۸ خوراکی برای پیشگیری از دیابت

گروه سلامت الف،   3961021222

دیابت نوعی بیماری است که به طور مستقیم بر رژیم غذایی تاثیر می گذارد و اغلب باعث می شود که افراد مبتلا به دیابت نگران باشند که چه چیزی می توانند بخورند.

۸ خوراکی برای پیشگیری از دیابت

به گزارش بهداشت نیوز، دیابت نوعی بیماری است که به طور مستقیم بر رژیم غذایی تاثیر می گذارد و اغلب باعث می شود که افراد مبتلا به دیابت نگران باشند که چه چیزی می توانند بخورند.با این حال، حتی کسانی که مبتلا به دیابت نیستند، می توانند از مزایای اجتناب از غذاهای زیر، که غنی از چربی ترانس ، سدیم، کربوهیدرات ها و دارای کالری بالا هستند، بهره مند شوند.

ناکوس (میان وعده ای مکزیکی)

این میان وعده عالی و جذاب، مناسب مهمانی ها است و به عنوان میان وعده ای برای داشتن لحظات شاد استفاده می شود، اما تاثیرات خوبی بر روی سلامتی ندارد. دریافت کالری در یک وعده معمول ناکوس به تنهایی بیشتر از نیمی از کالری متوسط برای زنان در روز، با محتوای مواد مغذی بسیار کم است.

سعی کنید با استفاده از چیپس های پخته شده و پنیر های کم چرب یا خامه ترش میزان مصرف چربی و سدیم را کاهش دهید. این کار قطعا کمک می کند کمتر سراغ این غذای مورد علاقه مکزیکی بروید، در حالی که به سلامتی شما خیلی آسیب نمی زند.

نوشیدنی های قهوه

اگر شما جز افرادی هستید که روزانه یک یا دو فنجان قهوه تلخ می خورید، نگران نباشید، روی صحبت ما با شما نیست. منظور ما در این مقاله، کاپوچینو های و فراپوچینو های فانتزی هستند که در هر نقطه ای در تمام شهر ها تبلیغ می شوند. این نوشیدنی ها سرشار از شکر و بدون کالری هستند.

مرغ سرخ شده

این روزها مرغ سرخ شده در اکثر رستوران ها ارائه می شود، اما مصرف این غذا، تهدیدی جدی برای مصرف کنندگان است. برای جلوگیری از مصرف سدیم و کلسترول که در حین فرآیند سرخ شدن تولید می شوند، سعی کنید مرغ کبابی را جایگزین مرغ سرخ شده کنید.

گوشت فرآوری شده

گوشت های فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس برای ناهار های آخر هفته و مهمانی ها بسیار کارساز هستند، اما محتوای بیش از حد سدیم آن می تواند بخش عمده ای از رژیم های ناسالم باشد. اگر شما برای استفاده از وعده غذایی کارهای زیادی ندارید، سعی کنید برای به دست آوردن مقداری مواد مغذی،ساندویچ خود را با سبزیجات بیشتر و گوشت کمتری پر کنید که این کار باعث می شود سریع تر بتوانید ساندویچ خود را پر کنید.

دونات های بازاری و غذاهای آماده

غذاهای آماده تجاری، صبحانه های راحتی هستند و معمولا برای معده های خالی بسیار خوشمزه هستند، اما آنها سرشار از قند و چربی بوده و بسیار پرکالری هستند. اگر هنگامی که به سوپرمارکت می روید و قفسه محصولات آماده را می ببینید نمی تواید خود را کنترل کنید، سعی کنید با غذا خوردن قبل از خرید و قرار گرفتن در نزدیکی این مواد در ابتدای خرید، در حالی که هنوز سیر هستید، از این اتفاق جلوگیری کنید.

غذاهای منجمد

هنگامی که زندگی پرمشغله و غم انگیز می شود، به ویژه در زمان ورزش کودکان، غذاهای یخ زده به آسانی به شام سریع خانواده ها تبدیل می شوند. اما باید بدانید که این غذاها دارای مقدار زیادی چربی و سدیم هستند.خوشبختانه، گزینه های کمی برای غذاهای ی یخ زده موجود در مغازه ها که در حال تبدیل شدن به رایج ترین خوراکی ها هستند، وجود دارند. اگر نیاز به غذای فوری داشتید، آن ها را امتحان کنید یا با اضافه کردن سبزیجات خود به غذاهای یخ زده مزایای سلامتی آن ها را افزایش دهید.

نوشیدنی های غیر الکلی

نوشیدنی های غیر الکلی (مثل نوشابه) دارای محتوای قند بسیار بالایی هستند و نقش زیادی در افزایش وزن دارند. بعضی از نوشیدنی ها دارای نسخه های رژیمی هستند که از شیرین کننده های مصنوعی در آن ها استفاده می کنند، اما ممکن است بهتر باشد مقداری آب گاز دار با میوه تازه را امتحان کنید؛ این نوشیدنی نیز جایگزین شیرینی است، اما سالم تر از بقیه است.

پیتزا

خواه پیتزا یخ زده باشد و یا در رستوران تهیه شده باشد، هر کسی پیتزا را با تمام عوارض ناسالم آن دوست دارد. این غذا که مورد علاقه همه اعضای خانواده است حاوی مقدار زیادی سدیم، کربوهیدرات و کلسترول است. نگران نباشید! اگر شما نمی توانید بچه ها را متقاعد کنید که از این به بعد نباید پیتزا بخورند و یا اگر خود شما نمی خواهید مصرف پیتزا را کاملا از برنامه غذایی خود حذف کنید، سعی کنید پیتزا را در خانه بپزید! به این ترتیب شما حافظه خود را تقویت کرده و غذایی خوب برای خانواده فراهم می کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین