قاچاق سالانه 744 هزار شغل را از بین می‌برد

گروه اقتصادی الف،   3961018317 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیریت اموال تملیکی مازندران گفت: قاچاق از بزرگ‌ترین معضلات اقتصادی است و دغدغه همه مسوولان نظام و دولت است که سالانه در کشور 744 هزار شغل را از بین می‌برد.

به گزارش فارس از تنکابن، خسروی عصر امروز کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان، اظهار کرد: بنابر اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز که از مهم‌ترین دغدغه‌های هر حاکمیت و دولت‌های آن است تعامل و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی، اداری، نظارتی و اصناف در کنترل و مبارزه جدی با این پدیده شوم که اقتصاد هر کشور را فلج می‌کند بیش از هر زمان حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: در کنار برخورد قانونی و مبارزه با قاچاق کالا باید کار فرهنگی صورت پذیرد و همه اقشار جامعه بدانند چه کالاهایی قاچاق محسوب می‌شوند و نیز قاچاق چه اثرات منفی بر تولید و اقتصاد کشور دارد تا از خرید این‌گونه کالاها پرهیز شود.

خسروی افزود: تعدد قوانین و در برخی از موارد کثرت آن خود یکی از جمله معضلات مهم در مساله مبارزه با قاچاق کالاست و در این مسیر باید از موازی کاری پرهیز شود و دستگاه‌های مرتبط در یک تعامل مثبت با هم همکاری کنند تا این مبارزه اثربخش و کارآمد شود و برگزاری جلسات منظم کمیسیون‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان‌ها به همین علت است.

مدیریت اموال تملیکی مازندران یادآور شد: بنابر اهمیت کار امور اموال تملیکی در حوزه غرب استان با محوریت شهرستان ویژه تنکابن این سازمان نمایندگی دارد و وظیفه آن در کنار مجموعه عوامل مبارزه با قاچاق کالا تعیین تکلیف آن بخش از کالاهایی است که قابلیت فروش طبق ضوابط و قوانین را بعد از اعمال چرخه قانونی دارند است.

خسروی در پایان گفت: با توجه به شرایط موجود ما 250 درصد رشد انهدام کالاهای آرایشی بهداشتی و دخانی را در استان داشتیم و به تناسب آن رشد قاچاق کالا هم در استان بیشتر شده است.