احتمال رفع فیلتر تلگرام تا فردا/ تکذیب شد

گروه سیاسی الف،   3961020175 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

ابوالفضل حسن‌بیگی در گفت‌وگویی درباره نتیجه جلسه کمیسیون امنیت ملی برای بررسی اعتراضات اخیر، بیان کرد: کمیسیون امنیت ملی بعد از رصد اقدامات انگلیس، عربستان،‌ اسرائیل و آمریکا درباره اغتشاشات، روز گذشته جلسه‌ای را با حضور همه مسئولان و معاونان سازمان‌های امنیتی، انتظامی و وزارتخانه‌های کشور و اطلاعات تشکیل داد که در این جلسه ریشه‌ رخ دادن اتفاقات اخیر مورد بررسی قرار گرفت.

 احتمال رفع فیلتر تلگرام تا فردا/ تکذیب شد

ابوالفضل حسن‌بیگی در گفت‌وگویی درباره نتیجه جلسه کمیسیون امنیت ملی برای بررسی اعتراضات اخیر، بیان کرد: کمیسیون امنیت ملی بعد از رصد اقدامات انگلیس، عربستان،‌ اسرائیل و آمریکا درباره اغتشاشات، روز گذشته جلسه‌ای را با حضور همه مسئولان و معاونان سازمان‌های امنیتی، انتظامی و وزارتخانه‌های کشور و اطلاعات تشکیل داد که در این جلسه ریشه‌ رخ دادن اتفاقات اخیر مورد بررسی قرار گرفت.

وی توضیح داد: برخی کشورهای همسایه بخصوص عربستان کمک‌های مالی و آموزش‌های نظامی برای خرابکاری و کارهای تروریستی با کمک اسرائیل انجام داده بود چون هدف آنها ضربه زدن به ملت ایران است. آنها از چند ماه پیش نیروهای خود را آموزش داده بودند تا در صورت وقوع اعتراضی، ناآرامی در کشور به وجود آورند. با این برنامه که بعد از به وجود آمدن ناآرامی‌ها ترامپ با سوء استفاده از موقعیتش از طریق سازمان ملل بخواهد رسما در امور داخلی ایران دخالت کند.

حسن‌بیگی ادامه داد: تعدادی دیگر نیز به مرزهای کشور رسیده که با هوشیاری نیروهای انتظامی، امنیتی و مرزی دستگیر و یا کشته شدند و یا اینکه به داخل خاک همسایه فرار کردند. در جریان فرار نیز برخی از آنها توسط نیروهای امنیتی کشورهای همسایه دستگیر شدند.

وی یادآور شد: با توجه به اعتراضات اخیر مردم مال باخته همچون سپرده‌گذاران موسسات کاسپین، البرز و سایر موسسات مالی و اعتباری و یا تجمعات بازنشستگان برای احقاق حقوق‌شان، این کشورها از ماه‌های گذشته افرادی را آموزش داده بودند تا در جریان تجمعات حضور پیدا کرده و دست به اغتشاش زنند که خوشبختانه مردم ما با آگاهی متوجه شده و صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

به گفته حسن بیگی، بنای این افراد انجام خرابکاری و عملیات انتحاری در تجمعات بود که سربازان گمنام امام زمان آنها را در نقاط مختلف شناسایی و دستگیر کردند. از طرفی دیگر تعدادی از اراذل و اوباش و معتادان توسط این سازمان‌ها سازماندهی شدند تا در جریان اعتراضات و تظاهرات اقدام به شکستن شیشه‌های بانک، تخریب اموال عمومی و حتی تعرض به ناموس، جان و مال مردم کنند، افرادی که بیشتر آنها شناسایی شدند.

این نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به چگونگی تلاش این سازمان‌ها برای ادامه اغتشاشات، گفت: آنها از طریق تلگرام به دامن زدن به اعتراضات و تهییج افکار عمومی پرداختند. با طرح موضوعاتی همچون افزایش 50 درصدی قیمت بنزین و یا تفاهم دولت و مجلس برای افزایش قیمت‌ها سعی کردند که با انتشار مطالبی از طریق تلگرام مردم را به خیابان‌ها آورده تا اقدامات خرابکارانه‌اش را انجام دهند.

وی با بیان اینکه اسناد متقنی از کمک‌های مالی و آموزش‌های نظامی و دادن تجهیزات خرابکاری از سوی عربستان وجود دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه آمریکا برنامه‌هایی برای ادامه این اقداماتش دارد، ما در کمیسیون امنیت ملی تاکید کردیم که باید فرماندهی مشخصی برای مقابله با این اقدامات وجود داشته باشد چون اسناد متقنی از کمک‌های مالی و آموزش نظامی و دادن تجهیزات برای کارهای خرابکاری از سوی عربستان وجود دارد. عربستان از طریق تلگرام و اینستاگرام افراد را تجهیز می‌کرد تا در کشور ما اختلال به وجود آورند.

حسن بیگی تاکید کرد: با عنایت به وجود چنین اسنادی، وزارت خارجه مامور به تهیه شکایتی از سوی جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل و سایر مراجع قضایی بین‌المللی درباره پشتیبانی‌های آمریکا و عربستان برای آموزش به افراد جهت آتش زدن اموال عمومی و خرابکاری شد. آنها باید خسارت ملت ایران را بدهند که برآوردها حکایت از خسارات سنگین به اموال بیت‌المال دارد.

وی درباره وضعیت بازداشتی‌ها نیز بیان کرد: تعداد بازداشتی‌ها محدود است، تعداد زیادی از آنها با قرار وثیقه آزاد شدند و خانواده‌های آنها توجیه شدند که نباید در زمین آمریکا، موساد و سیا حرکت کنند. البته شناسایی آنهایی که از طریق مرزها برای خرابکاری وارد کشور شدند نیز زمان‌بر است که قوه قضاییه و وزارت اطلاعات مامور رسیدگی هر چه سریعتر به این پرونده‌ها و اخذ اطلاعات کافی شد.

حسن بیگی تاکید کرد که اسناد کافی اعم از فیلم و عکس و شهادت مردم نسبت به خرابکاران وجود دارد بخصوص افرادی که مامور آتش‌نشانی را از ماشین خود پیاده کرده و با خلاص کردن ماشین آتش‌نشانی تعدادی از مردم را زیر گرفتند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد وضعیت دانشجویان بازداشتی، گفت:  تعدادی از دانشجویان که بازداشت شده بودند در همان روزهای اول آزاد شدند چون آنها تنها در حال عبور از مسیر و حرکت به سمت خوابگاه‌شان بودند. تعداد دیگری از دانشجویان نیز با قرار وثیقه آزاد خواهند شد. آنها در تجمعات حضور داشته و به عنوان هوادار اقداماتی را انجام دادند.

وی درباره طرح موضوع رفع فیلتر تلگرام در این جلسه، اظهار کرد: خارجی‌ها از طریق تلگرام به تهییج افکار عمومی و بیان دروغ نسبت به وضعیت تهران و سایر شهرها می‌پرداختند. مثلا می‌گفتند که فلان مسجد و فلان منطقه آتش زده شده در حالیکه چنین چیزی صحت نداشت. هدف آنها دادن روحیه به سربازان‌شان در ایران بود. آنها آمار کشته‌ها را بالغ بر سه هزار نفر اعلام می‌کردند که چنین چیزی صحت ندارد و 13 نفر کشته شده‌اند.

حسن بیگی ادامه داد: با توجه به چنین وضعیتی به وزارت ارتباطات ماموریت راه‌اندازی تلگرام داخلی و استقرار سرورهای داخلی داده شد تا مردم بتوانند از اینترنت با سرعت بالاتر و مطمئن و سرورهای داخلی استفاده کنند تا دیگر کسانی به منافع امنیت و وحدت ملی خدشه وارد نکند.

وی افزود: قرار شد که مسئولان تلگرام نیز قول دهند که از تلگرام استفاده امنیتی و تروریستی صورت نگیرد به همین دلیل مسئولان در این جلسه به ما گفتند که تا پنج‌شنبه (فردا) احتمالا تلگرام رفع فیلتر خواهد شد.

 

رفع فیلتر تلگرام تکذیب شد

مصطفی کواکبیان گفت: در روزهای گذشته قرار بود که تلگرام تعیین تکلیف شود اما کسی قولی مبنی بر این که تلگرام تا فردا رفع فیلتر شود به کمیسیون امنیت ملی نداد و من چنین چیزی نشنیدم.

در این خصوص دو تن اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این ادعای حسن‌بیگی را تکذیب کردند.

محمدابراهیم رضایی، دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ایلنا گفت: من در جلسه کمیسیون امنیت ملی چنین چیزی را نشنیدم. شاید این خبر را به صورت خصوصی به آقای حسن بیگی گفته‌اند.

مصطفی کواکبیان دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی نیز در خصوص ادعای حسن‌بیگی گفت: تا زمانی که من در جلسه کمیسیون بودم کسی چنین قولی نداد. البته در روزهای گذشته قرار بود که تلگرام تعیین تکلیف شود اما کسی چنین قولی به کمیسیون امنیت ملی نداد و من چنین چیزی نشنیدم. تا وقتی که من در جلسه بودم چنین بحثی مطرح نشد.

همچنین یکی از مسئولان وزارت ارتباطات نیز در خصوص صحت ادعای رفع فیلتر تلگرام تا فردا (پنجشنبه) اظهار بی‌اطلاعی کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۰۸۱۵۱۳:۱۶:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
تلگرام رو باز کنید چند هزار نفر رو بیکار کردید
ناشناس۲۰۱۰۴۲۱۵:۰۵:۵۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
تلگرام بازه و هرکس استفاده کرده 90درصد از فیلتر شکن استفاده کردن و فیلتر کردن کار بیخودی هست من خودم هیچ وقت تلگرام استفاده نکردم چون حوصله بازی با گوشی رو ندارم ولی کسانی که همیشه گوشی دستشونه بین دوستان و فامیل ندیدم کسی تلگرامش بسته یا فیلتر باشه
سینا۲۰۱۱۹۶۱۶:۵۹:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
چرا تکلیف مردم را روشن نمیکنید؟ دولت چرا به پیامرسانهای داخلی کمک نمیکند تا مردم آنجا کسب و کار کنند؟ شاید این حرف درست باشد که چون نمیخواهد دستش در بعضی جریانسازیها در کانالهای .... رو شود و الا اگر ریگی به کفشش نباشد باید حمایت کند
ناشناس۲۰۰۸۱۶۱۳:۱۶:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
خسارت وارد شده به کسب و کارها رو کی پرداخت میکنه ؟
ناشناس۲۰۰۸۶۴۱۳:۳۴:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
توراخداتلگرام وصل کنید میخواهیم مطلب بخوانبم خداخیرنتان بده
خرزو۲۰۰۸۶۹۱۳:۳۹:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
دوباره داره مسائل فرعی با اصلی جاش عوض میشه. اگه کسی دنبال رفع بیکاری یه فکری برا قاچاق کالا به کشور برداره.
حمید۲۰۰۸۸۱۱۳:۴۸:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
تلگرام قول دهد! خیال باطل
نوید۲۰۱۰۶۷۱۵:۲۸:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
شما شرعا در مقابل افرادی که تنها روزنه ی درآمدشون تلگرام بود مسئول هستید .
ناشناس۲۰۱۰۷۵۱۵:۳۳:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
کل مشکلات مملکت تلگرام بود که خدا رو شکر حل شد
برنامه نویس۲۰۱۱۴۴۱۶:۱۹:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
تلگرام باید بسته بمونه . تکلیف هزاران برنامه نویسی که با اومدن تلگرام کسب و کارهاشون نابود شد چیست . ما می توانیم نمونه های بسیار بهتر از تلگرام بسازیم اگر حمایت بشویم .
ناشناس۲۰۱۶۲۲۰۱:۰۲:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
یه دفعه بگین دنبال دلیل برای فیلتر تلگرامین خوب بگین فیلتر و خلاص و تجارت و کسب و کار جوونا هم که اصلا مهم نیست براتون.
ناشناس۲۰۱۶۳۷۰۱:۱۵:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
یعنی فیلتر یک یا چند کانال معاند اینقدر اهمیت داره و خسارت به بار میاره که تاوانش بیکار شدن چند هزار نفره ؟
ناشناس۲۰۱۶۵۵۰۱:۵۹:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
جان فیلترشکن سلامت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. این صدای اقتدار ایران است ...

    3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    4. وحدت ملی با وعده صادق

    5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    14. اسراییل چه باید بکند؟ 

    15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین