ابطحی به الف خبر داد؛ استفاده اغتشاشگران از کلاشینکف، یوزی، برنو و اسلحه شکاری در تجمعات خمینی شهر

گروه سیاسی الف،   3961013174 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
استفاده اغتشاشگران از کلاشینکف، یوزی، برنو و اسلحه شکاری در تجمعات خمینی شهر

نماینده خمینی شهر در مجلس از کشته شدن چهار نفر در تجمعات و اغتشاشات جوی آباد خمینی شهر خبر داد و گفت: نحوه کشته شدن این افراد مشکوک است چرا که خود اغتشاشگران از سلاحهای گرم همچون یوزی، کلاشینکف، برنو و اسلحه شکاری حمل و استفاده می کردند.

محمد جواد ابطحی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به تجمعات سه شب گذشته جوی آباد خمینی شهر گفت: در روزهای گذشته حدود 300 تا 400 اغتشاشگر که عمدتا از شهرهای اطراف به این منطقه آمده بودند، با تحریک مردم دست به اغتشاش زدند و حتی خودروهایی که اغتشاشگران داشتند، پلاک شهرهای اطراف خمینی شهر بود.

نماینده خمینی شهر در مجلس با بیان اینکه اغتشاشگران شناسایی شده و تلاش برای بازداشت آنها ادامه دارد، افزود: البته در جریان اغتشاشات حدود 40 نفر بازداشت شدند که از برخی از آنها سلاح های گرم کشف شد.

ابطحی با بیان اینکه بعنوان نماینده شهر اوضاع را رصد و حتی در مواقعی در سطح شهر حضور می یافت و حوادث را از نزدیک مشاهده می کرد، افزود: نیروی انتظامی و بسیج در برخورد با اغتشاشگران، جلوگیری از تجمعات و متفرق کردن مردم خیلی مدارا می کردند و به همین دلیل حدود 80 نفر از این نیروها در تجمعات زخمی شدند که برخی از آنها هنوز در بیمارستانها بستری هستند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی و امنیتی هیچ تیری شلیک نکرده و اصلا دستور شلیک نداشتند، افزود: نحوه کشته شدن چهار نفر در تجمعات مشکوک و در دست بررسی است. همچنین تلاش برای شناسایی ضاربان ادامه دارد.

 

آرمین نوجوان 15 ساله‌ای که در آشوبهای خمینی شهر به ضرب کلوله کشته شد

نماینده خمینی شهر در مجلس با اشاره به میزان تخریب های صورت گرفته در تجمعات گفت: اغتشاشگران به اموال شخصی مردم، اماکن عمومی و اموال دولتی آسیب رساندند از جمله اینکه یک شعبه بانک انصار و یک شعبه بانک تجارت را به آتش کشیدند و شیشه های برخی بانک ها و ساختمانها را خورد کردند.

ابطحی همچنین از بستن جاده خمینی شهر – اصفهان از سوی اغتشاشگران در تجمع شب گذشته خبر داد و تصریح کرد: با ورود نیروی انتظامی و بسیج این جاده باز شد.

وی افزود: حمله به ساختمان شهرداری و تلاش برای ورود به ساختمان نیز یکی دیگر از اقدامات این عده بود که با هوشیاری نیروی انتظامی ناکام ماندند.

نماینده خمینی شهر در مجلس با بیان اینکه جوی آباد از منطقه محروم و مظلوم کشور و استان اصفهان است، افزود: فقر و بیکاری در این منطقه زیاد است اما در عین حال مردم انقلابی و ولایت مداری دارد.

ابطحی وضعیت شهر در حال حاضر را کاملا عادی توصیف کرد و افزود: اغتشاشگران با استفاده از شبکه های اجتماعی مردم را تحت تاثیر قرار دادند و امنیت منطقه را بهم زدند.

وی با اشاره به وعده های انتخاباتی رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد تا روحانی و هیئت دولت برای ایجاد اشتغال و رفع فقر و محرومیت منطقه اقدام کند تا این موضوعات بهانه ای برای عده ای اغتشاشگر نشود.

نماینده خمینی شهر در مجلس با اشاره به راهپیمایی چند هزار نفری امروز چهارشنبه مردم خمینی شهر گفت: مردم امروز جواب این ساختار شکنان و اغتشاشگران را دادند که امیدواریم دیگر شاهد تکرار این حرکات در خمینی شهر نباشیم.