کشف ابعاد جدیدتری از سرقت اطلاعات کاربران توسط کانال برانداز

گروه سیاسی الف،   3961018316 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

استفاده هریک از فیلترشکن‌هایی که اخیرا توسط آمدنیوز تحت نام‌ها و اطلاعیه‌های مختلف منتشر می‌شود، بدون تردید سرقت اطلاعات شهروندان را به دنبال خواهد داشت و نمی‌توان تضمین کرد که این اطلاعات در کجا، چه زمانی و برای چه مقصودی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش فارس، ساعاتی پیش کانال صدای مردم که به عنوان جایگزین و کانال پوششی «آمدنیوز» از هفته‌های پیش به دنبال جریان‌سازی علیه امنیت ملی ایران بود، اطلاعیه ای با مضمون «اطلاعیه شورای همکاران آمدنیوز» منتشر کرد که همانند روزهای اخیر به دنبال راه اندازی فاز جدید «جاسوسی سایبری» از هموطنان عزیز است.

این در حالی است که طی روزهای اخیر، شکایت‌های بسیاری از سوی شهروندان تهران و سایر شهرها به مراجع قضایی و پلیس فتا صورت گرفته که نشان می‌دهد پس از نصب نسخه جدید این فیلترشکن، اطلاعات شخصی کاربر (اعم از لیست مخاطبین، تصاویر، صوت، فایل‌های متنی ذخیره شده و غیره) به سرقت می رود.

در چنین شرایطی در خلال اعتراضات روزهای اخیر، تصاویر به سرقت رفته از قربانیان این بدافزار(فیلترشکن) به همراه متن تنظیم شده از سوی «آمد نیوز» تحت عنوان گزارش های ارسالی مخاطبین در کانال مذکور منتشر شده است.

به عنوان مثال شخصی پس از نصب فیلترشکن‌های منتشر شده از سوی آمدنیوز؛ چند روز بعد تصویر یا نام خود را به عنوان گزارشگر میدانی آمدنیوز در کانال این جریان برانداز مشاهده می‌کند که هیچگونه فعالیتی هم در آشوب های اخیر نداشته و تنها به دنبال پیگیری اخبار بوده است. اما نهایتاً با این صحنه مواجه می‌شود که تمامی اسناد تصویری و مشخصات او مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

علاوه بر این موضوع، فیلترشکن‌هایی که از سوی آمدنیوز معرفی می‌شوند، قابلیت دسترسی به تمام برنامه‌ها و منوهای تلفن همراه شما را دارا بوده و حتی می‌توانند از آن طریق اقدام به ارسال پیام برای مخاطبان و عناصر میدانی کنند و مشخص نیست که این مخاطبان چه کسانی بوده یا به کدام جریان منتسب هستند.

مساله دیگر آنکه طبق اظهارات اخیر "روح‌الله زم" و افشاء اطلاعات و اعلام رسمی وی مبنی بر ارتباط با افسران اطلاعاتی سیا، موساد و هر سرویس جاسوسی که بتواند هزینه‌ها برای تریبون‌سازی وی علیه ایران را فراهم کند، بدون تردید اطلاعات سرقت شده از تلفن‌های همراه هموطنان عزیزمان می‌تواند به عنوان سناریوهای پوششی برای ورود این افسران به کشور یا سوءاستفاده‌های هویتی مورد استفاده قرار بگیرد.

از این جهت استفاده هر یک از فیلترشکن هایی که اخیرا توسط آمد نیوز (کانال تلگرامی صدای مردم) تحت نام‌ها و اطلاعیه‌های مختلف منتشر می‌شود، بدون تردید سرقت اطلاعات شهروندان را به دنبال خواهد داشت و نمی‌توان تضمین کرد که این اطلاعات در کجا و چه زمانی و برای چه مقصودی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
گفتنی است، برای جلوگیری از سرقت اطلاعات، از نصب هرگونه فیلتر شکن به ویژه با اسامی لنترن، پس‌کوچه و... که از طریق کانال رسمی آمدنیوز(صدای مردم) توزیع می‌گردند، خودداری کرده و آن دسته از کاربرانی که اقدام به نصب این قبیل نرم افزارها کرده اند، با ورود به مدیریت برنامه‌ها در گوشی‌های تلفن همراه، گزینه لغو نصب برنامه فیلترشکن را انتخاب و برنامه مذکور را پاک کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین