طرح شتاب زده و پوپولیستی شورای شهر تهران بعد از تجمعات اعتراضی اخیر

گروه اجتماعی الف،   3961018313 ۶۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

شورای شهر تهران روز یکشنبه در واکنش به اعتراضات اخیر، به تعیین مکان یا مکان هایی توسط شهرداری پایتخت برای برگزاری تجمعات شهروندان رای موافق دادند.

طرح شتاب زده و پوپولیستی شورای شهر تهران بعد از تجمعات اعتراضی اخیر

 بر این اساس به شهرداری تهران برای معرفی مکان های پیشنهادی برای برگزاری تجمعات مهلتی یک ماهه داده شد.

درباره این مصوبه شورای شهر تهران باید به نکاتی اشاره کرد:

-  در این که برگزاری تجمعات مسالمت آمیز حق شهروندان است جای هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد و اصل 27 قانون اساسی نیز به همین موضوع اشاره دارد. در تجمعات اخیری نیز که بعداً به آشوب تبدیل شد تمامی مقامات به برگزاری تجمعات بر اساس این اصل قانون اساسی تاکید داشتند. در واقع شهروندان می توانند بر اساس موضوعی مشخص تجمعات خود را با گرفتن مجوز برگزار نمایند. در کشورهای دیگر نیز  هر از گاهی شاهد تظاهرات و راهپیمایی هایی بر مبنای همین قاعده می باشیم.

- به طور کلی برگزاری تظاهرات و تجمعات همیشه در راستای انتقال پیامی اعتراضی به صورت شفاف، آرام و مسالمت آمیز می باشد تا مقامات در سیاست ها، برنامه ها و رویه های خود بر مبنای خواست مردم تجدید نظر نمایند. البته ممکن است مسئولان بنا به دلایلی حتی در سیاست گذاری های خود تغییری ندهند اما توضیح و اقناع افکار عمومی برای همراهی و یا حداقل عدم مخالفت در این باره ضروری می باشد. اما دولتمردان ما به ندرت به این قاعده و سیاست متعهد بوده اند. بر همین اساس بوده که در دو یا سه سال اخیر تجمعات اعتراضی فراوانی چه با مجوز چه بدون مجوز برگزار شد اما اقدامی عملی و جدی برای کاهش مشکلات مردم زیان دیده( مانند مالباختگان موسسات اعتباری، کارگران، دانشجویان دانشگاه صنعت نفت و ...) نه تنها صورت نگرفت بلکه بسیاری از موارد مسولان در جمع آنان حاضر نشده و حاضر به پاسخگویی مستقیم نشدند. پس صرف اینکه مکانی برای اعتراض مردم در نظر گرفته شود حلال مشکل نیست. مهم تغییر رویکردها، توجه به خواست مردم، اقدام عملی برای حل مشکلات و یا حداقل ارائه توضیح برای اقناع آنها می باشد.

    -نکته دیگر این است که حیطه وظایف و اختیارات شوراهای شهر بر اساس ماده 71  قانون شوراها منوط به شناخت کمبودها، نیازها و نارساییهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی می باشد و شوراهای شهر نمی توانند به حیطه وظایف و اختیارات نهادهای اجرایی در سطح ملی ورود کنند و برای آنها تعین تکلیف کنند. به عبارتی دیگر با طرح دو فوریتی که در شورای شهر تهران به تصویب رسید گویی نهادی محلی برای وزارت کشور، شورای عالی امنیت ملی، نیروی انتظامی و ... تعیین تکلیف کرده است.

جالب این جاست که در جلسه روز یکشنبه نیز، برخی اعضای شورای شهر عنوان کردند از آنجایی که مکان یابی برای چنین فضاهایی الزاماتی امنیتی دارد این طرح پس از تهیه در شهرداری تهران حتماً باید به مراکز مختلف دیگری ارسال و بررسی شود. یا عضو دیگر شورا که عنوان کرد: «دوستان در ارائه این طرح دچار عطش و احساس شده‌اند. قاعدتاً موضوعات اعتراضات مردمی و شهروندی در دستور کار دستگاه‌های امنیتی است و این موضوع ارتباطی به حوزه مدیریت شهری ندارد».

نماینده شهرداری تهران نیز در این جلسه درخواست «یک فرصت یک ماهه» برای بررسی موضوع و «مشورت با نهادهای امنیتی» را مطرح کرده بود. اما بدون توجه به این نقدها در نهایت این طرح به تصویب رسید. با این وضعیت اگر خوشبین باشیم و معتقد به سیاسی کاری اعضای شورا در این زمینه نباشیم باید گفت این مصوبه مصداق نواختن شیپور از سرگشاد آن می باشد.

  • در نهایت نیز باید گفت بعد از تجمعات اعتراضی اخیر ضرورت دارد آسیب شناسی دقیقی به لحاظ سیاسی، اقتصادی، جامعه شناسی، امنیتی و ... صورت گیرد و از بخشی نگری، کارهای پوپولیستی، شتاب زده و غیرکارشناسی اجتناب کرد.در این بین شاید لازم باشد کمیته ای ملی برای واکاوی تجمعات اخیر متشکل از قوای مختلف تشکیل شود. اما اینکه شورای شهر تهران مصوبه ای بگذراند که شهرداری باید مکانی تا چند هفته دیگر برای تجمعات اعتراضی تعیین کند، روز بعد نیز شورای شهر مشهد مصوبه ای در این باره تصویب کند و احتمالاً روزهای بعد شورای شهرهای دیگر، پاسخ درستی به اتفاقات تلخ هفته های اخیر نمی باشد.
  • همچنین اینکه بیان شود در فلان یا بهمان کشور مکانی برای تجمعات در نظر گرفته شده و در ایران نیز بدون هیچ کار مطالعه شده ای باید زمین یا فضایی برای این کار در نظر گرفته شود مطمئنا نشانگر تک بعدی بودن و تقلیل گرایی در واکاوی ریشه ها تجمعات اعتراضی اخیر است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۹۰۴۳۰۷:۳۰:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
عجب پس طرح پوپولیستی شد پس.. بهتره کسی حرف نزنه حضرات به ... کارهاشون برسند
ناشناس۱۹۹۲۲۲۰۹:۴۹:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
عجب شیر تو شیری در شورای شهر
ناشناس۱۹۹۲۲۴۰۹:۵۲:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
آقای حدادعادل 10 سال قبل در مجلس عنوان کرده بود که باید میدانی مقابل مجلس تعبیه تا مردم در آنجا تجمع و تحصن برگزار کنند تا شاید رسانه ها و مسولین صدایشان را بشنوند!! چرا بعد از ده سال هیچ کاری نشده
ناشناس۱۹۹۲۳۰۰۹:۵۵:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
ورودی مجلس در میدان بهارستان باید محلی باشد که هرکس خواست بتواند بدون نگرانی تجمع کند
ناشناس۱۹۹۳۱۳۱۱:۰۲:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
برادر جان، تظاهرات یعنی بقیه مردم ببیند که بعضی ها نسبت به بعضی مسائل اعتراض می کنند. خب این کار شورای شهر خنده داره دیگه، بویژه اینکه بیان و مثلاً در دشت های بین تهران و قم یک جایی رو برای اینکار تعیین کنند! این مسئله در مورد ورزشگاه ها و سالن ها هم صادقه ... تظاهرات باید به همون شکل معمول باشه: تو خیابان!
من من۲۰۰۱۹۹۲۳:۰۰:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
نه عزیز دل اتفاقا اینجوری بهتره.. اینجوری یعنی بدون گرفتن مجوز وزارت کشور هم اون تجمع ازاده... اگه قراره داخل شهر باشه باید با مجوز باشه... اینجوری دیگه موردی برای برخورد یا زندانی کردن افراد معترض در یک جای مشخص ندارن... اتفاقا اگه بیرون تر باشه خیلی راحت میشه تجمع ها شکل بگیره... اما مهمتر از همه اینا... شما تا حالا به خاطر یه شربت دادن یا مثلا یه شلوغی کوچیک توی ترافیک نموندی؟ اسیب ندیدی؟ یعنی چی بیان وسط شهر میدون اصلی و خیابون پر ترافیک رو ببندن.. همینجوری انقلاب و ازادیو نمیشه رفت.. بعد ولش کنن ملت معترض بیان وسط بقیه مردم تا شب اویزون بشن و از زندگی بیفتن...
حسین۱۹۹۹۸۳۱۸:۳۹:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
این طرح شاید اصلا بد نباشه ولی 2 اشکال دارد 1- این تصمیم چون امنیتی است باید توسط وزارت کشور انجام شود( اگر هم شورا خیلی نگران بود دولت که همسو بود پس چرا اقدام قانونی - توسط وزارت کشور- نکرد؟!1؟) 2- شتابزده بود یعنی چرا جوانب کار دیده نشد ؟و طرح جامع نبود؟ پس با این دو اشکال شاید گفت : پوپولیستی بود
ناشناس۲۰۰۰۴۰۱۹:۴۴:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
خودکرده را تدبیر نسیت وقتی بصورت حزبی و سیاسی به افراد نالایق رای می دهید می شود همین شوری که کسی مثل... ؟!!! برای خودشان ماشین و ... مصوب می کنند و ... هر دم از باغ بری می رسد منتظر حرکتهای بعدی باشید
ناشناس۱۹۹۰۴۴۰۷:۳۰:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
شهرداری اصلا حق ورود به چنین مسله ای را نداشته است و وزرات کشور باید انها را توبیخ کند
ناشناس۱۹۹۰۴۷۰۷:۳۷:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
خلاصه طرح: مردم بروید در یک جا که ما نباشیم فریادهای خود را بزنید و تخلیه شوید. ما هم به کارهای خود برسیم. مرسی ...
عباس۱۹۹۳۸۵۱۲:۰۷:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
همینم که میگی وجود نداره!
مرگ بر حرامخوار۲۰۰۴۶۷۰۸:۳۰:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
خب پوپولیستا میخوان محترمانه بوجود بیارن بعدش به کارهای مهمترشون برسن و برای نظام ذخیره تر بشن و تواماً ژنهای برتر .. را ایجاد کردی!
ناشناس۱۹۹۰۵۵۰۷:۴۸:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
شورای شهر که نگفته هر کسی هر چه در این مکانها به زبان آورد تحت پیگرد قانونی قرار نمی گیرد که بخواهد برای وزارت کشور، شورای عالی امنیت ملی، نیروی انتظامی و ... تعیین تکلیف کرده باشد. بلکه فقط خواسته محل تجمع ها را مشخص کند که دلیلش می تواند علاوه بر کنترل سریعتر تجمعات، جلوگیری از خسارت به اموال عمومی و حتی مردم در جریان یک اعتراض باشد.
ناشناس۱۹۹۰۵۹۰۷:۵۱:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
پوپولیستی رو خوب اومدی. حالا شما چرا ناراحتی نهایت می گذارن کسی نمی ره و ..
ناشناس۱۹۹۰۶۴۰۷:۵۶:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
با سلام چرا از انتقاد ملت نگرانید... مثلا شجاع هستید
ناشناس۱۹۹۰۶۷۰۷:۵۹:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
بنده ۲ روز قبل در برداشتی اشتباه موافقت خودم را برای تعیین محل ، البته با شرایطی بیان کردم . اما بعد از دقت بیستر پیرامون تبعات محدود سازی ..معترضان و آسیب دیدگان معیشتی و بیکاری و ............. اقرار به اشتباه میکنم . ________________ حدود ۳ سال است که اعتراضات علنی مردمی نسبت به اوضاع فجیع اقتصادی و اختلاس و حرامخواری و غارت بیت المال و نابودی تولیدات داخلی با عکس العمل های تحقیرآمیز و بی محلی ناجوانمردانه و... روز افزون روبروست . حالا لیستی های پولدار و شورایی های.. !!!!!!! به جای جواب عملی به مطالبات به حق ملت سعی در محدود سازی و ...دارند !!!!!!!!!! ( وا اسفاً علیهما )
ناشناس۱۹۹۷۲۴۱۵:۴۴:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
سه ساله که اوضاع خراب شده یا شما سه ساله متوجه شدی؟؟!!!!
ناشناس۱۹۹۰۷۵۰۸:۰۵:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
برگزاری تجمعات مسالمت آمیز حق شهروندان است جای هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد و اصل 27 قانون اساسی نیز به همین موضوع اشاره دارد. حیطه وظایف و اختیارات شوراهای شهر بر اساس ماده 71 قانون شوراها منوط به شناخت کمبودها، نیازها و نارساییهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی می باشد . دو جمله خودتان را کنار هم قرار دهید. ایا برگزاری تجمعات که یک حق احتماعی و فرهنگی است در حوزه وظایف شورا نیست؟!!!
ناشناس۱۹۹۰۷۶۰۸:۰۵:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
این طرح خیلی هم خوب است. هر چند تاثیری چندانی در نتیجه نخواهد داشت
مهدی۱۹۹۰۷۸۰۸:۰۷:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
باسلام؛ اگرجه ایرادتان منطقی است . ولی خودمانیم شماهم اعتقادی به صدور چنین مجوزهایی ندارید
احمد۱۹۹۰۸۴۰۸:۱۱:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
مجلس پوپولیست , شورای پوپولیست , دولت صدر در صد پوپولیست
ناشناس۱۹۹۲۹۲۱۰:۵۲:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
فقط تو خوبی با احمدی نژاد
ناشناس۱۹۹۰۸۸۰۸:۱۵:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
کار خوبیه. اما شما از این می ترسید که اعتراض کردن به یک فرهنگ بشه و مردم...اعتراض کنند
ناشناس۱۹۹۰۹۲۰۸:۱۷:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
درود بر شورای شهر
ناشناس۱۹۹۱۰۶۰۸:۳۲:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
اقدامشون نمادین هم باشه حداقل دارند تلاشی ..می کنند
شفاف۱۹۹۱۰۷۰۸:۳۲:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
این طرح درستی نیست و نمی شود یک مکان را تعیین کرد مردم باید ازادانه انتخاب کنند . برای مثال وقتی کارگران اعتراض دارند طبیعی است بروند روبروی وزارت کار و یا هر متولی مشکل دیگر . انتخاب محل حق شهروندی همه مردم است و وزارت کشور هم باید مجوز بدهد و نظارت داشته باشد .
ناشناس۱۹۹۱۱۲۰۸:۳۸:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
چه اشکالی دارد پس از 40 سال از ظرفیت های قانون اساسی بطور کامل استفاده شود. حداقل این است که از آسیب رسانی به اموال مردم و شهر پیشگیری می شود و دیگر در فضای عمومی شهر، شما نگرانی رفت و آمد خود و خانواده ات از بابت نداری. اگر جمعیتی هم خارج از محل تعیین شده جمع شوند مردم متوجه می شوند که این افراد بدون مجوز تجمع کرده و قانون مدار نیستند و نهایتا حق برخورد با قانون شکنان بیش از پیش مورد تائید مردم قرار می گیرد.
ناشناس۱۹۹۱۱۳۰۸:۴۰:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
اینا همش شعاره.مسئولین فقط بلدن انکار کنن....
ناشناس۱۹۹۱۱۴۰۸:۴۱:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
.. همه جای دنیا شهرداری جا مشخص میکنه
محمد۱۹۹۱۳۵۰۸:۵۳:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
این طرح زایده ذهن خلاق اعضای محترم شورا شهر است , مناسب بود قبل از اظهار فضل و ادای ارادت به مردم یک کمی تامل می کردند
ناشناس۱۹۹۱۳۶۰۸:۵۴:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
لطفا در مورد مصوبات کمیسیون تلفیق هم بررسی کنید زیرا آنها هم به همین عارضه دچار شده اند.
رضا۱۹۹۱۴۶۰۹:۰۳:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
پیشنهاد میکنم چندتا اتوبوس مستعمل و چند حلقه لاستیک و سطل زباله و همچنین پنجره هم در این مکانها گذاشته شود تا معترضین براحتی دق و دلشان را خالی کنند و سبک بال به خانه هایشان برگردند.
ناشناس۱۹۹۱۴۸۰۹:۰۵:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
اصلاحطلبن دیگر تا مردم نفهمند که تمام مشکلات ما از این جریان تندروست وضع مملکت درست نمی شود
حمید۱۹۹۱۵۲۰۹:۰۷:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
به نظر من چون دنیا رو به الکترونیک و دیجیتال است خوب بود طرحی را تصویب میکردند و سایتی را برای شکایت های مردم درست میکردند که مردم اعتراض خودشان را به یک موضوع با زدن یک تایید اعلام میکردند و قوانین بدین صورت بود که تا سقف این میزان اعتراض این تصمیم اگر به فلان مقدار برسه این تصمیم و ادامه ... و اگر ترتیب اثر داده نشد تجمع فلان جا
شفاف۱۹۹۷۰۶۱۵:۲۸:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
کمپین های مجازی خیلی جواب نداده
ناشناس۱۹۹۱۶۲۰۹:۱۵:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
همه جای دنیا خیابان محل تجمات است و مکان مشخص ندارد
امیر۱۹۹۲۰۱۰۹:۳۵:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
بهتره بجای این کار، جو مناسب ابراز عقیده برای دانشگاه ها، اصناف، تشکل های دانش آموزی و.... فراهم شود. بهتره فضای کار مطبوعات کشور به گونه ای باشد که دردها و مشکلات مردم را بدون مشکل و ترس انعکاس دهند. اعتراض خیابانی وقتی انجام می شود که همه موارد اشاره شده فوق به بن بست رسیده باشد. بهتره درد را ریشه ای حل کرد نه بر پایه ی احساسات.
ناشناس۱۹۹۲۰۶۰۹:۳۹:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
طرح خوبیه شما احساساتی نقد کردین
ناشناس۱۹۹۲۱۲۰۹:۴۳:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
بهتره اعضای شورای شهر به جای وقت گذرانی به فکر ساختن چند تا سرویس بهداشتی عمومی تو شهر تهران، پایتخت مملکت امکاناتش کمه
ناشناس۱۹۹۲۲۶۰۹:۵۳:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
میدان بهارستان بهترین مکان است،
ناشناس۱۹۹۲۲۹۰۹:۵۴:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
طرح بسیار خوبیه، اینجا کسانی که در زبان از حق تجمع دفاع می کنند اما در درون مخالف هستند مشخص می شوند
ناشناس۱۹۹۲۵۸۱۰:۱۸:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
خب لابد رفتن خبر نگاران به آنجا هم ممنوع میشه ،و نیز بردن هر گونه موبایل و دوربین هم بازهم منع قانونی پیدا میکنه ..
ناشناس۱۹۹۲۶۱۱۰:۱۹:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
ببخشید عدم افزایش قیمت بنزین توسط مجلس پوپولیستی نیست؟ بعد این طرح شورای شهر پوپولیستی هست؟
ناشناس۱۹۹۳۰۶۱۱:۰۰:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
مثل اینه که فدراسیون کشتی تصمیم بگیره سر مربی تیم ملی بسکتبال رو به علت نتایج ضعیف عوض کنه
سیدناصر۱۹۹۳۱۴۱۱:۰۳:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
این طرح یک اقدام عملی برای مردمسالاری و حق طلبی است.
ناشناس۱۹۹۴۴۳۱۳:۰۰:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
باشه اما وظیفه شورای شهر و شهرداری نیست
ناشناس۱۹۹۳۳۵۱۱:۲۱:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
حالا اعتراض هم کردید بعدش چی؟ درست رای بدین خوب
ناشناس۱۹۹۳۶۵۱۱:۵۲:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
پوپولیستی یا خواست واقعی مردم ؟؟؟؟
احسان۱۹۹۴۰۸۱۲:۲۶:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
دیدگاه جالبی بود. متاسفانه باز هم نگاه سیاسی در آن موج میزند. شاید شما دلایلی برای به سخره گرفتن تصمیم شورا دارید ولی در کل طرح بسیار مناسبی است. ..این خیلی طرح مناسبی از دیدگاه فضای اعتراض است چون مردم بعد از مدتی تشخیص میدهند که فضایی غیر از این فضا به معنی تنش آفرینی است و محکوم میگردد. ..
ناشناس۱۹۹۴۶۵۱۳:۱۲:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
مشکل محل اعتراض است یا بی محلی و پاسخگو نبودن
حق۱۹۹۴۹۶۱۳:۳۰:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
تصویب این مورد هیچ الزامی برای دولت ندارد اما در پاسخ به متن شوراها میتوانند مصوبات خودرا برای تصویب به شورای عالی ارسال تا به مجلس برای تهیه طرح مورد استفاده قرار گیرد پس خیلی هم بی ربط نبوده
ناشناس۱۹۹۵۲۴۱۳:۵۰:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
جمع کن بابا شماها کلا با حرف زدن مردم مخالف هستید
ناشناس۱۹۹۵۳۰۱۳:۵۲:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
جه اشکالی داره که مکان خاصی برای مردمی که میخوان اعتراض کنند در نظر گرفته بشه !!! ..اتفاقا باید مکانی خارج از شهر ..در نظر گرفته شود .
ناشناس۱۹۹۵۸۸۱۴:۱۸:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
الف جان حالا شد پوپولیستی؟ تا دیروز که اعتراض مردم به حق بود. حق اعتراض جزو قانون اساسی ماست و دیگه جای بحثی نمی مونه. لطفا چشممون رو ، رو به واقعیت نبندیم.
ناشناس۱۹۹۶۲۵۱۴:۳۶:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
به چه دلیل نوشته اید موضوعات اعتراضات مردمی و شهروندی در دستور کار دستگاه‌های امنیتی است ؟ این چه تفکری است ؟
علی۱۹۹۶۸۶۱۵:۱۴:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
جان کلام وواقعیت این است که عمده ی مسئولین از هرسه قوه حرفها وخواسته های مردم راازطرق مختلف می شنوندولی غیرمسئولانه هیچ اقدامی برای تحقق خواسته های برحق مردم نمی کنندمردم درکوچه وبازاردرمقابل وزارتخانه هاودرمقابل مجلس شوراچندبارتجمع آرام برگزارکردندوفقط خواسته های صنفی مطرح کردندچه کسی به حرف دانشجویان صنعت نفت بازنشستگان فولاد مال باختگان و.......توجه واقدامی کردخوبست مردم چقدرباپوست وگوشت خود وجود مفاسدمالی رانت ها قاچاق های کلان را لمس کنندولی هیچ اقدام جدی برای مفسدین نبینندآنوقت انتظاردارید این دمل هابصورت اعتراض عملی سربازنکندمردم تشنه عدالت ومبارزه بافسادهستندکه اگراین نیازها برآورده شودواختلاف فاحش طبقاتی کم شودمردم باکمبودهاآنهم برای همه نه فقط برای ضعفامی سازند
ناشناس۱۹۹۷۴۵۱۶:۰۱:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
کویر لوت بهترین مکانه هم زمینش وسیعه همه جا میشن هم مردم جلو دست و پای مسئولین رو نمی‌گیرند راحت میتونن به اختلاس ها شون برسن
سولدوز۱۹۹۷۷۲۱۶:۲۱:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
میدونم پخش نمیکنید.اما باور کنید این خواست مردمه
علی۱۹۹۹۸۱۱۸:۳۷:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
یک شعار معروف غربی است که میگه no justice no peace یعنی تا زمانیکه عدالت برقرار نشود صلحی بوجود نخواهد آمد در جامعه ما یکی ماشین میلیاردی سوار می شود یکی برای بچه اش نمی تواند یک دوچرخه بخرد یکی آپارتمان 10 میلیاردی دارد یکی تو کانال می خوابد اگر می خواهید واقعا کشور ایران نجات پیدا کند بیایید مشکل اختلاف طبقاتی را حل کنید و گرنه کارهایی که آقایون می کنند همه هش ... بازی است
اسیب شناس محترم۲۰۰۰۱۵۱۹:۱۴:۵۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
بعد از اسیب شناسی دقیق اسیب شناس محترم به این نتیجه رسیده است. کم حرف زدن و عمل کردن اسیب شناس محترم معتقد هست که اگر کم حرف بزنیم و کار مردم درد مردم را انجام بدهیم و کم کنیم وهمانطور که به خانواده خودمان .اطرافیان از هر نوع خودش که علاقه زیادی داریم کمی هم یعنی ۷۰ به ۳۰ با مردم خودمان هم داشته باشیم مشکلات کمتراز یک دوره ریاست جمهوری حل خواهد شد.
شبنم۲۰۰۰۶۷۲۰:۰۵:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
شورای شهر برای اجتماعات مردم جا پیدا کنه وزارت کشور هم بره دستور انبوه سازی فروش طرح ترافیک قطع درختان را صادر کنه از این شیر تو شیر تر میخواهی؟
ناشناس۲۰۰۱۲۵۲۱:۱۱:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
مسلم بدانید که این طرح عملی نخواهد شد..
ناشناس۲۰۰۱۵۷۲۱:۵۶:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
1-وقتی در قانون اساسی حق اعتراض آمده باید ساز و کار اجرای آنهم فراهم شود 2-وقتی در وظایف شورای شهر ( نیازها و نارساییهای اجتماعی، فرهنگی) آمده پس اقدام خارج از وظایف نکرده. 3- اگر چنین مکانی را در خارج از شهر تعین کنند تعین نکردنش بهتر است 4- پیشنهاد شما در اجرای این بند قانون اساسی چیست .. 5- عیب گرفتن راحت از عهده همه میآد . ولی عمل کردن هزینه دارد و مرد عمل می خواهد فکر نکنم انتشار دهیدچون مطمعنم ..ولی هیچ وقت انتقاد از خودتان را در نمی یابید
من۲۰۰۱۷۸۲۲:۳۰:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
آنچه که من دریافتم ازین طرح، این طرح هیچ ضمانت اجرایی ندارد!! فقط این طرح به شهرداری میگه شما باید مکان یا مکان هایی رو برای تجمع مشخص کنید!! آیا اینکه اصلا وزارت کشور به تجمع اعتراضی ..مجوز میده و آیا اینکه کسی میره تو اون مکان برای اعتراض(فک کن اعتراضت به وزارت کشوره و ازت بخوان بری تو بیابون تجمع کنی!) ضمن اینکه تو این طرح ی تبصره هم وجود داره میگه که تعیین مکان برا اعتراض به معنی ممنوع بودن تجمع در مکان های دیگه نیست!! ضمنا..این طرح قبلا مطرح شده بود(بیشتر بخاطر تجمعات مالباختگان موسسات بانکی)!!
hash۲۰۰۲۷۹۰۰:۲۲:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
دوستان اگر عملی پشت این طرح باشه ، هر چند ضعیف بدون برنامه و... بازم از هیچی بهتره، اما اگر در حد حرف بمونه مطمنا همون که همه شما گفتین
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین