علی مطهری خواستار افزایش قیمت بنزین شد/ اگر احساس می کنیم که مصلحت جامعه اقتضا می کند که قیمت بنزین افزایش یابد، باید قیمت را افزایش دهیم

گروه اقتصادی الف،   3961021136 ۸۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنجشنبه 21دی) در پنجمین کنگره حزب همبستگی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، در سخنانی، اظهار داشت: وجود حزب هم دارای مزایا و معایب است که مزایای آن بر معایبش می‌چربد، البته بستگی به این دارد که با معایب حزب مبارزه کنیم.

علی مطهری خواستار افزایش قیمت بنزین شد/ اگر احساس می کنیم که مصلحت جامعه اقتضا می کند که قیمت بنزین افزایش یابد، باید قیمت را افزایش دهیم

وی با تاکید بر اینکه هر حزب، اتاق فکری برای کشور است، گفت: حزب می‌تواند برای حکومت، کادر تشکیل دهد و از ورود افراد فرصت‌طلب در قدرت جلوگیری کند و به مردم آگاهی‌بخشی دهد. نایب رئیس مجلس با بیان اینکه حزب‌پرستی و از بین رفتن استقلال فکر اعضای حزب، از معایب حزب است، تصریح کرد: پیدا شدن تعصب حزبی مانعی در راه استقلال فکر انسان است و این از معایب حزب محسوب می‌شود.

مطهری با بیان اینکه، امام خمینی و شهید مطهری مخالف تشکیل حزب توسط روحانیون بودند، اظهار داشت: این مخالفت برای این بود که حزب بخشی از جامعه را تشکیل می‌دهد. وی با اشاره به سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، افزود: اگر بخواهیم برای مرحوم هاشمی‌رفسنجانی عنوانی ذکر کنیم، باید کلمه مصلح اجتماعی را به‌کار ببریم؛ در این سال‌های آخر دیدیم که مرحوم هاشمی، آنجایی که احساس می‌کرد جامعه راه انحرافی را می‌رود، ایستاد و آگاهی‌بخشی کرد و اجازه نداد، این اتفاق بیفتد و در نهایت پیروز شد و کاری کرد که جریان حاکم در سال 92 کنار رفت.

مطهری عنوان کرد: برداشت درست از ولایت‌فقیه به معنی تعطیلی عقل نیست، چراکه همه باید فکر کنند، اما باید حکم ولایت‌فقیه معیار باشد.وقتی خطایی احساس می‌شود، باید حرف خود را بیان کرد و نیازی به تملق و چاپلوسی نیست که این ویژگی در مرحوم هاشمی بود. نایب رئیس مجلس با بیان اینکه در مقاطعی بوده که شهید مطهری وارد بحث شده و نظر امام(ره) را تغییر داده است، گفت: در زمان ورود امام(ره) از پاریس به ایران قرار شد، مادر رضایی‌ها، از کشته‌شدگان مجاهدین خلق، پیامی را قرائت کند و این به گوش شهید مطهری رسید که چنین چیزی نباید صورت بگیرد و با پاریس تماس گرفت و به حاج احمد آقا گفت که این به صلاح نیست، اما امام گفتند ما پذیرفته‌ایم و نمی‌توان لغو کرد که مرحوم مطهری با عتاب به حاج احمد گفت مراقب باش بیت امام مثل بیت بروجردی نشود.

مطهری ادامه داد: البته در این ماجرا، قطعا امام نیز موافق نبود، اما حضور بنی‌صدر و قطب‌زاده در پاریس و القای آن نیز کم‌اثر نبود. وی با بیان اینکه باید نگاهمان به اصل ولایت‌فقیه را اصلاح کنیم، به ذکر خاطره دیگری از شهید مطهری پرداخت و گفت: شهید مطهری درباره حکم لاهوتی نیز مداخله کردند و به امام گفتند که اگر این حکم اجرا شود، انقلاب به دست مجاهدین می‌افتد.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: بعد از حوادث اخیر، دولت و مجلس نباید حالت انفعال پیدا کنند، اگر لازم است، اصلاح اقتصادی انجام شود، اینگونه نباشد که بعد از چند اعتراض، عقب‌نشینی شود و قیمت بنزین را افزایش ندهیم، همین چند روز پیش قیمت بنزین در عربستان 2 برابر و تسهیلاتی‌ هم ایجاد شد، ما هم امروز اگر احساس می‌کنیم که مصلحت جامعه اقتضا می‌کند که قیمت بنزین افزایش یابد، باید قیمت را افزایش دهیم، لذا فضای خوبی بر مجلس و دولت حاکم نیست و انفعالی عمل می‌کنند.

مطهری عنوان کرد: مسئله به رسمیت شناختن اعتراض در کشور به معنی یک گام به پیش است و ما باید اعتراض در کشور را به رسمیت بشناسیم و اعتراض به معنی براندازی نیست و باید مجوز هم دهیم، ما از شعار دادن و توهین مردم به مقامات نباید بترسیم، وقتی فرصت ندهیم، شعارهای مردم منحرف می‌شود و بعد به آتش زدن خیابان می‌انجامد. از طرفی مسئولان ما ارتباط خوبی با جوانان و دانشجویان ندارند.

نایب رئیس مجلس اضافه کرد: ما بخش خصوصی ضعیفی در اقتصاد داریم که این باعث عقب‌ماندگی اقتصادی ما می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امروز وحدت برای ما ضروری است و باید از سرنوشت عثمانی‌ها درس بگیریم و باید متحد در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی باشیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۲۱۳۶۱۵:۰۶:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
هنوز بنزین گران نشده برخی مواد غذایی گران شدند . لطفاً آقای مطهری حقوق بازنشستگان و شاغلین را با خودشان همسان‌سازی کند.
ناشناس۲۰۲۴۰۴۲۰:۱۸:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
شما عزتی داری به خاطر پدر گرامی است ...
ناشناس۲۰۳۷۰۴۰۸:۴۵:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
مرد حسابی چطور میتونه به نفع مردم و مملکت باشه نکنه خودت سیری و از گشنه خبر نداری نکنه جیبت پره و از کسانی که محتاج نان شبن خبر نداری و....
ناشناس۲۰۲۴۱۵۲۰:۳۰:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
چن ساله نماینده ای اگه برش داشتی جلوی تشکیل موسسات مالی را میگرفتی که ایندهمه مردم را دربدر نکنند
رضا۲۰۲۹۸۱۱۴:۲۳:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
سلام عزیزم اگر غیر مجاز بود چرا پس انداز کردی که الان شاکی باشی
ناشناس۲۰۲۴۱۸۲۰:۳۳:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
اگه راست میگی میخاستی جلوی اختلاس ها وفسادها را بگیری که یک نفر نتونه در گمرک ...به تنهایی 300 میلیارد تومان رشوه بگیره
رضا۲۰۲۹۸۲۱۴:۲۵:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
سلام وظیفه نماینده قانونگزاری و نظارت است نه مجری است و نه قوه قضائیه
ناشناس۲۰۳۲۳۴۱۹:۴۳:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
جناب مطهری ! شما که به خاطر عدم رعایت قانون حجاب و عفاف از سوی احمدی نژاد و مسائل پیش پاافتاده دیگر او را به مجلس خواندی و طرح سوال کردی ، چرا حالا که بیش از 100 نماینده ماههاست به خاطر مسئله موسسات مالی و مشکلات مردم طرح سوال از رئیس جمهور کرده اند نمیگذارند این سوال مطرح شود؟! شما که در هیئت رئیسه هستید چرا قانون را اجرا نمیکنید ! ... این روزها که همه دنبال این هستند که آیا ترامپ تعلیق تحریم ها را تمدید میکند یا نه (مانند چند ماه پیش) یاد سخنان وزیر خارجه در مجلس می افتم که میگفت در هیچ جای توافق تعلیق وجود ندارد ! البته همان موقع در جواب دکتر توکلی که موارد تعلیق را در توافق نشانش داده بود گفته بود من ندیده بودم.
ناشناس۲۰۲۵۱۵۲۲:۰۴:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
اوضاع اقتصادی ایران یک واقعیت تلخ است، کسری بودجه وجود دارد و دولت هم هیچ کاری از دستش برنمیاد مگر اینکه از جیب مردم این کسری را جبران کند یعنی مثلا بنزین را گران کند یا اینکه اگر این کار را نکند منتظر جهش قیمت دلار باشید....
ناشناس۲۰۲۹۳۰۱۳:۱۵:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
آخه عزیز من... چرا باید هزینه جاری دولت و ریخت و پاش های اون سال 92 90 هزار ملیارد باشه و اکنون بشه 270 هزار ملیارد؟ یعنی سه برابر شده فقطه هزینه جاری دولت خب معلومه این بشکه هر چی بریزی پر نمیشه. برای یک سفر ساده دولت به کرج ملیاردی هزینه میشه... این قدر دولت اشرافی نوبره والا.
ناشناس۲۰۲۵۱۹۲۲:۰۹:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
مثل اینکه این مدت ایشان خواب بودند صدای اعتراضات مردم را نشنیدند
ناشناس۲۰۲۵۲۲۲۲:۱۲:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
آقای مطهری مثلا جز نمایندگان خوب طرف مردم بودند!
جانباز۲۰۲۷۲۷۰۹:۰۴:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
مشخصه در فکر گران کردن بنزینه منم فیش حقوق امثال این نماینده داشتم بنزین ازاد می کردم مهم نیست مردم
ناشناس۲۰۴۰۷۴۱۴:۴۹:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
اقای مطهری مصلحت جامعه ایجاد میکند نمایندگان ملت در مجلس بروند جلوی ریخت و پاشها و دزدیها در گذشته و حال را بگیرند ، مصلحت جامعه ایجاد میکند بروید ببینید انها که مدیریت اصلی و میانی و حتی مدیر یک بانک و کارپردازی اگر خودش و خانواده اش تابعیت یک کشور دیگری را دارد سر کار نباشد مصلحت ایجاد میکند بیت المال ملت ایران محفوظ بماند و اقای مطهری عزیز چرا مصلحت ایجاد نمیشود کالاهاو خدمات برای مردم ایران ارزانتر از اروپا و امریکا و همین کشورهای مسلمان همسایه باشد اقای مطهری مردم ناراحت هستند از همه گرانیها و جانشان به لب رسیده ، مردم از شکاف طبقاتی وحستناک و عظیمی که اتفاق افتاده بشدت ناراحت هستند ، بروید ببینید درد کجاست ، اشتباهات کجاست ، بک سر به مالها و مراکز تجاری و رستورانهای بالای شهر بزنید ببینید چه بر سر ارمانهای انقلاب امده است . مصلحت ارزانی است والسلام
ناشناس۲۰۲۱۳۹۱۵:۰۸:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
بخشی از نمایندگان که بودجه را بررسی می‌کنند در میان مردمند و با آنها زندگی می‌کنند. از درد جامعه باخبرند پایین شهر و بالای شهر برایشان فرقی نمی‌کند، اما برخی که برای خود شان برتر از مردم قائلند و درمیان مردم نیستند چه می‌فهمند تخم‌مرغ شانه‌ای 20 هزار تومان یعنی چه و بنزین 1500 تومان چه صیغه‌ای است؟ با پنج سر عائله، مستاجری با حقوق یک میلیون و چهارصد هزار تومان و ... سه ماه اجاره عقب افتاده و ... یعنی چه.
ناشناس۲۰۲۱۴۱۱۵:۰۸:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
نگرانی از گران شدن بنزین قبل از گران کردن اجناس به مشکلات روحی و روانی در میان مردم افزوده است. بدین خاطر که تجربه‌ها نشان داده است با گران شدن بنزین باید شاهد رشد شدید تورم باشیم.
ناشناس۲۰۲۱۴۳۱۵:۰۹:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
آقای رئیس جمهور می‌خواهد با اضافه کردن 500 تومان به قیمت بنزین شغل ایجاد کند. اگر این تدبیر درستی است خب قیمت بنزین را 5 هزار تومان بکند تا بیکاری ریشه‌کن شود!
ناشناس۲۰۲۱۴۵۱۵:۱۱:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
آقای مطهری! به جای افزایش 50 درصدی قیمت بنزین و... لطف کنید حقوق نجومی صد میلیونی برخی پزشکان و نجومی‌بگیران را کاهش دهید. درآمد برخی از پزشکان متخصص در بیمارستان و برخی از مدیران دولتی ماهانه معادل 50 کارمند، صد کارگر و معادل یارانه 2222 ایرانی است. به جای اهتمام به افزایش حقوق‌های بالای هشت میلیونی مدیران، حساب کنید افزایش ده درصدی حقوق یک میلیونی چه دردی دوا می‌کند؟
ناشناس۲۰۲۴۳۳۲۱:۰۲:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
احسن حرف دل اکثر مردم را زدی یک بار شده آقای مطهری بعنوان نماینده مردم از نجومی بگیرها صحبت کند از قاچاق بی رویه که باعث رکود تولیدی کشور وبیکاری جوانان گردیده بجث به میان اورد. بلی ناشناس عزیز گفته شما درست است در آمد پزشکان متخصص سر بفلک کشیده برای نشان دادن آزمایش وعکس دوباره باید 50 و70 هزار تومان به پردازی این چه قانونی است که هیچ مسئولی تذکر نمیدهد.
ناشناس۲۰۲۵۲۹۲۲:۲۰:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
در ادامه پیام این دوست عزیز آقای مطهری برای کسی چون شما که همراه با افزایش قیمت بنزین حقوقتون هم 70 درصد افزایش می دهید مشکلی نیست. شما اگه به فکر ملت هستید و دم از ایجاد شغل و عدالت می زنید پس چرا در موقعیت حساسی چون تصویب لایحه بودجه همه امور را بیخیال میشوید و همه، کمر همتتون رو برای افزایش حقوق خودتون می بندید؟
ناشناس۲۰۲۱۴۷۱۵:۱۱:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
مشاوری که افزایش 50 درصدی قیمت بنزین و گازوئیل را به رئیس دولت می‌دهد از قلب فتنه برخاسته و عملا ارزش درآمد حقوق‌بگیران 800 هزار تومانی را به 400 هزار تومانی تبدیل می‌کند!
ناشناس۲۰۲۵۷۳۲۳:۲۶:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
نوبخت و سیف باید برکنار و محاکمه شوند
ناشناس۲۰۲۱۴۸۱۵:۱۲:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
رئیس جمهور اظهار می‌دارد گران کردن بنزین و گازوئیل برای ایجاد شغل است! مگر تا به حال پولی برای ایجاد شغل نبوده است؟ پس چطور برخی حضرات چند 10 میلیون حقوق می‌گیرند؟! از طرف دیگر تحقیقات مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد که گرانی سوخت باعث نابودی 480 هزار شغل خواهد شد. واقعاً مردم را چه فرض کرده‌اند؟
ناشناس۲۰۲۱۴۹۱۵:۱۳:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
راه جبران کسری بودجه دولت افزایش قیمت حامل‌های انرژی و بنزین و یا قطع یارانه مردم نیست.
رضا۲۰۲۸۹۰۱۲:۳۹:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
پس چیه دوست عزیز چاپ پول و گران کردن ارز بهتره؟
ناشناس۲۰۲۱۵۱۱۵:۱۴:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
افزایش 500 تومانی به قیمت بنزین تورم بالایی را به دنبال خواهد داشت. این چه بدبختی است که عجز و ناتوانی و کم‌سوادی و ناکارآمدی دولت در اداره کشور باید بر سر ما مردم خراب شود؟
ناشناس۲۰۲۱۵۴۱۵:۲۱:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
حل مشکلات اقتصادی تعارف ندارد اگر مردم بدانند که این پول صرف اشتغال می شود و سر از ارگانهای عجیب و غریب در نمی آورد کسی مشکل با افزایش بنزین حتی هم قیمت بازار جهانی ندارد و کسی هم دنبال راه حل کوتاه مدت و یارانه ای نیست.ولی باید اول سیستم اقتصاد شفاف شود و اطمینان مردم جلب شود و ما بدانیم این پول صرف چه کاری شده، در ضمن کیفیت بنزین و خودرو هم باید در حد استاندارد جهانی باشد.
ناشناس۲۰۲۱۵۷۱۵:۲۲:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
من حرف های مطهری را قبول دارم ولی همه را با هم نه فقط قسمتی از آن.
ناشناس۲۰۲۷۰۱۰۸:۰۹:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
مگر خداست که همه حرفهایش را بدون تامل و نقد همه رو با هم قبول کنیم؟ خیر. باید حرفهایش نقد شود و کلام درست و حق را بپذیریم و کلام باطلش را دور بیاندازیم.
سید۲۰۲۱۵۸۱۵:۲۲:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
به واردکننده و دلال آن پورسانت زیادی تعلق میگیرد شما میدانستید؟؟؟؟
علی۲۰۲۱۶۴۱۵:۲۸:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
اگه مصلحت جامعه این باشه که خودرو هیبریدی تولید کنیم اونوقت آیا گران کردن قیمت بنزین باز هم مصلحت جامعه است؟!
ناشناس۲۰۲۱۶۶۱۵:۳۲:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
جناب آقای مطهری شما هم مثل آقای خاتمی رییس جمهور سابق این روزها طبل مخالفت با عموم مردم میکوبید کارگر دیگر تحمل گرانی ندارد حقوق شما میلیونی است مردم همین جا بریده اند کافی است یکبار دیگر دولت اشتباهی انجام دهد قیمتی را بالا ببرد والله که هیچ ...
نمیدونم۲۰۲۱۷۰۱۵:۳۶:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
همیشه وقتی بحث افزایش قیمت هاست با کشورهای دیگه و قیمت های جهانی مقایسه میشیم و میشن الگو. ولی وقتی حرف از رفاه اقتصادی و درآمد و تورم و گرانی و بیکاری میاد وسط کشورهای دیگه نه تنها الگو نیستن بلکه با سالهای قبل خودمون مقایسه شدیم.
ناشناس۲۰۲۱۷۳۱۵:۴۲:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
مسلما به میزان افزایش قیمت ها نمایندگان توقعات بیشتر و دستمزدهای بیشتری طلب میکنند. چیزی که این وسط تغییر نمیکنه و بدتر هم میشه جیب مردم و دستمزد و درآمدشونه.
ناشناس۲۰۲۱۷۷۱۵:۴۳:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
مصلحت جامعه سالهاست که اقتضا میکنه گرونیه و توجهی بهش نمیشه.
ناشناس۲۰۲۱۸۴۱۵:۵۰:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
قطعا نمایندگانی که حقوق و مزایای و پاداش چند میلیونی دارن افزایش قیمت بنزین به چشمشون نمیاد و فردی با درآمد ماهیانه ۴۰۰،تا ۵۰۰ هزار تومن و حتی بیشتر این فشار را احساس خواهند کرد.
هموطن۲۰۲۱۹۹۱۶:۱۰:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
سلام آقای مطهری برای تامین بودجه دولت می توانید راههای دیگر را انتخاب کنید راهی که به مردم کمترین آسیب مالی را بزند، قطعا حذف بودجه های غیر ضروری .. دیگر و افراد خاص . بهترین تصمیم مجلس است ( البته اگر نماینده واقعی ملت ایران هستید ) چرا همیشه خواسته های اکثریت ملت ایران را فدای اهداف افراد خاص می کنید؟ قیمت بنزین طی ده سال گذشته 10برابر شده است، در حالیکه نه استاندارد خودروها بالا رفته و نه آلودگی کاهش یافته !
ناشناس۲۰۲۲۰۸۱۶:۲۷:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
گران کردن بنزین شرایط دارد: باید دوباره کارتهای سوخت فعال شود و برای مردم ماهی 60 لیتر سهمیه 1000 تومانی در نظر بگیرند و هر کس خواست بیشتر مصرف کند لیتری 2000 تومان و یا بیشتر . ..
ناشناس۲۰۲۷۱۲۰۸:۳۱:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
سهمیه ای کنن و بعدش هم کم کم بنزین سهمیه ای رو کم کنن تا مقدارش ناچیز شود و به مرور حذف شود و بدون وارد کردن شوک به مردم قیمت بنزین بشود ۲۰۰۰ تومان... بس کنید آقا! از زمان انقلاب بحث کوپن و کارت و سهمیه برای همین افزایش قیمت مطرح شده و این داستان تکراریه و اثر منفی اش را بر زندگی فقرا خواهد گذاشت.... آخر این همه مدیر مدبر دارند چه میکنند با بیت المال این مردم فقیر و بدبخت! آقا دست بردارید از سر مردم فقیر و بیچاره... بروید سراغ آنها که با ثروت اندوزی از بیت المال پدر مردم و کشور را درآورده اند و با درست کردن کوه های ثروت ، دره های عمیق فقر ساخته اند و جامعه را به دو گروه مرفه بی درد و فقرای کوخ نشین تبدیل کرده اند و باز هم دست بردار نیستند. .. آقای نماینده که فقط و فقط به خاطر ... چندین و چند سال است به صندلی نمایندگی تکیه زده ای! دولت ... فقط با احساس این که لازم است کاری بکند، بنزین را گران کند و بجای حل مشکلات دراز و طویل وزرای بی کفایت اش، بار مردم فقیر را سنگین تر کند! این بار از گلوی ویژه خواران و ۲۰۰ میلیونی بگیرانش بزند....به جای مالیات بر ارزش افزوده یک ساندویچ، از میلیاردرها مالیات بگیرد. شما هم اگر واقعا ...
ناشناس۲۰۲۲۰۹۱۶:۲۸:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
عجب! دو کلمه هم از نماینده مردم بشنوید!
ناشناس۲۰۲۲۱۰۱۶:۲۸:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
آقای علی مطهری! از کی تا حالا مصلحت شده است ایجاد فشار اقتصادی بر روی دوش مردم؟ مصلحت جامعه این هستش جلوی خرجهای میلیارد دلاری .. را گرفت نه این که با افزایش قیمت بنزین طبقه محروم جامعه بیش از پیش تحت فشار قرار بگیرند مصلحت جامعه ان هستش که جلوی واریز میلیادها تومان پول به نهادهای فشل و ناکارآمد فرهنگی گرفته شود مصلحت این است که جلوی قاچاق سازمان دهی شده گرفته شود مصلحت جامعه این است که جلوی مدیران رانت خوار و اختلاسگر گرفته شود آنها را محاکمه ومجازات کنند مصلحت جامعه این است که قوه قضاییه مستقل باشد ... آقای علی مطهری! ...
ناشناس۲۰۲۲۱۳۱۶:۳۲:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
بسیار جالبه این نظر گرچه مقایسه ما وعربستان در مورد بنزین خیلی سطحی ست چرا که عربستان درامد های دیگر غیر از نفت وحج ندارد ام ایران ان گونه نیست . امااین گونه اظهارات در مقابل عدم نظارت بر هزینه کرد دولت سوالات عجیبی در ذهن ایجاد میکند
ناشناس۲۰۲۲۱۸۱۶:۳۷:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
مصلحت جامعه این هست که ابتدا دولت یه تکون حسابی به ادارات بده که واقعا اوضاع خیلی خرابه به طوری که بهره وری بعضی ادارات به ندرت به 5 درصد می رسد و کارمندها خیلی اضافی هستند اگر این چیزها را درست مدیریت کنند هزینه های دولت به شدت پایین می آید و لازم نیست مدام از جیب ملت مایه بزارند همین الان هم باید قیمت بنزین پایین بیاد چون با درآمد مردم سازگاری نداره.
ناشناس۲۰۲۲۳۲۱۶:۵۹:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
برای آقای مطهری متاسفم.
سیدناصر۲۰۲۲۳۳۱۷:۰۰:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
من هم با افزابش قیمت بنزین مخالفم , شدید ...
ناشناس۲۰۲۲۳۷۱۷:۰۹:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
مردم از گرانی که در اثر کار نابلدی مسئولین روز به روز بیشتر می شود، خسته اند. افرادی مانند مطهری که با حرف های نسنجیده خود بنزین بر روی آتش می ریزند، روز به روز از وجهه شان در جامعه کاسته می شود. تا جاییکه اگر در انتخاباتی باشند مردم توجه ای به آنها نخواهند کرد.
ناشناس۲۰۲۲۴۵۱۷:۱۳:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
مستر مطهری نماینده مجلس است و طبیعتا حقوق های چند ...و...و...میلیونی به همراه و امکانات دولتی که با رای همین مردم به مجلس برای..... رفته اند. یادشون نره که ایشون باید مصلحت و رفاه مردم براشون مهم باشه و مصلحت نظام که لغت های ساخته شده توسط عده ای ...و ...و فرصت طلب است را تکرار نکنند. این واژه ها فقط برای سو استفاده بیان میشود و لا غیر و خدا را در تمام امور در نظر بگیرید و همواره به یاد خدا باشید
ناشناس۲۰۲۲۴۹۱۷:۲۰:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
۲ تومن کنید سرراست که دیگه مشکل پول خرد هم نباشه!
علي هاشمي۲۰۲۲۵۴۱۷:۲۲:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
علی آقای مطهری، شما به حوزه فرهنگ تعلق دارید و نظراتتان در این باب بعضا کمک کننده است. اما حوزه اقتصاد بطور عام و شرایط اقتصادی امروز ایران بطور خاص منطق و روش مربوط به خود را می طلبد. مسایل اقتصادی احساس شدنی نیستند که با صرف احساس کردن قیمت کالایی آنهم یک کالای راهبردی مثل بنزین که بر روی صدها قلم کالای دیگر اثر مستقیم و غیر مستقیم دارد را بالا ببریم. ظاهرا جنابعالی علاقمند به.... لطفا از جایگاه نمایندگی مجلس بیش از این افاضه نفرمایید و به مشکلات کشور نیفزایید.
منوچهر راستی۲۰۲۲۶۲۱۷:۲۹:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
این آقا از درد مردم و گرفتاری ها و کمبود ها خبر ندارد و نفسش از جای گرم بلند می شود .
حمید۲۰۲۲۶۹۱۷:۳۴:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
این مرد فوق العاده است....
بابک۲۰۲۳۲۷۱۸:۴۵:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
حرف حق از یه آدم شجاع
ناشناس۲۰۲۳۳۱۱۸:۴۷:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
به جیب خودش نگاه می کنه می گنه صلاح جامعه خدارو شکر که به تو امثال تو رای ندادم
داودی۲۰۲۳۴۲۱۹:۰۹:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
بیچاره مردم فکر کردن نماینده فرستادن مجلس تا حرف ملت رو بزنه ولی دریغ ....
ناشناس۲۰۲۴۷۰۲۱:۳۱:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
مردم فقیر ندار به ایشان رای ندادند آدم های پولدار تهران رای دادند تا حرفهای این چنینی را از ایشان بشنوند خوشحال بشوند
ناشناس۲۰۲۳۵۰۱۹:۲۱:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
الف جان فراموش کردین اینو نقل قول کنین هرنهادی که درآمد دارد باید مالیات بدهد ...
ناشناس۲۰۲۳۶۶۱۹:۴۱:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
زمان احمدی نژاد بنزین 1000% گران شد کسی چیزی نگفت الان 50% میخواد گران بشه همه شاکی هستن
ناشناس۲۰۲۴۷۶۲۱:۳۵:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
احمدی ی نژاد یه کاری کرد بقیه هم باید همون کار رو بکنن؟ بعدشم روحانی قبلا بنزین هفتصد تومنی رو کرد هزار تومن، اگر شغل تا الان دیدی با اون افزایش و افزایش های قبلیش، از الان به بعد هم می بینی
ناشناس۲۰۲۳۶۹۱۹:۴۴:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
آقای مطهری شما واقعا التهابات جامعه را نمی بینید واقعا که
ناشناس۲۰۲۴۲۴۲۰:۴۷:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
شما این گمرکی که برای ماشین خارجی گذاشتین رو کم کنید یا بردارید ما مخلص بنزین دو برابر هم هستیم
ناشناس۲۰۲۴۵۷۲۱:۱۹:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
اقای مطهری خودتان تا به حال بنزین زدین در پمپ بنزین؟ از کیفیتش خبر دارید؟
ناشناس۲۰۲۴۸۸۲۱:۴۴:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
آنانکه زمستان را از پشت پنجره‌‌ دیده‌اند و گرسنگی را هم فقط در کتابها‌ ‌خواندند ، نخواهند توانست که نمایندگانی شایسته برای دفاع از حقوق مردم باشند. شهید بهشتی
ناشناس۲۰۲۴۹۱۲۱:۴۷:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
آقای مطهری.بالار فتن قیمت سایر کالا چی؟ به مصلحت است؟ به مصلحت اینکه باز به مردم فشار بیاید و اعتراض کنند؟ لطفا کمی هم روی حقوق های نجومی و تعرفه شدید واردات خودرو که برای برخی ها رانت شد و بودجه هایی که برای برخی سازمان های دولتی که هیچ بازدهی ندارند ولی بودجه می گیرند هم نظر بدهید.چرا جبران هزینه های دولت باید همیشه بر دوش مردم عادی باشد؟بروید از میلیاردرها که ماشین های میلیاردی دارند مالیات بگیرید و کسر بودجه تان رو جبران کنید.نه از حقوق یک کارمند یا کارگر یا تولید کننده جزء.
عباس اکبری۲۰۲۴۹۵۲۱:۴۸:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
جناب مطهری ۲۶۶۰۰دولت با احترامی به شعور واریز کرد نباید بشه چراغ سبز گرانی مثل کارگری برای خرید خانواده .... فکر و عمل کن لطفا نه روشن فکری کانادایی و حقوق مدیران کانادایی
ناشناس۲۰۲۵۱۱۲۲:۰۲:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
چرا مصلحت جامعه همیشه این هست که قیمت ها افزایش پیدا کنه؟ چرا حتی یکبار نشد تو این مملکت که مصلحت جامعه در کاهش قیمت باشد؟!!!
ناشناس۲۰۲۵۲۰۲۲:۱۰:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
آقای مطهری سلام. با تمام احترامی که به شما دارم. این حرف یکطرفه ات را نمیپذیرم. شما هم اجازه دارید مانند عربستان قیمت بنزین را دو برابر کنید به شرظی که یارانه ای را که عربستان به کارمندانش میده ، شما هم بپردازید.
ناشناس۲۰۲۵۳۰۲۲:۲۱:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
مصلحت کدوم جامعه?جامعه ای ک تعدادی مثل خودتون عضوشین?
ناشناس۲۰۲۶۲۳۰۱:۰۳:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
مصلحت خودشون که حقوق های میلیاردی می گیرندحق ... مصلحت مردم درگران نکردن است هیچ چیزنبایدگران شود . همه شون هم .....وطرف مردم رانمی گیرند. دل بستن به مطهری ها اشتباه محض است.
ناشناس۲۰۲۵۳۴۲۲:۲۵:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
بنزین از صدتومن شد هزارتومن ،شغل ایجاد نشد.از این به بعد هم نمیشه
ناشناس۲۰۲۵۶۳۲۳:۱۵:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
هدف مسئولین انست که دیگر فقیری نباشد البته نه با ریشه کن شدن فقر بلکه با ....
جلیل۲۰۲۵۶۸۲۳:۱۸:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
...چه قدر گفتیم به اصلاح طلبها رای ندید این جناح طرفدار سیاستهای خشن تعدیلی ست باهرچی که به نفع مردم باشد پوپولیستی میدونه اما برای خودش افزایش حقوق 70 درصدی تصویب میکنه ..
ناشناس۲۰۲۵۷۱۲۳:۲۴:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
اصطلاح طلبها عمداقصد دارند که با گران کردن اجناس و کالاهای اساسی در بین مردم نارضایتی ایجاد کنند تا ب...
ناشناس۲۰۲۵۹۲۲۳:۵۱:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
خوب طبیعیه دیگه درخواست ایشون سیر چه خبر از شکم گرسنه داره
ناشناس۲۰۲۶۰۰۰۰:۰۵:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
اقاجان اگر مصلحت میدانید توصیه به خوردن یک وعده غذا در24ساعت بنمائید .
ناشناس۲۰۲۶۸۱۰۷:۰۲:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
آقای مطهری، شما نماینده مردم هستید یا قیم آنها؟ شما اگر نماینده مردم هستید که باید نظر خود را کنار بگذارید و از خواست مردم دفاع کنید. آیا شما مصلحت جامعه و مردم را که مثلا نمایندگی می کنید بهتر از خودشان تشخیص می دهید؟! آیا کاهش فاحش ارزش پول ملی برای فشار بیشتر به مردم کافی نیست. بیایید به جای صحبتهای پوپولیستی که دیگر خریدار چندانی هم ندارد، حقوقها و درآمدها را با ارزش برابری آنها با پولهای خارجی مقایسه کنید و حقوق و دستمزدها را با مقیاس چهل سال پیش بدون هیچگونه افزایشی در نظر بگیرید.
ناشناس۲۰۲۷۲۶۰۹:۰۲:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
حمل و نقل ارزان حق همه است اما فراهم کردن بنزین ارزان هدر دادن بیت المال است. این همه سال سرمایه های مملکت را بیهوده با طرحهای سطحی و عوام پسند تثبیت قیمت انرژی هدر دادیم. همیشه هم برای این کار بهانه داریم. باید افزایش درآمد را با پیشرفت کشور به دست آورد، همون کاری که ترکیه کرد. با نصف منابع ما به پیشرفت چشمگیر رسید و ما همون جور سر دعوای مرغ و تخم مرغ موندیم. کشور ما به امثال مطهری که دنبال شاد کردن بیهوده مردم نیست و به منافع بلند مدت فکر می‌کنند خیلی نیازمنده
ناشناس۲۰۲۷۶۴۱۰:۰۴:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
واقعیت اقتصاد کشور این هست که کسری بودجه وحشتناکی داریم .دولت باید حقوق کارمندان وتازه صندوقهای ورشکسته بازنشستگی رو بده .تو همین دوماه دلار نزدیک پانصد تومان گران شد چون دولت توان کنترل بازار رو نداره.مردم این واقعیت جامعه ما هست .وقتی فقط شعار میدیم و... پاسخ نمی خواهیم سرنوشت ما میشه این .نتیجه ..میشه کسری بودجه ...خدانکنه قیمت دلار بیش از این گران بشه چون عملا سفره کارگر و کارمند کوچکتر میشه .
علي۲۰۲۸۴۰۱۱:۴۱:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
جناب مطهری یک کم از تجربه کشورهایی که اخیرا قیمت بنزین را افزایش دادند یاد بگیرید به محض افزایش قیمت بنزین حقوق کارکنانشان را ترمیم کردند که خدای نکرده دست تو جیب ملتشان نکنند
ناشناس۲۰۲۹۳۷۱۳:۲۴:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
یک بار شد تو ی مطهری از فساد نفتی کرسنت .. و یا فساد استات اویل و یا فرار مالیاتی و یا گمرک فشل و قاچاق فراوان با رانت در دولت عزیز ... حرفی بزنی ...
علی۲۰۳۰۰۹۱۴:۵۶:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
بنرین رو گرون کنید، یارانه ها رو هم قطع کنید، عوارض خروج رو سه برابر کنید و ... این است سزای مردمی که شماها رو انتخاب کردند!
محمد۲۰۳۰۲۷۱۵:۱۷:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
دائم می گویند دولت قبل ، اگر کسی بخواهد کار کند هیچ وقت دیر نیست یادمان همیشه باشد امیر کبیر در مدت 3/5سال کاری های کرد که هنوز نقل محافل است اون هم در آن زمان در یک مملکت ورشکسته پس خواهش میکنم هر دولتی سر کار می آید فقط کار خودش را درست انجام دهد گذشته گذشته است الان را به چسب.
رضا۲۰۳۱۳۴۱۷:۲۸:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
ایشان ... گفتن بنزین گران شود ایشان باید از مجلس اخراج شوند
ناشناس۲۰۳۶۶۵۰۸:۰۳:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
ما فکر میکردیم ایشان به فکر مستضعفین هستند
ناشناس۲۰۳۶۷۹۰۸:۲۳:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
آقای مطهری فقط دولت و خودشون می بینند کسری بودجه افزایش نیافتن خقوقدخودش بیکاری میلیونی جوانان به مصلحت جامعه است؟عوارض بیکاری ما جوانان مضر نیست؟چرا فریاد جوانان نمیشنوی دفاع نمی کنید فقط حاشیه ها پوچ مصلحته!
فرامرز۲۰۳۹۵۰۱۳:۰۸:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
کشوری که نمایندگان و مسئولین آن با امور کشور احساسی بر خورد می کنند کشور می شود اینی که الان هست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین