در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی مطرح شد: رییس جمهور: دسترسی مردم به فضای مجازی نباید دائمی قطع باشد/ مردم به حق می گویند ما را ببینید و به خواست ما عمل کنید/ اشتغال و فقر با شعار حل نمی شود

گروه سیاسی الف،   3961018136 ۷۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس جمهور در اولین واکنش به فیلتر تلگرام گفت: دسترسی مردم به فضای مجازی نباید دایمی قطع باشد، نمی توان به زندگی و کسب و کار مردم بی تفاوت بود.

 رییس جمهور: دسترسی مردم به فضای مجازی نباید دائمی قطع باشد/ مردم به حق می گویند ما را ببینید و به خواست ما عمل کنید/ اشتغال و فقر با شعار حل نمی شود

رییس جمهور وظیفه همه مسوولان را خدمت به دین، انقلاب، کشور و مردم دانست و با بیان اینکه اگر با جان بپذیریم مردم همه کاره کشورند، مسائل حل می شود، تاکید کرد: ما ملت بزرگی داریم؛ معصوم نداریم و همه مسوولان قابل نقد هستند و اگر نقد با امید، اراده و راه حل درست همراه باشد، بسیار مفید است.

به گزارش ایسنا ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهارداشت: همه جا برخی از خواسته ها و تجمع مردم سوء استفاده می کنند اما مردم به حق می گویند ما را ببینید، به حرفمان گوش کنید و به خواست ما عمل کنید.

رییس جمهور در این دیدار با بیان اینکه مدیران وزارت اقتصاد سختکوش و در مسیر درست حرکت می کنند،از زحمات وزیر سابق دکتر طیب نیا و همکاران ایشان تشکر کرد و گفت: دکتر کرباسیان دانش و تجربه را توام با هم دارد.

روحانی خاطر نشان کرد: امروز وظیفه همه ما این است که به کشور، فرهنگ، دین، آیین، انقلاب، تاریخ و نسل‌های آینده خدمت کنیم و می‌توان گفت که پایه‌گذار کشور برای نسل‌های آینده هستیم.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به حوادث روزهای اخیر اظهارداشت: در این حوادث یک موضوع اساسی وجود داشت که با کمال تاسف در رسانه ملی و سایر رسانه‌ها آن موضوع دیده نشده و بیشتر به دنبال مسایل جزیی و فرعی بودند و معتقدم توجه به آن موضوع اساسی می‌تواند، آرامش و امنیت بلندمدت باثبات و تاثیرگذاری در کشورمان بوجود آورد.

روحانی تصریح کرد: مشکلی که امروز با آن مواجه هستیم، فاصله ما  مسوولان با نسل جوان است. امروز آنطوری که ما فکر می‌کنیم، با آنچه که جوانان فکر می‌کنند، متفاوت است. امروز نگاه جوانان به دنیا و زندگی با نگاه ما فرق می‌کند و این اشکال اساسی است که بایستی آن را حل و فصل کنیم.

رییس جمهور با بیان اینکه نمی توان سبک زندگی خود را به نسل های آینده تحمیل کرد، افزود: اشکال این است که ما می‌خواهیم دو نسل بعد از ما، آنطور که ما می‌پسندیم زندگی کنند، در حالی که نمی‌توان برای آنها تعیین تکلیف کرده و یک نوع سبک زندگی برایشان مشخص کرده و گفت که مسیر همین است که ما می‌گوییم.

روحانی گفت: نسل جوان ما یک حرف بیشتر ندارد و آن که می‌گوید من هم می‌فهمم و حرف دارم و باید به حرف من گوش کنید. مردم هم صراحتاً اعلام می‌کنند که حرف دارند و باید به حرف مردم گوش داده و بالاتر از آن به آن عمل کنیم و اگر اکثریت کشور با نسل جوان است به معنای آن است که باید به نظر اکثریت عمل کنیم. البته در اینکه در یک اجتماع و تظاهراتی عده‌ای سوء استفاده کنند یک موضوع طبیعی است و در همه جای دنیا وجود دارد که برخی از خواسته ها و تجمع مردم سوء استفاده‌ها می کنند.

رییس جمهور با اشاره به شرایط ویژه کشورمان در منطقه و جهان و اهداف دشمنان برای ایجاد ناامنی در ایران، گفت: کشورمان از جایگاه تاثیرگذاری در منطقه و جهان برخوردار بوده و با دشمنان سرسختی نیز مواجه هستیم. امروز عده‌ای در منطقه در کنار رژیم صهیونیستی و آمریکا با کشورمان دشمنی می‌کنند. البته آمریکا از قبل انقلاب با ملت ایران دشمنی داشته است و از رژیم دیکتاتور در آن دوران حمایت می‌کرد و همه بخش‌های ایران حتی صدا و سیما در اختیار آمریکایی‌ها قرار داشت لذا طبیعی است که وقتی ملت ایران آنها را از مهم‌ترین و حساس‌ترین کشور دنیا بیرون راندند، ناراحت و عصبانی باشند و بخواهند که کشورمان آرامش نداشته باشد.

 روحانی با اشاره به اشتباهات دولت جدید آمریکا در مواجهه  با ملت ایران، اظهار داشت: دولت جدید آمریکا در راه‌های اشتباهی که برای مقابله با ملت ایران انتخاب کرده مدام سرش به سنگ می‌خورد و در روزهای اخیر حیثیت سیاسی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل از بین رفت. این کشور از عضویت دائم خود در شورای امنیت سوء استفاده کرده و تقاضای تشکیل جلسه می‌دهد و در آن کشورهای جهان به آمریکا تو دهنی زدند.

رییس جمهور تصریح کرد: ملت فهیم ایران با هوشیاری از مسیری که بعضی‌ها می‌خواستند برای کشور پیش بیاورند، عبور کردند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه دولت از انتقاد استقبال می‌کند و معتقد است که همه باید نقد بشوند، گفت: هیچ استثنایی در کشور برای انتقاد کردن وجود ندارد و در کشور ما معصوم نداریم، ضمن اینکه پیامبر اسلام (ص)هم به مردم اجازه انتقاد می‌دادند و بالاتر از مقام پیامبر در تاریخ وجود ندارد.

رییس جمهور تصریح کرد: اگر نقد توام با امید، اراده و راه‌حل درست باشد، بسیار مفید و سازنده است.

روحانی با بیان اینکه فرهنگ انتظار به معنی اعتراض به بی عدالتی ها و امید به گشایش امور است ، خاطر نشان کرد: مذهب شیعه همانطور که مرحوم شریعتی نیز به آن اشاره کرده است، مذهب نقد و اعتراض است. وقتی ما شیعیان می‌گوییم در انتظار نوری هستیم که عدالت را در سراسر گیتی بگستراند به معنای آن است که در عدالت و رسیدن به نقطه مطلوب اشکالی وجود دارد لذا در اینکه در روایات آمده افضل اعمال انتظار فرج است بدین معناست که هم باید به فکر امید به آینده و هم گشایش در امور باشیم ضمن اینکه بدون انتظار به آینده بهتر، کار و تلاش معنا ندارد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه مردم باید بتوانند از تمام مسئولین کشور انتقاد کنند، گفت: انتقاد حق مردم است، چرا که صاحب کشور هستند و تمام افتخار ما مسئولین این است که نماینده مردم هستیم و امانتدار امور کشور از سوی مردم می‌باشیم لذا مردم حق دارند که در کارهای ما نظارت کرده و انتقاد کنند.

روحانی نقد را بسیار مفید و سازنده و نفی را بسیار بد و مخرب توصیف کرد و گفت: نباید کسی را نفی کرد و باید توجه داشت که نفی وضع موجود خطرناک اما نقد وضع موجود سازنده است.

رییس جمهور با بیان اینکه حوادث چند روز گذشته تجربه‌ای برای مردم و نسل جوان و کسانی بود که زندگی بهتر می‌خواهند، اظهارداشت: بعضی‌ها تصور می‌کنند که مردم فقط پول و اقتصاد می‌خواهند، اما آیا کسی حاضر است ماهیانه پول قابل توجهی دریافت کند، اما به طور مثال شبکه مجازی کاملاً مسدود باشد و یا در تردد با خودرو و رفت و آمد به بیرون از خانه با محدودیتی مواجه بوده و حتی حق حرف زدن نداشته باشد. مگر می‌شود آزادی و زندگی مردم را با پول خریداری کرد، چرا عده‌ای آدرس غلط می‌دهند و این توهین به مردم است.

روحانی افزود: مردم مطالباتی دارند که بخشی از آن اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی است و باید همه این مطالبات مورد توجه قرار بگیرد.

رییس جمهور تصریح کرد: همه باید در یک جا به این تصمیم برسیم که مردم همه کاره کشور هستند و بی‌تردید اگر این موضوع را با جان و دل و عمل خود قبول کنیم، تمام مسایل حل و فصل خواهد شد.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: در حوادثی که پیش می‌آید بایستی ضرر و نفع آن محاسبه شود. اینکه حوادث اخیر از نظر اقتصادی، کسب و کار، سرمایه‌گذاری و اشتغال در کشور چه تاثیری داشته ، باید مورد محاسبه قرار بگیرد و لازم است همه اینها به مردم توضیح داده شود.

رییس جمهور ضرورت ارایه گزارش از سوی مسئولین به مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: نمایندگان شورای شهر، نمایندگان مجلس و مسئولین دستگاه‌های اجرایی بایستی با مردم سخن گفته و حرف آنها را بشنوند و باید ساعات زیادی برای گوش دادن و حرف زدن با مردم اختصاص یافته و در مقابل حرف و انتقاد آنها را بشنوند، اگر چنین باشد بی‌تردید پیشرفت زیادی در اداره امور ایجاد خواهد شد.

روحانی با تاکید بر اینکه مردم باید با شفافیت کامل در جریان امور قرار بگیرند، گفت: باید کارهایی که در طول دولت یازدهم تا امروز در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده و اینکه امروز کشورهای جهان به ایران اعتماد دارند به مردم گفته شود.

رییس جمهور ضرورت توجه به فرهنگ و فرهنگ‌سازی را در پیشبرد امور کشور حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: اگر به دنبال رفع مشکل بیمه بانک‌ها، بازار سرمایه و مالیات هستید، ابتدا باید فرهنگ لازم در این زمینه شکل گیرد. اگر مردم متوجه باشند که مالیات جزء ضروریات زندگی است و با پرداخت آن مشکل جامعه و بخشی از مردم حل می‌شود، بدون تردید راحت‌تر مالیات می‌پردازند و در چنین جامعه‌ای شاهد امنیت، رفاه و آرامش بیشتری خواهیم بود.

 روحانی با بیان اینکه مهمترین رکن اقتصاد بازتوزیع درست درآمدهایی مثل مالیات و زکات است،  افزود: معتقدم بخشی از مالیات باید در بودجه باشد و بخشی از آن در همان جامعه بازتوزیع شود.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به لایجه بودجه سال 1397اشاره کرد و گفت: در این بودجه تبصره‌هایی پیش‌بینی کردیم که فقر مطلق را از بین ببریم و  اگر نمایندگان مجلس نخواهند پای آن بایستند و دست دولت را ببندند، یا باید راه‌حل جایگزین بهتری ارایه دهند و یا خودشان پاسخگوی مردم باشند. دولت صدها ساعت جلسه و کار کارشناسی انجام داده و تبصره‌هایی برای رفع مشکلات کشور تنظیم کرده است.

 روحانی تصریح کرد: دولت برای اشتغال جوانان و رفع بیکاری 300 هزار میلیارد تومان برای 5 سال پیش رو طراحی کرده است اما این تصمیم که حاصل کار کارشناسی است با یک رای باید از بین برود؟

رییس جمهور با اشاره به سابقه 20 ساله نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: به امور نمایندگی مجلس اشراف کامل دارم و رشته تخصصی‌ام نیز حقوق و قانون اساسی است. طبق قانون اساسی مسئول مستقیم برنامه و بودجه در کشور شخص رییس جمهور است. البته قبول داریم که مجلس هم باید نظراتی در این حوزه داشته باشد، اما نه اینکه اصل بودجه را زیر سوال ببرد.

روحانی تصریح کرد: امروز برای آینده و رفع بیکاری و فقر و معضلات جامعه اهمیت دارد که به صحنه آمده و سخن بگوییم.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: عده‌ای می‌گویند اصلاح قیمت‌ها را انجام ندهید و مبلغ مالیات هم افزایش نیابد و در مقابل خواهان افزایش حقوق و رسیدگی به فقرا هستند، اگر بر روی حرف اولشان تاکید دارند، پس بخش دوم ادعاها، شعار می‌شود . مشکلاتی مانند اشتغال و فقر با شعر و شعار حل نمی شود و ما خواهان راه‌حل هستیم.

روحانی با اشاره به اهمیت تبصره‌های 14، 18 و 19 به عنوان تبصریه های اصلی بودجه سال آتی، گفت:  اگر این تبصره ها مورد توجه قرار نگیرد ، اهداف دولت اجرایی نخواهد شد و در واقع دیگر لایحه بودجه دولت نیست.

رییس جمهور در ادامه لزوم شفافیت و نظارت مردم بر مسئولین را مورد تاکید قرار داد و گفت: همچنان که دولت باید در اتاق شیشه‌ای باشد مجلس شورای اسلامی و دیگر هم باید در اتاق شیشه‌ای قرار بگیرد و تصمیماتی که اتخاذ می‌گردد بایستی به طور شفاف به مردم، توضیح داده شود و مردم باید قضاوت کنند.

 

 

این خبر تکمیل می شود.

دیدگاه کاربران

امین۱۹۷۸۲۶۱۲:۰۹:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
اشتغال و فقر با شعار حل نمی شود به نظر شما این جمله خطاب به کیست؟ 1)برادران رایت 2)سوباسا 3) ترامپ 4)مسئول اجراییات مملکت آدم واقعا حیرت زده میشه
ناشناس۱۹۸۱۴۲۱۴:۴۲:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
چقدر گفتار درمانی و درمان کاذب
ناشناس۱۹۸۱۴۹۱۴:۴۵:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
شما حداقل کاری که باید می کردید با گفتگوی تلویزیونی ضمن عذر خواهی از ملت شریف ایران مسولان سازمان برنامه و بودجه و ریس بانک مرکزی مسببان بوجود امدن اشوب را بر کنار میکردید
ناشناس۱۹۸۴۱۸۱۶:۵۷:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
این حرف رو به همه ارگانهایی است که بودجه می برند و جواب نمی دهند مالیات نمی دهند!!!!
ناشناس۱۹۸۵۷۴۱۸:۴۹:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
مثل نهاد ریاست جمهوری
بازنشسته۱۹۷۸۴۴۱۲:۱۳:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
آقای رئیس جمهور مشکلات ما فقط اقتصادی و معیشتی است . بیخودی حاشیه نروید .شعاری صحبت نکنید .حقوق شهروندی دردی از معیشت و اقتصاد ما حل نمی کند . شما با شعار مارا فریب دادید و رای ما را گرفتید .بله با حرف نمی شود اقتصاد و معیشت را حل کرد . بگذارید آنها که می توانند عملا کاری کنند عمل کنند .
همه شعار ها اقتصادی نبوده۱۹۸۰۳۸۱۳:۵۰:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
شما الان زبان مردمی ؟ از طرف خودت حرف بزن
ناشناس۱۹۸۱۸۵۱۵:۱۰:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
خوب ایشان از طرف خودشون صحبت میکنن فقط جمع نوشتن مودبانه باشه منم حرف خودمومیزنم جناب رئیس جمهور بخاطر خدا مشکلات این موسسات را حل بفرمایید محاسبه فرمایید چند درصد از مردم مشکل بانکی و موسسه ای دارن بزرگورانه اقدام عملی و عاجل فرمایید متشکریم
ناشناس۱۹۸۱۱۴۱۴:۲۷:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
چند درصد شعارها اقتصادی بوده ؟
ناشناس۱۹۸۲۰۴۱۵:۱۸:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
فقط اقتصادی
ناشناس۱۹۷۸۴۷۱۲:۱۴:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
به رئیس‌جمهور و مسئولان دولتی عرض می‌کنم دیدید که مشکل و درد مردم عدم برگزاری کنسرت و ورود زنان به ورزشگاه نبود؟ مشکل عمده مردم نیاز به صداقت مسئولان و مبارزه با فساد، رشوه، رکود، بیکاری، گرانی و... است. اینکه دائم می‌گویند تورم 40 درصدی را تک‌رقمی کردیم، عرض می‌کنم ما را به قیمت‌های همان دوران 40 درصد برگردانید تا ما گوشت را 28 هزار تومان و مرغ را 5 هزار تومان بخریم!
ناشناس۱۹۸۱۸۹۱۵:۱۱:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
بابا اگر بخواهند به همان قیمت برگردانند باید تورم صفر یا حتی منفی شود IQ
ناشناس۱۹۸۱۹۴۱۵:۱۴:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
ممکنه مشکل اصلی کنسرت و مشکلات اقتصادی نباشه ولی وقتی مردم میبینن که نظام علاوه بر ناتوانی در حل مشکلات اقتصادی، انواع موانع و محدودیت را هم بر سر راهشان ایجاد میکند، آن موقع است که جان بلب میشوند و به سیم آخر میزنند. مگر تنها کشوری هستیم که در آن دزدی و اختلاس و فساد و تبعیض رخ میدهد؟ مگر تنها کشوری هستیم که مشکلات اقتصادی دارد؟ اما وقتی مشکلات اقتصادی با عدم آزادی بیان و انواع و اقسام محدودیتها و ممنوعیتهای عجیب و غریب ترکیب میشود یک فرمول انفجاری بدست میاید که دیگر کنترل آن مشکل خواهد بود. ضمنا بر فرض من شهروند عادی اگر مثلا به حضور مستشاری ایران در سایر کشورها یا توجه و حمایت ایران از برخی گروهها و کشورها در منطقه اعتراض داشته باشم کجا باید آنرا بیان کنم؟ آیا راهی باقی گذاشته اند؟!
ناشناس۱۹۸۲۰۲۱۵:۱۷:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
برنامه های ربیس جمهور منتخب در زمان انتخابات مجموعه ای از برنامه های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و سیاست خارجی بود و اکثریت به او رای دادند. چرا قاعده بازی را رعایت نمیکنید؟ چرا جرزنی میکنید؟ چرا با همه ادعایتان به رای ملت احترام نمی گذارید؟ چرا اجازه نمیدهید رئیس جمهور همه وعده های خود را عملی کند؟
ناشناس۱۹۷۸۵۰۱۲:۱۵:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
متاسفانه با توجه به اینکه هیچ کدام از وعده های دولت اجرا نشده مفهوم این خبر یعنی تلگرام بی تلگرام
ناشناس۱۹۷۸۵۲۱۲:۱۵:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
قیمت برنج هندی در اهواز به کیلویی 6 هزار تومان رسیده . چرا دولت نمی‌خواهد بپذیرد که گرانی زندگی مردم را به هم ریخته است؟
ناشناس۱۹۷۸۵۳۱۲:۱۶:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
در این شرایط بیکاری و تعطیلی کارخانه‌ها دولتمردان چرا تاکنون حتی یک بار توضیح نداده‌اند که بر چه اساس و معیاری اعلام کردند در 6 ماهه اول امسال 700 هزار شغل ایجاد شده است؟
محمد۱۹۷۸۶۳۱۲:۲۰:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
متاسفانه اکثر نمایندگان مجلس به فکر منافع خود هستند تا منفعت مردم و کشور و اصلاح امور
ناشناس۱۹۷۸۶۴۱۲:۲۰:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
مردم داشتن از تلگرام نون میخورند یک عده ... نون مردم رو آجر کردن
ناشناس۱۹۸۳۹۲۱۶:۴۴:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
از نسخه ایرانی شبکه که کاربردهای تلگرام را دار و مرکز فساد و فحشا نیست استفاده شود
ناشناس۱۹۸۷۴۳۲۱:۲۸:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
مگه الکی دو سال وقت برده ! خسارت مردم رو کی میده ؟
ناشناس۱۹۷۸۶۵۱۲:۲۰:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
احسنت
ناشناس۱۹۸۲۲۰۱۵:۳۰:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
احسنت به چی؟
ناشناس۱۹۷۸۶۹۱۲:۲۲:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
روحانی مچکریم
ناشناس۱۹۷۸۸۰۱۲:۲۸:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
یک هفته است اقایان ما رو بیکار کردن . اصلا هم براشون مهم نیست چند هزار نفر بیکار شدن !
ناشناس۱۹۷۸۸۱۱۲:۲۸:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
رئیس جمهور : "اشتغال و فقر با شعار حل نمی شود" لکن ما هی همایش میذاریم شعار میدیم بلکه حل بشه.
ناشناس۱۹۸۴۰۲۱۶:۴۹:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
" با شعار دادن اشتغال
ناشناس۱۹۷۸۸۴۱۲:۳۱:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
هر مشکلی در مملکت به وجود میاد می اندازن گردن فضای مجازی ! بابا برید مشکلات رو حل کنید !
اصفهانی۱۹۷۸۸۸۱۲:۳۳:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
خسته شدیم از شعار دلار را 4500 میفروشی. تعرفه خودرو را دوبرابر کردی. مالیات و ابونمان و قبض چند برابر. فقط به نفع پزشکان و قشر مرفه خدمت کردی. فقط حرف زدی این 5 سال الف مردونگی کن درج کن
ناشناس۱۹۷۸۹۱۱۲:۳۶:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
اقای رئیس جمهور من به شما رای دادم و پشیمون هم نیستم ولی مردم از این وضعیت خسته شدن . بیشتر از 8 ساله که پرونده های فساد و اختلاس و دزدی رونمایی میشه ولی هیچ برخورد موثری دیده نمیشه . مردم از انبوهی از رانت خوری و تبعیض خسته شدن . چه زمانی قرار هست جلوی این قاچاق کالا گرفته بشه ؟؟؟؟؟ اگر جلوی قاچاق گرفته بشه بخصوص در مورد لباس و پوشاک و کیف و کفش .... بسیاری شغل ایجاد میشه . چرا اجازه واردات کالاهای بنجل و بدون کیفیت داده میشه ؟؟؟؟ چرا لیست اقلام وارداتی کنترل نمیشه ؟؟؟ مثلا دسته بیل چیه که وارد میشه ؟؟؟ یا اسباب بازی کالای ضروریه ؟؟؟؟ خیلی چیزا هست که ضروری نیست . چرا جلوی صادرات خام کالا گرفته نمیشه ؟؟؟؟ چرا باید معادن ما به حراج گذاشته بشه اونم به قیمت ناچیز . الان کپه سنگ های معادن به قیمت ناچیز به ایتالیا صادر میشه و با صد برابر ارزش اولیه دوباره وارد میشه ؟؟؟؟ مگه وارد کردن دستگاه برش پیشرفته اینقدر سخته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به بهانه خروج ارز قیمت تعرفه خودرو خارجی زیاد میشه و این کار صرفا باعث ایجاد رانت و دلال بازی و پول دارشدن اونایی که دارند و بدبختر شدن بقیه میشه یعنی عملا شما دارید شکاف طبقاتی رو بیشتر میکنید ، شرکت های داخلی یا همون مافیای خوردو هم نهایت استفاده رو میکنن و محصولات بنجل خودشون رو گران تر میکنن . بهتر است که بجای افزایش تعرفه ، طرح مالیات بر ثروت نسبت به خودروهای لوکس اجرایی بشه تا شاهد کاهش تقاضا باشیم .
ناشناس۱۹۸۷۹۸۲۲:۰۴:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
قربانت شوم با این چیزهایی که نوشتی ، پشیمان نیستم دیگه چه صیغه ای است؟
ناشناس۱۹۷۹۰۱۱۲:۴۰:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
ببخشید میشه بفرمایید چه طراحی؟ نمیشه اون ۳۰۰ هزار میلیارد تومان رو بین همین جوانان تقسیم کنید؟
ناشناس۱۹۷۹۱۲۱۲:۴۳:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
سال 92 اشتباه نکردیم
ناشناس۱۹۷۹۱۳۱۲:۴۳:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
مشکلات مردم فقط اقتصادی نیست. فقط کافیست اجازه دهند منتخب مردم یعنی رئیس جمهور به وعده ها و برنامه های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی خود عمل کند. قاعده بازی را بپذیرید ای دلواپسان عزیز
رضا۱۹۸۲۹۶۱۶:۰۱:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
شما هنوز توی فضای انتخاباتی عزیز؟ روحانی تا شما را داره نباید هم کار کنه
ناشناس۱۹۸۵۱۶۱۷:۵۹:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
دیگه دیره.
ناشناس۱۹۷۹۱۴۱۲:۴۳:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
کسایی که وام های مافوق میلیاردی گرفتن اونم بدون بهره و پس هم نمیدن ، دارن تو شهر راحت میگردن ولی مردم عادی برای یک وام 5 میلیونی ماه ها باید سرگردان باشند . اگر این فساد و رانت نیست پس چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟ اموال تمام مفسدین اقتصادی باید مصادره بشه و خودشون هم اعدام بشوند .
ناشناس۱۹۷۹۱۹۱۲:۴۴:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
شبکه تلگرام مسله فساد و فحشا را در ان حل کن سپس راه اندازی
ناشناس۱۹۸۰۳۴۱۳:۴۹:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
کدام فساد داخل تلگرام ؟؟ عمو کل کانال های غیر اخلاقی که فیلتر شده !
ناشناس۱۹۷۹۲۴۱۲:۴۶:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
حرف بسه آقای رییس جمهور عمل کنید لطفا
ناشناس۱۹۷۹۲۸۱۲:۴۷:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
اپوزسیون نمایی برای راضی کردن تندروهای اصلاحات....
ناشناس۱۹۷۹۳۸۱۲:۵۶:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
مردم قوه قضاییه رو مسئول فیلتر شدن تلگرام می دانند
ناشناس۱۹۸۲۰۷۱۵:۲۰:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
اینهایی که منفی دادن برن حرفای خرم آبادی رو بخونن ببیند نظر ایشون راجب فیلتر کردن تلگرام چی !
ناشناس۱۹۷۹۵۴۱۳:۰۴:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
درود بر روحانی شجاع
ناشناس۱۹۷۹۶۴۱۳:۰۷:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
مگر رئیس جمهور نمیتواند دستور رفع فیلتر را بدهد ؟ اگر این کار را هم نتواند انجام دهد پس ایشان چه می تواند؟
ناشناس۱۹۸۰۲۹۱۳:۴۵:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
ببخشید شما بگو اول چه کسی فیلتر کرد؟؟ جز شورای امنیت ملی؟؟ رئیس آن کیست؟؟ اعضای چه قوه ای در آن اکثریت را دارند؟؟ چز رئیس جمهور و دولت ؟؟ راستی چرا از یک موضع فیلتر می کنند و از موضع دیگر ژست قهرمان آزادی می گیرند؟؟
ناشناس۱۹۸۱۵۸۱۴:۵۱:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
اعضای فعلی شورای عالی امنیت ملی، با توجه به مقام سیاسی و بر اساس شخصیت حقوقی خود عبارتند از: حسن روحانی: (رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی) علی لاریجانی: (رئیس مجلس شورای اسلامی) صادق لاریجانی: (رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران) محمدباقر نوبخت: (معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور) دریابان علی شمخانی: (دبیر شورای عالی امنیت ملی و نماینده رهبر ایران در شورا) سعید جلیلی: (نماینده رهبر ایران در شورا) سرلشکر محمد باقری: (رئیس ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران) سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی: (فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران) سرلشکر محمدعلی جعفری: (فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) عبدالرضا رحمانی فضلی: (وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور) محمدجواد ظریف: (وزیر امور خارجه) سید محمود علوی: (وزیر اطلاعات) وزیر یا مسئول مربوط به موضوع در حال بررسی در شورا
ناشناس۱۹۷۹۷۸۱۳:۱۳:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
پس کی تلگرام باز میشه ؟
ناشناس۱۹۸۴۹۰۱۷:۴۱:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
فیلترشکن
ناشناس۱۹۷۹۹۱۱۳:۱۹:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
روحانی: مردم به‌حق می گویند ما را ببینید / همه جا برخی از خواسته ها و تجمع مردم سوء استفاده می کنند/ اگر با مردم گفتگو کنیم و شفاف باشیم، مشکلات نیز حل می شود/ صدا و سیما باید انعکاس ملت باشد نه یک جناح/ همه باید به اتاق شیشه‌ای بروند تا مردم قضاوت کنند / نمی‌توان بهره‌مندی مردم از فناوری را مسدود کرد نباید چون کتابی علیه من است، جلوی آن گرفته شود / معصوم نداریم؛ همه قابل نقدند
هادی۱۹۸۵۱۵۱۷:۵۹:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
خود رءیس جمهور اول این کار ها را در عمل پیاده بکنند. ما با سر دنبالشون میریم.
ناشناس۱۹۸۰۰۰۱۳:۳۰:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
اگر هفت کشور به شاهی تراست چرا رنج و سختی همه بهر ماست
ناشناس۱۹۸۰۲۳۱۳:۴۱:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
اقای روحانی تا کی به جای اقدام عملی در نقش پرسشگر ظاهر می شوی
ناشناس۱۹۸۱۵۵۱۴:۴۹:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
به نظر شما فرق احمدی نژاد با روحانی چیست به خدا مردم دیگه از این شعارهای تکراری مردم.مردم خسته شدند روحیه ندارند هیچگونه آرامش .رفاه.تفریح.امید به آینده ...اگر خداوند راقبول دارید واگربه آن دنیا اعتقاد دارید مردم را دریابید حضرت علی می فرمایند اگر مقام ماندنی بود به شما نمی رسید
ش.ش۱۹۸۱۷۳۱۵:۰۵:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
طوری حرف می زند که انگار این مشکلات را باید دیگران حل می کردند و نکرده اند از انواع مشکلات دور نزدیکی می بینیم در کشورمان وجود دارد هموراه رد پائی از روحانی در آن دیده می شود از حصر گرفته تا مسائل امنیتی گرفته تا مسائل جاسوسی و دخالت بیگانگان گرفته تا باج گرفتن خارجی ها از ما گرفته و موضوع برجام ابتر و مسخره تا انواع دو گانگی و تغییر رای و سیاست گرفته تا بیشتر مشکلات اقتصادی این روزها گرفته تا حتی همین مسئله فضای مجازی که خودش ریاشت تصمیم گیری اش را هفته پیش بعهده داشته باز در حرفهایش افراد نا مشخصی را مورد خطاب قرار دادهاز او او می خواهد مشکلات مردمر ا حل کند انگار او نه انگار مسئول اجرائیات کشور است و باید خود پاسخگو و مورد نقد باشد
رضا۱۹۸۲۵۸۱۵:۴۳:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
اقای رییس جمهور واقعا کی میخواهید کار کنید همیشه میگویی باید فلان شود اخه مرد حسابی تو رییس جمهور شدی که فقط همین را بگی ؟ میدوارم هرچه زودتر ۱۴۰۰ شود که جنابعالی ریاستتان خلاص شود
ناشناس۱۹۸۲۷۴۱۵:۴۹:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
تا مشکلات سیاسی برطرف نشه، سایر مشکلات کاهش که نمی یابد، افزایش هم پیدا می کند
ناشناس۱۹۸۳۱۱۱۶:۰۵:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
جناب روحانی این حرف ها خیلی قشنگ است اما لطفا عمل کنید و اگر نهاد یا سازمانی مانع رسیدن به این اهداف میشود شجاعانه به ملت معرفی کنید و جلویشان بایستید چون مردم برای همین به شما رای داده اند!!! البته هنوز هم از رای خود پشیمان نیستیم
ناشناس۱۹۸۳۶۴۱۶:۲۹:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
منظور آقای روحانی از این که با شعار چیزی حل نمی شود، منظور خودشان و دولت محترم است؟
ناشناس۱۹۸۴۱۵۱۶:۵۵:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
" اشتغال و فقر با شعار حل نمی شود " .....رئیس جمهور البته با شعارِ " اشتغال و فقر با شعار حل نمی شود " هم مشکل اشتغال و فقر حل نمی کند بلکه با عمل ... بله ؟!!
منوچهر راستی۱۹۸۴۳۰۱۷:۰۶:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
آقای رئیس جمهور همه را بدهکار و خود را طلبکار جلوه می دهد نمی دانم از روی عمد می گوید یا به جد .خودش می داند همه کاره مملکت خودش است و همه چیز در اختیار دولت .هر کاری که به نفع مردم باشد و بخواهد ا نجام دهد کسی جلو اورا نگرفته .کدام کار ، اینطور باید بشود و آنطور که فرمایش است .مجلس همه را در اختیار دولت قرار داده و اگر خدمت به مردم باشدکه مخالف نیست .همان است که همه می گویند شب است ایشان می گوید روز است .نخیر این مملکت داری نیست و همه می فهمند و درک می کنند .شفاف .کدام شفاف همه قراداد ها و کار های شما که محرمانه است و توی بوق کرده اید و همه به این عمل اعتراض دارند و شما هم با کلمات کوبنده همه را کوبیده اید .اشکال از خودتان است .شما اول کار هایتان را شفاف کنید و این بله قربانگوها راو کف زن ها را دور کنید و به میان مردم بیایید .ببینید چه خبر است نه با ماشین آخرین سسیتم و از بالا .مردم از این ناراحتند که گفتار شما با کردارتان زمین تا آسمان تفا وت دارد و همه می گویند .آقای رئیس حمهور دولت اسلامی ایران مردانه یک سوزن به خودتان بزنید و بعد درفش در بدن دیگران شما از خودتان شروع کنید اگر راست می گویید .
ناشناس۱۹۸۸۳۷۲۲:۴۱:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
روحانی همه کاره مملکت است؟! از کی تا حالا؟
ناشناس۱۹۸۴۸۶۱۷:۳۸:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
از دو جمله "باید بشود" و "نباید اینجور باشد" متنفرم ! تا جایی که مشخصه افزایش قیمت دلار و بالا بردن تعرفه خودرو فقط به نفع طبقات مرفه است . جناب آقای روحانی از خدمت به ثروتمندان خسته نشدی ؟ کم کم به این نتیجه می رسم بهتره رای ندم
هادی۱۹۸۵۱۴۱۷:۵۷:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
من واقعا موندم که آقای روحانی مخاطبشون چه کسانی هستند. یعنی ایرادی که مردم به خود ایشون دارند را ایشون دارن به یه آدمهای فرضی دیگری میگیرد. این روش حرف زدن فقط هم مختص ایشونه و تا حالا هم جواب داده. بهتر است ایشون دقیقا به همه ایراداتی گفتند در مقام رءیس جمهور جواب بدهند. توجه به جوانها ، حقوق شهروندی ، حق اعتراض، گزارش مسءولین به مردم و جلسات مرتب با آنها، شعار ندادن و عمل کردن و ... خود ایشون در این زمینه مورد اعتراض هستند . مردم دیگه از این نحوه برخورد خسته شدند. این توهین به شعور مردم هست که مقصر فرضی درست میکنند. رهبر صراحتا به ایشون اعلام نکردند مگر که که خود شما باید عمل کنی. سیاسی بازی بس نیست؟؟؟؟!!!
مرتضی۱۹۸۵۱۷۱۸:۰۰:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
از ماست که بر ماست. وقتی قبل از انتخابات طبق نظر سنجی ها روحانی ۲۸درصد اقبال رای داست ولی با ... مردم بهش ۵۴درصد رای میدند. دیگه بخودمان حق اعتراض ندیم.
ناشناس۱۹۸۵۳۷۱۸:۱۴:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
تا زمانی که سود بانکی سر به فلک میکشه تولید کننده ها چطور میتانند به کار خود ادام بدند یعنی کار کنند بریزند بانکهایی که معلوم نیست صاحب اصلیشان کیه واقعا دیگه مردم همه چی رو میدانند
ناشناس۱۹۸۵۴۳۱۸:۲۴:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
اقای روحانی مثل اینکه اعتراضات مردمی به عملکرد و تنبلی تیم اقتصادی شما بود مشکل مردم فقط تلگرام نیست معیشت و بی عرضگی مدیران اقتصادی هم هست در پنج سال چه کردید هر روز شاهد افزایش قیمت ارزاق عمومی ممردم هستیم
ناشناس۱۹۸۵۸۴۱۹:۰۱:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
عدم برخورد قاطع دولت با نجومی بگیران از وزرا ومدیران دولتی و آنان را ذخیره نظام نامیدن و سوء استفاده و فرافکنی این موضوع برای انتخاب شدن مجدد با هر حیله، و سرگرم کردن مردم به حقوق شهروندی و مجازی و خوردن حقوق واقعی آنان، مردم را از دولت اصلاحاتی تدیبر و امید نا امید کرده است.
ناشناس۱۹۸۹۰۱۲۳:۵۲:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
چرا مجلس از دولت در رابطه با این مسائل حتی یه سوال خشک و خالی هم نکرد چه برسه به استیضاح.مجلس هم مقصره.
ناشناس۱۹۸۹۱۶۰۰:۰۵:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
اتفاقا سخن بسیار درستی فرموده اید.با شعار نمیشه فقر رو از بین برد.باید عمل کرد.باید میزان سرمایه مناصب دولتی را قبل و بعد از مسئولیت افراد بررسی کرد.باید اعطای مجوزهای خاص به اطرافیان را مسدود کرد.حقوق ها ی نجومی را نه در شعار بلکه در عمل از بین ببرید.نظارت دقیق تری بر بانک های خصوصی که گاها بدون اطلاعیه اقدام به استخدام می کنند داشته باشید.و هزاران کار دیگر که باید عمل کرد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین