استقرار تیم‌هایی برای پالایش بازداشت‌شدگان/ علت مدارای پلیس با اغتشاش گران/ دستگیرشدگان بزودی محاکمه می‌شوند؛ پخش فیلم‌های گرفته شده از متهمان در دادگاه

گروه سیاسی الف،   3961012134 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

شب گذشته علیرغم کاهش چشمگیر سطح اغتشاشات، در تعدادی از مناطق خشونت اغتشاشگران منجر به حوادث خسارت باری شد.

استقرار تیم‌هایی برای پالایش بازداشت‌شدگان/ علت مدارای پلیس با اغتشاش گران/ دستگیرشدگان بزودی محاکمه می‌شوند؛ پخش فیلم‌های گرفته شده از متهمان در دادگاه

در تهران تجمعات به صورت پراکنده ای وجود داشت که ماموران تلاش کردند آنها را متفرق کنند. اما در خیابان انقلاب و آزادی تجمع‌کنندگان مسافران را از یک تاکسی پیاده کرده و تاکسی را به آتش کشیدند.

در اصفهان، بر اثر تیراندازی کور آشوبگران در خمینی شهر،  دو نفر از جمله یک نوجوان ۱۱ ساله کشته شدند. یک پاسدار سپاه نیز در نجف آباد به ضرب گلوله ساچمه‌ای آشوبگران شهید شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، در قهدریجان اصفهان هم آشوبگران با حمله به مقر نیروی انتظامی قصد ربودن اسلحه‌ها را داشتند که با ایستادگی ماموران و درگیری ایجاد شده برخی از ماموران آسیب جدی دیدند. در این درگیری ۵ نفر از  آشوبگران نیز کشته شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان، در خصوص خبری مبنی بر آتش زدن یکی از ماموران نیروی انتظامی در درگیری میان مردم و پلیس در قهدریجان، گفت: این خبر صحت ندارد. جانشین فرماندهی استان اصفهان اعلام کرد: نیرویی از ماموران پلیس این فرماندهی در درگیری‌های اصفهان به شهادت نرسیده است.

با این وجود شب گذشته شهر‌هایی مانند دورود که در شب‌های پیش از آن ناآرام بود، در آرامش به سر می‌برد.

۴۵۰ نفر در ۳ روز گذشته بازداشت شدند/ درخواست کمک از قرارگاه ثارالله برای تامین امنیت تهران نداشتیم

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری تهران اعلام کرد: روز شنبه حدود ۲۰۰ نفر، روز یکشنبه ۱۵۰ نفر و روز گذشته حدود ۱۰۰ نفر بازداشت شده‌اند.

علی‌اصغر ناصربخت در رابطه با آخرین وضعیت شهر تهران طی روز گذشته گفت: روز گذشته به نسبت روزهای قبل هم پراکندگی درگیری‌ها کمتر بود و هم از حجم تعداد افرادی که در صحنه حضور داشتند، کاسته شده بود. همچنین ساعاتی که عبور و مرور وسایل نقلیه در شهر مختل شده و با کندی روبرو شده بود، کاهش پیدا کرده بود.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا از قرارگاه ثارالله تهران برای تامین امنیت شهر درخواستی شده است؟ ابراز داشت: چنین چیزی مطرح نیست. شهر در کنترل عوامل انتظامی است و ابداً چنین درخواستی مطرح نیست. برداشت ما این است که امروز وضعیت شهر تهران به مراتب نسبت به روزهای گذشته شرایط آرام‌تری را خواهد داشت کما آنکه دیروز هم نسبت به روزهای قبل خود آرام‌تر بود.

عامل اغتشاشات تویسرکان آشوبگران سازمان یافته غیربومی بودند

امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه اغتشاشگران سازمان یافته و غیربومی مهمترین عامل اغتشاش‌های اخیر در تویسرکان بودند گفت: حساب مردمی که مطالبات به حق معیشتی دارند از عوامل سازماندهی شده آشوبگر، جدا است.

حجت الاسلام مرتضی موحدی اظهار داشت: با بررسی برخی اطلاعات مشخص شد که در چند روز اخیر بیش از 100 نفر از افراد غیر بومی وارد شهرستان تویسرکان شده‌اند و تجمع‌کنندگان را به حمله به مراکز و نهادهای دولتی و تخریب و آتش‌سوزی اموال عمومی مانند بانک‌ها تحریک می‌کردند.

وی افزود: کاملاً روشن و آشکار است که اغتشاشگران سازمان یافته و آموزش دیده از سوی صهیونیسم جهانی، آمریکا و متحدان عربی آنها حمایت می‌شوند.

 

به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم وضعیت ناامنی تهران تداوم پیدا کند

سردار اسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله(ع) با تاکید بر اینکه قرارگاه ثارالله (ع) در جریان اعتراضات و ناآرامی‌های تهران مسئولیتی ندارد، تصریح کرد: مسئولیت در این زمینه کاملا برعهده نیروی انتظامی است و قرارگاه، ناظر اتفاقات است.

وی افزود: اگر ناجا درخواست کمک کند، قرارگاه ثارالله (ع) آماده است براساس مصوبات قانونی که در گذشته در شورای عالی امنیت ملی و شورای امنیت کشور تصویب شده است، کمک کند.

کوثری در پایان با بیان اینکه مسائلی نظیر مالباختگان موسسه کاسپین و گرانی از جمله مشکلات مردم است، اظهار کرد: مردم می‌توانند در جایی مشخص و با اخذ مجوز درخواست‌های خود را بیان کنند. مسئولین نیز حتما باید به این مسائل رسیدگی کنند تا مشکلات مردم برطرف شود.

یک کشته در تجمعات شب گذشته ایذه / ضارب دستگیر شد

مصطفی سمالی، فرماندار ایذه  اظهار کرد: شب گذشته در پی تجمعات این شهر، در فاصله بین 1500 تا 2000 متری از محل تجمعات، به دو نفر شلیک شد که در نهایت یک نفر کشته و یک نفر زخمی شد. وی افزود: تیراندازی‌ها از طرف خود افراد شرکت کننده در تجمع بوده است. براساس اعلام نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی، ضارب دستگیر شده است.

تکذیب کشته شدن 2 نفر در سنندج

فرماندار سنندج کشته شدن 2 نفر در جریان تجمع غیر قانونی در شهر سنندج را تکذیب و اعلام کرد: تا کنون در این تجمعات در سنندج به هیچ کس آسیبی وارد نشده است. ابراهیم زارعی امروز سه شنبه 12 دی ماه اظهار کرد: تجمع‌های اخیر در شهر سنندج بدون مجوز قانونی صورت گرفته است.

وی افزود: از مردم در خواست داریم که تجمعهای غیر رسمی را ادامه ندهند.

اتمام حجت رئیس دادگاه انقلاب تهران با اغتشاشگران

رییس دادگاه انقلاب گفت: هر روزی که از اغتشاشات بگذرد و افراد دستگیر شوند، جرم و مجازات‌شان بیشتر می‌شود و ما اینها را دیگر معترضین نسبت به حقوق‌شان نمی‌دانیم بلکه این افراد کسانی هستند که می‌خواهند به اصل نظام ضربه بزنند.  حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی با اشاره به اغتشاشات اخیر اظهار کرد: کسانی که از روزهای سوم به بعد اغتشاشات دستگیر شوند، جرم و مجازات‌شان سنگین خواهد بود زیرا با توجه به اعلام وزارت کشور مبنی بر غیرقانونی بودن این تجمعات، عالماً و عامداً و با علم و آگاهی اقدام به تجمع، اغتشاش و حرمت‌شکنی کرده‌اند.

غضنفرآبادی درباره عناوین اتهامی افراد دستگیر شده نیز گفت: عنوان اتهامی برخی افراد دستگیر شده ممکن است محاربه و برخی نیز اقدام علیه امنیت ملی، تخریب اموال عمومی، تخریب اموال اشخاص، ضرب و شتم و غیره باشد.

غضنفرآبادی تصریح کرد: فیلم‌های گرفته شده از متهمان، در دادگاه برای‌شان پخش می‌شود و هیچ راه گریزی نخواهند داشت؛ بنابراین خانواده‌ها مراقب فرزندان‌شان باشند و اگر زمانی حکم سنگینی برای آنها صادر شود، ابراز پشیمانی و ندامت شاید فایده نداشته باشد.

رییس دادگاه انقلاب ادامه داد: اگر نیروی انتظامی رعایت می‌کند و عطوفت به خرج می‌دهد به خاطر این است که جوانان هوشیار و آگاه شوند و ما هم به نیروهای انتظامی گفته‌ایم از برخوردهای خشن بپرهیزند و فقط محکمه و دادگاه درباره این افراد تصمیم می‌گیرد.

 شمخانی: چند روز دیگر اتفاقات پایان می یابد

شمخانی دوشنبه شب در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «المیادین» ارزیابی اش را از اعتراض ها و ناآرامی های اخیر در ایران که از پنجشنبه گذشته آغاز شده، بیان کرد. وی به تلاش برخی کشورها از جمله عربستان در تحریک فضای داخل ایران از طریق اینترنت پرداخت و آنچه در فضای اینترنت درباره ایران در جریان است را «جنگ نیابتی» علیه ملت ایران دانست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اطمینان داد که آنچه در ایران در حال وقوع است طی چند روز آینده پایان می‌یابد و جای هیچگونه نگرانی در این‌باره نیست.

گفت‌و گوی وزارت کشور با احزاب درباره حوادث اخیر کشور

وزارت کشور با دعوت از دبیران و مسئولان احزاب عمده کشور ضمن دریافت دیدگاه و نظرات آنها درباره حوادث اخیر کشور به تبادل نظر در جهت تقویت همبستگی و اتحاد ملی پرداخت.

در این نشست توجه ویژه به نقش جریان انحرافی و لیدر این جریان در اعتبار زدائی از دستگاه های مختلف حاکمیتی و ترویج بی اعتمادی مردم نسبت به عملکرد نظام که یکی از عوامل بروز این حوادث به شمار می رود  و واکاوی و دقت درعتاب مقام معظم رهبری در روز چهارشنبه ششم دیماه در این رابطه مورد تاکید قرار گرفت.

استقرار تیم‌هایی برای پالایش بازداشت‌شدگان
مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: تیم‌هایی در زندان مستقر شده‌اند و در حال پالایش افراد بازداشت‌شده در حوادث روزهای اخیر هستند تا افراد بی‌گناه هرچه زودتر آزاد شوند.
 
مصطفی محبی مدیرکل زندان‌های استان تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به اغتشاشات اخیر و دستگیری‌های صورت‌گرفته، آیا ظرفیت کافی برای پذیرش بازداشت‌شدگان وجود دارد یا نه، اظهار کرد: دستگیری‌ها در حدی نبوده که ما در بحث پذیرش با مشکل مواجه شویم، با اینکه کمبود جا داریم اما به هیچ عنوان مشکلی پیش نیامده است. تیم‌هایی مستقر شده‌اند و در حال پالایش افراد بازداشت‌شده هستند تا افراد بی‌گناه هر چه زودتر آزاد شوند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا خبر انتقال 200 نفر به زندان اوین صحت دارد یا خیر، گفت: حتی در این سه چهار روز هم تعداد زندانیان به 200 نفر نرسیده است و تعداد افراد زندانی بسیار کمتر از آن است که مردم فکر می‌کنند.  

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 
لینک کانال الف در ویسپی