آموزش زبان انگلیسی در دبستان، آری یا خیر؟

میلاد عظیمی، گروه فرهنگی الف،   3961020317 ۹۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

این روزها دوباره موضوع آموزش زبان انگلیسی در دبستان ها مطرح شده است. و دوباره یک مسئله علمی با سیاست آغشته شده است.

آموزش زبان انگلیسی در دبستان، آری یا خیر؟

من با ممنوعیت آموزش زبان انگلیسی در دبستان و پیش دبستان کاملاً موافقم و معتقدم که وقت و امکانات کشور در این مقاطع باید صرف آموزش زبان فارسی شود؛ فقط زبان فارسی و نه هیچ زبان و لهجه دیگر. هرکس دوست دارد فرزندش را ببرد به موسسات خصوصی تا انگلیسی و هر زبان دیگری که می خواهدبیاموزد.

مسئله زبان فارسی با تمامیت ارضی و منافع ملی کشور ما پیوند قطعی دارد. با هویت و ملیت ما پیوند استوار دارد. نگاهبانی و ترویج و توسعه زبان فارسی وظیفه ملی دولت و ملت است. آموزش درست زبان فارسی به ویژه در سالهای کودکی درحکم واکسینه کردن کودکان است که اهمال و سهل انگاری در آن عواقب جبران ناپذیری دارد.


اینکه بنابر خواست آیت الله خامنه ای با آموزش زبان انگلیسی در دبستان ها مخالفت شده نباید موجب شود برخی مخالفان ایشان از منظر سیاسی به این مسئله مهم و علمی نگاه کنند . حرف ایشان در این موضوع حق و عالمانه و سنجیده است و با سخن حق محاجه و مخاصمه روا نیست.

سیاسی کردن این موضوع آن را ناموسی می کند و باعث می شود که زبان متخصصان در هنگامه سیاست بازی بسته بماند مبادا که به واسطه ابراز نظر علمی، نظام تضعیف یا تقویت بشود. بگذاریم در فضایی علمی و غیر سیاسی این موضوع پیگیری شود تا آنچه به نفع کشور و کودکان ماست تحقق یابد.


مسئله تدریس زبان انگلیسی در دبستان ها البته موضوع تازه ای نیست و سالها قبل از انقلاب هم مطرح شده است. سید حسن تقی زاده که تریبونهای رسمی جمهوری اسلامی او را به عنوان نماد«غرب زدگی» معرفی می کنند از مخالفان سرسخت آموزش زبان انگلیسی در دبستان ها بود.در مجلس سنا با این امر مخالفت کرد و در روزنامه ها هو شد و توضیح مفصل مستند داد و بعد استاد مجتبی مینوی که قطعاً مزدور جمهوری اسلامی  ، مبلغ اسلام  و غرب ستیز نبود و انگلیسی را خوب بلد بود و در بی بی سی هم کار کرده بود و برای معرفی فرهنگ و ادبیات غرب کتاب نوشته بود و طرفدار آزادی و فرهنگ چند صدایی و تسامح و تساهل بود، به میدان آمد و با نوشتن مقاله ماندنی«فارسی مقدم بر همه چیز»با آموزش زبان انگلیسی در دبستان ها مخالفت کرد و تاکید بلیغ کرد بر این سخنان حکیمانه تقی زاده:

«برای اولاد ایران در مبادی تربیت و تعلیم فراگرفتن و آموختن زبان‌ ادبی‌ فارسی ضرورت کامل دارد و باید مدارس ابتدایی به غایت امکان ، نسبت به آن تعلیم صرف همت و توجه نمایند و آن رشته از تعلیم را در درجه اول و مهمترین و واجبترین دانسته و قسمت خیلی‌ زیاد‌ تعلیمات را‌ به آن حصر کنند و البته مبادی علوم را که در آن مرحله تدریس می‌شود نیز به زبان‌ فارسی فصیح ادبی(البته سهل و ساده)بیاموزند و از صرف اوقات شاگردان‌ مبتدی‌ به‌ یادگرفتن زبان خارجی در آن دوره (یعنی کودکستان و دبستان)که "قطعاً و بلاشک مزاحم زبان فارسی است" اجتناب ‌‌نمایند‌ و "این کار بدون تردید یک وظیفه اساسی ملی است و در واقع در حکم‌ اصول ‌ِدینِ‌ تربیت و تعلیم باید شمرده شود". این اصل نه برای‌ملت ما بلکه برای مردم سیام‌ و مالایا و مردم آلمان و سوئد نیز حکم ضرورت اساسی ملی دارد و تا آنجا که‌ من اطلاع دارم همه‌ ملل‌ دنیا پیرو این اصل هستند و به نهایت درجه آن را رعایت شدید می‌کنند...آنچه‌ در فواید و لزوم دانستن زبان خارجی و مخصوصاً زبانهای ملل متمدن و کسب‌ علوم به وسیله کتب و نشریات در آن زبانها گفته شده خارج از موضوع‌ است‌ زیرا‌ کسی منکر فواید یادگرفتن زبان خارجی به طور مطلق و مخصوصا‌ً به‌ نیت‌ کسب علم و معرفت نشده بلکه "منظور‌ داخل‌ نکردن‌ آن زبانها در مراحل ابتدایی تعلیم است"».


این عبارات را هم از تقی زاده به اصطلاح«غرب زده» بخوانید:

«بیم‌ آن  است‌ که‌ سیل زبان خارجی بین خردسالان‌ همه [آثار قطعات «خوش‌مضمون‌ و اخلاقا‌ً پاکیزه» سخنوران ایرانی] را بشوید و ملت ما با "حس حقارت نفس" که حالا [تیر 1338] استیلا‌ کرده‌ و شدت یافته، بی‌مایه و زبون و پست شود‌. در هیچ مملکت اینگونه خضوع و شیفتگی به خارجیان و حقارت‌ شیوع‌ نیافته که اطفال خود را هم با زبان و سنن بیگانه بار بیاورند.      جاهل‌ یا‌ پیرو افراط است و یا تفریط‌. شصت‌ هفتاد‌ سال پیش اجتناب‌ از‌ زبان خارجی موجب محرومی‌ از‌ علم و تمدن بود و حالا می‌خواهیم عنان تمالک و عزت نفس و سرافرازی را بکلی از‌ دست‌ بدهیم...[بیاییم] مثل فرنگی‌ها عزت‌ نفس‌ ملی داشته باشیم و در این امر ‌نیز تقلید از آنها بکنیم...با این "مرض" شیوع زبان فرنگی در بچه‌ها در‌ سالهای‌ بعد از‌ شیرخوارگی و ترک و فراموشی سنن ملی، "فرنگی" می‌شویم... آن هم فرنگی پَستی؛ یعنی آنچه را خود فرنگی‌ها «کولی‌»می گویند».(مقالات تقی زاده،توس،ج14،صص95-103)

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۱۷۶۹۰۸:۴۰:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
به نظرمن آموزش زبان انگلیسی به سبک فعلی در مدارس در هیچ مقطعی کارایی نداشته و جز تلف کردن وقت دانش آموزان بازدهی دیگری ندارد.
تبریزی۲۰۱۹۹۴۱۲:۵۳:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
به عنوان یه معلم زبان می گم خیر و دلیلش اینه که معلمین ابتدایی در این زمینه تخصص ندارن. بارها دیدم حتی معلمین دوره متوسطه هم کلمات ساده و پایه ای رو اشتباه تلفظ (و در برخی موارد استباه معنا) می کنن تا چه رسد به معلمین ابتدایی (البته قصد تعمیم ندارم). اگه از اول زبان رو اشتباه یاد بگیرین فراموش کردن تلفظ یا ساختار اشتباه به این سادگی ها نیست. کتاب های جدید زبان انگلیسی در کنار همه نقطه ضعف هایی که دارن دانش اموزان رو تا حدی قادر می کنن چند کلمه صحبت کنن و معنا محورترن و تاکید زیادی روی گرامر نیست. هرچند انتقاداتی هم بهشون وارده مثل عدم تکرار بسیاری از لغات در دروس مختلف که موجب فراموشی لغات می شه و دیده نشدن اثری از فرهنگ کشورهای انگلیسی زبان که تو گویی زبان انگلیسی رو یاد می گیریم تا با ایرانی های دیگه در مورد عید نوروز و مسلمانان ترکیه و ... صحبت کنیم! لازمه یادگیری زبان وقت گذاری زیاد روی اونه. دلیل اصلی عدم یادگیری زبان در ایران (در کنار بی انگیزگی خود دانش اموزان برای درس خوندن) وقت ناکافی این درسه به طوری که با کاهش تعداد ساعات زبان از چهار ساعت به دو ساعت در هفته در عمل حتی نمی شه کتاب رو تموم کرد تا چه رسد که دانش اموزان بخوان چیزی هم یاد بگیرن. البته خود من به اصرار تو هر مدرسه درس هنر و زبان رو با هم بر می دارم تا به جای هنر با شاگردهام زبان کار کنم (4 ساعت در هفته) و نتیجه خیلی خوبی هم گرفتم. شما اگه می خواین بچه ها چیزی یاد بگیرن به جای تبلیغ اموزش زبان در ابتدایی درخواست کنین ساعات تدریس زبان رو در مقطع متوسطه افزایش بدن. مورد بعدی اینه که زبان رو خیلی خوب می شه با اهنگ یاد گرفت. ولی حتی به عنوان معلم جرات ندارم یک اهنگ انگلیسی تو کلاس هام پخش کنم چون معلم هایی که متفاوت عمل می کنن معمولا کارشون به حراست اداره کشیده می شه! این مورد باید اصلاح بشه. همینطور اداره اموزش و پرورش هیچ ارزشی برای سواد و معلمین و خلاقیت قائل نیست. این چه برنامه ایه که من با مدرک فوق لیسانس و تسلط کامل به زبان تو روستاهای درجه سه و مدرسه استثنایی باید هنر و تفکر و سبک زندگی و در کنارش یکی دو ساعت زبان انگلیسی بگم فقط برای اینکه منطقه ما معلمین زبان خودش رو داده اداره به عنوان معاون و مدیر و ... و اجازه انتقالی به ما نمی ده تا برگردیم شهر خودمون یا حتی داخل شهر همون منطقه! شما به جای بحث اموزش زبان در ابتدایی که در حال حاضر نمی شه جایی براش بین دروس باز کرد مشکلات واقعی اموزش زبان رو در مقطع متوسطه انعکاس بدین نتیجه بهتری می گیرین.
تبریزی۲۰۲۳۰۶۱۸:۲۷:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
در پاسخ به کسایی که فکر می کنن بچه ها تو بچگی بهتر زبان انگلیسی رو یاد می گیرن باید بگم یادگیری یک زبان در محیط واقعی اون زبان در سنین کودکی یادگیری زبان اول یا دوم محسوب می شه ولی یادگیری همون زبان تو یه محیط بیگانه توسط همون کودک یادگیری زبان خارجی محسوب می شه که این دو تا فرآیند یادگیریشون در عین اینکه شباهت هایی با هم داره با هم تفاوت های زیادی داره و قابل مقایسه نیست. بهترین سن برای یادگیری زبان اول و دوم سنین کودکیه ولی در مورد زبان خارجی الزاما اینطور نیست. چون بچه های خیلی کوچیک روی تلفظ کلمات زیاد حساس نیستن ممکنه تلفظ خیلی از کلمات رو اشتباه یاد بگیرن و بعدها هم قادر به اصلاحش نباشن. خیلی از ساختارهای زبان خارجی رو هم بچه باید مغزش تا حدی رشد کنه که توانایی تفکر انتزاعی داشته باشه تا بتونه اونها رو یاد بگیره. بهتر یاد گرفتن زبان خارجی (نه زبان اول یا دوم) توسط بچه های سن پایین بیشتر مواقع یه توهمه. شما از سن 15 سالگی هم اگه به طور اصولی زبان رو یاد بگیرین و زحمت بکشین تسلط خیلی بالایی بهش پیدا می کنین. میزان تسلط شما بیشتر از اینکه بستگی به سن شروع یادگیری شما داشته باشه به کیفیت یادگیری شما بستگی داره. اینکه چقدر روش وقت گذاشتین. از چند منبع متنوع استفاده کردین و مهم تر از همه اینکه چقدر از چیزی که استفاده کردین به طور کاربردی استفاده کردین. زبان یه درس حفظی نیست بلکه یه مهارته مثل رانندگی ولی هزاران بار پیچیده تر از اون. همونطور که اگه شما فقط قوانین رانندگی رو از روی کتاب بخونین نمی تونین رانندگی یاد بگیرین و باید حتما پشت فرمان ماشین بشینین برای زبان هم فقط با خوندن کتاب نمی شه اون رو به حافظه طولانی مدت انتقال داد مگر اینکه به طور واقعی از اون زبان استفاده کنین (مثلا برای چت کردن با خارجی ها، خوندن کتاب ها و داستان ها و مقالات به اون زبان، گیم بازی کردن، گوش کردن به آهنگ و دیدن فیلم و سریال به اون زبان و ...). دلیل اینکه خیلی ها حتی بعد از سال ها رفتن به کلاس زبان نمی تونن دو کلمه زبان صحبت کنن یا مطلبی رو بخونن یا یه فیلم رو به اون زبان بفهمن اینه که هیچ وقت از چیزی که تو کتاب ها خوندن به طور واقعی به این منظور استفاده نکردن یا تمرین کافی در این زمینه نداشتن. من تصور می کنم تبلیغات اوکسین چنل و امثالهم باعث شده مردم واقعا تصور کنن یه راه جادویی و سریع برای یادگیری زبان وجود داره. نه عزیزان تنها راه یادگیری زبان تمرین و تمرین و تمرینه و اگه بعد از یه مرحله ارتباطت با زبان رو قطع کنی خیلی از چیزها از یادت می ره. آموزش و پرورش در زمینه آموزش زبان خیلی کوتاهی کرده درست. روشش منسوخه درست. ولی از خودتون بپرسین آیا شما به اندازه کافی خارج از کلاس ساختارها و کلماتی رو که تو کلاس درس یاد گرفتین تو موقعیت های واقعی تمرین کردین که همه تقصیر رو می اندازین گردن آموزش و پرورش؟ من می گم نه.
ناشناس۲۰۳۹۵۶۱۳:۱۲:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
کلاس خوب باشه خیلی ها می تونن عزیزم.
ناشناس۲۰۴۰۹۹۱۵:۰۷:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
آموزش و پرورش مشکلات مالی فراوانی دارد. همیشه اینطور بوده است. از همه خرجهای غیر ضروری مملکت باید زد و به آموزش و پرورش پرداخت تا مشکلاتش به عنوان قلب تپنده توسعه و تعالی پایدار کشور حل شود. این بودجه و امکانات محدود و زمان محدودی که کودکان در دبستانها هستند به حکم عقلی«الاهم فالاهم» باید صرف آموزش زبان فارسی شود ولا غیر.
ناشناس۲۰۴۰۹۵۱۵:۰۶:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
سخن بر سر آموزش زبان انگلیسی در «دبستان ها و پیش دبستان ها»ست نه مطلق آموزش زبان بیگانه در سنین کودکی و یا فواید آموختن زبان بیگانه!
ناشناس۲۰۱۷۷۳۰۸:۴۵:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
با آموزشهای ضعیف زبان در مقاطع بالاتر چه گلی به سرشون زدند که حالا دنبال اموزش زبان در مقاطع ابتدایی هستند.جای طرح جدید دادن ،کیفیت اموزش زبان رو افزایش دهند تا بعد هفت سال زبان خواندن، دانش اموز بتونه یک جمله انگلیسی صحبت کنه
دکتری تکولوژی(طراحی) آموزشی۲۰۲۱۷۶۱۵:۴۳:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
اولین بحثی که وجود داره مبحث مفید بودن یا نبودن آموزش زبان انگلیسی است که کاری باهاش نداریم ولی اگه قراره این زبان آموزش داده بشه طبق نظر علمای طراحی آموزشی حتما باید قبل از سنین دبستان شروع بشه یعنی هم زمان با شکل گیری زبان مادری! افرادی هم که میگن اصلا ضرورتی نداره خب حتما نمیدونن یا خودشان رو به ندانستن میزنن که بدون فراگیری زبان انگلیسی نمیشه تحصیل علم در سطوح بالا داشت.حتی شهید مطهری هم به زبان رسمی بین المللی زمان خودش تسلط داشت
ناشناس۲۰۲۵۱۲۲۲:۰۲:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
ظاهرا همه کارشناس ها این نظر را ندارند... کشورهای مختلف چه برخوردی با زبان دوم داشته اند؟ در مورد سن شروع در اموزش رسمی کشورشون؟ و دیگر ساعت اختصاص یافته در هفته؟
ناشناس۲۰۱۷۸۸۰۹:۰۶:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
آری! چون انگلیسی زبان اول دنیا از نظر محبوبیت و کاربرد در تمامی سطح جهان است و اکنون دیگر به کشور خاصی تعلق ندارد که با سیاست ورزی و تصمیم های نسنجیده آن را محدود کنیم! انگلیسی الان متعلق به تمامی مردم دنیا است چه دوست داشته باشیم چه نداشته باشیم
ناشناس۲۰۴۰۹۲۱۵:۰۶:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
برخی معتقدند در ایام کودکی بهتر می توان زبان خارجی آموخت. سلمنا خب بیاموزند. چه کسی مانع می شود. همه کارهای مفید که نباید در دبستان ها و ساعات محدود آن انجام شود. این همه موسسات خصوصی و این همه نرم افزار و کتاب برای آموزش زبان های خارجی در اختیار هست. هرکس اگر بخواهد به فراخور بنیه مالی خود می تواند از آنها استفاده کند. این سخن تقی زاده را هم بخوانید:«از فضلای معروف ما که‌ منکر‌ ندارند مرحوم فروغی و قزوینی که هر دو فرانسه را به حد کمال می‌دانستند،[فرانسه را] در جوانی و به‌هرحال پس از دوران طفولیت آموخته بودند»؛ یعنی پس از دوره دبستان.
ناشناس۲۰۱۷۹۵۰۹:۱۷:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
زبان انگلیسی زبان دوم هر کشوری است. زبان علمی است زبان بین المللی است متاسفانه مقاله، استدلال شما شما کاملا غیراصولی، غیرمنطقی بود.
حمید۲۰۱۹۵۰۱۲:۰۷:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
زبان علم نیست بلکه زبان واردات است اعم از محصولات و عقاید و سبک زندگی ... در حقیقت ما در حال از بین بردن مفاهیمی هستیم که با انها تفکر می کنیم یعنی در حال مسدود کردن همیشگی تفکر و خلاقیت و زایش علم در نسل های بعدی خودمان هستیم و توجه نداریم ...
ناشناس۲۰۲۲۰۲۱۶:۱۲:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
البته باید از تجربیات دیگر کشورها هم استفاده کرد . ببینیم دیگر ممالک که زبان رسمی و زبان مادری شان غیر از زبان انگلیسی است ، در مورد آموزش این زبان که زبان بین المللی است ، چه برنامه ای برای دانش آموزان شان دارند ، پیشرفت شان چگونه است ، آن وقت ماهم بااستفاده از این تجربه ، می توانیم به تجربه تازه ای برسیم !!
علی۲۰۲۲۴۸۱۷:۲۰:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
شما معلومه یا تحصیلات دانشگاهی نداری یا رشتت بومی بوده، خلاصه اگه ۲ بار نیاز به مطالعه مقاله پیدا میکردی متوجه اهمیت زبان انگلیسی در علم میشدی
حمید۲۰۲۵۰۲۲۱:۵۴:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
نه دوست عزیز ... تحصیلاتم دکتری است و شاید الان بالای بیست هزار مقاله روی رایانه ام باشه ... آموزش زبان موقع نیاز و به روش درست شش ماه نه یک عمر و صرف این همه هزینه و وقت و اخرهم بدون کارآیی
ناشناس۲۰۲۶۶۱۰۵:۳۳:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
اقلا میگفتی دویست تا!!
ناشناس۲۰۲۷۴۷۰۹:۳۶:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
با فرض دست پایین ۵۰۰ کیلو بایت واسه هر مقاله ایشون حداقل ۱۰۰ گیگابایت مقاله دارن رو سیستمشون :))
ناشناس۲۰۲۳۲۰۱۸:۳۷:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
از بین رفتن زبان علمی موضوعی نیست که عامه متوجه اهمیت اون بشن ... تعداد منفی ها را ببین
ناشناس۲۰۱۸۰۲۰۹:۲۵:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
بجای اینکه پایه زبانهای خارجی را در نسل جوان تقویت کنیم که در آینده بدرد کشور بخورد، سیاستهای تاریخ گذشته بکار گرفته میشود. واقعا یعنی چی؟ یا نمی دانید چکار می کنید یا کسی قرار هست موسسه زبان بزند و رانت ایجاد شود.
ناشناس۲۰۱۸۱۵۰۹:۴۷:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
زبان انگلیسی زبان علم و تجارت و اینترنت و ... است. هرکس در هرجای دنیا هم که باشد بالاخره اندکی زبان انگلیسی را میفهمد در حالیکه در مورد زبانهای دیگر اینطور نیست. نسبت به بسیاری از زبانها، لغات اصطلاحات و گرامر ساده تری دارد. مخالفت با این زبان و آموزش آن قطعا لجبازی و بخاطر مسائل سیاسی است
ناشناس۲۰۲۰۸۱۱۴:۱۱:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
این چه ربطی به اموزش در دبستان داره بازبان مادری تفکر صورت میگیرد اموزش در دبستان میشه حکایت کلاغ وراه رفتنش به سبک کبک بچه‌ها نه انگلیسی یاد میگیرند فارسی هم از یادشون میره
ناشناس۲۰۱۸۱۶۰۹:۴۸:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
درمورد آموزش انگلیسی در ابتدایی نظری نمی‌دهم، اما به یقین می‌گویم فارسی نسل امروز افتضاح است و تمام سایت‌های خبری، از جمله الف، پر از غلط است. مثلاً سایت‌های خبری به جای اینکه بگویند فلانی با حکم دادگاه به فلان چیز محکوم شد، می‌گویند فلانی «توسط» دادگاه به فلان چیز محکوم شد. این غلط محض است و تمام سایت‌ها پر است از موارد این چنینی
ناشناس۲۰۱۸۱۷۰۹:۴۹:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
مسول توجیه.. امیدوارم خودت بچه هات رو نفرستی کلاس های غیر قانونی!!! یا شاید خارج از کشور
ناشناس۲۰۱۸۱۹۰۹:۵۰:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
اگر دلیل مخالفت اینهایی باشد که گفتید، در مورد آموزش عربی به کودکان هم همین ایرادات وارد است. اینجا اونوقت اشکالی نداره؟ کاملا مشخص است که دلیل منع زبان انگلیسی سیاسی است و متاسفانه ضررش را کل کشور خواهد دید. ضمنا اینکه در مواردی که...
ناشناس۲۰۲۲۷۰۱۷:۳۸:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
ترجیح میدم فرزندم انگلیسی یاد بگیره تا عربی
ناشناس۲۰۲۵۱۸۲۲:۰۹:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
اگر به زبان عربی فقط به عنوان یک ابزار ارتباطی هم نگاه کنی عاقلانه اینه که بچه های ما اونا بلد باشند چون بازار فروش اطراف ما عرب زبانند... توریست ما عرب زبان و. ...
ناشناس۲۰۳۸۰۶۱۰:۴۳:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
وای دنیای اسلام چه ضربه ای می خوره از اینکه کودک نابغه !!!!! شما زبان عربی یادنمی گیره؟!!!
ناشناس۲۰۱۸۲۴۰۹:۵۴:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
حالا چرا فقط باید فارسی اموزش داده شود؟ نکات مهمی در خصوص هویت و زبان ملی اشاره کردید اما لطفا توضیح دهید کودکانی که ترک یا کرد و ... هستند وقتی در دبستان فقط به زبان فارسی اموزش داده می شوند چه نتایجی در یادگیری انها خواهد داشت؟ اگر صرف چند ساعت وقت برای یادگیری زبان فارسی در کنار زبان فارسی چنین پیامدهایی دارد یادگیری به زبانی غیر از زبان مادری چه پیامدی ممکن است داشته باشد. الف لطفا منتشر کن اگر ازادی بیان برایتان صرفا شعار نیست
خام۲۰۲۱۱۳۱۴:۴۶:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
سلام .با احترام پیشنهاد شما اتفاقا" بسیار متین وبجاست وآموزش وپرورش در هرمنطقه باید زبان رایج در آن جا را هم در برنامه تدریس بگنجاند .در عین حال زبان پارسی نیز که زبان اصلی ورایج کشوراست در همه مناطق جدی گرفته شود وهیچکدام فدای دیگری نشود
قشقایی۲۰۲۳۵۸۱۹:۲۸:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
دقیقا درست است . متاسفانه علی رغم وجود اصل 15 قانون اساسی ، آموزش به زبان های محلی در ایران اجرا نمی شود
جمشيد۲۰۱۸۳۰۱۰:۰۶:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
به اصطلاح متخصصینی داریم که انگار در یک قرن قبل زندگی می کنند ،آموزش زبان دوم چه منافاتی با زبان رسمی کشور دارد؟متاسفانه متخصصین مسن ماتئوری های خود را بر اساس دوران خود طرح میکنند حال اینکه کودکان امروزی از لحاظ فکری و اولویتی زمین تا آسمان با آنها در تفاوتند.
ناشناس۲۰۲۰۱۰۱۳:۱۲:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
شرط می بندم اصلا کلاس زبان نرفتی و یا اگه رفتی طوطی وار چند کلمه رو حفظ کردی و متوجه محتواش نبودی ونیستی و نخواهی بود
ناشناس۲۰۲۲۹۲۱۸:۱۱:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
فرزند من در ۲ سالگی اموزش زبان انگلیسی(مهد کودک) و در ۵ سالگی(پیش دبستانی) اموزش زبان فرانسوی را شروع کرد. همزمان درمنزل فارسی صحبت میکرد. قبل از شش سالگی مرتبا قصه های فارسی برایش خوانده و گفته می شد. از سن ۷ سالگی هم اموزش زبان فارسی را مطابق با برنامه درسی مدارس ایران اغاز کرد. در ۱۸ سالگی به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسوی تسلط کامل داشته و با زبان اسپانیایی نیز در حد مکالمات روزمره اشنایی دارد. کودکان توانایی یادگیری زبانشان قابل مقایسه با افرادی که حتی فقط از بیست سال سنشان بیشتر است نیست.
ناشناس۲۰۳۷۹۸۱۰:۳۶:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
عمرش رو صرف این سه زبان کرده الان چی گیرش اومده یا چه کتابی منتشر کرده خلاصه چه نفعی داشته؟
ایران پرست۲۰۱۸۳۲۱۰:۰۷:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
مهم ترین مسئله ای که فرزندان ایران باید از ;کودکی; یاد بگیرند 3 درس است: 1- اخلاق و نحوه ی تعاملات صحیح با دیگران 2- زبانی که زبان رسمی علم و همچنین کسب و کار در جهان است. 3- علوم تکنولوژی و کامپیوتر. که متاسفانه هر سه حتی یک مورددر مدارس آموزش داده نمیشود.
ناشناس۲۰۲۰۱۲۱۳:۱۳:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
چین اقتصاد اول جهان است و اینده را هم در دستانش خواهد داشت پس اگه راست میگی باید اموزش زبان چینی که زبان حدود دومیلیارد نفر است رو یاد بگیری
ناشناس۲۰۲۱۸۸۱۵:۵۹:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
هر شخص چینی یک‌ اسم انگلیسی هم دارد دوست محترم.اینقدر متعصب نباش.
ناشناس۲۰۲۳۱۲۱۸:۳۲:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
اصلا هم دور از ذهن نیست کما اینکه اقبال و کاربرد زبان چینی نسبت به دو دهه پیش عیر قابل مقایسه است .. از این جابه جایی ها در طول زمان زیاد اتفاق افتاده فکرهای قالبی ما اون را غیر ممکن می بینه
ایران پرست۲۰۲۴۸۹۲۱:۴۵:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
اتفاقا زبان چینی هم باید آموزش داده شود...چینی و انگلیسی باید از ابتدایی به کودکان آموزش داده شود..هردو زبان رسمی علم و کسب و کار هستند...
رضا۲۰۲۱۷۸۱۵:۴۵:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
بزرگوار علوم کامپیوتر و تکنولوژی بدون زبان مگه امکان داره؟!
ناشناس۲۰۲۵۳۱۲۲:۲۱:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
اگر بخواهی همیشه واردکننده علوم باشی درسته ولی با تولید علم ...
رسول۲۰۱۸۳۶۱۰:۱۲:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
سلام مطالب فوق دیدگاههایی بود که چند ده سال گذشته مطرح شده است که وضعیت آن زمان با الان را نمی توان باهم مقایسه کرد . درحال حاضر خود مدارس نیز از فناوری اطلاعات و دنیای مجازی برای تعلیم استفاده می کنند که پایه اینها زبان خارجی می باشدکه دانستن زبان خارجی ( لاتین) کمک شایسته ای به یادگیری خواهد کرد. درضمن وقتی که درصد بالایی از بچه ها بعد از تایم مدرسه به کلاسهای خصوص جهت زبان خارجی مراجعه و حضور می یابند نشان از مفید بودن و کارایی آن دارد پس چه بهتر این کلاسها بصورت سازمان یافته و عمومی برای کلیه دانش آموزان برگذار گردد.
هوشنگ۲۰۱۸۴۳۱۰:۱۸:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
.. من هم مثل شما نظر خودم را دارم. به نظرم موضوع کاملا سیاسی است و ارتباط آن با فرهنگ و تاریخ و ...همه بهانه است. چرا که کتاب های ما تهی شده است از آثار فرهنگی کهن ایرانی. نمی دانم چرا در مورد آموزش عربی چنین نظری وجود ندارد!!
ناشناس۲۰۱۸۴۹۱۰:۲۶:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
به نظر من آموزش زبان در مدارس باید اختیاری شود. یعنی اینکه هر کس بنا به علاقه خود یک زبان خارجی را انتخاب کند. الآن آموزش زبان عربی در مدارس اجباری است در حالیکه آموزش زبان انگلیسی سال به سال محدودتر می شود. این امر در دراز مدت به نفع کشور نیست.
ناشناس۲۰۱۸۵۳۱۰:۳۱:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
۱۰۰ در صد آری
بازنشسته فرهنگی۲۰۲۳۹۴۲۰:۰۹:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
چرازبانی که دنیاباآن اقتصاد وعلم ودانش راقبضه کرده یادنگیریم
ناشناس۲۰۲۵۳۸۲۲:۳۷:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
نکته همین جاست علم نتیجه طرح سوال هست ... سوالی که برای من پیش اومده توی همین محیط.. حالا وقتی شما مفاهیم را به زبان دیگری تعریف میکنی و در ذهن میاری عملا مسئله را در چارچوب همون مفهوم می بینی و راه خارج شدن از اون و رسیدن به فضاهای جدید رو بر روی خودت سد می کنی ... یعنی تولید علم نداری و فقط یک مصرف کننده مفاهیمی هستی که در پاسخ به سوال، دیگران در محیط خودشون به دست اوردن و عملا دیگه کاری به پاسخ سوالات در محیط خودت نداری و ... این یعنی همیشه تحت سلطه اونهایی چون چیزی از خودت نداری
م۲۰۱۸۶۰۱۰:۳۷:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
سلام...فرزند دبستانی من چندین سال است در مدرسه روزانه ساعاتی را به فراگیری فرانسه و انگلیسی می گذراند. گاهی فکر می کنم به زودی ماشین های بدون راننده فراگیر می شود همانطور که بسیار نزدیک است که یک طرف در تلفن به یک زبان صحبت کند و طرف دیگر به زبان خودش بشنود. فرزندان ما هر دو این ها را خواهند دید بدون آنکه در پیدایش هیچکدام نقشی داشته باشند.. چون بخش قابل توجهی از بهترین ساعت های عمرشان که باید صرف یادگیری مهارت های زندگی و ... (خودتان بشمارید) می شد را ما با زبان آموزی (ابزاری که شاید به زودی بی ارزش شود) تباه کرده ایم...
ناشناس۲۰۲۳۲۴۱۸:۴۰:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
احتمالا اونهایی که منفی میدن معتقدند کنکور و کلاس کنکور و ... هم خیلی خوب چیزی هست
ناشناس۲۰۱۸۶۱۱۰:۳۷:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
بهتره برای مقطع دبیرستان هم حذف شود چون با آن روش آموزشی که مدرسه دارد همان بهتر که چیزی یاد ندهند.
علیرضا۲۰۱۸۶۵۱۰:۳۹:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
در دنیایی که زبان انگلیسی زبان علم آن محسوب میشه فرا نگرفتن زبان در کودکی باعث میشه در جوانی که فرد باید وقتش را صرف مطالعه مطالب علمی انگلیسی کنه تازه دنبال فراگیری زبان انگلیسی باشه.
ناشناس۲۰۱۸۶۶۱۰:۴۰:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
حضرات متوجه باشند در این عصر با سواد کسی است اولاَ به زبانهای زنده دنیا مانند انگلیسی مسلط باشد و دوماَ بتواند با کامپیوتر و اینترنت کار کند. ..
ناشناس۲۰۱۸۷۰۱۰:۴۳:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
من خودم به چندین کلاس اموزش زبان انگلیسی رفته ام و الان هم با کتابهای امریکن فایل زبان رو ادامه میدم متاسفانه باید بگم امریکا و انگلیس خیییلی تمیز در حال انتقال جنبه های منفی فرهنگ خود به نسل نوجوان ایران زمین هستن از مشروب خوردن و خوردن حرام گوشتها مثل حلزون بگیر تا ازدواج سفید دیگه دوست پسر و دوست دختر و دعوت جنس مخالف به اپارتمان مجردی و ...خیلی ظریف و با حوصله
ناشناس۲۰۲۰۰۲۱۳:۰۳:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
بستگی داره که شما چه چیزی رو بخواین یاد بگیرین!!!!!!!!!!
ناشناس۲۰۳۸۰۱۱۰:۳۸:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
یه کم روانشناسی بخون بعد نظر بده بخواین چی رو یاد بگیرین؟؟!!!!!!!!!!!!!!!! نظریه یادگیری بندورا رو بخون بعد بدبینانه نظر بده.
ناشناس۲۰۳۸۲۱۱۰:۵۵:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
ناشناس۲۰۲۰۰۲ ببخشید دیگه عقل متخصصان امریکایی به اندازه شما قد نمیده که کتابهای امریکن فایل نسخه 2017 و 2018 رو می فرستن و تحریم نمی کنن چون مطمئنا کتابهاشون اثر ضداخلاقی خودش رو خواهد گذاشت اما محصولات فرهنگی مثبت خودش رو براخودشون نگه میدارن اما ایا مقالات علمی شان را هم به همین راحتی به ایران می فرستن یا باید کلی به دلار پول خرج کنی تا یه مقاله دانلود کن حتی مقالاتی که مال چند سال قبله حتی مال 2010 اما همین نسخه های امریکن فایل تو اینترنت پره اونا اخرین ورژن محصولات ضدفرهنگشون رو به ایران میفرستن چون کاملا تخصصی روش کار کردن و میدونن که جواب میده نمونه اش رو می تونی بری کلاسهای زبان تا بفهمی چقدر بچه ها از فرهنگ ایرانی فاصله گرفتن البته اگه برات زحمتی نیست ها !!
رضا۲۰۱۸۷۵۱۰:۴۷:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
من یک ساله که فرزندم کلاس زبان انگلیسی میره باخوندن مقاله بالا تصمیم گرفتم که تا رمانی که انگلیسی رو خوب یاد نگرفته ادامه بده بدلیل اینکه توی این زمان وآینده قطعایک نیاز ضروریه
ناشناس۲۰۱۸۷۶۱۰:۴۷:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
زیاد به مغزتون فشار نیاورید! بروید اصل و اصول را درست کنید. بعد از 39 سال تحلیل رفتن بنیه ی علمی معلمان در سطح ملی بعلت تغییر و تحولات تحت عناوین مختلف، حالا هم که زمزمه ی تغییر نام وزارت آموزش و پرورش به وزارت تربیت رسمی و عمومی که ملوم نیست از فکر کدام شخص ...تراوش کرده، بحث در باره دادن و نیا ندادن آموزش زبان انگلیسی و یا زبانهای دیگر خارجی در مدارس ابتدایی زیاد مهم نیست.
ناشناس۲۰۲۳۳۸۱۹:۰۴:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
... به نظر می رسد ادبیات فارسی صرفا یک بهانه است که انگلیسی را حذف کنند این خیلی راحت است که ضعف در فرهنگ سازی خود را با وجود این همه بودجه فرهنگی به گردن زبان انگلیسی بیندازید و اینده کشور را دچار مشکل بیشتر کنید
ناشناس۲۰۲۴۹۸۲۱:۵۱:۵۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
اتفاقا مقاله کاملا صحیح بود چون فقط میگه دوره ابتدایی چرا تعقل نمی کنید
ناشناس۲۰۱۸۸۳۱۰:۵۱:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
متد اموزشی زبان ما که منسوخ. مدارس فقط هلو هواریو یاد می دهد نه بیشتر از این. حتی اگر زبان در ابتدایی هم بیایید باز هم هیچ تاثیری روی دانش آموزان ندارد.متد ما در آموزش زبان کلا منسوخ
نازنین۲۰۲۲۶۶۱۷:۳۲:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
منم کاملا موافقم منتها مقصر سیستم اموزشیه .دینی عربی و قران و تفکر و سبک زندگی هشت ساعت میخونه که همه در واقع یکی هستن و بچه ها حتی قادر نیستن یک جمله عربی بسازن با وجود اینکه از ابتدایی دارن اما زبان فقط دو ساعت در هفته واقعا چه انتظاری داریم ازین سیستم
آریابان۲۰۱۹۰۵۱۱:۱۵:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
در مورد آموزش زبان (و حتی چندین زبان خارجی) به دانش آموزان ، نباید بصورت صفر و یک نگاه کرد ، همانطوریکه همیشه هم باید باور و اعتقاد کامل و قطعی داشت که در فرایند آموزشی به دانش آموزان ایرانی بدون ذره ای تردید ، زبان و ادبیات و فرهنگ ایرانی باید در نخستین جایگاه و پایگاه آموزشی از مهد کودک گرفته تا مقطع دانشگاه و تحصیلات عالی قرار داشته باشد ؛ اما همانطوریکه یک سرباز باید فنون کار با اسلحه را بیاموزد تا علاوه بر دفاع از مرز و بوم خود حتی درصورت لزوم دشمن متجاوز خارجی را بکشد و به درک واصل کند !!!! و یا یک پزشگ باید حتما انواع میکروب ها را بشناسد و ..... ، طبیعیست که هر فردی باید در قامت یک سرباز فرهنگی از بدو نشو و نما تا لحظه مرگ خود ، درحال دفاع از مرز و بوم فرهنگی خود باشد و در این راه باید به مهمترین سلاح دشمن یعنی زبان خارجی مورد تکلم و استفاده وی هم مسلح باشد تا بتواند در هر بزنگاهی با تسلط کامل و تاثیر گذار به آن سلاح توانائی پاسخگوئی و ادب کردن وی را داشته باشد و از دسیسه هایش مصون بماند ؛
ناشناس۲۰۲۵۰۱۲۱:۵۳:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
نظر شما هموطن عزیز از همه نظرات دیگه جامعتر و بی تعصب تر بود موافقم با شما
ناشناس۲۰۱۹۱۵۱۱:۲۶:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
آموزش زبان امگلیسی در دبستان ..در تمام دورها
ناشناس۲۰۲۵۰۵۲۱:۵۶:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
ببخشید زبان امگلیسی مال کدوم کشوره که برای همه دوره ها خواستار اون شدید
سیدجواد۲۰۱۹۲۴۱۱:۳۴:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
من که با آموزش زبان انگلیسی در دوران ابتدایی موافقم .
ناشناس۲۰۱۹۴۱۱۱:۵۰:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
طبیعتا به عنوان یک پدر دوست دارم بچه های من زودتر زبان انگلیسی یاد بگیرند. فکر نمی کنم کسی مجاز باشد این حق را بگیرد....
علی۲۰۱۹۴۶۱۱:۵۸:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
من هم با نظر شما کاملا مخالفم و معتقد هستم که زبان انگلیسی که زبان محاوره ای و علمی بین المللی است را باید از دوران طفولیت و دبستان به بچه ها یاد داد. اینکه در گذشته ای دور افرادی مخالف این امر بوده اند تحت تاثیر شرایط زمانی و پایین بودن سواد اکثریت مردم بوده که بر لزوم توجه بیشتر به تدریس زبان فارسی در مقطع دبستان تاکید داشته است که با شرایط کنونی کاملا تفاوت دارد. هم اکنون در هلند در مقطع دبستان زبان دوم درس داده می‌شود.
ناشناس۲۰۱۹۴۸۱۲:۰۳:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
اگر هدف پاسداشت زبان فارسی پ همه ی زبان های غیر فارسی باید برداشته بشه مثل زبان عربی. اگر خوب نیست هیچکدوم خوب نیست.
ناشناس۲۰۱۹۸۶۱۲:۴۲:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
اصلا انگلیسی خوب نیست. ظریف هم اشتباه کرده انگلیسی یاد گرفته!
من۲۰۲۰۰۸۱۳:۱۰:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
-اول که آموزش و پرورش ما بالکل بخاطر کادر ضعیف، کمبود بودجه و امکانات و ... در بسیاری از موارد آموزشی ضعیف کار می کند! -دوم یکی از نمونه های بارز ضعف، همین آموزش زبان انگلیسی در مدارس است! واقعا ضعیف و ناکارآمد تدریس می شود! -سوم امید بود که با توسعه آموزش زبان انگلیسی به مقاطع پایین تر اهمیت بیشتری به این درس داده شود و همچنین کمک بیشتری به محصلان علم در یادگیری زبان انگلیسی شود! -چهارم امروزه بسیاری از خانواده های ایرانی بچه های خردسال خود را به آموزشگاههای زبان می فرستند تا زبان یاد بگیرند و خواه، ناخواه با فرهنگ انگلیسی آشنا می شوند! اینکه فکر کنی با ممنوع کردن تدریس این زبان در مدارس فرهنگ ایرانی و اسلامی حفظ می شود یک فکر کاملا غلط و ناشیانه است! -پنجم راه آموزش فرهنگ ایرانی اسلامی از طریق آموزش در مدرسه و همراهی در خانواده است و البته تاثیر خانواده خیلی بیشتر از آموزش در مدرسه است! -ششم این اقدام ممنوعیت آموزش زبان انگلیسی در مدارس .... اقدام بسیار دیکتاتور مآبانه و غلط است!
عباس۲۰۲۰۲۸۱۳:۲۸:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
فکر میکنم همه میدانیم که کودکان بمراتب سریعتر از بزرگسالان یک زبان خارجی را آموزش میبینند. ایرانیهای مقیم خارج کشور که فرزندان سه الی چهار ساله خود را در مهد کودکهای کشورهای ارزپایی میگذارند، میدانند که بچه ها در مدت فقط 4 ال 5 ماه کامل به آن زبان کشور صحبت میکنند. پس چرا بچه های ما در ایران نباید زودتر انگلیسی بیاموزند که امروزه حتی برای پیشرفت شخصی و کشوری اهمیت بسیاری دارد.
ناشناس۲۰۲۱۴۶۱۵:۱۱:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
کل جملاتی که من از آموزش زبان در دوران تحصیلم آموختم که بتونم صحبت کنم اینه: Hello How are you? I'm Fine. Thank you Bye.
ناشناس۲۰۲۴۸۲۲۱:۴۰:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
من هم همینطور بهترین روش قرار گرفتن در محیط همان زبان است
ناشناس۲۰۲۵۲۷۲۲:۱۷:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
درسته... نه اینکه ما هزاران هزار ساعت وقت بچه هامون را صرف زبان کنیم
ناشناس۲۰۲۱۸۷۱۵:۵۶:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
به عنوان یک متخصص در این حوزه باید بگم قابلیت زبان آموزی افراد به طور طبیعی از سن چهارده سالگی به بعد با توجیه علمی و بیولوژیکی رو به کاهش می ره و با دشواری خیلی زیاد همراه است. اگر کودک که زبان مادریشو در خانه و یا مهد یاد گرفته از سال دوم دبستان به بعد در معرض یادگیری زبانی خارجی باشه بعد از پنج سال به آن زبان مانند زبان مادری تسلط کامل خواهد داشت و به اصطلاح فردی دو زبانه است. در تمام کشورهای دنیا آموزش زبان دوم و حتی سوم از همین دوره آغاز می شود.البته شرط لازم آن وجود معلمان خوب زبان و کتابهای به روز و قوی است.
ناشناس۲۰۲۱۹۰۱۶:۰۰:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
مگه زبان فارسی رو خیلی خوب تدریس می کنید؟؟ دانش آموزا بعد از سالها بلد نیستن اسمشون رو بنویسن یا یک جمله و یا بیت شعر رو به صورت صحیح روخوانی کنن. ...خورد مردم ندین. من که از ترس مدرسه رفتن فرزند آینده م حاضر نیستم اصلا بچه دار بشم! واقعا نمیخوام یه ابله بار بیاد.
ناشناس۲۰۲۲۶۰۱۷:۲۶:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
مهمترین وظیفه اموزش و پرورش در درجه اول حفظ سلامت کودکان است ولی در حال حاضر با طراحی کتابهای سنگین درسی در سایز های بزرگ و در دهها جلد ، این وزارتخانه باعث سنگین شدن کیف بچه ها شده است در زمان ما قران و دینی یک کتاب بود و همه دینمان را دوست داشتیم الان چندین کتاب فقط به دینی و عربی و قران و هدیه های اسمانی و.... اختصاص دارد و بچه های کوچک باید این کتابها را کول کنند . وقتی بچه ها از خواندن زبان منع شوند ، برای یادگیری ان ولع بیشتری پیدا می کنند . بنابراین فکر خوبی است .
ناشناس۲۰۲۳۰۲۱۸:۱۷:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
فکر می کنم دلیل عمده بیکاری جوانان عدم برنامه ریزی صحیح و در واقع ناکارآمدی دولت هاست. ولی در کنار آن دلیل ثانویه ای هم می تواند وجد داشته باشد که جوانا جویای کار مهارت های لازم را ندارند. یکی از مهارت ها می تواند دانستن زبان انگلیسی به عنوان مهمترین زبان بین المللی است. عناد با آموزش صحیح زبان انگلیسی یعنی تربیت جوانانی که لااقل در یک زمینه ضعف جدی دارند. در ضمن تحقیق کنید که آیا مردم کشورهای اسکاندیناوی که زبان انگلیسی را به راحتی صحبت می کنند و یا مردم کشورهای آلمان و فرانسه که آشنایی خیلی خوبی با زبان انگلیسی دارند آیا از فرهنگ خود گسسته اند؟!
ناشناس۲۰۲۴۵۵۲۱:۱۵:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
تدریس زبان عربی مخالفم
ناشناس۲۰۲۴۶۵۲۱:۲۶:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
ناسا ساعتی پیش اعلام نموده برای اولین بار موفق به کشف سیاره ای در خارج از منظومه ی شمسی شده که بر روی آن حیات انسان امکان پذیر است. سیاره ی مذکور که کپلر-۴۵۲بی (Kepler-452b) نام گرفته، توسط جان جنکینس از اداره ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده به عنوان پسر عموی بزرگتر و مسن تر زمین خوانده می شود و ذکر می گردد در طول سالیان متمادی اولین سیاره ایست که می توان آن را قابل سکونت برای انسان خواند، زیرا توانایی نگهداری آب بر روی سطح خودش را دارد. بچه من انگلیسی بخواند یا نه مرحوم سید حسن تقی‌زاده چه نظری داشتن ....
ناشناس۲۰۲۴۹۲۲۱:۴۷:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
عرب زدگی و غرب زدگی هردو مضموم است..زبان انگلیسی را یاد بگیرید تا با آن اسلام و ایران هراسی را در دنیا از بین ببرید و ایران واقعی را به دنیا نمایش دهید.
ناشناس۲۰۲۵۲۳۲۲:۱۳:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
زبان انگلیسی زبان صادرات هم هست..چرا باید زبان صادرات را از کودکی یاد ندهیم؟؟؟
ناشناس۲۰۲۵۴۰۲۲:۴۰:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
زبان انگلیسی زبان علمی وبین المللی میباشد واگر بخواهیم سهمی در علم داشته باشیم واثر گذار باید زبان انگلیسی را تشویق به فراگیری کنیم ومردم عادی که زبان انگلیسی هم چندان متوجه نیستند هرروز برخورد باان دارند مصداق ان گوشیهای موبایل است ولی اینکه درچه سنی وکجا اموزش داده شود باید دقت کافی کرد
ناشناس۲۰۲۵۹۳۲۳:۵۲:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
میخوایم با دشمننمون بجنگیم زبانشون روبلد نباشیم ته ...
کیوان سپانلو۲۰۲۵۹۷۲۳:۵۸:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
هر زبانی دریچه ای به روی اندیشه های نو و غریب باز می کند .زبان فارسی انسان را با دنیای شعر و عرفان اشنا می سازد و بهترین کتابهای شعر به زبان فارسی نوشته شده است .زبان انگلیسی نوعی تفکر علمی و شفاف و مستقیم را به فرد دیکته می کند و بهمین ترتیب سایر زبانها منتهی اینکه فرد از چه سنی به یاد گیری زبان بپردازد بستگی به این دارد که بخواهد در آینده از چه متونی استفاده کند و کجا بخواهد زندگی کند . اموزش و پرورش چندین سال است که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم در مدارس تدریس می کند چون دانشگاهها و پزشکان و مهندسان نیاز به خواندن متون انگلیسی دارند و همه ی کتابهای نوشته شده و ترجمه شده در زمینه های علمی به زبان انگلیسی است .اما زبان دین اسلام عربی است و لذا حوزه علمیه کتبش به زبان عربی است و کسانی که بخواهند در حوزه ی اسلام و متون اسلامی مطالبی را بخواند و بنویسند باید زبان عربی را یاد بگیرند .بهمین ترتیب افراد مختلف به یاد گیری زبانهای مورد نیاز کارشان و رشته تحصیلی و کشور مورد نظرشان برای زندگی می پردازند .ما الان در مدارس باید تنوع ایجاد کنیم و گزینه برایشان بگذاریم .بطور مثال کسی که علاقه به یادگیری زبانی غیر از انگیسی دارد می تواند به کلاسهای مربوطه مراجعه و یاد گیری خوبی داشته باشد .اما اینکه یادگیری زبان انگلیسی در دبستان باشد یا دبیرستان و یا دانشگاه امری است که خواه ناخواه فرد با آن مواجه می شود پس چه بهتر در زمانی شروع به یادگیری کند که ذهنش آماده تر و گیرایی اش بیشتر است . حالا چه زبانی باشد به خود فرد بستگی دارد.
علی۲۰۲۷۱۷۰۸:۳۶:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
من به عنوان کسی که مجبور شدم که دو زبان آلمانی و انگلیسی را یاد بگیرم باید بگویم که یادگیری هر چیزی نیاز به انگیزه و هدف دارد. من میبایستی یاد بگیرم زیرا باید کار میکردم و زندگیم را میگذراندم. قبل از آن هم در ایران در کودکی به کلاسهای خصوصی رفته بودم و اصلا نمیتوانم بگویم که ان کلاسها به من کمکی کرد. الان بسیار خوشحالم که میتوانم دنیا را از دید یک خارجی ببینم زیرا زبان آنها بسیار صریحتر و روشن تر است و زبان ما کمبودهای زیادی در بیان افکار و احساسات دارد و به جای آن ما مجبوریم تا از تشبیه استفاده کنیم. زبان فارسی مانند خیلی از چیزهای ما در زمان ایستاده است و دانستن یک زبان خارجی میتواند افراد را از این سکون نجات دهد. ولی بچه ها هنوز چنین مشکلاتی را پیدا نکرده اند و ما به جای اجازه دادن به آنها به بچگی ، فقط برای آنها آرزوهای بزرگ داریم . بیشتر بچه ها دوست ندارند که زبان یاد بگیرند زیرا نیازی به آن ندارند. آن ما هستیم که به یاد گیری آنها نیازمندیم. به جاش آنها را به کلاس شنا بفرستید و یا آنها را سرگرم کنید. اجازه بدهید که از کودکی خود لذت ببرند. اگر پدر و مادر قادر بودند که در بچه انگیزه یادگیری زبان را ایجاد کنند ، انها را به کلاس خصوصی بفرستید و یا در خانه با آنها کار کنید. همه میدانیم که این کلاسها در مدارس نتایج مطلوبی ندارد.
ناشناس۲۰۳۶۴۶۰۷:۴۲:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
در فیلیپین همه دروس دوره دبیرستان به زبان انگلیسی بوده است کجا پیشرفت داشته اند اما ژاپن اصلا زبان انگلیسی رایج نبوده است حتی در سطح دانشگاه ها. فقط جنبه علاقه شخصی بوده که ترجیج میدهند اسپانیایی یاد بگیرند زیرا در همه امریکای جنوبی بوده رایج بوده است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین