حاجی بابایی: دولت می‌خواهد مردم برای دریافت یارانه در کمیته امداد ثبت نام کنند

گروه اقتصادی الف،   3961022073 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت از مجلس مجوز می خواهد که برخی افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و حاشیه نشینان را جدا کرده و به آن ها یارانه دهد و مابقی مردم اگر یارانه می خواهند، در کمیته امداد و بهزیستی ثبت نام کنند.

حاجی بابایی: دولت می‌خواهد مردم برای دریافت یارانه در کمیته امداد ثبت نام کنند

حمیدرضا حاجی بابایی در مصاحبه با رادیو وظیفه مجلس را در تصویب بودجه ای مفید، کم ضرر و هم راستا با اسناد بالادستی و در جهت عدالت اجتماعی تعریف کرد و افزود: «آنچه در عمل اتفاق می افتد دولت لایحه بودجه را تقدیم مجلس می کند و مجلس ممکن است به وظایف خطیر خود عمل بکند یا خیر!»

وی ادامه داد: «این مجلس است که باید لایحه بودجه را تصویب کند که با مقوله تایید متفاوت است. تایید بدین معناست که مجلس به یک وزیر رای اعتماد می دهد یا خیر ولی لایحه بودجه باید به تصویب برسد و از این پس تک تک نمایندگان مجلس در برابر این مصوبه مسئول هستند و نمی توانند در محافل عمومی و صداوسیما نظری مغایر اعلام کنند.»

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه مجلس می تواند لایحه بودجه را بکلی دگرگون کند، بودجه مصوب را کاری مشترک از سوی مجلس و هم دولت خواند و افزود: «مجلس می تواند بکلی لایحه را رد کند و مطابق با اسناد بالادستی اقدام به اعمال تغییرات در لایحه بودجه نماید... اما آیا لایحه بودجه را تمامی کارشناسان اقتصادی قبول دارند؟»

این نماینده مردم در مجلس گفت: «اگر مجلس لایحه بودجه را صرفا تایید کند، تعاملی میان دولت و مجلس شکل نگرفته است. این بدین معناست که مجلس هیچ انگاشته شده. بنده مسئول کمیسیون برنامه ششم بودم. امروز بودجه بدست مجلس رسیده است که در تعریف، یک پنجم برنامه است. اما بنده بعنوان رئیس کمیسیون برنامه ششم می ببینم این بودجه 100درصد با برنامه مغایرت دارد.»

حاجی بابایی اذعان داشت: «برنامه یک قانون است و بر اساس سیاست های کلی نوشته شده و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را تایید کرده. دولت در لایحه بودجه آورده است که ما نرخ بنزین را 500 تومان گران کنیم ولی ما بعنوان نماینده مجلس در میان مردم زندگی می کنیم و می دانیم این تصمیم در حال حاضر امکان ندارد.»

وی افزود: «دولت از طرف دیگر به مجلس می گوید یک چک سفید بدهید که 38 میلیون نفر یارانه بگیر را حذف کند. دولت از مجلس مجوز می خواهد که یکسری از تحت پوششان کمیته امداد، بهزیستی و حاشیه نشینان را جدا کرده و به آن ها یارانه دهد و مابقی مردم اگر یارانه می خواهند، در کمیته امداد و بهزیستی ثبت نام کنند و ما بعد از بررسی به آن ها یارانه بدهیم.»

حاجی بابایی تصریح کرد: «بنده این را توهین به مردم می دانم و نمی توانم این بند را مصوب کنم. مجلس وظیفه دارد به دولت کمک کند و در بحث وزرا دیدید که با تمام توان به هر کس دولت معرفی کرد، رای دادیم و به این کار ما نیز ایراد گرفته شد؛ اما بنده می دانم که بسیاری کارمندان ما نیز به یارانه نیازمند هستند و نمی توان گفت این افراد را حذف کنید.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۲۸۳۶۱۱:۳۳:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
مگه این شما نبودیدکه قبلا می گفتید باید یارانه فقط به نیاز مندان پرداخت بشه. حالا میگید قبول ندارید؟
ناشناس۲۰۳۴۶۶۲۳:۴۲:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
با وضعیتی که روحانی و همیارانش بوجود آورده اند ؛ متاسفانه یارانه در زندگی بیش از ۸۵% مردم بسیار موثر است و به شدت استحقاق دریافت هستند . _____________ چند سال قبل که اوضاع نسبت به امروز قابل تحمل تر بود علیرغم ترغیب و ارعاب و تشویق و تبلیغات آزار دهنده و افراطی ، عدم استقبال مردم برای انصراف از دریافت یارانه را دیدید . _____________ حالا که وضع احاد جامعه روز به روز بدتر و بحرانی تر میشود باید یارانه را افزایش داد یا قطع کرد ؟ اگر تدابیر امروز بر اساس واقعیات و حقایق تلخ معیشتی و اقتصادی مردم تدوین نشود ، بحران غیر قابل اصلاحی دامنگیرتان خواهد شد .
ناشناس۲۰۲۸۳۷۱۱:۳۹:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
جناب به جای مصاحبه، تصویبش نکنید.
ناشناس۲۰۲۸۷۱۱۲:۰۹:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
آنچه دولت محترم می خواهد در مجلس محترم تصویب شدنی است.
آشنایی که هیچ گاه نظراتش بیان نمیشود۲۰۳۵۵۶۰۱:۲۸:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
آبروی مومن را بردن ومردم راتحقیر کردن مگرچگونه است ؟ غیر از این کارهاست
ناشناس۲۰۲۸۷۵۱۲:۱۲:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
بعداز 50سال اندکی ازپول مردم را مستقیما بخودشان پرداخت نمودید هزاران بهانه آوردید که این حق راارمردم بگیرید بگیرید ولی باید هزینه آب برق گاز را قبل از پرداخت یارانه حساب کنید
ناشناس۲۰۲۸۷۹۱۲:۱۶:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
خب مگه نمیگفتید دولت باید یارانه بگیرها را کم کند آقای حاجی بابایی؟ دولت هم دارد همین کار را میکند. اگر دلتان برای مردم سوخته، ارگانهای خصولتی مثل شرکتهای تابعه ...و ... را ملزم به پرداخت مالیات بر درامد بفرمایید تا فشار از دوش مردم برداشته شود. اگر نمایندگان مجلس، آنطور که شما ادعا میکنید در بین مردم زندگی میکردند، باید میدانستید که این، خواست اکثر جامعه هست.
هموطن۲۰۲۸۸۲۱۲:۲۰:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
کاش مسئولین حداقل بروند و وعده ها و مقالات و اخبار و مناظره های قبل از گران کردن بنزین درسال 85 را بخوانند .و یادشان بیاید که یارانه به چه علتی پرداخت می شود
ناشناس۲۰۲۹۰۰۱۲:۴۷:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
این طرح ثبت نام در کمیته را جناب پرویز فتاح از دوستان و همفکران حاج بابایی پیشنهاد داده، جناب حاج بابایی ...در موضع گرفتن به نفع مردم بس است
ناشناس۲۰۲۹۱۰۱۳:۰۱:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
لطفا یک نفر به این دولت محترم تقاوت میان صدقه و یارانه (سوبسید) را تبیین کند! دولت محترم میخواهد یارانه به مرم بدهد یا صدقه؟ چرا باید مردم مستحق بودن خود را اثبات کنند؟ فکر میکنم وظایف دولت را در حد کمیته امداد تقلیل داده اند.
ناشناس۲۰۲۹۳۳۱۳:۱۷:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
این خواسته و اعلام دولت، نشان دهند بی اطلاعی دولت از علوم انسانی است و برخلاف حفظ کرامت مردم ایران است . اگر ثروت ملی ایران به صورت عادلانه بین مردم وطن خودمان توزیع شود به صورت اتوماتیک مردم نیازی به یارانه و سهام عدالت پیدا نخواهند کرد .
ناشناس۲۰۲۹۵۶۱۳:۴۹:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
درستش هم همینه کسانی که احتیاج دارند باید در نهادهایی مثل کمیته امداد ثبت نام کنند نه اینکه طبق روش غلط قدیمی به فقیر و غنی یارانه پرداخت شود و بعد از سالها اقدام به قطع یارانه بعضی ها شود.
ناشناس۲۰۳۰۰۳۱۴:۴۴:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
یکی از بد ترین ارگانها همین کمیته امداد است که مردم ما عارشان میاد برن سراغش چون دریافتی و کمکهای اونو صدقه می دونند و حق هم دارند.
ناشناس۲۰۳۰۱۴۱۵:۰۰:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
کاش این کار رو همون اول می کرد
ناشناس۲۰۳۰۲۱۱۵:۰۷:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
آقای حاجی بابایی این طرحی است که دوست شما آقای فتاح به طریقی بر دولت تحمیل کرد وگرنه دولت تمایلی نداشت خلاف وعده های انتخاباتی خود یارانه ها را قطع و خود را زیر سوال ببرد. دارید به سمتی میرید که مردم رو مجبور کنید به خاطر حفظ آبروی خود قید یارانه را بزنند.
املی۲۰۳۱۱۵۱۷:۰۱:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
حاج بابایی نظام ما یک نظامی براساس اسلامی استوار شد ولی تفکر مکتب سرمایه داری دارد یعنی درکشور باید دوقشر زندگی کنند یا فقیر یاسرمایه دار وشماها هم دست اخر96درصد مردم را وادار میکنید براساس فقر وتهدستی سرازکمیته امداد دربیارند
ناشناس۲۰۳۱۳۷۱۷:۲۹:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
بهترین روش است
ناشناس۲۰۳۱۷۰۱۸:۱۶:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
کمیته اداره ملت....
ناشناس۲۰۳۲۶۰۱۹:۵۹:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
خنده دارترین قسمت حرفای اقای نوبخت و تیمش اینه که میگن این یارانه ها مصیبت عظمی است همه کشورهای دنیا به مردمشان مطابق وضع اقتصادیشون یارانه میدن تازه خیلی بیشتر و با کیفیت بهتر نه تو قالب سبد های بو گرفته و پر از منت و زجر بنا براین چرا اونا نمیگن مصیبت عظیم و عظمی؟؟
علیرضا۲۰۳۲۷۲۲۰:۱۱:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
چرا باید ۷۶ میلیون یارانه گیرند..باید یارانه ها قطع شود.وکسانیکه مستحق دریافت یارانه هستند با مدارک به سازمانهای مشخص مراجعه و ثبت نام کنند..تا مشخص شود آنهایی که هم در آمد خوب دارند ماشین ۴۰ تا ۵۰ میلیونی هر نفر از خانواده شان داشته و خانه شخصی دارند میروند و اسم مینویسند؟؟؟شرم آور نیست که ۷۶ میلیون نیازمند به یارانه باشند..باید گریست به احوال این کشور که اینهمه مستمند دارد..
رضا۲۰۳۲۹۰۲۰:۳۱:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
ظاهرا ایشان به عنوان وزیر سابق... نمی دانند سقف بودجه یارانه بسته شده وظیفه دولت دادن این بودجه به کسانی است که نیازمند تر هستند نه همه نیازمندان چون ملاک واحدی برای تعریف نیازمندی در همه دنیا وجود ندارد
علی۲۰۳۳۳۵۲۱:۳۵:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
درجواب علیرضا .‌مطمئن باش اگه اکثریت روقطع کنن به بقیه که موندن هم همین مقدارومیدن فکرنکن بیشتر پرداخت بکنند
اقتصاد دان۲۰۳۳۹۴۲۲:۳۸:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
هر خانواده 4 نفره شهری 4 ملیون و روستایی 3 ملیون باید یارانه بدهند این همه از این شاخه به آن شاخه هم نپرید
ناشناس۲۰۳۴۰۵۲۲:۴۸:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
طرح دولت خیلیم خوبه... جرا باید پول نفت رو که بایستی در زیرساخت ها سرمایه گذاری کنیم بدون نظارت بین مردم توزیع کنیم. هرکی فکر می کنه نیازمند است بره ثبت نام کنه و بعد در مورد نیازش تحقیق بشه... کجای این طرح بده؟!!!
ناشناس۲۰۳۴۲۱۲۲:۵۷:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
یارانه باید فقط به نیازمندان داده شود عوارض دادن یار انه بلائی سر اقتصاد کشور در اورد که همه در اتش ان سوختند (بخصوص نیازمندان) ظاهرا برای تامین یارانه دردولت سابق از بانک مرکزی استقراض کردند واین میدانید یعنی چه؟؟؟؟ یعنی بی ارزش کردن پول ملی کما اینکه دلار یکشبه 3500 تومان شد
ناشناس۲۰۳۵۴۲۰۱:۰۵:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
یارانه ای که مرتب بر سر ملت می کوبید را بردارید.ولی قیمت ها را هم به سابق برگردانید.اینکه دولت می گوید هر کی نیاز دارد برود کمیته امداد یا بهزیستی ثبت نام کند درست.ولی برخی ها نمی خواهند فقرشان را نشان دهند. دولت براحتی می تواند کسانی را که بالای 3 میلیون در ماه درآمد دارند یا بیشتر از یک ملک خانه دارد را شناسایی و حذف کند. منتهی معلوم نیست چرا مانند اعلام قیمت بنزین که جو جامعه را ملتهب کرد چرا مرتب سعی در التهاب کردن جامعه را دارد.
ناشناس۲۰۳۶۱۶۰۶:۲۳:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
اگر این طرح هم تصویب شود، باز هفتاد میلیون ایرانی می رود کمیته ثبت نام می کند چون نه وضع اقتصادی مردم خوب است و نه این کارها باعث می شود مردمی که واقعا نیاز به این پول دارند بواسطه این تحقیر دست از حق خود بردارند. در نتیجه دوباره مثل طرح انصراف داوطلبانه چند سال پیش، این طرح هم شکست می خورد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین