در گفتگو با الف مطرح شد؛ نماینده بابلسر : برنج هندی بر سر سفره مردم و برنج ایرانی در کارخانه ها

گروه اقتصادی الف،   3961017143 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
نماینده بابلسر : برنج هندی بر سر سفره مردم و برنج ایرانی در کارخانه ها

نماینده بابلسر و فریدونکنار با انتقاد از بی توجهی دولت به کشاورزان و برنجکاران گفت: متاسفانه به دلیل سیاست های نادرست و واردات بی رویه برنج هندی در بازار و بر سر سفرهای مردم است اما برنج ایرانی در دست کشاورزان مانده و در کارخانه ها انبار شده است.

ولی اله نانواکناری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه مازندران قطب اصلی برنجکاری است، گفت: برنج با زحمات زیاد و در واقع با رنج تولید می شود.

وی با اشاره به هزینه زیاد تولید برنج در مرحله کاشت، داشت و برداشت، گفت: قیمت های کود، سم، کارگر، ادوات و لوازم کشاورزی و دیگر هزینه های کشاورزی زیاد شده و کشت برنج برای کشاورزان به صرفه نیست.

نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به واردات بیش از حد برنج خارجی به داخل کشور افزود: این واردات باعث شده تا فروش برنج ایرانی با کندی باشد و قیمت ها کاهش یابد.

نانواکناری از وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر جهادکشاورزی خواست تا جلوی واردات برنج را بگیرند چرا که هم به اندازه کافی واردات انجام شد و هم برنج ایرانی در دست کشاورزان مانده است.

وی قاچاق برنج را یکی دیگر از معضلات برنج کشور ذکر کرد و افزود: مسئولین انتظامی، امنیتی و بخصوص گمرگ باید جلوی قاچاق برنج را بگیرند و با هر نوع قاچاق برخورد کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اگر دولت به وضعیت بد کشاورزان رسیدگی نکند، مجلس ورود خواهد کرد و با استفاده از ابزارهای نظارتی دولت و وزارتخانه های مسئول را موظف می کند تا به وظایف خود در حمایت از تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی عمل کنند.

نانواکناری تاکید کرد: تذکر، سوال و استیضاح از ابزارهای نمایندگان برای نظارت بر عملکرد وزراست و اگر دولت به وضعیت بد کشاورزان رسیدگی نکند وزرای مسئول در معرض استیضاح نمایندگان مجلس قرار می گیرند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۶۵۶۱۱۲:۲۲:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
جناب نماینده برنج ایرانی کیلویی 15 تومن را مردم از کجا بیارند بخرند دولت مجبور است برنج ارزان تر وارد کند تا مردم بتوانند بخرند گویا شما فقط به فکر برنج کاران هستید نه مردمی که پول ندارند خرید کنند که شامل 80 درصد است
ناشناس۱۹۶۵۶۳۱۲:۲۳:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
چرا که نه !!!!برنج هندی کیلویی 5 هزار تومنه و برنج ایرانی کیلویی 13 هزار تومن
ناشناس۱۹۶۵۸۶۱۲:۳۴:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
قیمت برنج ایرانی بالاست و مردم توان پرداخت هزینه های سنگین رو ندارند و نباید ایشون انتظار داشته باشه که هزینه های عدم بهره وری و استفاده از تکتونولوژی های قدیمی کاشت برنج از جیب مردم جبران بشه !!!
آریابان۱۹۶۵۹۵۱۲:۴۰:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
ایران با این پهنه گسترده شالیزاری (البته در گذشته !!!!) و سابقه کاشت ، داشت و برداشت (البته در گذشته !!!!) و مصرف بسیار بالای خود (البته در گذشته ولیکن در حال و حتما در آینده !!!!) ، به حق یکی از قطب ها ، صاحبنظران و استادان استاندارد-آفرینی در تولید و تسخیر صادرات و بازار برنج جهانی به حساب میومد ، که البته دیگه نمیاد !!! ؛ ولی درعوض سیاستگزاری های پر از غلط و منافع گروهی خاص در ایجاد وضعیت زار و نزار در برنجزار ها و تبدیلشان به کیوی-زار و.....و البته کاشت ویلا !!!، واردات انواع برنج های کره ارض ، از اوروگوئه ای و برزیلی و تایلندی گرفته تا پاکستانی و بویژه هندی را به کل ایران و حتی به پهنه بیکران خزر ناگزیر کرده، به نحویکه مازنی که برنج گیلکی نمیخورد و گیلکی هم برنج مازنی را ، الآن هر دو چاره ای ندارند جز باسماتی-خوری !!! ؛
علی۱۹۶۶۰۱۱۲:۴۳:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
برنج ایرانی 10 کیلویی 130 هزارتومان و برنج خارجی 50 هزار تومان ، مشکل از جیب مردم هست .
ناشناس۱۹۶۶۱۵۱۲:۵۲:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
شما هم قیمت هاتون را ارزان کنید تا مردم بخرند نه انکه کیلویی 14 تومن مردم توان ان را ندارند
ناشناس۱۹۶۶۲۸۱۲:۵۶:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
خداییش کشت برنج خیلی سخت و پر هزینه است اما با این وضع افزایش حقوق ها به منظور کم کردن تورم!!!! واقعا مردم حتی به سختی توان خرید برنج هندی را دارند چه برسد به برنج ایرانی!!!! بالاخره مسئولین هنر تولید بیشتر و قدرتمند تر کردن توان خرید مردم را که ندارند پس باید با کوتاه کردن دست مردم از خرید تورم را پایین بیاورند تا در آمار های کذایی با آن مانور تبلیغاتی بدهند!!!!!
ناشناس۱۹۶۶۳۳۱۲:۵۹:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
خوب وارد نکنن که شما شمالی ها برنج رو می کنید کیلوئی 30 تومن بازم می گید ضرر کردیم. همین الان برنج ایرانی خوب 15 است که زیاده برای خانواده 5 نفره.
ناشناس۱۹۶۶۵۱۱۳:۰۸:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
نماینده عزیز، بر عهدی پوشیده نیست که برنج ایرانی خوش مزه تر و خوش عطر تر هست، ولی من با 10 هزار تومان سه کیلو برنج هندی می گیرم، بیشتر هم ندارم، باقیش را سیب زمینی و ماکارونی می گیریم! فکر کردید اینم از سفره ما بیرون بکشید به جایی می رسید؟ نداریم که بخریم جناب!
ناشناس۱۹۶۶۶۹۱۳:۲۰:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
برادر نماینده برنج ایرانی 13هزارتوان با حقوق کم چطور سر سفره باشه برنج هندی ارزان با 4هزارتوان یا سه هزار تومان قیمت برنج ایرانی پائین باشه هم مصرف میکند
ناشناس۱۹۶۶۸۳۱۳:۳۰:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
چرا اختلاف قیمت را نمیبینند؟ آیا باید از مردم خواست که هزینه چند برابری پرداخت کنند؟ آیا تصور میکنند که با ممنوعیت واردات برنج باید مردم را مجبور کرد که برنج ایرانی بخرند؟اگر تولید محصولی چند برابر نمونه خارجی است بهتر است تولید را متوقف یا مسئولین راهکارهایی برای کاهش قیمت محصول داخلی پیدا نمایند. برنج و آذوقه مردم خودرو نیست که با انحصار کردن آن بهر قیمتی به مردم فروخت.
حمید۱۹۶۷۸۴۱۴:۳۲:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
برای چی واردات انجام نشه؟ من پول خرید برنج کیلویی ۱۳۰۰۰ تومن ایرانی رو ندارم به جاش تغییر کشت بدید. کشت برنج تو شمال اصلا توجیه اقتصادی نداره . دانه های روغنی بسیار به صرفه تر هستش . نه اینکه جلوی واردات رو بگیریید
ناشناس۱۹۶۹۷۷۱۶:۳۸:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
میگه برنج وارد نشه که بتونیم برنج ایرانی رو ببریم بالای 20 تومن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین