بی بی سی مطرح کرد: ترامپ امروز تحریم های ایران را تعلیق می کند اما برای کنگره و اروپا ضرب الاجل تعیین می کند: یا برجام را در این دوره اصلاح کنید یا از آن خارج می شویم

گروه جهان الف،   3961022192 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

مشاوران ارشد کاخ سفید می گویند ترامپ احتمالا مجموعه ای از تحریم ها را که شرکت های ایرانی و برخی اشخاص را هدف قرار می دهد اعلام می کند.

 ترامپ امروز تحریم های ایران را تعلیق می کند اما برای کنگره و اروپا ضرب الاجل تعیین می کند: یا برجام را در این دوره اصلاح کنید یا از آن خارج می شویم

تصمیم آمریکا برای پایبندی به توافق هسته ای با ایران یا خروج از آن را رییس جمهوری این کشور بزودی اعلام خواهد کرد؛ موضوعی که گمانه زنی های گوناگونی را به دنبال داشته است.

در این باره بی بی سی نوشت: دونالد ترامپ به تعلیق تحریم های ایران در قالب توافق هسته ای ادامه خواهد داد تا برجام از بین نرود.

 این شبکه خبری در ادامه آورده است: با این حال، ترامپ به نظر می رسد به دنبال تعیین ضرب الاجلی برای کنگره و متحدان اروپایی امریکاست تا در آن دوره توافق هسته ای اصلاح شود، در غیر اینصورت واشنگتن آن را ترک می کند.

مشاوران ارشد کاخ سفید می گویند ترامپ احتمالا مجموعه ای از تحریم ها را که شرکت های ایرانی و برخی اشخاص را هدف قرار می دهد اعلام می کد.

به گفته منابع خبری، در روزهای اخیر نمایندگان دولت و کنگره آمریکا در مورد آینده برجام مذاکراتی داشته‌اند. اعضای تندرو کنگره به ویژه از حزب جمهوریخواه، خواستار خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم‌های اقتصادی علیه ایران هستند.

در مقابل، اعضای میانه‌رو به ویژه از حزب دموکرات از تمدید برجام حمایت می‌کنند و خواستار تصویب طرحی هستند که مانع از آن شود که رئیس جمهوری بدون تایید کنگره از برجام خارج شود. به گفته همین منابع،  ترامپ مایل است قوانین مربوط به تحریم‌ها به نحوی تغییر یابد که رئیس جمهوری ملزم نباشد هر ۹۰ روز یکبار برجام را تایید کند.

ترامپ تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید می‌کند اما...

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از دو منبع مطلع از تصمیم رئیس جمهور آمریکا نوشت که ترامپ دوباره تصمیم گرفته است تا تحریم ها علیه ایران را بازنگرداند.

ضرب الاجل جدید به اروپا و کنگره

این روزنامه نوشت که رئیس جمهور آمریکا با تمدید تعلیق تحریم ها، به کنگره و متحدان اروپایی ضرب الاجلی را برای بهبود برجام خواهد داد که در غیر اینصورت آمریکا از آن خارج خواهد شد.

ترامپ در اکتبر سال گذشته نیز گفته بود که اگر به راه حلی با متحدان و کنگره نرسد از برجام خارج خواهد شد. 

اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با اغتشاشات

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، ترامپ تحریم های جدیدی را علیه چندین مقام دولتی ایران به دلیل آنچه که «فساد» و «نقض حقوق بشر» می نامد، وضع خواهد کرد. بر اساس اظهارات دو منبع آمریکایی، برخی از این تحریم ها مرتبط با اغتشاشات و ناآرامی های اخیر در ایران است. 

پیشتر استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا نیز گفته بود که انتظار دارد که تحریم های جدیدی علیه ایران وضع شوند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۳۲۷۴۲۰:۱۵:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
ترامپ امروز عملا پایان برجام را اعلام می کند. ترامپ ادامه برحام را به مذاکره مجدد مشروط می کند که اگر ایران ان را بپذیرد یعنی پایان برجام و اغاز مذاگره با تیم ترامپ برای یک امتیاز گیری مفصل دیگر و اگر هم نپذیرد باز یعنی برگرداندن تحریمها نفت و بانک مرکزی . در شرائط کنونی اقتصاد کشور برای دولت باز گشت تحریمها اصولا انتخاب نیست و هرگز دولت و تیم سیاست خارجی ان به ان سو نخواهد رفت و نمی تواند برود و ترامپ هم این را خوب می داند و بازی را خوب دارد پیش می برد. پس فقط می ماند مذاکره مجدد که اصلا هم برای دولت انتخاب بدی نیست چون با این بی عملی و بی تصمیمی دولت و فشارهای عظیم اقتصادی و انتظارات تورمی انباشته شده در کشور بهترین راه همان راه دور اول رئیس جمهوری است که با امید دادن به مردم برای مذاکره برجامی و برقراری خط مستقیم پرواز بین تهران و نیو یورک و سیب و گلابی و....چهار سال وقت ملت ایران گرفته شد و همه به امید پایان مذاکرات با بیکاری و رکود ساختند.برای امریکا و اسراییل هم که اصلا بد نبود و ایران بزرگترین نگرانی انها را سیمان کرد و حالا هم در دور دوم دولت بهترین راه باز همان سر گرم کردن اقتصاد و مردم به یک دور جدید مذاکرات است تا این چند سال هم بگذرد و در پایان دوباره به هم نشان لیاقت و سکه بدهند. حالا شانس بهبود وضیعت اقتصاد و معیشت 80 میلیون ایرانی برای 8 سال دیگر از بین رفت فدای سر اعتدالیون و ملت مظلوم ایران
ناشناس۲۰۳۲۷۸۲۰:۲۰:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
اونی که باید درباره ماندن در برجام تصمیم بگیره ایران هست که تمام و کمال به تعهداتش عمل کرده نه آمریکا که هنوز تعهدات خودش رو کامل انجام نداده طلبکارم هست...اینم بازی جدیدشونه که بازم بدون دادن امتیاز از ایران امتیاز بگیرن... امیدواریم این دفعه دولتمردان ما هوشیار باشند.
مشعود۲۰۳۳۵۳۲۲:۰۹:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
ببینین با چه ظرافتی ما رو به کجا کشوندن!
ناشناس۲۰۳۲۸۱۲۰:۲۳:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
متاسفانه ایران با تصمیمات اشتباه تیم سیاست خارجی با ساده انگاری محض که نشان از کمترین شناخت از امریکا و روند و ساز و کار تصمیم گیره در ان و اهمیت سیمان کردن بزرگترین برگ برنده ایران برای هیئت حاکمه امریکا بود شرائطی را به وجود اورد که عملا ایران خلع سلاح شده و باید با تصمیمات انها کنار بیاید. قطعی بدانید که این روند به یک دور دیگر مذاکرات طولانی ختم خواهد شد و بزرگترین اشتباه استراتژیک این خواهد بود که از همان تیم های مذاکرات قبلی چه اقا ظریف و چه اقای جلیلی و حتی سریع القلم استفاده شود که نتیجه کار انها را داریم می بینیم. اگر جای حساب باشد حداقل کاری که تیم سیاست خارجی کنونی می تواند انجام دهد این است که با معذرت خواهی از ملت ایران برای این خسارت عظیم از مسولیت خود استعفا دهند. ولی خواهند گفت تقصیر دیگران است و ما لایق نشان افتخار هستیم!
ناشناس۲۰۳۲۹۹۲۰:۴۱:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
برو به جهنم
ناشناس۲۰۳۵۴۳۰۱:۰۵:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
کسانی باید بروند جهنم که با بی لیاقتی و فسادشان اقتصاد کشور را فلج کردند
ناشناس۲۰۳۴۴۰۲۳:۱۲:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
خیلی راحت خروج از برجام را گردن ایران انداخت با این بند که شرط تعلیق دوباره تحریم نفتی ، شروع مذاکرات موشکی باشه اون اقای که هی داد می زد امضای کری تضمینه ، چه جوابی برای ملت داری شما دنبال قدرت بودی و همه چیز رو نابود کردی
ناشناس۲۰۳۹۸۶۱۳:۴۵:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
آمریکا و ترامپ غلط کردند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین