محسن هاشمی: احزاب باید برنامه‌محور در انتخابات شرکت کنند/ لزوم تشکیلات‌سازی از سوی احزاب

گروه اجتماعی الف،   3961012318

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: متاسفانه ساختار کشورمان هنوز به این صورت نشده که احزاب به‌صورت کامل در انتخابات شرکت کرده، برنامه ارائه کنند و مردم براساس برنامه‌ای که از سوی آن‌ها ارائه‌شده رای دهند.

به گزارش فارس، محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران طی سخنانی اظهار داشت: احزاب می‌توانند در بحث مدیریت شهری کمک چشمگیری به مسئولان این حیطه داشته باشند اما متاسفانه ساختار کشورمان هنوز به این صورت نشده که احزاب به‌صورت کامل در انتخابات شرکت کنند، برنامه ارائه کنند و مردم براساس برنامه‌ای که از سوی کسانی که در انتخابات کاندیدا شده‌اند و یا احزابی که به‌صورت لیستی پا به عرصه گذاشته‌اند رای دهند.


هاشمی تصریح کرد: این اتفاق می‌تواند جنبه‌های مثبتی داشته باشد که یکی از آن‌ها این است که مردم می‌توانند به کاندیدای موردنظر خود بر اساس برنامه‌هایش قضاوت کنند و بعد از انتخابات بتوانند با تطبیق عملکرد و برنامه‌ها مطالبه‌گری کنند.

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران تاکید کرد: احزاب برای ورود به چنین شرایطی می‌توانند تشکیلات شاخصی را ایجاد کنند و بتوانند برنامه‌محور در انتخابات شرکت کنند و این مهم‌ترین اصل باشد و از سوی دیگر نیز مردم هم احساس کنند که طرح‌های ارائه‌شده به‌دوراز شعار است و بتوانند به‌درستی درباره برنامه‌های احزاب بعد از انتخابات قضاوت کنند.

وی افزود: شاید چنین وضعی به‌درستی تا به امروز در کشور اجرانشده و این بسیار تاسف‌بار است اما به نظر بنده در سال‌های اخیر این روند روبه‌جلو بوده و همان‌طور که در جریان هستید در انتخابات به‌صورت جبهه‌ای شرکت کردیم و حزبی وارد عرصه انتخابات نشدیم و بر همین اساس نمی‌توانیم بگوییم که برنامه ارائه‌شده از کاندیدایمان حزبی است.