حسینی چقدر تا رکوردشکنی فاصله دارد؟

گروه ورزشی الف،   3961020322

در مورد رکوردی که به مودت نسبت می‌دهند، حرف و حدیث زیاد است.

به گزارش خبر ورزشی، سیدحسین حسینی وقتی مقابل تراکتورسازی هم دروازه استقلال را بسته نگه داشت و به رکورد ۷۸۸ دقیقه گل نخوردن رسید، در برخی سایت‌ها فقط ۵۶ دقیقه با رکورد تایید نشده بهرام مودت فاصله داشت. اما حالا ناگهان رکورد دروازه‌بان سابق پرسپولیس در برخی سایت‌ها از ۸۴۴ دقیقه به ۸۴۷ دقیقه رسیده است؛ یعنی حسینی باید ۶۰ دقیقه دروازه‌اش را مقابل سایپا بسته نگه دارد تا با ۸۴۸ دقیقه رکورددار جدید ایران شود.

رکورد تایید نشده مودت

البته در مورد رکوردی که به مودت نسبت می‌دهند، حرف و حدیث زیاد است. می‌گویند مودت سال ۱۳۵۴ از دقیقه پانزدهم و به روایتی هم دقیقه نوزدهم بازی با ذوب‌آهن در هفته نهم تا دقیقه ۵۲ بازی با ملوان در هفته هجدهم همان فصل که لیگ سراسری به نام تخت جمشید برگزار می‌شد، گل نخورده است اما هیچ سند و مدرک معتبری برای اثبات این رکورد ارائه نمی‌شود.

پرسپولیس با دو دروازه‌بان گل نخورد

این در حالی است که برخی فوتبالیست‌های قدیمی ادعا می‌کنند پرسپولیس در این حد فاصل گل نخورد ولی در تمام بازی‌ها مودت درون دروازه نبود و در چند بازی حسین قره‌خانلو از دروازه این تیم دفاع می‌کرد. این دقیقاً همان فصلی است که پرسپولیس بازی‌ها را با قره‌خانلو شروع کرد، فصلی که همایون بهزادی سرمربی پرسپولیس بود و در ادامه جای خود را به بیوک وطنخواه داد و سرخپوشان با سرمربی جدید قهرمان لیگ تخت جمشید شدند.

قره‌خانلو: من یادم نیست!

دیروز با حسین قره‌خانلو تماس گرفتیم تا کمبود مدارک معتبر را از طریق حافظه دروازه‌بان دهه ۵۰ پرسپولیس جبران کنیم. قره‌خانلو اما گفت: «من حضور ذهن ندارم، آن موقع اصلاً بحث کلین‌شیت مطرح نبود و کسی دقایق گل نخوردن ما را شمارش نمی‌کرد. البته رسانه‌ها موضوع را داغ می‌کردند. مثلاً خودم ۴ بازی گل نخوردم و بعد از ۴ بازی، مقابل هما که بازی داشتیم، نورایی به من گل زد و یکی از مجله‌ها که قبلش تیتر زده بود دروازه پرسپولیس طلسم شده است، نوشت نورایی طلسم را شکست. ولی یادم نمی‌آید در آن فصل مودت ۱۰ بازی متوالی دروازه‌بان پرسپولیس بوده باشد. آن فصل ما قهرمان شدیم و خیلی هم کم گل خوردیم اما شک دارم تمام بازی‌ها را مودت درون دروازه بوده باشد.»

بهزادی از لج قره‌خانلو، مودت را بازی داد

این حرف را یکی دیگر از قدیمی‌های پرسپولیس هم به خبرورزشی می‌گوید... پیشکسوتی که دوست ندارد وارد دعوای آمار شود، وقتی به او قول می‌دهیم اسمش را در گزارش نیاوریم، می‌گوید: «قره‌خانلو دروازه‌بان اصلی ما بود، یک بازی روی او خطا کردند و گل بدی خورد و همایون بهزادی که از دست او عصبانی شده بود، مصاحبه کرد و گفت دروازه‌بانی می‌آورم که وقتی از دروازه بیرون می‌آید، لال نباشد و فریاد بزند منم و با فریادش تن و بدن حریف بلرزد. بعد هم مودت را که سرباز شده بود، برگرداند و چند هفته پشت سر هم از او استفاده کرد و در مصاحبه‌هایش هم می‌گفت فاصله مودت و قره‌خانلو زیاد است اما خود بهزادی برکنار شد و بعد که وطنخواه آمد، من یادم نمی‌آید ۱۰ بازی پشت سر هم مودت از دروازه ما دفاع کرده باشد. آن فصل ما ۸ بازی پشت سر هم گل نخوردیم ولی در هر ۸ بازی که مودت دروازه‌بان نبود. فصل بعد هم که اصلاً این دروازه‌بان رفت و وازگن صفریان آمد.»

حدادپور: رکورد مودت درست است

با این وجود، مهدی حدادپور که یکی از مرجع‌های اصلی آمار در فوتبال ایران است، می‌گوید با سند و مدرک می‌تواند ثابت کند در تمام آن بازی‌ها، مودت دروازه‌بان پرسپولیس بوده است. حدادپور که سابقه همکاری با خبرورزشی را هم دارد، می‌گوید: می‌توانم آرشیو کیهان ورزشی و دنیای ورزش را در اختیارتان بگذارم تا خودتان ببینید در آن هفته‌ها کدام دروازه‌بان برای پرسپولیس بازی کرد. شما من را هم به شک انداختید، حتماً امروز دوباره آرشیوم را مرور می‌کنم اما تا جایی که حضور ذهن دارم، مودت ۸۴۴ دقیقه دروازه پرسپولیس را بسته نگه داشت و در تمام بازی‌های آن فصل از هفته نهم تا هجدهم که این رکورد ثبت شد، او دروازه‌بان پرسپولیس بود.

یک مدعی جدید؛ نادر فریادشیران

در حالی که مهدی حدادپور قرار است امروز آرشیو هفته‌نامه‌های آن زمان را در اختیار خبرورزشی بگذارد تا این ابهام برای همیشه برطرف شود، نادر فریادشیران هم مدعی است ۸۳۳ دقیقه رکورد گل نخوردن دارد. یعنی اگر ثابت شود مودت ۸ بازی پشت سر هم دروازه‌بان پرسپولیس نبوده و رکورددار گل‌ نخوردن نیست، ناصر حجازی با ۸۳۷ دقیقه، نادر فریادشیران با ۸۳۳ دقیقه و احمدرضا عابدزاده با ۸۰۲ دقیقه جلوتر از سیدحسین حسینی هستند.

رکورد حجازی و عابدزاده

البته در مورد ناصر حجازی هم باید آرشیو مجله‌های سال ۵۴ را مرور کرد؛ آن سال که حجازی دروازه‌بان تاج سابق و استقلال فعلی بود. در مورد عابدزاده اما همه اتفاق نظر دارند؛ سال ۷۴ همه دیدند احمدرضا ۸۰۲ دقیقه درون دروازه پرسپولیس گل نخورد.

فریادشیران: روشن به من گل زد

اما نادر فریادشیران چه می‌گوید؟ فریاد شیران که در لیگ تخت جمشید دروازه‌بان برق شیراز بود، به خبرورزشی گفت: در لیگ پنجم تخت جمشید من دروازه‌بان برق شیراز بودم و ۹ هفته متوالی گل نخوردم. هفته دهم در شیراز با استقلال (تاج) بازی داشتیم که ۲ بر یک بازی را بردیم و دقیقه ۲۳ آن بازی، حسن روشن از روی نقطه پنالتی به من گل زد. یعنی ۸۳۳ دقیقه گل نخورده بودم. حالا بماند که هفته بعدش هم در آزادی به پرسپولیس باختیم. یعنی مغرور شده بودیم و ۲ بر صفر شکست خوردیم که محمد مایلی‌کهن و آلن ویتل به من گل زدند. البته اگر دقایق هفته پایانی لیگ چهارم تخت جمشید را هم به این دقایق اضافه کنید، دقایق گل نخوردن من از ۸۳۳ بیشتر می‌شود.

اما حدادپور مدعی است نادر فریادشیران اشتباه می‌کند. او می‌گوید در همان لیگ پنجم تخت جمشید، فریادشیران هفته چهارم دو گل از تراکتورسازی تبریز خورد. به هر حال در شرایطی که سیدحسین حسینی در تقابل با سایپا می‌تواند تا دقیقه ۶۰ دروازه استقلال را بسته نگه دارد و به تمام این آمارهای مطمئن و غیرمطمئن پایان بدهد، خبرورزشی در شماره آینده به بازبینی آمار تمامی دروازه‌بان‌هایی که مدعی عبور از مرز ۸۰۰ دقیقه گل نخوردن هستند، می‌پردازد. فعلاً بحث کلین‌شیت و آمار و ارقام گل نخوردن داغ است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین