حقوق های نجومی در سال ۹۷ افزایش پیدا نمی کند/ افزایش حقوق وزرا و نمایندگان مجلس ممنوع شد/ افزایش ۱۸ درصدی حقوق‌ کارمندان

گروه اقتصادی الف،   3961023244 ۱۵۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه، حقوق روسای قوا، وزرا و معاونان‌شان، نمایندگان مجلس و استانداران در سال ۹۷ افزایش پیدا نمی‌کند، اما افرادی که زیر 5 میلیون تومان حقوق می گیرند؛ 18 درصد افزایش حقوق خواهد داشت.

حقوق های نجومی در سال ۹۷ افزایش پیدا نمی کند/ افزایش حقوق وزرا و نمایندگان مجلس ممنوع شد/ افزایش ۱۸ درصدی حقوق‌ کارمندان

به گزارش الف؛ در نشست عصر امروز کمیسیون تلفیق بودجه 97، مصوب شد حقوق مقامات ازجمله روسای قوا، وزرا و معاونانشان و نمایندگان مجلس، استانداران در سال ۹۷ افزایش پیدا نمی‌کند. براساس این مصوبه کسانی که میزان حقوق دریافتی آنها زیر 5 میلیون تومان است در سال 97 حقوق‌شان بین 10 تا 18 درصد افزایش خواهد داشت و کسانی که حقوق‌شان بالای 5 میلیون تومان مندرج در ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری است در سال 97 حقوق‌شان افزایش پیدا نمی‌کند.

موضوع حقوق و مزایای مقامات و مدیران ارشد نظام در کنار افزایش در حدود تورم حقوق کارکنان دولت از جمله دغدغه‌های افکار عمومی است؛ به ویژه در مقاطعی مانند زمان افشای فیش‌های حقوق نجومی تعدادی از مدیران دولتی و همچنین در زمان رسیدگی سالانه به لایحه بودجه مورد توجه قرار می‌گیرد؛ هرچند افزایش حقوق‌ها توانایی مقابله با نرخ رشد تورم را ندارد، اما عادلانه نیست یک مدیر دولتی حقوق کلان بگیرد و این مدیر در تصمیم گیری‌ها وضعیت خود را ملاک سنجش قرار می‌دهد، نه فردی که ماهانه در حدود یک میلیون حقوق می‌گیرد.

به گزارش الف،‌ در هفته های گذشته بود که شاهد اعتراضات خیابانی مردم به وضعیت اقتصادی بودیم، هر چند فرصت طلبان از این فضا سوء استفاده کرده و درنهایت مسیر اعتراضات به سمت آشوب و سواستفاده دشمنان تغییر مسیر پیدا کرد و طی آن به بیت المال آسیب های فراوانی وارد شد و البته آرامش مردم نیز تحت الشعاع قرار گفت، اما نباید مطالبه اقتصادی و معیشتی مردم در سوء استفاده‌ها گم شود.

امروز اکثر خانواده های ایرانی با مشکل بیکاری بخصوص قشر جوان و تنگنای معیشت، گرانی و افزایش هزینه ها مواجه هستند؛ اما تلخ تر این آن است که یک مدیر دولتی یا یک نماینده مردم در مجلس یا یک قاضی حقوق بالایی دریافت  و در مقابل قشر وسیعی از جامعه حقوقی به مراتب کمتر و بین یک الی 2 میلیون تومان بگیرند؛ با این فاصله دریافتی ها کارمندان و کارگران نمی‌توانند با دستمزد تعیین شده از پس گذران معیشت خانواده برآیند و هر چند وقت یکبار با افزایش قیمت‌ها رو به رو می‌شوند و با مشکلات تازه‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.  

یک سال و نیم از موضوع حقوق های نجومی و فیش هایی که منتشر شد، می گذرد، حقوقی های کلانی که برخی مدیران دولتی از 57 میلیون تومان و بالاتر تا 20 میلیون تومان می گرفتند و این موضوع که با واکنش‌های تند جامعه مواجه شد و موضوعی را نمایان نمود که مدیران دولتی حقوق‌های آنچنانی می گیرند؛ مقام معظم رهبری در همان زمان به موضوع حقوق‌های کلان اشاره و تاکید کردند: موضوع حقوق‌های نجومی، در واقع هجوم به ارزش‌ها است اما همه بدانند که این موضوع از استثناها است و اکثر مدیران دستگاه‌ها، انسان‌های پاک‌دست هستند، اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتماً با آن برخورد شود. جلوی اشرافی‌گری باید گرفته بشود؛ اشرافی‌گری بلای کشور است. ۱۳۹۵/۰۵/۱۱

ایشان در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت نیز با اشاره به حقوق های کلان برخی مدیران بیان کردند: در این قضیّه، مردم اعتمادشان ضربه خورده. ببینید، مردم خیلی از این ارقام بزرگ و مانند اینها را هضم نمیکنند؛ امّا حقوق شصت میلیون تومان و پنجاه میلیون تومان و چهل میلیون تومان را خوب هضم میکنند؛ یعنی کسی که در ماه یک‌میلیون یا یک‌میلیون‌ودویست یا یک‌میلیون‌وپانصد درآمد دارد، خوب میفهمد که پنجاه‌میلیون یعنی چه؛ در کشور کم نیستند کسانی که حقوق‌هایشان این است. آیا فاصله‌ی بین پنجاه‌میلیون و یک‌میلیون غیرعادلانه نیست؟ شما امروز در دستگاه دولتی‌تان کسی که از شما یک‌میلیون، یک‌میلیون‌ودویست، یک‌میلیون‌وپانصد، دو میلیون حقوق بگیرد ندارید؟ فراوان. خب، آن‌وقت یک نفر هم سی‌میلیون میگیرد، چهل‌میلیون میگیرد! این غیرعادلانه نیست؟ با مردم هم‌دردی کنید که مردم احساس کنند که همان رنجی را که او میبرد شما هم میبرید و نشان بدهید که عزم راسخ دارید که با این قضیّه برخورد کنید و جلویش را بگیرید و اجازه ندهید؛ این را نشان بدهید به مردم.۱۳۹۵/۰۶/۰۳ 

انتقاد روحانی به برخی مدیران

رئیس جمهور روحانی میز در سیزدهمین جشنواره شهید رجایی، با انتقاد از اینکه برخی کارکنان، که این گونه عنوان می‌کنند، حقوق‌شان به نسبت کاری که انجام می‌دهند، کافی نیست، گفته است: اگر از کار خود رضایت ندارید، چرا آن را انتخاب کردید و اگر کسی راضی نیست می‌تواند برود و این حرف کاملاً غلط است که بگوید، حقوق من نسبت به کاری که انجام می‌دهم کم است.

 مدیران ۱۷ میلیونی که یارانه می گیرند و یارانه نیازمندان که قطع می شود

به گزارش الف، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره اینکه فهرستی از مدیران یارانه بگیر با حقوق نزدیک به 17 میلیون تومان به دولت اعلام‌شده است، گفت: این خبر را تائید می‌کنم و تصمیم گرفتیم این افراد از لیست یارانه حذف شوند؛ چراکه برخی از افراد با حقوقی که شایسته دریافت یارانه نبودند، یارانه می‌گرفتند که البته تعداد زیادی هم نبودند اما با همان تعداد هم  برخورد خواهد شد؛ اعتراف می‌کنیم که سیستم‌های اطلاعاتی ما در پاره‌ای از موارد درست و دقیق عمل‌نکرده‌اند و برخی از این افراد با حقوقی که شایسته دریافت یارانه نبود یارانه دریافت می‌کردند.

افزایش حقوق 70 درصدی نمایندگان از تایید نشدن تا تکذیب

چندی پیش نیز خبر افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان مجلس نیز مطرح و اعلام شد کمیته بودجه نویسی مجلس برای افزایش حقوق نمایندگان تا 10میلیون تومان در‌ ماه به توافق رسیده و قراراست هزینه دفاترآنها نیز بنا به تورم 10تا 15درصد اضافه شود. هر چند این خبر در سخنان برخی نمایندگان تکریب شد؛ اما این تکذیب‌ها نشان نمی داد موضوع صحت ندارد و می توان گفت افزایش حقوق نمایندگان مجلس نه تکذیب و نه تایید شد؛ اما انتشار همین خبر با واکنش‌هایی مواجه شد

اینکه برخی نمایندگان حقوق خود را کم می دانستند و مردم به وکلای خود در خانه ملت گلایه داشتند؛ البته احتمالا کمیته بودجه نویسی و برخی نمایندگان برای افزایش حقوق، ماده 71قانون خدمات کشوری بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی را هم‌تراز وزرا و معاونان رئیس‌جمهور تعریف می‌کند و نمایندگان عنوان می کردند چرا نیابد معادل یک وزیر حقوق دریافت کنند و اعتراض می‌کردند که حقوق شان هم از یک معاون استاندار کمتر است در حالی که وظیفه سنگینی بر دوش دارند.

با توجه به اینکه به  شفافیت لازم در مورد میزان دریافتی یک نماینده مجلس مشخص نیست و نمایندگان ارقام متفاوتی را بیان می کنند که از 5 میلیون و 800 هزار تومان شروع می شود؛ در حالی که یحیی کمالی‌پور، نایب‌رئیس کمیسیون قضایی می گوید: حقوق نمایندگان واقعا خیلی کم است و به همین دلیل نمایندگان ترجیح می‌دهند حقوقشان را از نهادهایی که قبلا در آنجا مشغول به خدمت بوده‌اند بگیرند؛ مثلا بنده شخصا حقوق نمایندگی را دریافت نمی‌کنم و به‌عنوان یک قاضی همچنان از قوه قضاییه حقوق می‌گیرم چرا که حقوق دستگاه قضا به بنده 4میلیون بیشتر از حقوقی است که مجلس می‌دهد و مزایا و حق نمایندگی نمایندگان هم بسته به تعداد حوزه‌های انتخابیه‌شان متفاوت است و آنها که حوزه انتخابیه بیشتری دارند به نسبت حق دفاتر و روسای دفاترشان هم بیشتر است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده رشت در مجلس یکی دیگر از نمایندگانی است که حقوق نمایندگی را کم می داند و معتقد است: «من نمی دانم چه کسی گفته است 7 تا 8 تومان حقوق می گیرم؛ اما من پنج میلیون و چهارصد هزار تومان حقوق می گیرم. قبلا در دانشگاه می‌خوابیدم و 8 میلیون تومان حقوق می گرفتم؛ به هر حال اگر ما می گوییم باید مراقب فساد باشیم، از سوی دیگر باید یک مدیر را تامین کنیم که به سمت رانت نرود.

و اما مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 97  و ممنوعیت افزایش حقوق مقامات و مدیران

علی‌اصغر یوسف نژاد، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ در خصوص مصوبات عصر امروز این کمیسیون از تصویب ممنوعیت افزایش حقوق مقامات در سال ۹۷ خبر داد و گفت: براساس این مصوبه دولت مکلف است حقوق و مزایای مستمر گروه‌های مختلف حقوق بگیر دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و اعضای هیئت علمی و قضات رابه گونه‌ای افزایش دهد که متوسط رشد حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال ۹۶  کمتر از ۵۰ میلیون ریال است، به صورت پلکانی نزولی، به میزان ۱۰ درصد باشد.حداکثر میزان افزایش ۱۸ درصد خواهد بود.

به گفته وی، به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال ۹۶ بیش از ۵۰ میلیون ریال است و حقوق و مزایای مستمر مقامات موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و مدیران عامل و اعضای هیئت  مدیره، روسای دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و شهرداران مراکز استانها و دریافتی اعضای شوراهای اسلامی شهر مراکز استانها در سال ۹۶ افزایش نمی یابد و هرگونه افزایش حقوق و مزایا، فوق العاده ها و کمک هزینه ها و ایجاد کمک هزینه جدید تحت هر عنوان و از هر محل ممنوع و تصرف غیرقانونی دراموال محسوب و مرتکبین مشمول مجازات مقرر در ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) خواهند بود.

یوسف‌نژاد افزود: براین اساس هرگونه افزایش حقوق و مزایا، فوق العاده‌ها و کمک هزینه‌ها و ایجاد کمک‌هزینه های جدید تحت هر عنوان و از هر محل ممنوع و تصرف غیرقانونی در اموال عمومی محسوب می‌شود و مرتکبین مشمول مجازات مقرر در ماده 598 قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) خواهند بود.

نحوه محاسبه حقوق کارمندان و سقف پاداش

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه حداکثر افزایش حقوق کارکنان در سال آینده 18 درصد خواهد بود، افزود: افزایش حقوق کارمندانی که ماهانه زیر 5 میلیون تومان دریافت می‌کنند به صورت پلکانی نزولی خواهد بود به نحوی که اشخاصی که حقوق آنها نزدیک به رقم 5 میلیون تومان در ماه است با درصد از رشد روبرو می‌شود اما حقوق کسانی که پایین‌تر از این مبالغ است با رشد نسبی بیشتری در سال آینده همراه خواهد شد.

یوسف‌نژاد افزود: کسانی که بالای 5 میلیون تومان در ماه حقوق می‌گیرند، روسای قوای سه‌گانه، اعضای شورای نگهبان، معاونین رئیس جمهور، وزرا، مقامات، قضات، هیات علمی، نمایندگان مجلس، سفرا، استانداران، معاونین وزرا، مدیران دستگاه‌های اجرایی، روسای موسسات و دانشگاه‌ها، روسای شرکت‌های دولتی، روسای موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانک‌ها، موسسات اعتباری و شرکت‌های بیمه دولتی، روسای موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی، بنیادها،روسای  موسسات و نهادهای انقلابی  صدا و سیما، ستاد اجرایی، قرارگاه‌‌های سازندگی می‌شود،در سال آینده بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق افزایش حقوق نخواهند داشت.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق پاداش پایان خدمت کارکنان پس از 30 سال کار، حداکثر 252 میلیون تومان تعیین شد که نحوه محاسبه این پاداش به این شرح است 7 برابر حداقل حقوق ماهانه است که در حال حاضر ماهانه حداقل حقوق یک میلیون و 200 هزار تومان است که این رقم پس از گذشت 30 سال خدمت به 252 میلیون تومان می رسد. 

 ماده ۷۱ شامل کدام مقامات کشور می‌شود؟

در ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است: سمت‌های ذیل مدیریت سیاسی محسوب شده و به عنوان مقام شناخته می‌شوند و امتیاز شغلی مقامات مذکور در این ماده به شرح زیر تعیین م‌گردد:

الف- روسای سه قوه (18000) امتیاز.

ب- معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضا شورای نگهبان (17000) امتیاز.

ج- وزرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونین رئیس جمهور (16000) امیتاز.

د- استانداران و سفرا (15000) امیتاز.

هـ - معاونین وزرا (14000) امتیاز.

دیدگاه کاربران

رضا۲۰۴۳۴۶۱۸:۳۵:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
اولا که این طرح مغایر قانون خدمات کشوری است ،ثانیا ادامه دادن این قانون برای چند سال باعث می شود که حقوق مدیر کل یک اداره با دربان آن یکی شود کاری که لنین هم نتوانست بکند ثالثا تعداد حقوق بگیران بالای 5 میلیون بسیار کمتر از زیر 5 میلیون است و بودجه افزایش حقوق آنها ابدا کفاف افزایش 18 درصدی حقوق چند میلیون نفر را نمی دهد لذا نمی توان متوسط 10 درصد را حفظ کرد و کسر بودجه و تورم افزایش می یابد و آخر الامر می رسیم به همان جایی که امروز ونزوئلا با تورم چند هزار درصدی رسیده است لذا بهتر است که این قوانین پوپولیستی را کنار بگزارید و بانی فروپاشی اقتصاد بیمار کشور نشوید.مشگل ما عدم خلق ثروت به واسطه عدم سرمایه گزاری و خوردن کل بودجه و درامد کشور است نه توزیع آن
ناشناس۲۰۴۵۰۰۱۹:۴۸:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
اقای نجومی بگیر اتفاقا قانون خوبی هست اگر امثال شما اجازه بدن
امیر۲۰۵۴۰۳۱۱:۴۵:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
حقوق نجومی یعنی چقدر. وقتی بقال سرکوچه ماهی ده میلیون در میاره پنج میلیون به نظر شما نجومیه برای مثلا یک استاد دانشگاه ؟ چرا هیچکس به درآمد میلیاردی پزشکان اعتراض نداره؟ چرا کسی به فرار مالیاتی کارخانه داران اعتراض نداره؟ چرا کسی به نزولخواری بانکها اعتراض نداره؟
علیرضا۲۱۱۱۲۱۱۹:۵۳:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
حالا فرض کنید حقوق و مزایا اقای شماره یک 5 میلیون تومان باشدو حقوق و مزایای اقای دوم 4.9 میلیون تومان باشد با این قانون اقای شماره یک همان 5 میلیون تومان حقوق می گیرد اقای شماره دو که سابقه کمتری دارد 5.4 میلیون تومان حقوق می گیرد که کاملا عدالت را رعایت کرده ایم ! البته شاید بهتر باشد سقف حقوق 5 میلیون تومان بگذاریم بگذاریم و وزرا هم حقوق 30 میلیون تومانی را رها کنند و همان سقف 5 میلیون تومان حقوق بدهیم ؟! این هم کاملا عدالت است! الان شما بفرمایید مقایسه حقوق های بالای 15 میلیون تومانی تا سی میلیون تومان و غیره عین عدالت است!
ناشناس۲۰۵۶۹۳۱۴:۰۲:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
اخه 5 میلیون شد نجومی؟؟؟ من با مدرک دکتری و 10 سال سابقه کار، پس از کسر کسورات قانونی (مالیات و بازنشستگی و بیمه تکمیلی و ....) کلا 4 میلیون دستم میرسه از این پول، 1500 مستقیم واسه اجاره خونه میره!!!!! با 2500 ایا یک خانواده 4 نفره با وجود بچه مدرسه ای می تونه یک ماه رو سر کنه؟
رضا۲۰۶۴۰۸۲۰:۱۰:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
بنده هم عضوهیات علمی بادرآمدووضعی مشابه شماهستم .به اموراداری دانشگاه مراجعه کردم برای دومیلیون قرض الحسنه گفتندخجالت بکشیدازشما بعیده مخصوص کارمنان است.من خجالت کشیدم اما نمی دانم کارمندان بادریافتی بیش ازماودردسرکمتر وسروکله نزدن بادانشجوچرانبایدخجالت بکشند.نمی دانم چراماراباوزرا وسفراوقضات مقایسه می کنند؟ماچه رانتی می گیریم.احتمالا به مانیازی ندارند....
محمد۲۱۰۷۵۵۱۵:۳۲:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
برادر ارجمند چرا قضات رو اسم بردید در کنار وزرا و..... گناه نیست در مورد چیزی که اطلاعات نداریم اظهار نظر کنیم؟؟ تمدن و فرهیختگی این رو تایید می کنه؟ بنده پنج میلیون میگیرم ولی شش ساعت صبح کار می کنم و شش ساعت شب رای باید بنویسم چشم برام نمودنده، زندگی شخصی ندارم. آواره یک استان دیگم. روزهای تعطیل کشیک دارم و مسافرت کنسله همیشه. مدرک دکتری از دانشگاه دولتی با رتبه کنکوری عالی دارم. تلفنم کنترل میشه. یکسال کارآموزی با پنجاه امتحان گذراندم. در جامعه نمی تونم حضور پیدا کنم. خانواده ام در خطر کسانی هستند که محکومشون میکنم. مثل شما چهار ماه در سال تعطیل نیستم. فرصت مطالعاتی ندارم. اضافه کاری کارانه و نظایر اون نداریم. در شش ساعت کاری فرصت آب خوردن نداریم. وقتی می رسم منزل عین جنازه ام. بازم بگم؟ سر کار شما با دانشجویان است سر کار ما با قاتل کلاهبردار و دزد و چاقو کش. و نظایر آن همش داد و بیداد و جیغ و دردسر همش مسولیت سنگین چقدر حقوق متناسب همچین شغلیه؟ کلاهتو قاضی کن انصاف داشته باش تا خدا در حقت منصف باشه این چه قیاس مع الفارقیه که انجام دادی کمترین ظلم، ظلم در اظهارنظر و دادن رای ناعادلانه است
علی۲۱۱۰۲۰۱۸:۱۰:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
آقای هیئت علمی شما که پایه ثابت حقوقتون حداقل ماهانه ۱۰ میلیون تومان است تازه بدون حق التدریس از کجا وضع یکی که ماهانه ۱.۵ میلیون حقوق میگیره درک میکنید.
ناشناس۲۰۵۷۰۸۱۴:۰۸:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
دوست عزیز!! کجای 5 میلیون تومان نجومی است؟؟؟ کاش مجلس این 5 میلیون رو از ما قبول کنه و یکسال هزینه های ما رو بده. فقط سالی 24 میلیون اجاره خونه میدم. 10 میلیون پول مدرسه مثلا دولتی بچه هامو میدم 2 -3 میلیون پول نوشت افزار و ... حدود 2 میلیون در سال هزینه برق و اب و گاز میدم یارانه هم که نمیگیریم
ناشناس۲۱۰۵۱۵۱۳:۲۸:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
اقای محترم یک استاد دانشگاه در سن 35 سالگی تازه بعد از کلی تلاش و پشتکار و هزاران بدبختی حقوق 5 میلیون میگیره . اون وقت فردی که از 18 سالگی کارمند بوده و الان 10 ملیون حقوق و مزایا میگیره یکی میکنید. استادی که عمرش را برای مملکت گذاشته شما نجومی بگیر تعریف میکنید وای بر شما و افراد دیگری که در مجلس مثل شما فکر میکنند
ناشناس۲۰۴۵۰۹۱۹:۵۲:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
متاسفانه به منویات رهبری معظم انقلاب که در نماز عید فطر سال قبل مطرح نمودند عمل نشد یک نمونه از ان یکی از مدیران عامل نجومی که در ان زمان به خیال خویش زرنگی کرد و استعفا داد الان مدتی است که ریس هیت مدیره یکی دیگر از بانک ها شده است هر چند که نه ژن برتر است و نه از ذخایر انقلاب
رئوف۲۰۴۵۲۹۲۰:۰۶:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
اتفاقا حقوق بگیر بالای 5 میلیون اگر زیاد نباشه کم هم نیست . نکته ی بعد می دونی افزایش 10 درصدی حقوق یه نفر با درآمد بالای 5 میلیون معادل افزایش 60 تا هفتاد درصدی کسی هست که حقوقش زیر دو میلیونه؟؟؟با این پیشفرض همون دربان محترم هرگز به گرد پای شما نمیرسن ولی رشد حقوقشون اسنقدری میشه که آبرومندانه زندگی کنند. اینکه اونیکه حقوقش بالای 5 میلیونه و اونی که حقوقش زیر دو میلیونه با یه ضریب افزایش پیدا کنه این عدالت نیست میرسیم به جمله ی معروفی که میگه ( عدالت مساوی بودن نیست )
ناشناس۲۰۵۷۱۱۱۴:۱۱:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
خب زحمت کشیده تا حقوقش بالای 5 میلیون شده. تحصیلات بالا داره- سابقه کار بالا داره - پست و مسئولیت بالا داره اگه با رانت و پارتی بازی این بالای 5 میلیون میگیره حق با شماست بنده با دکتری اقتصاد و 15 سال سابقه کار و دارای سمت ، تازه شده ام 5500 پس من نجومی بگیرم؟؟
حسین۲۰۸۱۵۱۱۹:۳۱:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
هدف حل مشکل نیست. چون میتونستن از بودجه نهادها کم کنن. ..طزشون اینکه همه رو بیارن زیر خط فقر. به اندازه بخور نمیر.
ناشناس۲۰۴۵۴۸۲۰:۱۷:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
1- فقط گروه خاصی از افراد شامل افزایش حقوق نیستند و نه همه مدیران .
ناشناس۲۰۴۵۵۸۲۰:۲۸:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
فرمودید که این طرح مغایر قانون خدمات کشوری است. یک سوال: آیا زمانی که تمام سازمانها و وزارتخانه‎ها خود را از قانون خدمات کشوری مستثنی میکردند و حقوقهای بالا برای خود تصویب میکردند جنابعالی خواب تشریف داشتی و آن را مغایر با قانون خدمات کشوری تلقی نمیکردی؟
ناشناس۲۰۴۶۱۱۲۰:۵۲:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
خواهش میکنم درآمدهای وزرا و نمایندگانی که به واسطه ی مسئولیتشان !!!!!!!! کسب میکنند را قبل از اینکه یک شیرپاک خورده افشاء کند اعلام کنید تا اینها فکر نکنند نگرفتن ناحقوق های نجومی ، ایثار و ازخودگذشتگیست !!!!! و احیاناً خود را طلبکار نانگارند !!!!!! «<<_________________________>>»
ناشناس۲۰۵۸۶۶۱۵:۰۷:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
زنده باد 204611
ناشناس۲۰۴۶۱۲۲۰:۵۳:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
این تجمعات اخیر متاسفانه تاثیرش را بر روی سیاستهاس روز مره دولت گذاشت. نه تنها خبری از گرانی بنزین یا نان ای قطع یارانه و... نیست بلکه حالا عوض 9 درصد اعلامی دولت افزایش حقوق به 18 درصد خواهد رسید. از انطرف هم که اعلام شده بدهی های همه موسسات اعتباری و بانکها و خصولتی ها از خزانه پرداخت خواهد شد.سوال اصلی این است که پس به جای این درامدها دولت از کجا می خواهد هزینه این کارها را بپردازد؟ جواب ساده است. گران کردن دلار و ارز خارجی. فقط امروز بانک مرکزی نرخ مبادله ای یورو را بدون افزایس نرخ یورو در دنیا بیشتر از 100 تومان یعنی 2.5 درصد افزایش داد که سابقه ندارد. چاپ پول هم که هست. ترامپ هم که برجام را عملا لغو کرد. حتی بدون لغو برجام این روند افزایش بودجه یعنی حرکت اقتصاد ایران در مسیر ونزوئلا!
ناشناس۲۰۴۷۳۹۲۲:۴۲:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
من ۵۳ سال دارم و بیش از ۲ ساله بیکارم و زن و بچه دارم . چیکار باید بکنم خدایا ؟
حشمت۲۰۴۷۶۲۲۳:۰۸:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
جالبه اسمی از پزشکان برده نشده!
ناشناس۲۰۴۷۸۵۲۳:۱۸:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
هیچ یک از قوانین خدمات کشوری یعنی قانون مملکت ،برای معلمان اجرا نمیشود،به یک دلیل ساده،بودجه نداریم!!!!
ناشناس۲۰۵۲۲۹۱۰:۱۱:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
راز پیشرفت اقتصادی ژاپن مدیر هوندا نمی توانست بیش از هفت برابر حقوق کم حقوق ترین و بیتخصص ترین کارگرش درامد داشته باشد. اینکه یک پزشک ماهانه میلیاردی درامد داشته باشد روی قصور پزشکی چشم بسته شود، پستهای مدیریت توسط اقازاده های بی لیاقت و بیسواد مدرک دار اشغال شود و بعد به کارشناس و کارگر امر و نهی شود نتیجه اش اقتصاد فعلی است اختلاس، رانت، دروغ، تقلب، خرایکاری
ناشناس۲۰۵۶۹۹۱۴:۰۴:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
کاش مجلس یک ارزیابی از هزینه زندگی هم ارائه می داد مثلا اجاره بها و هزینه های زندگی یک خانواده 4 نفره رو حساب می کرد و بر اساس آن افزایش حقوق رو تصویب می کرد. ضمنا هزینه های زندگی تهران با مراکز استان و شهرستان ها یکی نیست
ناشناس۲۰۶۸۰۶۰۰:۲۳:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
حتما خود شما بالای ۵ میگیرید چند ساله خوردید چه حالی داره ببینید امسال فقط گفته اند افزایش ندارید اعصابتون ریخته بهم خدا وکیلی چند ساله زیر ۲ تومان گرفتم با فوق لیسانس ..بگذارید زیر ۲ تومان هم نفسی بکشند
علی۲۰۴۳۶۴۱۸:۴۲:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
به نظرم اصلا منطقی نیست. یعنی تورم برای من عضو هیئت علمی که 5.1 حکمم هست و دریافتی زیر 5 تومن دارم وجود نداره؟
علی۲۰۴۴۸۹۱۹:۴۳:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
با سلام.هم سطح شما با مدرک دکترا در آموزش و پرورش با حقوق۱/۵با دانش آموزا سر و کله میزنند و ب صورت تمام وقت خدمت میکنند.منطقیه؟ با تمام کسورات حقوق شماحداقل ۴تومن هست.راضی باش همکار گرامی
ناشناس۲۰۵۱۰۹۰۸:۴۰:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
مسئولیت و فشار کاری عضو هیات علمی خیلی بیشتر از شخصی با همان مدرک و بصورت غیرهیات علمی است. در مراکز پژوهشی عضو هیات علمی بیشترین مسئولیت و فشار کاری را داشته ولی محقق غیر هیات علمی با همان مدرک بدلیل مشغله و مسئولیت خیلی خیلی کمتر حقوق کمتر داشته و در نتیجه معمولا شغل دوم دارند.
ناشناس۲۰۵۳۱۰۱۰:۵۱:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
اگر شما با دانش آموز درست سر و کله میزدی و درست تربیتش می کردی (در وزارتی که اسمش آموزش و پرورش هست) من عضو هیئت علمی مجبور نبودم دانشجوها رو از نو آموزش و پرورش بدم و تربیت کنم! این رو هم در نظر بگیر که من دارم جور کم کاری تو رو می کشم!
صادق۲۰۸۲۸۹۲۲:۰۳:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
فقط حرف میزنید کدوم تربیت
ناشناس۲۰۵۴۱۷۱۱:۵۰:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
منظورتان دکتری دانشگاه آزاد است دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یکم انضاف لطفا
مهران۲۰۷۵۵۷۱۲:۳۹:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
دوست عزیز الان تقریبا تمام کارکنان دولت به لطف دانشگاه آزاد دکترا دارند. شما خودت را با اعضای هیئت علمی مقایسه نکن لطفا.
ناشناس۲۱۰۵۳۲۱۳:۳۲:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
دوست عزیز شما 18 ساله بودی شدید معلم . 15 سال بعد یکی مثل من بعد از اینکه دکتری گرفت تازه شد حقوق بگیر. 15 سال زودتر از امثال بنده حقوق گرفتی و الان همه چی داری رفتی این ور اون ور دکتری گرفتی خودت را با استاد دانشگاه مقایسه میکنی؟!!!!
ناشناس۲۰۴۵۱۸۱۹:۵۷:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
بسال اقتصاد مقاومتی تولیدو اشتغال بانکی بداد وام صوری خودرو به خود مفت مفت بانک مذکور زیان سنگینی دارد و سپرده های 23 درصدی زیادی هم جمع کرده انوقت به شکل کاملا صوری وام فقط تحت عنوان خرید خودرو با سود 10 درصد و 10 ساله به قریب 20000 هزار پرسنل خود داده کارشناسان تعیین کنند با این پول ها در سال اقتصاد مقاومتی چه میزان شغل میشد ایجاد کرد
رئوف۲۰۴۵۱۹۱۹:۵۸:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
5.1 بسته دیگه چقدر می خوای ؟؟؟؟ می دونی تو همون دانشگاهی که تو داری اینقدر حقوق میگیری نیروی شرکتی ای هست که داره 800 هزار تومان پول میگیره؟درسته که تو زحمت کشیدی و به اینجا رسیدی ولی چنی اختلافی دیگه خیلی زیاده ...
ناشناس۲۱۱۲۲۳۲۲:۲۵:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
واقعا متاسفم با هیات علمی دانشگاه اینطور صحبت میکنید. برای دکترای تخصصی که مشابهشان در پزشکی میلیاردی در امد دارن واقعا پنج تومن زیاده؟؟؟؟؟؟؟
کارشناس مدیریت۲۰۴۵۷۸۲۰:۳۹:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
کارکنان با حقوق بالا سالیان سال است که چندین برابر حداقل بگیرها افزایش حقوق داشته اند. برای مثال افزایش حقوق حداقل بگیرها در سال 96 حدود 100 هزار تومان نعیین شد، درحالیکه در خصوص کارکنان با حقوق 5میلیون تومان حدود 500هزارتومان افزایش داشته اند . و این درحالی است که هزینه درمان و قیمت اقلام و کالاهای ضروری برای اعضاء هیات علمی و یک کارمند معمولی یکسان است . البته دولت می توانست همسان سازی را متعادل تر و پلکانی تر اجرا کند . مثلا در مورد حقوق های بالای 10 میلیون افزایش نمی داد یعین صفر در مورد حقوق های بین 7تا10میلیون به میزان 5% در مورد حقوق های بین 5تا7 میلیون به میزان 10% در مورد حقوق های بین 3تا5میلیون به میزان 15% در مورد کلیه کارکنان زیر3میلیون به میزان 20% امیدوارم تجدید نظرشود .
شهروند۲۰۴۵۸۶۲۰:۴۲:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
با سلام اینکار کاملا منطقی است.چرا زمانی که حقوق اعضای هیات علمی به ناحق به دو برابر افزایش یافت، هیچ اعتراضی صورت نگرفت ؟ در حال حاضر، بیشتر کارمندان دولت تحصیلات هم سطح هیات علمی دارند و قرار نیست یکی با مدرک دکتری 10 میلیون و دیگری با مدرک دکتری فقط 2 میلیون درآمد داشته باشد و تنها تفاوت آنها کلمه هیات علمی و کارمند باشد.
ناشناس۲۰۵۳۱۳۱۰:۵۴:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
کی حقوق هیئت علمی دو برابر شد؟ اون کارمندی که مدرک دکترا داره بر خلاف قانون در حین کار رفته تحصیل کرده و مدرک گرفته! اصلا چرا رفته دکترا گرفته؟ بودجه ی مملکت رو همین کارمندهایی که الکی رفتن دکتری گرفتن به باد دادند! تو که کارمند بودی حقوقت رو هم داشتی دکتری میخواستی چه کار؟ جای یک جوون رو گرفتی بعلاوه این که هم زمان با کار تحصیل هم کردی و نه به کارت شرافتمندانه رسیدی و نه به تحصیلت. فط مدرک گرفتی! خجالت بکش.
علی۲۱۱۰۲۷۱۸:۱۹:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
واقعا برای هیئت علمی هایی مثل تو متاسف هستم. که از انصاف و اخلاقیات بویی نبردید.
ناشناس۲۰۶۵۱۱۲۰:۵۵:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
باید دانست که هیات علمی شدن با مدرک دکترا داشتن خیلی تفاوت دارد. هیات علمی ها انهایی هستند که شما زیر نظر انها مدرک دکترا میگیرید. شایستگی علمی شرط هیات علمی شدت است. ایا همه مدرک دارها این شایستگی را دارند؟
ناشناس۲۰۴۷۶۳۲۳:۰۹:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
داره ولی همون 5.1 برات کافی نیست؟ کلّ سال رو تقسیم کنید، یک ماه هم مستمر کلاس میرین؟! درس میدین؟ بقیه اش که تعطیلین و... خیلی خوب درس میدین؟!!
هییت علمی۲۰۴۸۵۳۲۳:۵۹:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
با سلام شخص محترم، یک هییت علمی با مدرک دکترا و حداقا 35 سال سن حکم 5 تومنی داره اونم به لطف سازمان بازنشستگی و مالیات بالا، دریافتی کمتر از 4 و نیم دریافت می کنه. پس بهتر است یکم انصاف در حق هم به خرج بدیم. من نمیدونم مدرک شما چیه که با این خصومت در مورد اعضای هیت علمی اظهار نظر می کنید ولی بهتر متذکر بشم آموزش تنها بخشی از وظایف گسترده هیت علمی دانشگاه است و وقت و انرژی بسیار زیادی از اعضای هیت علمی بخصوص جوان تر ها صرف پژوهش می شود که کار طاقت فرسایی است. اگر جای یک هیت علمی بودید قطعا جوانی تان را برای به دست آوردن این وضعیت هدر نمی دادید.... در ضمن بهتر است بجای خوشحالی از این تصمیم غیر کارشناسانه و پوپولیستی کمی در مورد عواقب بلندمدت آن اطلاع کسب کنید. مطمین باشید کسی که در طولانی مدت بیشتر آسیب می بیند شمایید .....
اشكان۲۰۶۵۶۴۲۱:۲۹:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
استاد گرامی همیشه کسانی هستند که برای مخفی نگه داشتن .. خودشان بر علم و دانایی می تازند .متاسفانه اقدام نمایندگان ضربه دیگری بر بدنه علمی و مدیریتی کشور خواهد زد . ما ایرانیان یاد نگرفتیم که برای اثبات خود اصلا لازم نیست که دیگران را نفی کنیم .حقوق اساتید دانشگاه باید متناسب با تلاش و زحمت و اهمیت جایگاهشان باشد همانطور که حقوق معلمان نیز باید مناسب و در حد و اندازه اهمیت وافر شغلشان باشد همینطور چه کسی میتواند منکر اهمیت و خطیر بودن شغل یک قاضی باشد .حقیقتا
یک ایرانی۲۰۸۷۳۶۱۰:۵۹:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
حق با شماست . اما در صورتیکه استاد هم وظیفه استادی خود را تمام و کمال انجام دهد . برادر بزرگوار فارغ التحصیلان فعلی برخی از دانشگاه ها به اندازه سو م راهنمایی 15 سال پیش هم دانش و آگاهی ندارند . این ظلم را چه کسی به آنها نموده است ؟ شما پاسخ دهید.
ناشناس۲۰۴۹۱۳۰۰:۵۳:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
همین که فکر می کنید هیئت علمی فقط کلاس رفتنه معلومه که هیچ اطلاعی از هیئت علمی بودن ندارید. ملتی که به جای ارتقای حقوق خودشون دنبال به زیر کشیدن بقیه هستند. زیاد امیدی بهشون نیست. امیدوارم با این قانون وضع شما حداقل بهتر بشه
ناشناس۲۰۵۶۸۹۱۳:۵۹:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
در اینکه شما زحمت زیادی کشیدین تا به این جایگاه رسیدین شکی نیست و حقوق زحمتی که میکشین رو میگیرین. اینکه حالا کمتره یا باید بیشتر باشه مورد بحث نیست. اونقدر ما قشر کارگر یا پایین جامعه یا مردم ما سختی کشیدن و بی عدالتی دیدن که هضم یه سری مسائل سخته براشون. مطمئنا هیچ کسی نسبت به جایگاه و کاری که انجام میده با یکسان سازی موافق نیست. ولی باید قبول کرد اختلاف درآمد ها واقعا زیاده. مطمئن باشین منم راضی نیستم بخوان دست تو جیب شما بکنن و به من اضافه کنن. دولت باید این تعادل رو ایجاد کنه. با کمال احترام
ناشناس۲۱۰۵۴۱۱۳:۳۶:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
شما برو حقتو از پزشک و متخصصی بگیر که ماهی یک میلیارد تومان در آمد داره بگیر نه از هیات علمی
ناشناس۲۰۴۹۸۲۰۳:۲۵:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
هیات علمی اگر بودید متوجه می شدید کل زندگیش تحت تاثیر شغلش هست نه فقط چند ساعت در دانشگاه ضمن انکه با این شرایط خیلی ها ممکن است بروند
ناشناس۲۰۵۳۶۴۱۱:۲۹:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
اعضاهیات علمی با همین شیوه هر سال ضرایب فوق العاده ویژه حقوق خود را چندین برابر دیگران افزایش داده اند ! و حالا شده اند نجومی بگیر. اگر واقعا با دانش بودند نوش جانشان ولی با شرایطی که من شاهد هستم، اکثرا با سهمیه و پارتی مجوز هیات علمی می گیرند و اگر ازکشور هم بوند هیچ اتفاقی نمی افتد . بسیار از غیر هیات علمی دانش بیشتری نسبت به انها دارند .
psk۲۰۴۹۶۱۰۱:۳۵:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
من هیات علمی دانشگاه آزاد هستم و دریافتب خالصم 3.600 هست با یک کارمند معمولی وزات خانه های کی ولی پدرم دراومده یک عمر درس بخونم و دکترای تخصصی بگیرم و بنابه شان شغلم کار دیگری هم نمی توانم بکنم
علی۲۰۴۳۸۱۱۸:۵۱:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
من معلم هستم با دو سر عائله خانمم هم خانه داره یک ساله که یارانه ام قطع کرده اند در حالیکه بعضی ها هر دو نفر کارمند هستن با چند خانه و املاک مختلف هنوز یارانه شان برقراره
ناشناس۲۰۴۵۳۰۲۰:۰۶:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
مدیران بانکی چو بگرفتند پاداش ز زیان خویش*بسی اتش زدند بر دیده و دل سهامداران دلریش خویش متاسفانه یکی از بانک ها زیان ده حتی در دو سال گذشته که زیان خود را به صورت علنی در صورت های مالی نشان داده و در سال های قبل هم زیان پنهان داشته اقدام به پرداخت پاداش تراز سالیانه ای را که ضرر بوده به مدیران و پرسنل داده لازم به ذکر است که مدیران بانک یاد شده در کنار حقوق های کلان و مناسبتی های زیادی که می گرفته اند همه ساله یک پاداش ویژه کلان از مجمع عمومی و یک پاداش بسیار ویژه دیگر از سیستم حقوق دستمزد معادل 6 ماه حقوق هر مدیر در هر سال طی چندین سال گذشته گرفته اند انوقت چگونه می توان انتظار داشت با این مدیران زیاده خواه تولید و اشتغالی به فکر انها باشد مراجع نظارتی کشور اگر بررسی نکنید در دنیا و اخرت مسولید
ناشناس۲۰۴۵۳۴۲۰:۰۸:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
فقط شیر تو شیره دیمی و غیر کارشناسی پرداخت میشود
ناشناس۲۰۴۴۰۷۱۹:۰۹:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
لطفا مجلس یک قانونی رسمی و محکم و متقن تصویب کند تا قوق قضاییه هر زمان که نیاز شد بتواند قانون از کجا و از چه راهی این ثروت گنج قارونی را بدست اورده ای و هم چنین کلیه سران مملکت تا مدیران پایین دستی جز تماما ثروت و مایملک خود را در سایتی اعلان کنند چه انان که الان مسولیت دارند و چه انها که بازنشسته شده اند کلا برای کسانی که از اول انفلاب تا به حال مسولیت و یا پستی و مقامی داشته و افرادی که ثروت بالای یک میلیارد تومان دارند خودشان اعلام کنند و اگر بعدا معلوم شد فردی اعلام وضعیت صحیح نکرده قانون با شدت زبادی با او برخورد کند
ناشناس۲۰۴۴۳۱۱۹:۱۸:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
ما که پارتی نداشتیم که کارمند بشیم باید چیکار کنیم؟؟؟؟؟؟
ناشناس۲۰۴۵۴۹۲۰:۱۹:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
اقای دکتر نوبخت ژن های برتر و ذخایر انقلاب بیچاره ها اگه حقوقشون اضافه نشه از گشنگی میمیرن گناه دارن با یک تبصره یا بخشنامه مشکلشون را دور بزن
محمد۲۱۱۵۰۳۰۸:۴۲:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
ای بابا...برین نگاه کنید بچه های مدیران و مسولین کشوری در کجا زندگی و تحصیل می کنند از.....ای ای ای
ناشناس۲۰۴۵۵۱۲۰:۲۲:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
یعنی تورم برای هیات علمی وجود ندارد
ناشناس۲۰۴۵۵۲۲۰:۲۳:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
در برخی از شرکتها اضافه کاری ۱۲۰ ساعتی صوری بخصوص در وزارت نفت معادل دو سوم حقوق افراد می شود ،فکری برای اضافه کاری کارکنان ادارات دولتی بکنید باید دولت سقف دریافتی را مشخص کند و اضافه کاری لغو شود
ناشناس۲۰۴۸۳۹۲۳:۵۱:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
در بسیاری از بانک ها در کنار حقوق ها و مزایای انچنانی مدیران بانک ها یک پاداش و یژه از مجمع عمومی و یک پاداش ویژه دیگر که معادل 6 ماهدحقوق هر مدیر است از نظام حقوق و دستمزد و کارانه و اضافه کاری های سنگین ساعتی ماهانه و اضافه کاری های مناسبتی و به خاطر اعیاد و مناسبت های 22 بهمن و هفته بانکداری و روز زن و مرد و بیش از 30 مورد دریافتی گوناگون تراشیده اند برای خود مخلص کلام ب ای سپرده های مردم کیسه دوخته ک اکثرسان هم زیان پنهان و اشکار دارند
بهروز۲۰۵۰۱۳۰۵:۲۸:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
۱۰ سال سابقه در بخش عملیاتی نفت دارم اضافه کار صوری بقول این عزیز ندیدم. در ضمن نفتیها رو هی مثال نزنید سختی کار ، نوع خدمت ، تخصص، و مهمتر از همه خطرات کار رو هم ببینید امار شهدای نفت امسال رو لطفا نگاه کنید
مهداد۲۰۶۳۸۸۱۹:۵۹:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
عزیزم بنده قاضی این مملکت با مدرک دکتری از دانشگاه تهران هستم و کارمون به مراتب سخت تر و پرمخاطره تر از شما هست...جان و مال ناموس مردم و مملکت در قالب پرونده زیر دست ما هست...وقتی من دغدغه وام و اجاره و مخارج دارم چطور به پرونده ها رسیدگی و رای صادر کنم..در صورتی که قضات باید با فراغ بال رسیدگی کنن و عملا این امکان پذیر نیست..این کار مجلس بی تدبر و تفکر به ضرر ملت تمام خواهد شد
ناشناس۲۰۴۵۵۷۲۰:۲۶:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
پس یعنی این قانون عدم افزایش حقوق، فقط شامل ادارات دولتی است که مشمول طرح خدمات کشوری هستند پس تکلیف ادارات و وزارت خانه هایی که مشمول طرح مدیریت خدمات کشوری نیستندو حقوقهای بالا دارند مانند وزارت نفت چه می شود یعنی حقوق نجومی آنها ادامه دارد و افزایش می یابد
ناشناس۲۰۴۵۹۳۲۰:۴۴:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
در برخی از اداره‌ها و سازمان‌ها میزان دریافتی اضافه کار برخی کارمندان حتی از حقوق دریافتی هر ماهه آن‌ها بیشر است؛ برخی مدیران نیز، در هر سطحی که باشند، حداکثر سطح اضافه کاری را برای خودشان منظور می‌کنند ـ بدون اینکه این ساعت‌ها را در محل کار خود حضور داشته باشند یا چنین زمانی را به طور واقعی صرف انجام امور سازمان یا اداره کرده باشند ـ در واقع چون مبلغ «حق مدیریت» دریافتی خود را ناکافی می‌دانند، حداکثر اضافه‌کار را نیز در عملکرد ماهیانه خود منظور می‌کنند. ....چرا برای اضافه کاری قانونی تصویب نمی شود ....
ناشناس۲۰۴۵۹۹۲۰:۴۶:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
تاسف، تاسف، و صد تاسف، که اعضا هیت علمی، که سالها درس خونده و پدرشان در اومده اکنون باید از حداقل افزایش حقوق سالیانه محروم باشند و یا یک قاضی که حضرت علی(ع) فرموده اند که حکومت باید قاضی را چنان سیر گرداند که هیچ طمعی به مال دنیا نداشته باشد که متاسفانه در کشورهای غیر مسلمان چنین است.و باز هم تاسف برای حکومتی که تلافی پرداخت حقوق های بالای بیست سی میلیون الی دویست میلیون. برای کارمندان خود را ازتعداد اندکی که واقعا لیاقتش را دارند و زحمت می کشند و حقوق مابین پنج الی ده میلیونی دارند در می آورد و باز هم تاسف.
ناشناس۲۰۷۷۶۳۱۴:۲۷:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
آخه قضات که سیرمونی ندارند.
نمیدونم۲۰۴۶۰۱۲۰:۴۶:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
مسئولینی که سالهاست حقوق های چند میلیونی با مزایا و پاداش و دیگر امکانات دارند هیچ وقت درد مردم را نمیفهمند.
ناشناس۲۰۴۶۰۴۲۰:۴۸:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
در برخی از اداره‌ها و سازمان‌ها میزان دریافتی اضافه کار برخی کارمندان حتی از حقوق دریافتی هر ماهه آن‌ها بیشر است؛ برخی مدیران نیز، در هر سطحی که باشند، حداکثر سطح اضافه کاری را برای خودشان منظور می‌کنند ـ بدون اینکه این ساعت‌ها را در محل کار خود حضور داشته باشند یا چنین زمانی را به طور واقعی صرف انجام امور سازمان یا اداره کرده باشند ـ در واقع چون مبلغ «حق مدیریت» دریافتی خود را ناکافی می‌دانند، حداکثر اضافه‌کار را نیز در عملکرد ماهیانه خود منظور می‌کنند. ....چرا برای اضافه کاری قانونی تصویب نمی شود ....
ناشناس۲۰۴۶۱۴۲۰:۵۴:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
دریافت «اضافه کار» در بسیاری از محیط‌های کاری دولتی ایران، به امری بدیهی و قطعی تبدیل شده است؛ در واقع هرفردتصور می‌کند ماهیانه حتما باید ساعت‌هایی حق‌الزحمه در قالب اضافه کاری به او تعلق گیرد بدون اینکه او اضافه‌کاری انجام داده باشد!این رویه به ویژه در برخی وزارتخانه‌های متمول‌ترمانند وزارت نفت ، ادارات و سازمان‌های دولتی بیشتر به چشم می‌آید؛ بر این اساس، در واقع این افراد بدون اینکه کاری انجام بدهند و در قانونی نانوشته برخورداری از حق‌الزحمه اضافه کار را حق خود می‌دانندبخصوص مدیران که برای خود و لابی خود حداکثر اضافه کاری را رد میکنند ...آیا در شرایط فعلی مشکل مالی دولت درست است ....مجلس فکری برای ممنوعیت اضافه کاری بکند....
ناشناس۲۰۴۶۴۵۲۱:۲۵:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
خدایی یه کار درست و حسابی کردن. دوست عزیز که مخالفت کرده نگران نباش حقوق دربون آلان دو ملیون هم که باشه و 18 در صد هم اضافه بشه تازه میشه دو سیصد و شصت و تا برسه به 10 ملیون مدیر خیلی طول میکشه. بعید میدونم که تا اون موقع این قانون ماندگار باشه. در ضمن کشور ما هم در توزیع و هم در تولید ثروت مشکل دارد.
ناشناس۲۱۰۵۴۶۱۳:۴۱:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
دوست عزیز بنظرت این عدالته که حقوق همه با هر تحصیلات و زحمت کاری یکسان باشه؟ پس فردا وقتی فرزند تو شد دانشجوی من . من هم به همشون بدون امتحان نمره یکسان میدهم تا عدالت در مورد همه یکسان باشد.!!
ناشناس۲۰۴۶۵۹۲۱:۴۱:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
عجب شیر تو شیری حاکم بوده بر اقتصاد کشور* که بدهکار کلان بانکی گردیده مدیر عامل یک بانک کشور
مهدی۲۰۴۶۶۷۲۱:۵۰:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
یه سوال: منظور حقوق مندرج در حکم است یا کل دریافتی یعنی ایاب و ذهاب هم می باشد؟
ناشناس۲۰۴۶۷۰۲۱:۵۶:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
اگر راست می گویند کارانه ماهیانه پزشکانی که حدود ۵۰ میلیون در ماه است کم کنید نه حقوق هیات علمی .
ناشناس۲۰۴۶۸۸۲۲:۰۷:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
گام نهادن در راه یکسان سازی حقوق و مزایای کارمندان یعنی از بین رفتن عدالت، انگیزه، فرار مغزها و.....
ناشناس۲۰۵۰۴۶۰۷:۲۱:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
یعنی تا الان عدالت برقرار بوده است !!! و پس از این قانون عدالت می میرد!!! نه دوست عریر تا وقتی که شایسته سالاری حاکم نشود همان بهتر که همه حقوق برابر بگیرند . حتی مدیر و دربان و آبدارچی برابر بگیرند اتفاقی نمی افتد .
ناشناس۲۱۰۵۴۸۱۳:۴۲:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
دوست عزیز مطمعن باش آخرین جایی که باید غیر شایسته ها را در آن جستجو کرد دانشگاه و اعضای هیات علمی است. بخصوص در چند سال اخیر. هیچ میدانی یک هیات علمی از چه فیلترها و موانعی برای کسب کرسی هیات علمی میگذرد؟
ناشناس۲۰۴۶۹۴۲۲:۰۹:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
دیگر انگیزه ای برای تدریس، مدیریت، قضاوت و کار اجرایی که الحق و الانصاف تمامی این کارها با مشقت فراوان همراه است، باقی نمی ماند. با این قانون مطمئن باشید فساد اداری فراگیرتر خواهد شد.
ایرانی۲۰۴۸۷۷۰۰:۲۵:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
نه اینکه تا حالا با اینهمه حقوق های نجومی فساد اداری همه گیر نشد !! آقایان هیات علمی و قضات و مدیران عزیز، اگه ناراحت هستین بفرمایین بخش خصوصی .صدها و هزاران جوان با استعداد و خوش فکر با مدرک دکتری آماده به کار با نصف این حقوق ها هستند. ضمنا اگه کسی خواست با افزایش نیافتن حقوق ، دزدی و اختلاس کنه، کافیه گوش یکی رو بگیرن و نقره داغ کنن. بقیه درست میشن مطمئن باشید.
ناشناس۲۰۶۲۷۱۱۸:۵۸:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
آقای دانا قاضی برود در بخش خصوصی چکار کند؟ کدام بخش خصوصی؟ مگر داریم؟ دولت اگر بر اساس شایستگی می خواهد اداره شود باید به کسانی که تلاش بیشتری داشته اند ومدارج علمی و کاری را طی کرده اند حقوق بیشتری بدهد چرا باید حقوق یک کارمند بی تفاوت که آموزش شغای طی نکرده و رتبه کارشناسی خود را ارتقا نداده یا سابقه کمتری دارد با فردی که تلاش کرده و اینها را به دست آورده برابر باشد این یعنی جریمه کردن افراد پرتلاش و پاداش دادن به تنبل ها. متاسفانه...
ناشناس۲۰۵۵۳۲۱۲:۵۲:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
هرکس کمشه برود،1000نفر با صلاحیت بیشتر آرزوشونه بیان به جاش
ناشناس۲۰۴۷۱۱۲۲:۲۰:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
همسر من یک بازنشسته است از اینکه حقوق ما اضافه شود بسیار خوشحال هستم امابازار چه میشود کسادی بازار چه میشود باید وضعیت کل اقتصاد خوب شود نه یک گوشه من ازبازاریان بزرگ حرف نمیزنم از کسبه خرده با که حتی مغازه از خودشان نیست و کرایه شان هم تامین نمیشود حرف میزنم از اینکه اگر انشالله عروسی با شد از اینکه سفر خوشی بروند یا خدای ناکرده بیمار باشند کسی نیست احوالشان را ببرسد و تامین نیستند حرف میزنم انها چه با ید اقتصناد مملکت درست باشد ان بندگان خداهم اینده شان تامین باشد باید اقتصاد درست باشد این باند بستن به زخم خوب نیست باید کلا زخم درمان شود
ناشناس۲۰۴۷۲۱۲۲:۳۰:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
ترویج تفکر عوام گرایانه مشکلی از فشارهای ناشی از بدتدبیری مسولین طرلز اول کشور و نمایندگان حل نمیکند و مضافا اینکه این شیوه منجر به ترویج روحیه بیتفاوتی و کاهش بهروی در امورات کشور میشود .گرچه شایسته سالاری در کشور حاکم نیست اما همین نیم بند شایستگی هم تبدیل به انفعال و عدم پویایی میگردد .باید پذیرفت تقریبا صد درصد تصمیم گیران کشور در سطح خرد و کلان حقوقی بالای پنج میلیون دارند اگر این اتفاق بیفتد برای کشور بغییراز فاجعه و خسارت ارمغانی نخواهد داشت .
محمدرضا۲۰۴۷۲۳۲۲:۳۱:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
به نظر حقیر تمام اینا حرفه و در آخر این معلما هستند که از کمترین حقوق برخوردار خواهند شد و تا زمانی که نظر دولتمردان به معلم بعنوان یه مصرف گراست فرهنگ ما بهتر از این نخواهد بود و روز به روز مملکت و مردم دچاردففر فرهنگی بیشتر خواهند شد
ناشناس۲۰۴۷۲۸۲۲:۳۶:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
بخش عمده ای از بودجه وزارت نفت به حقوق ،مزایا ،پاداش و از همه عجیبتر اضافه کاری ۱۲۰ تا ۱۶۰ ساعته کارکنان و مدیران واحد‌های و شرکت های ستادی وزارت نفت در تهران اختصاص می یابد که در حالی که دولت با کسر بودجه روبرو است ظلم به مردم است ،وزارت نفت باید در این مورد فکری بکند ...پول مردم را به اشتغالزایی اختصاص دهید نه مزددر دفتر نشستن افرادی با حقوق ها و اضافه کاربرهای بسیار بالا ...ما جوانان بیکاریم ...هزینه تولید اشتغال برای ما کنید...دولت را کوچک کنید..هم فساد کمتر می شود و هم بودجه کمتر هدر می رود
بی اطلاع۲۰۴۹۴۵۰۱:۱۲:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
دوست عزیز بنده 6 سال که کرمند واحد عملیات وزارت نفت هستم و به والله هنوز اضافه کار بالای 45 ساعت و تجربه نکردم چرا بدون اطلاع دارید حرف میزنید من نمیگم نداریم اما شک نکنید کمتر از 5 درصد کارمندان وزارت نفت که مدیران هستن از این مزایا استفاده میکنن
رضا۲۰۵۰۴۲۰۷:۱۸:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
سقف اضافه کاری وزارت نفت ۱۲۰ ساعت هست و میانگین پرداخت اضافه کاری در شرکت ها ۵۰ ساعت هست یعنی اگر یک نفر ۱۲۰ ساعت بگیره باید دو نفر دیگه فقط ۱۵ ساعت اضافه کاری بگیرند چرا نسبت به کارکنان وزارت نفت که در بدترین و خطرناک ترین جاها و شرایط کاری مشغول خدمت رسانی هستند اینقدر با عداوت برخورد میشه
ناشناس۲۰۴۷۳۷۲۲:۴۱:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
با توسعه فناوری اطلاعات در تمام دنیا تعداد نیروها و واحد‌های ستادی پروژه ای کاهش یافته وزارت نفت چرا اینهمه ساختمانهای ستادی در تهران دارد چرا دولت و سایر وزارت خانه ها اینهمه واحد‌های ستادی دارند ،چرا تعداد زیادی ساختمانهای دولتی استیجاری با هزینه اجاره میلیاردی در مراکز تهران وجود دارد ،در حالی که با فناوری اطلاعات اصولا دیگر لزومی به این ساختمانها در مرکز پایتخت نیست و میشود با انتقال آنها به شهرهای جدید اطراف پایتخت هزینه اجاره گزاف را بسیار تعدیل نمود و همچنین با تعدیل نیرو های با سابقه خدمتی بالا و دریافتی بالا بار هزینه دولت را کاهش و بودجه را صرف اشتغالزایی برای جوانان کرد...منابع کشور مال همه است
ناشناس۲۰۴۷۵۱۲۲:۵۴:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
در بسیاری از سازمانهای دولتی،مدیران ارشد سازمان با عنوان مشاوره ساعتی مجددا با همان حقوق قبلی بکار گرفته می‌شوند لطفا مجلس فکری به این ترفند جدید کند...مگر مطابق قانون بکارگیری بازنشستگان ممنوع نیست ...این نوعی دور زدن قانون است..خدا بداد منابع کشور برسد....عده ای نمی خواهند حتی بعد از بازنشستگی دل از اموال این کشور بکنند....مسعولین در این مورد فکری کنند .....البته اگر واقعا تمایل به صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت بودجه دارند
ناشناس۲۰۴۷۸۹۲۳:۲۰:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
مهندس عمران هستم. در کارگاه راهسازی کار میکردم. ۱ ساله بیکارم, بخدا همه چیمو فروختم تا خرج زن و بچمو بدم. دیگه خیلی نا امید شدم.
عبدالله۲۰۶۵۰۵۲۰:۵۱:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
برادر عزیزم از این که شغلتان را از دست داده‌اید واقعاً متاسفم و از صمیم قلب با شما احساس همدردی می‌کنم. خدا را گواه می‌گیرم که پس از خواندن پیامتان وجودم پر از اندوه شد. از رحمت خدا ناامید نباشید. خداوند همیشه از جایی که حتی تصور نمی‌کنیم راهی خواهد گشود. خداوند حق شما و میلیون‌ها هموطنی که کارشان را از دست داده‌اند را بر ما حلال کند. امیدوارم مسئولین این پیام‌ها را ببینند و فکری برای جوانان این کشور بکنند.
امین۲۰۴۸۰۸۲۳:۳۵:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
پس کارگرا یعنی جز ادم حساب نمیشن
ناشناس۲۰۴۸۳۲۲۳:۴۸:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
بدترین مصوبه گسترش بی عدالتی از بین بردن انگیزه
شهروند کارمند۲۰۴۹۳۹۰۱:۰۷:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
-گر چه تلاش مسئولین برای افزایش حقوق کارمندان ستودنیست اما متاسفانه نه تنها در داخل سازمانها و ادارات اختلاف شدیدی بین حقوق رئیس ومرئوس وجود دارد بلکه بین هر دستگاه با دستگاه های دیگر هم تفاوتهای ناموجه زیادی در حقوق پرسنل وجود دارد که باید از بین برود. بعنوان مثال در تشکیلاتی که در آمد زا هستند با توجیهات غیر منطقی فوق العاده های متنوعی در ردیف حقوق و مزایای پرسنل خود منظور میکنند که همین کار سبب ظلم مضاعف در حق تشکیلات فاقد درآمد میشود در حالیکه درآمد اینگونه تشکیلات مانند وزارت نفت و یا نیرو ارث پدری هیچکس نیست و باید بر مبنای عدالت حقوق ها پرداخت شود نه اینکه یک تکنسین با ده سال سابقه کار در وزارت نیرو دو تا سه برابر یک کارشناس فنی مهندسی با بیست سال سابقه کار در فلان وزارتخانه و یا سازمان فاقد درآمد ، حقوق دریافت کند. این تفاوت وتبعیض بسیار ناگوارتر از اختلاف حقوق بین رئیس و مرئوس در یک اداره است. با تاسف بسیار ظلم و تبعیض ها در مورد بازنشستگان ادارات بی درآمد مضاعف اندر مضاعف میشود چرا که با صدور حکم بازنشستگی کارمند در اینگونه ادارات با قطع اضافه کار و حق ماموریت هاو... آنچنان فرد بازنشسته فراموش میشود پنداری که به جمع اموات بدون نیاز به خوراک و پوشاک پیوسته است. البته شایسته است بازنشستگان وزارتخانه های بی درآمد مورد توجه قرار بگیرند و نه ادارات از ما بهتران تا اینکه اختلافات ناروا کمتر شود. 3- متاسفانه معدودی از نمایندگان با اینکه حقوق و مزایای عالی میگیرند توقع بسیار بالائی دارند و مسئولیت خود را سنگین می شمارند در حالیکه هیچ نماینده ای تاکنون به احدی حساب پس نداده است حتی در ادوار مختلف بوده اند نمایندگانی که خروجی عملکرد چهارساله شان در حد صفر بوده و حتی چندین بار وقت استفاده از تریبون مجلس را به دیگر همکاران خود واگذار کرده اند ولی در مقابل موکلینی که به اینکار اعتراض کرده اند مسئولیتی برای پاسخگوئی برای خود قائل نشدند. کجای قانون آمده که نمایندگان در حین و یا در پایان مدت نمایندگی شان ملزم به پاسخگوئی به موکلین و یا شخصیتهای حقیقی و حقوقی هستند؟ چرا این معدود نماینده حریص به مال دنیا سعی در سوء استفاده از عنوان و جایگاه خود داشته و توقع افزایش بیش از حد حقوق دارند؟خواهشا به ایشان منعکس فرمائید. سایت محترم الف مختار به حذف هر بخشی از کامنت اینجانب هست ولی خواهشا بقیه را منتشر فرمائید چون مشکلات مطروحه جنبه عمومی دارد.متشکرم- شهروندکارمند
محمدی۲۰۴۹۴۴۰۱:۱۲:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
این روش اصلا درست نیست، حقوق کارکنان لازمه هر سال بر اساس نرخ تورم افزایش پیدا کند، برای کاهش هزینه ها بهتره جلوی اضافه کاری های بدون کارکرد و حق محرومیت های بدون کارد را بگیرید، در ضمن چرا بدون اینکه کارمند اضافه کاری کند لیست های صوری و خلاف واقع تهیه می کنید و اضافه کاری پرداخت می کنید و یا چرا به بعضی ها از یک میلیون تا پنج میلیون تومان حق مسولیت می دهید این موارد که بی قانون پرداخت می شود را قطع کنید
ناشناس۲۰۴۹۹۱۰۳:۳۵:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
آخه مگه میشه اینجوری فک کنید یه نفر حقوقش 4.9میلیونه و یکی 5.1میلیون حالا تو سال جدید اولی حقوقش میشه 5.390 در حالی که دومی ثابته کلا این کارا هیچ فایده ای نداره تا وقتی توزیع منابع به درستی انجام نشه تازه یه سری آدم که اصلن کاری انجام نمیدن سهم کلانی تو بودجه کشور دارن بدون هیچ گونه پاسخگویی!!!!
سجاد۲۰۵۰۸۰۰۸:۰۷:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
دوستان این مصوبه کمیسیون هست و قانون نیست یعنی میتونه برای چند سال این روال ادامه داشته باشه تا این شکاف عمیق کمی ترمیم بشه بعد دوباره به همین روال برگرده
ناشناس۲۰۶۰۲۲۱۶:۱۸:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
چرا باید ترمیم بشه؟؟ چرا باید کسی که سابقه، تحصیلات، درجه کارشناسی یا مرتبه هیئت علمی بالاتری دارد با کسیکه ندارد یا کمتر دارد حقوق برابری بگیرند؟؟؟؟
پیمان۲۰۵۱۰۷۰۸:۳۵:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
دوستان یه سوال اینجا مطرحه که مبنای تعیین حقوق چیه؟ میزان مبلغ دریافتی ماهانه شخصه و یا رقم حکم اون شخص؟ مثلا، بیشتر کارمندان ارگان های اجرایی مبلغ دریافتیشون بیشتر از رقم ذکر شده در حکمشونه که دلیلشم حق ماموریت، اضافه کار و . . . است ولی برای عضو هیات علمی مبلغ دریافتی بدلیل کسورات کمتر از حکم میشه. یا مثلا شخصی که تو آموزش و پرورش کار میکنه ممکنه حکمش 2.5 میلیون باشه و دریافتیش با اضافه کار حدود 2.2 میلیون باشه ولی شخصی که تو اداره آب منطقه ای کار میکنه حکمش همون 2.5 میلیون باشه ولی بدلیل ماموریت دریافتیش 3 میلیون بشه، اینا به یه مقدار حقوقشون افزایش پیدا میکنه؟
سماواتی۲۰۵۱۳۸۰۹:۱۰:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
تیتر امروز الف با توجه به ممنوعیت افزایش حقوق پست های مدیریت عالی مندرج در ماده 71 قانون نظام هماهنگ مدعی است حقوق های نجومی در سال ۹۷ افزایش پیدا نمی کند لذا مایلم از آقای احمد توکلی بعنوان یکی از عناصر اصلی الف بپرسم شما طی دوران وعاونت وزیر ، وزارت و نمایندگی مجلس از حقوق نجومی بهره می بردید؟ آیا اصولا حقوق میدیران مندرج در ماده 71 را نجومی می دانید؟ اگر چنین نیست چرا مجوز هیجان سازیهای اینچنین را در الف می دهید؟ بهتر نیست که خوانندگان را فارغ از هیجانات سیاسی و غیر اخلاقی کاذب به سمت درست اندیشیدن سوق دهید؟
حمید۲۰۵۱۷۰۰۹:۲۹:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
به نظر من این کار کمیسیون تلفیق باید با دقت نظر بیشتری صورت گیرد زیرا افراد بسیار زیادی وجود دارند که گرچه حقوق بالای 5 میلیون دریافت می کنند ولی از نظرمالی دچار مضیغه شدید هستند. همچنین با توجه به اینکه افزایش حقوق سالیانه متناسب با نرخ تورم بر اساس قانون حق همه مردم است اینکه تعدادی از مردم را به بهانه داشتن حقوق به اصطلاح بالا از این حق محروم نماییم خلاف قوانین جاری کشور است. با این کار عملا قدرت خرید افرادی از جامعه که بعضا جزء نخبگان و اقشار فرهیخته جام محسوب می شوند را به بهانه برقراری عدالت کم می کنیم حال آنکه بسیاری از مفاسد اقتصادی و رانت خواری هایی که ریشه اصلی تبعیض و اختلاف طبقاتی محسوب می شوند همچنان به قوت خود باقی هستند. دولت باید برای تقویت اقشار محروم جامعه هزینه های خود را کاهش دهد و جلوی مفاسد اقتصادی را بگیرد نه اینکه دست در جیب افراد دیگر نماید. این کار از نطر قوانین اسلام نیز شرعا دارای مشکل است و نه تنها باعث از بین رفتن اختلاف طبقاتی نمی شود بلکه باعث ایجاد نارضایتی در قشر نخبگان جامعه نیز خواهد شد.
مصطفی۲۰۵۱۹۶۰۹:۵۰:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
امیدواریم که این قاون در صحن علنی مجلس تصویب نشود چون ما بدنه کارشناسی انگیزه ای برای کار تا سن 60سالگی نداریم الان سی سال سابق داریم و نمیتوانید ببیند که یک دکتر فنی 5 میلیون حقوق بگیرد اون وقت میگید چرا نخبگان از کشور میروند
محمدی۲۰۵۲۰۱۰۹:۵۳:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
شوک بزرگ مجلس به تحصیل کرده ها و سوابق خدمت بالا؟؟؟؟؟؟
ناشناس۲۰۵۲۱۵۱۰:۰۳:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
راستی این قانون در مورد نمایندگان مجلس با دریافتی مستقیم و غیر مستقیم ۳۵ میلیون تومان چطور اعمال می شه.یک کارگر درمانده
ناشناس۲۰۵۲۲۱۱۰:۰۸:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
لازم است مجلس قوانین و ضوابط مقدونی در خصوص کنترل و واقعی بودن اضافه کاریها و سایر مزایا وضع نماید ....حالا حقوق را افزایش ندهید ،همین مدیران فردا با تراشیدن ماموریت های مختلف داخلی و خارجی و ماموریت نشسته و غیره....صد برابر اموال کشور را به جیب خودشان و لابی های اطرافشان سرازیر میکنند...مجلس لطفا هشیار باشد قوانین و ضوابط ماموریت و اضافه کاری را برای غربالگری موارد صوری و واقعی وضع نماید ....
ناشناس۲۰۵۲۳۳۱۰:۱۳:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
اخیرا بخصوص در وزارت نفت موردی ساز بین مدیران شایع شده ،این مدیران با هماهنگی بعد از بازنشستگی ،با ثبت شرکت خصوصی بعنوان پیمانکار دست سه و دست دو وارد شده و از شرکت سابق خود کار گرفته و با رانت قبلی موجود در اداره خود به پولسازی اقدام مینمایند...باید قانونی تصویب شود که مدیران ارشد ادارات دولتی نتوانند مجددا بصورت شرکت خصوصی حداقل با همان شرکتی که قبلا در آن مشغول بخدمت بوده اند قرارداد پیمانکاری با شرکت ثبت شده خود ببندند این عین فساد است این عین رانت است و قوانین بازدارنده در این مورد در بسیاری از کشورها در این خصوص وجود داردپول
آزاده۲۰۵۲۴۱۱۰:۱۶:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
ما بیکارای بدبخت که از هیچ نهادی پول دریافت نمیکینیم چکار کنیم یه فکری به حالی جوونای بیکار بکنید
ناشناس۲۰۵۲۹۸۱۰:۴۸:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
افزایش حقوق پیشکش ، ارزش پول ملی را ، که به حضیض فاجعه بار بطور روز مره سقوط می کند ، به قیمت واقعی خود که می باید با ثروتهای کلان کشور متناسب باشد و هم اکنون با قیمت حالی خود در مقابل ارزهای خارجی هیچ تناسبی ندارد تعدیل کنید ، و از ادامه ی بر انگیختن خشم مردم با دمیدن پیوسته در تنور خانمان بر افکن افزایش جنون آمیز قیمتهای روز افزون کالاها و خدمات با جدیت و صداقت و خداپسندانه پرهیز کنید. نظام اسلامی عدالت محور نباید با اصرار بر عدالت گریزی بازیچه ی آز و هوا و هوس سرمایه داران بی رحم از خدا بی خبر شود.
کارمند۲۰۵۳۰۵۱۰:۵۰:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
در حال حاضر برخی نهادها مشمول خدمات کشوری نمیشوند .چرا؟
امیر۲۰۵۳۸۷۱۱:۴۰:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
متاسفانه در قانون بودجه 97 اساتید دانشگاه جزو مقامات حساب شده اند اما واقعا اینطور است؟ یک استاد دانشگاه با پنج شش سال خدمت حدود 4.5 دریافتی دریافتی دارد یعنی اندازه یک آتشنشان دیپلمه و دو میلیون کمتر از یک تکنسین وزارت نیرو و خیلی گمتر از بقال سرکوچه. لیاقت این مملکت همان است که اساتیدش به کشورهای عربی کوچ کنند. تاسف بار است. مردم ما هم فقط چشمشان دنبال درآمد استادان دانشگاه است درحالیکه اگر به اطرافیان خودشان نگاه کنند خواهند دید که شرایط بسیاری از شغل های خرد جامعه هم بهتر از اساتید است.
جواد747۲۰۵۵۴۲۱۲:۵۷:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
متاسفم از مجلسی که عصاره ملت است و درک درستی از وضعیت جامعه نداشته و با مفهوم کلی تورم آشنا نیست! و دلیل افزایش حقوق را هم ظاهرا نمی داند (البته برای نمایندگانش دلیل و توجیه بیشماری برای افزایش حقوقشان وجود دارد). در کشوری که تورم وجود داشته و دارد افزایش سالیانه حقوق برای جبران کسری درآمد خانوار است. بگذریم از اینکه چندین سال تورم در حد دو برابر افزایش سالیانه حقوق بوده است و عامل عقب ماندن کارمند و حقوق بگیر از سرعت هزینه های زندگی و تورم شده است. هرچند در این میان افرادی بوده اند که خود تصویب کرده و حقوقشان را در حد متعارف و یا غیر متعارف و نجومی افزایش داده اند. در وضعیتی که تورم محاسبه ای و آماری رسمی اعلامی کشور 8-10 درصد است و تورم در دنیای واقعی ارقامی بالاتر را نشان می دهد چه کسی مسئول جبران این تورم است؟ من خوشحال می شوم تورم نباشد و افزایش حقوق هم نداشته باشم. چه کارمند باشم، چه هیات علمی، چه وزیر! اگر تورم سالانه به عددی نزدیک صفر برسد و حقوق افرادی که بطور ناعادلانه در این چند سال حقوق پایین داشته اند بر اساس رتبه کاری افزایش یابد و متعادل شود می توان گفت که عدالت برقرار شده، نه زمانی که با وجود تورم، نمایندگان فرهیخته کشور تصمیم یک شبه بر عدم افزایش حقوق بالای 5 میلیون بگیرند و به کرده خود احسنت بگویند. سوال اینجاست که مبنا قرار دادن 5 میلیون بر چه اساس و پایه کارشناسی بوده؟ جبران میزان تورم سالانه را چه کسی مسئول است؟
ناشناس۲۰۶۲۱۹۱۸:۳۱:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
بله، بسیار موافقم. نماینده ای که به تصمیمش افتخار می کند، پاسخ دهند.
ناشناس۲۰۵۵۷۱۱۳:۱۰:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
سلام،بعضی از شهرها دارای تورم بالایی است چه در مسکن،چه در نرخ موادغذایی. عدم افزایش حقوق بالای ۵ تومن برای افرادی که در این شهرها زندگی میکنند مثل بوشهر، در حق آنها اجحاف است زیرا در حالت تعادل سطح رفاهی این فرد با کسی که حقوق ۳.۵ میلیون میگیرد و در شهرهایی مثل اصفهان ،یزد، مشهد و ...زندگی یکی است، البته وضعیت اب و هوایی طاقت فرسای بوشهر نباید فراموش شود.
دكتر با سابقه۲۰۵۸۰۵۱۴:۴۷:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
دعا می کنم اونهایی که فکر می کنند عضو هیات علمی بودن ساده است یک روز به این مصیبت دچار بشوند تا ببینند که کل زندگیشون تحت تاثیر کارشون قرار می گیره و روز و شب ندارن و تازه در سطح خودشون هم نمی تونند زندگی کنند. چرا تاوان دزدی و خلاف دیگران رو ما باید بدیم؟ ما تنها یک حقوق داریم نه پاداش می گیریم نه پرداختی خاص دیگری داریم. برید حقوق و قدرت و اعتبار امثال ما رو در کشورهای پیشرفته ببینید و بعد این صحبت ها را بکنید. چرا جلو پزشکان رو نمی گیرید که با تحصیلات کمتر یا حداکثر برابر با ما درامدهای میلیاردی دارند!!!
ناشناس۲۰۶۶۳۶۲۲:۱۱:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
پزشکان هم درامدشان بالا و غیر منصفانه هست...به طوری کلی در جامعه در حق خیلیها اجحاف شده است ب عنوان مثال یک معلم با مدرک دکترا و با سابقه یکسان با یک نفر هیات علمی را مقایسه کنید ....معلمی که دو برابر یک هیات علمی کار می کند حقوقش یک ششم هیات علمی هست و یک سی ام و یا شاید بیشتر پزشک می باشد..حالا خودتان قضاوت کنید در کدام کشور چنین چیزی می بینید واقعا موندم چی بگم...در این کشور راه حل اساسی بازتوزیع بنیادی درامد باید صورت بگیرد وگرنه مشکلات بنیادی پیش خواهد آمد.از ما گفتن
دكتر با سابقه۲۰۸۸۸۳۱۲:۵۸:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
من منکر حقوق کم معلم ها نیستم. در این مورد حق با شماست ولی این دلیل نمی شه که چون اونها مثلا دکترا دارند (الان براحتی می توان در دانشگاه های غیر معتبر و با زحمت کم دکترا گرفت) با عضو هیات علمی که از دانشگاه معتبر خارجی یا داخلی با مشقات فراوان دکترا گرفته برابر دریافتی داشته باشه. در ضمن سطح کار دانشگاهی بخصوص تحصیلات تکمیلی قابل مقایسه با مثلا دبیرستان نیست. مطالعه دایم مقالات چاپ شده تدریس راهنمایی دانشجویان چاپ مقالات در مجلات علمی معتبر و داوری برای مجلات معتبر داخلی و خارجی تنها بخشی از کارهای ما بوده و کل زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. کافیه حقوق افراد معادل ما را در کشورهای دیگر مقایسه کنید تا ببینید چه اجحافی به ما می شود.
هیات علمی۲۱۱۲۳۰۲۲:۳۹:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
معلم با هر مدرکی معلم است. تحقیق و پژوهش ندارد. مقاله نمینویسد‌. کنفرانس خارجی شرکت نمیکند. پایان نامه راهنمایی یا داوری نمیکند. فقط تدریس میکند کاری که با مدرک کارشناسی هم میشود انجام داد. نیاز به بروز کردن اطلاعات ندارد اصلا نیاز به مطالعه ندارد.
من۲۰۵۸۱۷۱۴:۴۹:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
این مصوبه خلاف قانون برنامه ششم هست و در صحن یا شورای نگهبان رد خواهد شد علاوه بر این مغایر عدالت به معنای تناسب است ترویج تنبلی در دولت است حقوق هیچ کارمند یا هیت علمی بدون دلیل بالا نرفته یا سابقه داره یا رتبه کاری بالاتری داره یا ارتقای مرتبه گرفته و خلاصه تلاش بیشتری داشته با این مصوبه عملا به تنبل ها امتیاز می دهند مثلا عضو هیدت علمی که بعد از ده سال دانشیار نشده و 4 و پانصد میگیره حقوقش میشه پنج تومن و هیئت علمی که کار کرده و رتبه علمی خودش و دانشگاه را افزایش داده حقوقش ثابت میمونه و با هیئت علمی کم کار مساوی می شود؟ این چه عدالتی است؟ آقای احمد توکلی همین یک مورد را به بنده پاسخ دهید
ناشناس۲۰۶۴۷۳۲۰:۴۰:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
با این مصوبه عملا به تنبل ها امتیاز می دهند&quot; خیلی بی انصافید! بنده هیئت علمی رسمی دانشگاه تهران با مرتبه مربی ام. تحصیلات دکتری و کارشناسی ارشد رو در اروپا گذروندم، ولی بدلیل هزینه بالای زندگی، دکتری رو نیمه تموم رها کردم و به کشور برگشتم. حقوق بنده با بیش از 10 سال سابقه 4.5 میلیون تومنه، خالصی حقوق بنده بخاطر اقساط مختلف بابت رهن، تهیه جهیزیه دختر، تحصیل فرزند، چیزی حدود 1 میلیون و نهصد هزار تومنه. از وقتی برگشتم، عالم و آدم، از کارمند گرفته تا معاونت های دانشگاه جلوی ادامه تحصیل بنده سنگ انداختند و به همین دلیل عملاً نتونستم دکتری رو ادامه بدم. بدون دکتری هم جلوی پیشرفت آدمایی مثل بنده براحتی گرفته می شه، نه می تونم سرپرستی رساله داشتم باشم، نه فرصت مطالعاتی، بیشترین واحد موظفی رو هم باید امثال حقیر تدریس کنیم. سیستم افزایش حقوق ها هم طوریه که شکاف به مرتبه های مختلف علمی سال به سال داه بیشتر می شه. حالا هم کاری به این ندارم که آیا این مصوبه درسته یا نه، ولی این جمله شما منو خیلی اذیت کرد! درخت هر چه بارش بیشتر باشه، خمیده تره!
ناشناس۲۰۶۸۹۳۰۱:۳۶:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
شما نگران نباشید چون کلا حقوق هیات علمی ها افزایش پیدا نمی کنه نمی خواد نگران حقوق هم کاراتون باشید
ناشناس۲۰۵۸۳۴۱۴:۵۵:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
سلام من الان 28 سال سابقه خدمت دارم حقوقم هم کمی بالای 5 میلیون است با دوتا فرزند دانشجو ومخارج فراوان که همین هم با اقساطی که پرداخت میکنم بزور میرسد نباید افزایش حقوق داشته باشم. همه رو که با یک چوب نباید زد
ناشناس۲۰۶۲۰۷۱۸:۲۵:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
حقوق یک هیات علمی دکترای مهندسی که 4 میلیون می گیره نجومیه. اما درآمد یک پزشک عمومی که 5 سال از اون کمتر خونده و ده برابر اون حقوق می گیره نجومی نیست. دولت جرات نداره حقوق پزشکان رو که برای خودشون یک باند قدرتمند شدن رو اضافه نکنه. زورش به هیات علمی ها می رسه که هر سال هم با قوانین سخت تر مجبورن با استرس از صبح تا شب و بلکه از شب تا صبح مشغول پژوهش باشن. در حالی که اگه میزان تعرفه های پزشکی یک سال اضافه نشه با حقوق هایی که پزشکان می گیرن هیچ اتفاقی براشون نمی افته و مردم هم کمی هزینه های درمان شون کاهش پیدا میکنه. اما هر وقت صحبت از افزایش نیافتن تعرفه های پزشکی میشه سزیع لابی پزشکان که به خاطر ثروت های هنگفت قدرت شون زیاد شده صداشون در میاد که درمان کشور به خطر میفته.
ناشناس۲۰۶۲۴۵۱۸:۴۴:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
آقای نوبخت خیلی تصمیم قاطعی گرفته جای تشکرداردکه یارانه نجومی بگیران راحذف کرده است.بایدتاسف خوردبرای این مدیر.تصمیم قاطع اگربرای نجومی بگیران گرفتی کاری کرده ای.کسیکه حقوق نجومی میگیردوازیارانه خودگذشتی نداردلیاقت مدیرشدن ندارد.من هیئت علمی نیستم ولی واقعا حقوق آنهاکم است.بایدحقوقهابه گونه ای افزایش پیداکندکه باعث تنبلی افرادنشود.لیس للانسان الی ماسعی
ناشناس۲۰۶۳۸۲۱۹:۵۷:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
چه قدر بدبختیم که ۵ میلیون رو نجومی تلقی می کنند ۱۱۰۰ دلار در ماه، نجومیه؟
ناشناس۲۰۶۵۱۲۲۰:۵۶:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
من به عنوان هیات علمی معتقدم باید عدالت اجتماعی برای همه فراهم باشد. در دنیا مدرن همه کارها با ارزش و نیازها تعیین کننده حقوق افراد است. من با۴۳ سال سن و دانشیار تازه حقوقم به ۵.۵ می رسد. کلا دریافتی ۷ سال کار من از دولت به ۲۵۰ میلیون نمی رسد در ضمن بیمه بازنشستگی هم ۴۰ میلیون بدهکار کرده است. اما قصه پر غصه آنجاست که همکار هم سن و سال من که دیپلم گرفته یا نه به عنوان کارمند یا معلم استخدام شده و بسیاری از هیات علمیهای مستاجر این فقیران قروتمند هستند. همکداسی تنبل بنده بلد از دهها بار کنکور سال ۷۵ و بعد از هیچ دانشگاهی سر در نیاورد ولی اکنون صاحب ویلا و قصر است. دوست من بهتر است مدت زمانی که فرد درس خونده ودیگران کار و بس انداز داشته اند و قطعه زمینی خریده ومیلیونر شده اند در نظر بگیرید. قاضی با مدرک لیسانس با دریافتی چند برابر استاد دکترا خود را فراموش نکنید. دندانساز با مدرک ارشد و حقوق نجومی را فراموش نکنید. پزشکهای فوق لیسانس با دریافتی چند صد برار استاد شان را در نظر بگیرید. اینجانب به عنوان هیات علمی حاضرم با همسالان کارمند خود داراییم را عوض کنم. البته حقوق افراد جدیدالاستخدام شرکتی و پیمانی که اکنون با این قوانین به بردگی گرفته می شوند و مطمئنا این افزایش تغییری در زندگی آنها نخواهد داشت فراموش نمی کنم
ناشناس۲۰۶۵۱۸۲۱:۰۲:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
سلام الان بحث مرگ زندگی حضرت علی که ازفقیرا هم کمتر درآمد داشت حقوق هیات ت علمی وقضات واقعا خوب . من دبیرم وبا جرات میگم کارگر ساختمان کارش ازهمه سخت تر.من حاضرم جای دانش آموز با چندتا دانشجوسرکار داشتم حقوقم همین بود.نصف معلم کار می کنی. شیک پیک میری ماهی شش هفت تومن. تاز مردم ساده از این حرف کسی مثلا دومیلیون می گیره با کسی چهار میلیون رفاش جای دوبرابر ده برابر می شه.چون توان پسنداز بهتری دار حالا کاری ندارم پولش اور خرج کنه یا نه هیات علمی تا سی سالگیش شیک درس خوندی یه کارگر اگه تونستی دکترجان جاش باش فقط یه هفته حالا بیچاره خانواده فقری داشته که دکتر نشد. حق نداره یه هفته مثل هیات علمی زندگی کنه پزشکا که نگین.اکثرشون لابین.چهار سال بیشتر درس خوند ن این همه تفاوت رفاه نا عادلانه رفاه برا همه آسونی کار برا دکترا کافی اونم بخاطر مدرکشون
ناشناس۲۱۰۵۷۵۱۳:۵۹:۵۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
اطلاعاتتون ناقصه لطفا یک روز دانشگاه ( دولتی) تشریف بیاوردید در خدمت باشیم و بدونید یک هیات علمی(واقعی) از نوع جوان و پیمانیش چی میکشه
ناشناس۲۰۶۵۲۲۲۱:۰۵:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
باید حق همه در نظر گرفته شود. حقوق همه باید بر حسب شغل و شایستگی افزایش یابد. بهترین راه برای رسیدن مردم به حقوقشان جلوگیری از حرام خواری و گرفتن حق مردم از دزدان و حرامخواران و رانت دارها و اقازاده ها است. نه قطع افزایش حقوق یک عده و افزایش عده دیگر. منصفانه این است که افزایش تناسب داشته باشد.دقت داشته باشید که تورم برای همه هست!
ناشناس۲۰۶۷۰۷۲۲:۵۵:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
تفاوت حقوق ها علت داره. مثلا به نظر شما آیا میشه حقوق یه استاد دانشگاه که بعد از یه زندگی پر استرس حداقل توی سی سالگی مشغول به کار میشه و تا اون سن هیچ حقوقی نگرفته با کارمند همون دانشگاهی که توش داره کار میکنه واز ۲۲ سالگی مشغول شده یکی باشه؟ شما میدونن که زحمت و استرس استاد چند برابر کارمنده؟ میدونید یه استاد برای اینکه شغلشو حفظ کنه و بتونه پایه سنواتی بگیره که کارمندا به صورت طبیعی و بی برو برگرد بعد یکسال میگیرن، چقد باید کار کنه؟ میدونید کار استاد پنجشنبه جمعه و عید و شب و تعطیلات نمیشناسه؟ حالا فکرشو بکنید تعداد زیادی از استادا مجبورن دور از خوانواده و کل آدمایی که میشناسن به یه شهر دیگه هر هفته رفت و آمد کنن! مثل خود م.. ما حتی به خاطر شرایط سخت کارمون و دوری نمیتونیم از شرایط عادی زندگی مثل بچه دار شدن بهره مند بشیم! توی دانشگاه ما کارمندایی هستن که همین الان حقوقشون با من یکسانه. ولی اونا کارمندن پس قشر ...ضعیف حساب میشن و افزایش حقوق دارن!!! اینجوری باشه مام میریم تو شهرمون کارمند میشیم البته اگه راهمون بدن
رضا۲۰۶۷۷۱۲۳:۵۰:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
این متن عالی بود و بنده ضمن تشکر از نویسنده با اجازه دوباره تکرار می کنم: این مصوبه خلاف قانون برنامه ششم هست و در صحن یا شورای نگهبان رد خواهد شد علاوه بر این مغایر عدالت به معنای تناسب است ترویج تنبلی در دولت است حقوق هیچ کارمند یا هیت علمی بدون دلیل بالا نرفته یا سابقه داره یا رتبه کاری بالاتری داره یا ارتقای مرتبه گرفته و خلاصه تلاش بیشتری داشته با این مصوبه عملا به تنبل ها امتیاز می دهند مثلا عضو هیدت علمی که بعد از ده سال دانشیار نشده و 4 و پانصد میگیره حقوقش میشه پنج تومن و هیئت علمی که کار کرده و رتبه علمی خودش و دانشگاه را افزایش داده حقوقش ثابت میمونه و با هیئت علمی کم کار مساوی می شود؟ این چه عدالتی است؟ ضمنا دولت و سایر دستگاه های مربوطه برای تامین بودجه کارکنان بهتر است جلو تورم همچنین فساد و دزدی ها را بگیرند بجای اینکه با نظرات غیر کارشناسی سبب آشفتگی بیشتر و بی عدالتی شوند.
محمد۲۰۶۷۹۴۰۰:۱۱:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
دوست بنده با لیسانس دانشگاه آزاد رسمی عسلویه است و با سابقه ۵ ساله حدود ۵و نیم میلیون حقوق می گیرد . بنده هیات علمی دانشگاه آزاد با سابقه ۱۵ ساله،سه و نیم میلیون تومان.وزرات نفت و نیرو و پزشکان و مدیران تمام دستگاهها ،بدون حساب و کتاب دریافتی دارند.حقوق آنها را نه تنها افزایش دهید بلکه کاهش داده و از صرفه جویی در این منابع اشتغال را توسعه دهید.
افشین۲۱۰۲۵۶۱۱:۳۲:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
ناراحتی؟ می خوای هماهنگ کنم بیای عسلویه؟ یه ماه نشده برگردی خونت؟ این چه مقایسه ای که شما می کنید؟ من شش سال جزیره خارگ بودم با بدبختی....برگشتم .حقوقم یک سوم شد ولی حاضر نیستم پامو دیگه اونجا بذارم.
ناشناس۲۰۶۸۲۰۰۰:۳۲:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
لطفا اعضای هیات علمی به سایت این آقا بروند و نظرات خودشون رو منتقل کنند: http://yousefnejad.ir/?page_id=13
ایرانی۲۰۶۸۹۷۰۱:۴۵:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
از اینکه در میزان افزایش و درصد اختصاص یافته به حقوق ها اشکال وارد شکی نیست... اینکه بخان حقوق بالای ۵میلیون رو اضافه نکنن هم اشتباهه... ولی اینکه یه هم وطنی که عضو هییت علمی هستن و به یک معلم توهین میکنن که چرا درست دانش آموزان روآموزش نمیدهید , نشان از ضعف فرهنگی دارد... دوست عزیز اینکه بخواهید از حقتون دفاع کنید شکی نیست ولی حرفی رو به زبان بیارید که شایسته شما که تحصیل کرده هستید باشی,.. پیرم و موی سرم برف تموز یاد عهد مکتبم در دل هنوز یادباد آن روزگاران یاد باد صحبت آموزگاران یاد باد
ناشناس۲۰۷۲۱۸۰۹:۱۷:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
این سیستم رو به ونزوئلایی شدن است و با این کارها نمی توان جلوی انرا گرفت
سعید۲۰۷۴۹۳۱۲:۰۵:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
حقوق نجومی را مقایسه کنید با اجاره ماهانه این مغازه 20 متری در بازار تهران ( ماهی 15میلیون تومان ) !! پیدا کنید پرتقال فروش را ......
ناشناس۲۰۷۷۲۷۱۴:۰۷:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
سلام با 30 سال خدمت که 20سال آن ارشد بوده تازه حقوقمان به 5 میلیون رسیده با کلی هزینه زندگی و مخارج و قسط های جور واجور . آیا این حقوق با حقوق 10 میلیون وبالاتر یکی است خواهشمندم از دولت منطقی و با توجه بیشتر به درآمدهای پایین عمل نماید.
پوریا۲۰۹۰۴۸۱۴:۳۵:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
شما خوبه 5 تومن میگیری. بنده با سی و دوسال خدمت با تحصیلات فوق لیسانس مهندسی و 22سال سابقه با رتبه عالی حقوقم سه تومنه. البته به دریافتی شما عتراضی ندارم و حتی آن را کم میدانم اما ببینید چقدر تبعیض در دولت هست که بنده باید بیشتر از 5 تومن بگیرم ولی حقوقم کمی بیشتر از نصف حقوق شماست.
علی۲۰۷۷۸۵۱۴:۵۷:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
سلام آقا آیا این عدالت که مردم دنبال آن بودند.خیر عدالت یعنی هر چیز در جای خودش قرار گیرد .فردی که سی سال بدبختی کشیده با مدرک لیسانس آیا حتی اگر ده میلیون بگیره زیاده شما اگر به فکر مردم هستید از اختلاسها کم کنید نه از دسترنج کارمند که ضعیفتر ین قشر است.این عدالت نیست که حقوق یک نفر تازه کار با یک نفر با سابق چهار سال یکی باشد امیدوارم نمایندگان مجلس که باید برای این مردم دلسوز باشند این لایحه را تصویب نکنند.در ضمن جلوی تورم را بگیرید بعد از این پیشنهادات مطرح کنید.
محمدیزدان پناه۲۰۷۷۹۰۱۵:۰۰:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
باسلام واحترام بنده سال ها درحال خدمت هستم اکنون که پس ازسال ها بامدرک تحصیلی لیسانس وبالارفتن سن وهزینه های جاری وروزمره بدلیل بزرگ شدن خانواده وبچه ها انصاف است حقوق بنده افزایش نیابد آیا واقعا این آقایان درین مملکت زندگی نمیکنند واطلاعی ازتورم ندارند. چرابجای حل مشکلات اقتصادی مردم که همانا اصلاح اساسی ساختاراقتصادی وسیاسی وپذیرش شرایط اقتصادی دنیاو یافتن جایگاهی اقتصادی درجهان سعی درحذف مشکل وتقسیم مشکلات روی دوش اقشار ظعیف رادارید آقا درهرخانواده دونفر ازفر زندان فارغ‌التحصیل هزینه هایشان راپدرانشان میدهند شمارا بخدا بخود آییدببینید این مشکلات راچه کسی ویاچه کسانی ایجاد کرده اند
علی۲۰۷۹۰۷۱۶:۱۶:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
در کل خیلی خوبه حده اقل تا یه حدودی عدالت برقرار می شد خداییش خیلی ظلمه کسی که یک میلیون می گیره ده درصد اضافه بشه و کسی که ده میلیون ده درصد یعنی نفر دومی افزایش حقوقش به اندازه کل حقوق نفر اوله خداییش این عدالته نمایندگان مجلس چی با خودشون فکر می کنن حتما... خوشحال که همه چی مساوی و با عدالت تقسیم شده یعنی نمیدونن کارشون اوج بی عدالتیه و فقط فاصله طبقاتی و فقر بیشتر میشه
ناشناس۲۰۷۹۷۳۱۶:۵۸:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
کشوری که هیات علمی و دانشمندان خودش را در زمره نجومی بگیرها قرار بده، تکلیفش معلومه. هر جای دنیا بری به هیات علمی ها شون توجه خاص می کنند. شما اگه به کشور آمریکا کانادا بری می بینی چقدر مغز از سرتاسر دنیا از چینی گرفته تا ایرانی و کشور های آسیای و ... را جذب می کنند. زیرا آنها درست فهمیدند که سرمایه اصلی این مغزها و ژنهای باهوش اند که باعث حرکت روبه جلو یک کشور می شوند.
ناشناس۲۰۷۹۸۱۱۷:۰۹:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
بنده کارمند 23سال خدمت استانداری میباشم که حقوقم زیر 3میلیون است و بیش از یک سال نیز یارانه ام قطع شده خیلی خوب است که حقوقها در وز ارت خانه های مختلف به هم نزدیک شوند باور کنید ما خیلی بیشتر از مخابرات و نفت کار میکنیم و این جوری حقوق میگیریم باید فکری به حال وزارت کشور بشود وزارتی که وزیر ان فقط دنبال سیاسی کار ی است ضمنا در شرایط حاضر بهتر است اقایانی که بالای 5 میلیون میگیرند منصف باشند این طرح خوبی است
مهدی۲۰۷۹۹۶۱۷:۱۹:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
آیا مساوات و عدالت یکی هستند؟ .... یک آقایی که حقوقش 5 میلیون هست، ولی یک آقا و خانم هر دو حقوقشان 4950000 تومان هست. آیا اینمنطقی است که طبق این قانون به یکی چیزی اضافه نشود ولی به ان یکی اضافه شود؟ مگر طبق قانون نباید حقوق ها متناسب با تورم باشد؟ تکلیف قانون چی می شود آقایان نماینده قوه مقننه؟ ..
رضا۲۱۱۲۴۵۲۳:۱۲:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
نه بزرگوار مصوبه رو کامل نخوندی اون فردی که حقوق 4 میلیون و نهصد و پنجاه هزار تومان داره فقط تا سقف 5 میلیون یعنی 50 هزار تومان افزایش حقوق خواهد داشت
ناشناس۲۰۸۶۳۳۰۹:۳۴:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
سلام مشکل جامعه ما داشتن حقوق بالا نیست بلکه فساد و رانت خواری است. من در یک دانشگاهی هستم که بالای 20 درصد کارمند و هیات علمی آن خویشاوند می باشند. از این موارد زیاد است در ضمن یک پزشک که ماهی بالای صد میلیون درامد دارد و فقط از داده ها و اطلاعات قدیمی خود استفاده می کند با یک هیات علمی که هر روز باید تدریس کند و مقاله کوفتی ای اس ای بنویسد و همواره باید در تکاپو و مطالعه باشد و ماهی حداکثر هفت میلیون حقوق می گیرد برابر می باشد.؟ بنظر من دولت این طرح غلط است و بوی نامطبوع سیاستهای غلط از آن به مشام می رسد.
ناشناس۲۰۸۹۸۲۱۴:۰۰:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
با سلام یه بار بیاید کامنت هارو مرور کنید میفهمید چرا جهان سومی هستیم. معلم به هیات علمی گیر میده هیات علمی به پزشک گیر میده اون بقال گیر میده بقال به کارمند گیر میده کارمند به کارمند دانشگاه .....
پوریا-ش۲۰۹۰۷۸۱۴:۵۲:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
با این همه اعتراضاتی که در کامنتها دیده میشه و واقعا هم تبعیض بسیار ظالمانه ای در سیستم پرداخت حقوق و دستمزد در همه مشاغل چه دولتی و چه آزاد در سراسر کشور وجود داره به نظر من کل سیستم پرداخت حقوق و دستمزد همه مشاغل و صنوف و طبقات از صدر تا ذیل باید متحول بشه چه دولتی و چه غیر دولتی و خصوصی تا شاید بتوان امیدواربود که ...
جابر۲۰۹۰۸۹۱۴:۵۸:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
عدالت!؟ فکر نمیکنم معنیشو بدونین... ۱۸ درصد حقوق ۱/۵میلیونی، کمتر از ۱۵درصد حقوق ۳میلیونی میشه، قرار بود همسان سازی بشه، مسخره میکنین مردم رو ، با این اوضاع هیچوقت حقوقها به هم نزدیک نمیشه، قانون هم مثل ...
ناشناس۲۰۹۱۰۳۱۵:۰۹:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
به داد معلمای بازنشسته برسین، قانون خدمات کشوری رو‌ درست اجرا کنین، اون دنیا باید جواب بدین...
مهدی۲۰۹۱۱۰۱۵:۱۷:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
بنده سی سال با دستگاه هائی که یون ساز بودند کارکردم ودرحال حاضردرحال بازنشستگی ومدرک لیسانس وهمچنین فرزندانم بیکار هزینه های آنهارابنده تقبل میکنم درواقع این حقوق بالای 5تومان درواقع هزینه دوخانواده میشودحال اگر طبق قانون دولت موظف است کارایجادکندکه نکردن من که مطمعن شدم که نمایندگان ...توان حل مشکلات مردم رابصورت بنیادی نداشته وصرفا ... والسلام
اقا رضا۲۰۹۱۵۷۱۵:۴۴:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
یکسان بودن حقوق ها بی عدالتی محض است، هرکسی باید حق خودشو بگیره، نه اینکه یه اموزش و پرورشی که شش ماه از سال رو بیکاره با یه بانکی و... حقوقشون یکی باشه، من نه کارمندم و نه فرهنگی، من یه کارگر ساده ام، ولی ما تو یه اداره ای میریم میبینیم همکاران دارن از داستان لیلی و مجنون صحبت میکنن و وقت نمیکنن ارباب رجوع رد کنن، تو یه اداره ای مثل تامین اجتماعی و دادگستری و بانک هم میریم میبینیم خصوصا زیر دستیاشون حتی وقت نمیکنن اب بخورن اینا واقعا باید حقوقشان یکسان بشه؟؟؟؟؟ مطب های خصوصیمون شدند چند کاره مثلا متخصص قلب خودشم اکو میگیره از هر بیماری توی ده دقیقه 350 هزار تومن پول میگیره، میری پیش متخصص مغز و اعصاب میبینی نوار مغزم خودش میگیره، شما اگه واقعا هدفتون عدالته برید مثل بقیه مردم یه سری به مطب های خصوصی بزنید
مرتضی۲۱۱۱۹۹۲۲:۰۲:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
متاسفم، خیلی از دادیارهای دادسرا 4000000تومان دریافت میکنند، بعد کی گفته حقوق همه برابر باشه، قضات هیچ مزایایی غیر حقوق ندارند، وقت کردید یک شب خونه قضات مهموم باشید تا شعبه خصوصی رو داخل منزلشان ببینید، بازپرس هستم، سه روز کشیک عادی دارم پانزده روز بازپرسی، از صبح تا شب با ارازل اوباش سروکاردارم آخرش هم یک طرف ناراضی، در ضمن آقای بالا مرقوم فرمودند شما برید بخش خصوصی جوانان دیگر بیایند جای شما کار کنن، به عرض برسانم با رتبه عالی در دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس دانشگاه بهشتی درس خوندم به زبان انگلیسی مسلط هستم فرانسه بلدم خطاط هستم و...... حق من نیست حق کیه حق گردان دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد. باسواد بیکار نمی مونه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین