اپوزیسیون ساده لوح و شباهت تاریخی

میرزاسعدین داورپناه، گروه تعاملی الف،   3961019054 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
اپوزیسیون ساده لوح و شباهت تاریخی

ویدئویی خبرساز از جلسه مجلس خبرگان منتشر شده که بیش از هر چیز دیگر نادرست بودن ادعای «منتسبین به آیت الله هاشمی رفسنجانی» درباره تاثیر گذاری او بر انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری را نشان می دهد.

این ویدئو با سخنان آیت الله جنتی آغاز می شود که می گوید روسای سه قوه در صورت نبودن امام نمی توانستند مشکلات میان خود را حل کنند. بنابر این زمینه واکنشآقایان خامنه ای و رفسنجانی (دو رئیس قوه) در ایستادن بر طرفداری از شورایی بودن رهبری منطقی به نظر می رسد. سپس رای گیری بصورتی انجام می شود که موافقین «رهبری فردی» قیام کنند، در این حالت رای ممتنع هم به مخالفین اضافه می شد و علی رغم این هم موافقین اکثریت را کسب کردند! جالب اینکه آیت الله مشکینی که ریاست مجلس را بر عهده دارد پیش از رای گیری بر سر رهبری فردی تذکر می دهد که «آقایونی که میخوان رای به فردی بدن این را هم در نظر بگیرند که اگه تصویب شد اون فرد را پیدا می کنند یا نه؟» و پاسخ می آید که در نظر دارند!

پس از تصویب «رهبری فردی» بود که کسی فریاد زد پیشنهاد ما آقای خامنه ای هستند و تازه آنگاه رفسنجانی که از شورایی بودن دفاع می کرد زبان گشود: «ما هم پیشنهادمون آقای خامنه ایه»! سر صدایی بلند می شود و آقای شبستری به هیات رئیسه تذکر می دهد تا آقای رفسنجانی تسلیم شود و به درستی امتناع خود از گفتن خاطره را نسبت می دهد به اینکه امام گفته سند اظهاراتش باید متن نوشته یا پخش از رادیو باشد اما بالاخره درخواست آقای شبستری را اجابت می کند. (قبلا بارها ادعا شده بود آقایان طاهری خرم آبادی و مجتهد شبستری از ابتدا اصرار داشتند روایت خود از میل امام به رهبری آقای خامنه ای را در تریبون اعلام کنند اما آقایان رفسنجانی و مشکینی بی اعتنایی کرده بودند!)

بعبارتی بر خلاف ادعای رسمی دفتر آقای هاشمی رفسنجانی در پاسخ به آقای سید محمد خامنه ای، پیش از آنکه اساسا خاطره گویی آیت الله رفسنجانی درمیان باشد، رای گیری رهبری فردی با هدف آشکار انتخاب آقای خامنه ای به رهبری انجام شده بود و حتی آیت الله خامنه ای هم پس از مسجل شدن غیر رسمی آن در اعلام اعتراض غرولندی کرد و نیم خیز شد که به تریبون برود! قبل از اینکه آقای خامنه ای فرصت کند به تریبون برسد،آقای رفسنجانی خاطره را گفت و گذشت اما ماجرا پس از این وارد قسمت مهیج و بیاد ماندنی شد.

به تکرار آنچه قرن ها از بی میلی حضرت علی (ع) به پذیرش خلافت روایت می شد که فرموده بود: «من هرگز به خلافت میل نداشتم و در آن برای من هدفی نبود. شماها مرا به آن دعوت کردید و برگرفتن زمام آن واداشتید...»، آقای خامنه ای بالاخره با اصرار خود را به پشت تریبون رساند و ابراز امتناع کرد، دعونی و التمسوا غیری...
خطبه ۹۱ نهج البلاغه را باید دید:
«مرا رها کنید و به سراغ دیگری بروید که ما به کاری روی آورده ایم که دارای رنگ های گوناگون است. دل ها بر آن قرار نمی گیرد و عقاب ها پایدار نمی ماند. به راستی که همه جا را ابر فتنه پر کرده و راه راست ناشناخته مانده است. بدانید اگر من درخواست شما را پذیرا باشم "با شما آن گونه که خود می دانم رفتار خواهم کرد و به حرف ملامت گرها و این و آن گوش نمی دهم." و اگر دست از من بردارید من همانند یکی از شما خواهم بود. و در میان کسانی که ولایت امور را بدو می سپارید من شنواتر و فرمانبردارتر می باشم. من اگر وزیر شما باشم بهتر است از آنکه امیر شما باشم.»

آیت الله خامنه ای همیشه به سخنوری و هوشمندی مشهور بود و آن روز با ظرافت همین خطبه را با ادبیاتی امروزی باز خوانی کرد!

پس از آن «اشکال فنی» را نیز کسی با اتکا به «همانگونه که امام تصریح کردند...» رد کرد و آیت الله امامی کاشانی استدلالی قاطع بحث به میان انداخت و ختم کرد که «مجموعا مسئله حله!». قرار بر این شد که آقای خامنه ای دیگر «نمی تواند» شکسته نفسی کند و «موقت بودن رهبری تا رفراندوم» نیز اعلام عمومی نشود! خلاصه رای گیری نهایی انجام می شود و تمام!
(اصل ۱۰۸ قانون اساسی تصویب مقررات مجلس خبرگان را در صلاحیت خود اعضا دانسته است.)

بخت انتشار پر سر و صدای یک ویدئوی تر و تمیز برای ثبت در تاریخ!
کسانی اما هیجان زده و غافل از ادبیات دقیق و حساب شده فیلم منتشره، برخلاف نیات نفرت پراکنانه خود مجری بازتاب بخش اول روایت مهمی علیه ادعاهای مغرضانه خود شده اند.
و الجاهل حیران...
تردیدی نیست که این یک مقدمه است! آشکارسازی تکمیلی در ایران انجام خواهد شد، طی آن قرائت نامه امام به رئیس مجلس خبرگان هم گزارش می شود که پیشتر امام به خبرگان حکم کرده شرط مرجعیت رهبری را کنار بگذارند! (در بازنگری قانون اساسی شرط مرجعیت کنار گذاشته شد)

ضمن استفاده از فرصت یادآوری شباهت «اتمام حجت» پیش از خلافت علی بن ابیطالب و رهبری سید علی خامنه ای، این نیز برجسته خواهد شد که در تمام ترکیب های پیشنهادی برای شورایی شدن نیز آیت الله خامنه ای عضو ثابت و صالح بود و بدینوسیله تمام شبهات و شایعات قصه پردازان از این جلسه از بین خواهد رفت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۹۱۵۱۰۹:۰۷:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
این را هم اضافه کنید که بعد از رفراندم اصلاح قانون اساسی، رهبری امام خامنه‌ای در مجلس خبرگان مجددا به رای گذاشته می‌شود و این بار رای بیشتری از قبل می‌گیرند.
ناشناس۱۹۹۱۵۳۰۹:۰۸:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
چطور این ویدئو بعد از 30 سال منتشر شده؟
مهمان۱۹۹۲۸۵۱۰:۴۸:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
با سلام و احترام در همه کشورها مرسوم است اطلاعات محرمانه بعد از 30 سال انتشار پیدا میکنه .هر چند میتونه به خاطر شبهه افکنی افراد سودجو هم باشه. میتونه بیان این اطلاعات سوء استفاده های جناحی رو هم بگیره . یا...
ناشناس۱۹۹۹۴۹۱۸:۱۷:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
بله درسته حتی تو انگلیس هم همینطوره هر 30 سال یکبار اسنادشون را نشان میدهند
ناشناس۱۹۹۲۱۶۰۹:۴۵:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
شما دنبال اونی باش که این مطلب را علنی کرده والا هر که با دید خود قضییه را تحلیل میکند
ناشناس۱۹۹۲۷۱۱۰:۲۷:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
در سالگرد 19 دیماه 1356 عده ای به دنبال تکرار ماجرای مقاله روزنامه اطلاعات هستند اما غافلند که مردم پشت نظام و رهبری ایستاده اند و این توطئه آقای ...و همدستانش نیز نقش بر اب خواهد شد. مکرو و مکرالله والله خیر الماکرین.
ناشناس۱۹۹۳۲۲۱۱:۰۷:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
لبیک یا خامنه ای
ناشناس۱۹۹۳۲۷۱۱:۱۵:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
در این ویدئو نقش هاشمی در رای گیری کاملا مشهود است.
ناشناس۱۹۹۳۸۴۱۲:۰۷:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
خیلی جالب بود ویدئو ..
ناشناس۱۹۹۵۳۱۱۳:۵۲:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست
سیدناصر۱۹۹۵۶۲۱۴:۰۵:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
هاشمی زنده است , تا نهضت زنده است ...
ص۲۰۰۰۲۳۱۹:۲۴:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
یعنی الان که هاشمی فوت کرده نهضت مرده است!!!!
آرش۲۰۰۵۴۸۰۹:۴۳:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
اینقدر سطحی نگر نباش عزیز . منظور ایشون اینه که تا نهضت زنده است ، یاد و نام و خاطره هاشمی هم زنده است و الصاق شده به این نهضت .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین