس۲۰۸۱۵۶۱۹:۳۵:۵۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
شهید چمران: کسی که تخصص ندارد و پستی را قبول میکند متعهد هم نیست.
ناشناس۲۰۸۱۷۳۱۹:۴۶:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
احمدی نژاد هم علی آبادی را بدون داشتن هیچگونه سابقه ورزشی رییس کمیته المپیک کرد. مردم به روحانی رای دادند که شاهد اینگونه انتصابات نباشند. چطور عده ای خود را تدبیر و امید می نامند؟
ناشناس۲۰۸۲۵۴۲۱:۰۱:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
علی آبادی بعد از ۴ سال ریاست سازمان تربیت بدنی، به ریاست کمیته ملی المپیک "انتخاب" شد!
ناشناس۲۰۸۴۳۱۰۱:۴۴:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
و بعدش در کمال ناباوری, رییس اداره شیلات شدند!!!!!
ناشناس۲۰۸۱۸۷۲۰:۰۰:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
این هم از نشانه های بسیار بارز و شفاف (( شایسته سالاری )) و چند صدایی در اداره امور کشور است .
ناشناس۲۰۸۱۹۴۲۰:۰۲:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
همین که بتونه پول بیشتری بیاره برای فدراسیونها یعنی همه شرایط را داره.
ناشناس۲۰۸۲۴۹۲۰:۵۵:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
با توجه به روش کاملا سیاسی انتخاب شدن همه روئسای کمیته المپیک در سی و چند سال گذشته ، آیا باز هم میتوانیم به انتخاب رئیس کمیته المپیک قبل از انقلاب ایرادی بگیریم .
محسن۲۰۸۳۲۱۲۲:۳۴:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
مگه این آقا قبلا وزیر ارشاد نبود؟
ناشناس۲۰۸۳۹۹۰۰:۴۷:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
مهم ژن خوب مدیریتیه. مشکل از ماست، اگر خوب دقت کنیم بین وزارت ارشاد و کمیته ملی المپیک فرقی نیست!!!!!
ناشناس۲۰۸۴۹۸۰۷:۰۳:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
مهم نیست؛ فرق نمی‌کند؛ مهم این است که ایشان یک جایی رییس باشد؛ حتی اگر شده در یک فدراسیون و من قسم می خورم تا به امروز ایشان برای این کار برنامه هم نداشته است.
ناشناس۲۰۸۳۴۹۲۳:۲۳:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
اینجا ایرانه...البته همراه با حقوق شهروندی بر روی کاغذ
ناشناس۲۰۸۴۳۰۰۱:۴۳:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
وقتی با وجود بیکاری هزاران جوان مستعد و تحصیل کرده اینگونه افراد که باید بازنشسته شوند چندین شغل دارند انتظار نداشته باشید مردم هم به ...
من۲۰۸۴۴۹۰۲:۲۵:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
نه اینکه از انتخاب ایشون خوشحال باشم اما صدا و سیما و شما خوبه در مورد پست های ی عده دیگه مثل ...نیز همچنین واکنش بدین!
ناشناس۲۰۸۴۹۳۰۶:۵۶:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
اگر مدیر ورزش سیاسی و امنیتی نباشه کلی اعتراض میشه فرقی نمیکنه همه دولت ها رئیس کمیته المپیک رو به خاطر سیاست های کلی ایران انتساب می کنند
قلندر۲۰۸۴۹۴۰۶:۵۶:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
کجا افراد در جای خود هستند تا این یکی باشد؟
ناشناس۲۰۸۴۹۶۰۶:۵۹:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
بدون هیچ‌گونه سابقه ورزشی و بدون برنامه. همه آدم‌هایی که به ایشان رای دادند و فضایی به وجود آوردند که یک متخصص کناره بگیرد و عطای کار را به لقایش ببخشد، در این کار مقصرند. آیا ایشان با این همه کار، وقت خواهد کرد به فدراسیون بیاید؟
محمد۲۰۸۵۳۴۰۸:۰۶:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
متاسفم متاسفم متاسفم
ناشناس۲۰۸۵۵۰۰۸:۲۷:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
واقعا کشور و قوانین و شایسته گزینی همه را به مسخره گرفته اند.......
ناشناس۲۰۸۵۶۸۰۸:۴۶:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
قانون دولت ... هیچ مدیری از بین نمیرود فقط از پستی به پست دیگر منتقل می شود.
ناشناس۲۰۸۶۴۵۰۹:۴۲:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
رئیس محترم جمهور لطفا ورود کرده و این ... را جمع کنید
ناشناس۲۰۸۹۷۷۱۴:۰۰:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
تخصص که مهم نیست . از این صندلی به اون صندلی.
ناشناس۲۰۹۷۵۱۲۲:۲۹:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
حد اقل سعی کند که زبان اینگلیسی اش را تقویت کند آنچه در این پست اهمیت دارد برقرار کردن ارتباط شخصی با مسئولان کمیته های المپیک است .
ناشناس۲۱۳۰۸۳۱۲:۵۱:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
حتما این انتخاب سیاسی نیست ؟ معاون شهردار رئیس کمیته ملی المپیک ؟ بدون سابقه ورزشی و تجربه ورزشی ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین