تمام اتفاقات برنامه نود؛ بازیکن سفارشی در لیگ/ قرارداد عجیب تامین لباس تیم ملی در جام جهانی

گروه ورزشی الف،   3961012052

عادل فردوسی‌پور در برنامه این هفته به اتفاقات هفته اخیر فوتبال ایران و حضور بازیکنان سفارشی در تیم سپیدرود پرداخت.

تمام اتفاقات برنامه نود؛ بازیکن سفارشی در لیگ/ قرارداد عجیب تامین لباس تیم ملی در جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، برنامه نود دوشنبه شب (یازدهم دی‌ماه) از ساعت 22:43 آغاز شد که مسابقات لیگ برتر در هفته هفدهم مورد بررسی قرار گرفت؛ صمد مرفاوی تاثیرش در شایعه حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا را رد کرد، محمدرضا ساکت دبیر کل فدراسیون توضیحاتی راجع به ابهامات قرارداد با آدیداس داد و باشگاه تراکتورسازی به رای کمیته انضباطی برای دیدار این تیم با پرسپولیس معترض شد؛ بخش اصلی این برنامه نیز به حضور بازیکنان سفارشی در تیم سپیدرود اختصاص داشت که مشروح این اتفاقات را در زیر می‌خوانید:

  • نظرسنجی

پیش‌بینی بازی حساس هفته هجدهم بین تیم‌های تراکتورسازی و استقلال تهران سوال نظرسنجی این برنامه است که مخاطبان آن از بین «برد تراکتورسازی»، «مساوی» و «برد استقلال» می‌توانند یک گزینه را انتخاب کنند.

نظرسنجی برنامه نود در تاریخ 96/10/11 پیرامون نتیجه بازی بین دو تیم استقلال تهران و تراکتور سازی تبریز بود

  • آنچه در برنامه نود امشب (96/10/11) می‌بینید:

- ماجراهای تمام نشدنی شگفت‌انگیزترین تیم لیگ.
- مرور یکی از هیجان انگیزترین مسابقات لیگ با دروازه‌بان سابق تیم ملی و پاس.
- آنالیز عملکرد آقای گل لیگ و ستاره پرسپولیس.
- بررسی روند انتخاب البسه تیم ملی.

 

*پیکان 1 پارس جنوبی جم 1


- نکات بازی


پارس جنوبی با 6 گل زده با ضربه سر، رکورددار لیگ هفدهم.
در هفت تقابل اخیر مجید جلالی و مهدی تارتار، تارتار تنها یک بار به پیروزی رسیده است.
پیکان بدون شکست در مسابقات خانگی.
پیکان 6 بازی بدون برد.

 *صنعت نفت آبادان 3 سایپا 0


- نکات بازی


نخستین پنالتی از دست رفته سایپا در لیگ هفدهم.
گلزنی میلاد جهانی پس از سه فصل در لیگ.
بهترین رتبه جدول(ششم) دو دهه اخیر تیم صنعت نفت در لیگ برتر.
بهترین پیروزی صنعت نفت در تاریخ لیگ برتر.

 

  • ترین‌های هفته هفدهم لیگ برتر


- حرکات تکنیکی: پیمان بابایی، احسان تاییدی، احسان پهلوان، مسعود ابراهیم‌زاده، حسین بادامکی، سرور جپاروف، گادوین منشا، علی دشتی، بشار رسن، رضا میرزایی، امیرحسین فسنگچی، حسن جعفری، کیوان امرایی، داریوش شجاعیان، اکبر صادقی و محسن کریمی.
- تیرک دروازه: میلاد کمندانی(مقابل سپاهان).
- نجات هفته: سلمان بحرانی(برابر استقلال تهران).
- کار تیمی: سیاه جامگان(مقابل سپیدرود).
- موقعیت از دست رفته: سرور جپاروف(برابر استقلال خوزستان).
- پاس گل: ساسان انصاری(مقابل پدیده).
- مهار: سعید جلالی‌راد(برابر سپاهان).
- گل برتر: میلاد جهانی(مقابل سایپا).

 

* استقلال خوزستان 0 استقلال تهران 3


- نکات بازی


نخستین گل وریا غفوری با پیراهن استقلال در لیگ.
روزبه چشمی، نهمین گلزن استقلالِ شفر.
استقلال و زدن 13 گل در چهار بازی اخیر لیگ و جام حذفی.
استقلال خوزستان، ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ برتر.
نخستین پیروزی استقلال تهران برابر استقلال خوزستان در اهواز.
استقلال، نخستین تیم تاریخ لیگ برتر که از 900 امتیاز عبور کرد.
استقلال هفت بازی بدون گل خورده.
استقلال خوزستان، دومین میزبان ضعیف لیگ برتر.

 

  • مرفاوی: حذف استقلال از آسیا دروغ بود


صمد مرفاوی، سرمربی اسبق استقلال تهران در گفت‌وگوی ضبط شده با برنامه نود پیرامون شکایتش از این باشگاه اظهار کرد: سال 89 مربی مس کرمان بودم و آن زمان یکی از مدیران استقلال را دیدم و گفتم این طلبم چه می‌شود که گفتند پولی نداریم به شما بدهیم و وضع مالی خوبی نداریم؛ شما به سازمان لیگ و کمیته انضباطی شکایت خود را ببرید و بعد از دریافت حکم، از سازمان لیگ پول می‌گیرید.


او ادامه داد: کمیته انضباطی به سود من رای داد اما در جلسه کمیته انضباطی، هیچکس از اعضای استقلال نیامد که دفاعی انجام دهد؛ ما این رای را گرفتیم و به سازمان لیگ بردیم؛ رییس سازمان لیگ گفت استقلال بدهکار است و پولی نداریم؛ از آن زمان استقلال چهار، پنج مدیر عامل و فدراسیون و سازمان لیگ دو رییس عوض کردند ولی هیچکس به رای من هیچ اهمیتی نداد.


مرفاوی تصریح کرد: تماشاگران استقلال می‌گویند چرا به خودی‌ها این موضوع را نگفتید؛ هفت سال است من این موضوع را می‌گویم که این طلبم را بدهید اما کسی به من محل نگذاشت؛ کسی جای من باشد چه کاری انجام می‌دهد؟


سرمربی پیشین استقلال تهران عنوان کرد: آخرین بار هفدهم مهرماه 96 ، نامه‌ای به افتخاری نوشتم و حکم‌ها را نشان دادم که اگر طی سه روز طلبم را ندادید، این قضیه را به AFC اطلاع می‌دهم؛ یکی از مسوولان باشگاه استقلال به من زنگ زد 50-40 درصد پولت را می‌دهیم؛ گفتم این شکایت برای هفت سال پیش است و تمام پولم را می‌خواهیم اما به دروغ گفتند وزیر ورزش دستور داده فقط 50 درصد مطالبات را بدهیم.


او با بیان اینکه بنده می‌دانم وزیر ورزش هیچ وقت در این مسائل وارد نمی‌شود، گفت: به آقای افتخاری همین موضوع را گفتم که ایشان هم همین حرف را زد که نهایتا 70 درصد می‌دهیم؛ اما بدانید من هفت سال پیش می‌توانستم با 130 میلیون یک خانه بخرم اما حالا نمی‌توانم منزلی اجاره کنم.


مرفاوی ابراز کرد: در این مدت باز هم هیچ خبری از باشگاه استقلال نشد؛ دو حکمی که داشتم را ترجمه کردم و به AFC بردم که پس از دو هفته از باشگاه استقلال تماس گرفتند و گفتند تمام پولت را می‌دهیم که این کار را کردند و پرونده بسته شد.


سرمربی پیشین استقلال یادآور شد: حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا اصلا صحت نداشت و آنهایی که این مسائل را می‌گفتند، می‌خواستند من را مقابل تماشاگران قرار دهند.


مرفاوی اظهار کرد: چرا وقتی یک خارجی به ایران می‌آید و شکایت می‌کند، پولش را می‌گیرد؟؛ به کسی پیشنهاد نمی‌دهد AFC برود ولی بنده اگر اطلاع نمی‌دادم، هنوز هم باید برای شکایتم پیگیر می‌شدم.

 

  • کارشناسی داوری با یدالله جهانبازی


- پیکان و پارس جنوبی


لحظاتی پیش از گل پیکان، بازی خطرناک از سوی بازیکن این تیم رخ داد و باید یک خطا به سود پارس جنوبی اعلام می‌شد.
به دلیل اینکه توپ در تملک مهاجم پیکان نبود، لطفی مدافع پارس جنوبی نباید اخراج می‌شد و کارت زرد در صحنه پنالتی کفایت می‌کرد.


- صنعت نفت آبادان و سایپا


در صحنه پنالتی سایپا، اگر آقای فغانی خطای نوشی‌صوفیانی، دروازه‌بان صنعت نفت را گرفته باشد اخطار درست بود ولی اگر خطای اسدی، مدافع صنعت نفت را گرفته باید او را اخراج می‌کرد.
مدافع صنعت نفت روی زمین افتاده و توپ به دست او می‌خورد اما خطای هند پنالتی اتفاق نیافتاده است که تصمیم فغانی در ادامه بازی هم درست بود.


- استقلال خوزستان و استقلال تهران


خطایی روی محسن کریمی در محوطه جریمه استقلال خوزستان اتفاق نیافتاد و بهتر بود داور به این بازیکن به علت تمارض کارت زرد نشان نمی‌داد.
داور به درستی خطای آرام‌طبع روی محسن کریمی را پشت محوطه جریمه نگرفت.
سرور جپاروف به دلیل بازی خطرناک باید اخراج می‌شد اما داور چنین کاری انجام نداد.
اخطار به جپاروف به دلیل ضربه دست به بازیکن استقلال خوزستان درست بود.
برخورد نورافکن با مهاجم استقلال خوزستان پنالتی نبود و داور تصمیم درستی داشت.

 

  • آنالیز برنامه 90 (علی علیپور)


علی علیپور، آقای گل حال حاضر لیگ برتر و ستاره پرسپولیس در نیمی از گل‌های این فصل پرسپولیس گل زده یا گل ساخته است؛ او دومین بازیکن پرسپولیس در زدن بیشترین شوت و بهترین در شوت بوده و خلق 7 موقعیت گلزنی داشته است؛ علیپور برای زدن هر گل نیاز به 3 موقعیت دارد در حالی که طارمی هفت و منشا 14 فرصت برای زدن گل نیاز داشته‌اند؛ تکنیک عالی ضربه‌زنی و تکیه گذاشتن یک پا برای زدن شوت نهایی از تکنیک‌های بالای گلزنی او محسوب می‌شود؛ در 11 گل این فصل علیپور هشت گل با یک بار لمس توپ بوده و سه گل دیگر تنها با دو بار لمس توپ بوده است؛ علیپور 6 گل را با پای راست و  7 گل را با پای چپ به ثمر رسانده است.

 

  • رد جذب بازیکن سفارشی توسط مالک سپیدرود


جواد تن‌زاده، مالک جدید باشگاه سپیدرود رشت در مصاحبه تلفنی با برنامه نود با بیان اینکه تمام هزینه‌های باشگاه را شخصا تقبل کرده‌ام، گفت: در بحث مدیریت سیستماتیک اهدافی را مشخص کردیم و می‌خواهیم جایگاه تیم در جدول را ارتقاء دهیم؛ شورای راهبری برای تیم در نظر گرفتیم تا انضباط مالی به وجود بیاوریم.


او با اشاره به اینکه سه روز پیش تیم را به طور کامل تحویل گرفتم، عنوان کرد: بنده تیم را از آقای میرشهاب معینی در تاریخ نهم دی ماه 96 تحویل گرفتم و امتیاز تیم فوتبال سپیدرود به بنده انتقال یافت.


تن‌زاده تصریح کرد: 10 میلیارد و 300 میلیون تومان، هزینه‌های جاری سپیدرود را متقبل شدم و تیم را تحویل گرفتم.


مالک باشگاه سپیدرود رشت درباره تغییر سرمربی در این تیم گفت: نیاز به شوک جدیدی در تیم بود؛ سپیدرود را باید کمک کرد چون تیم ریشه‌دار و پُر طرفدار شمال کشور است و تماشاگران زیادی دارد؛ در برنامه تقویت کادر فنی تیم وجود داشت و حالا هم سرمربی متخصص و بومی به نام علی کریمی که اسطوره فوتبال ایران بوده را به‌عنوان سرمربی انتخاب کردیم و ایشان افتخار دادند، در خدمت‌شان باشیم.


او تصریح کرد: طبق توافق با آقای کریمی، مقرر شد مسائل فنی برعهده ایشان باشد و نفراتی که جذب می‌شوند، با نظر ایشان خواهند بود و باشگاه هم حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد تا تیم نتیجه بگیرد.


تن‌زاده پیرامون اینکه بازیکن زیر 23 سالی به نام رضایی که برادرزاده رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی دیروز با سپیدرود قرارداد بسته است، عنوان کرد: قراردادی ثبت نشده و از امید روانخواه تعجب می‌کنم که این موضوع را می‌گوید؛ اصلا قراردادی ثبت نشده است.


مالک باشگاه سپیدرود رشت ادامه داد: بنده دیروز تهران بودم و در رشت حضور نداشتم که بخواهم قرارداد این بازیکن را ثبت نکنم؛ افراد زیادی به ما معرفی می‌شوند ولی ما به کادر فنی می‌گوییم بازیکن با نظر شما اضافه خواهند شد؛ راجع به بازیکنی به نام رضایی خبر ندارم و اصلا از چنین چیزی مطلع نبوده و نیستم؛ نباید افرادی که از یک باشگاه کنار گذاشته می‌شوند، چنین مسائلی را مطرح کنند.

  • روانخواه: بردارزاده نماینده مجلس با سپیدرود قرارداد بسته است


امیدرضا روانخواه، سرمربی سابق سپیدرود در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود راجع به رفتنش از این تیم اظهار کرد: تغییر سرمربی در فوتبال امری طبیعی است که انجام می شود ولی یک مقدار شاید نوعی این تغییرات برای هواداران جالب باشد.


او یادآور شد: یک بازیکن جدید دیروز با سپیدرود قرارداد بست که بنده متوجه موضوعی شدم؛ 15 روز پیش یک پیامک به بنده آمد و شخص فرستنده گفته بود من از طرف آقای رضایی، رییس کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم شهر جهرم هستم که به همین خاطر جواب تلفن او را دادم.


روانخواه اضافه کرد: این بازیکن گفت بنده در لیگ دو عمان بازی می‌کردم؛ یک مدت با نفت تهران تمرین می‌کنم و قبلا نظر علی کریمی را جلب کردم؛ این بازیکن که فامیلی او رضایی است، ظاهرا خیلی کمک‌ها هم به آقای جهانیان داشته و به من گفت به تیم شما هم کمک خواهم کرد، اما بنده گفتم تیم ما نیاز به کمک ندارد و اگر احتیاج باشد مدیر عامل باشگاه آن را انجام می‌دهد.


سرمربی سابق سپیدرود اذعان کرد: بنده به این فرد گفتم شما در تمرین ما و پس از دیدار با سیاه جامگان تست می‌دهید و اگر خوب باشید به تیم اضافه می‌شوید.


او با بیان اینکه ظاهرا بحث کمک‌های مالیاتی از طرف این بازیکن برای تیم‌هایی که به آنجا می‌رفته انجام می‌گرفته است، گفت: بنده به او گفتم این مسائل برایم ارزشی ندارد؛ گفتم اگر توانایی فنی تو خوب باشد به تیم می‌آیی اما دیروز متوجه شدم این بازیکن که با سپیدرود قرارداد بسته، همان فردی است که به من پیامک می‌زده و گفته برادرزاده رییس کمیسیون عمران مجلس هستم.


روانخواه تصریح کرد: پس از اینکه چنین موضوعی را فهمیدم با او تماس گرفتم ولی جواب نداد؛ با یک شماره ناشناس تماس گرفتم که پاسخ داد و وقتی صدایم را شنید، شوکه شد و گفت شماره شما را نداشتم؛ به این فرد گفتم می‌توانی من را دور بزنی و با باشگاه قرارداد ببندی اما جایی در تیم نداری که گفت با مالک باشگاه سپیدرود هماهنگی انجام دادم و قرارداد بستم ولی من به او گفتم خودت را بازیکن این تیم ندان؛ باز هم فرصت تست را می‌دهم ولی اینکه بازیکن تیم هستی، اینطور نیست.


او یادآور شد: یک ساعت و نیم بعد از این تماس، سرپرست تیم با من تماس گرفت و موضوع را گفت؛ لحظاتی بعد هم افشین ناظمی تماس گرفتند و گفتند آقای دکتر تن‌زاده عنوان کرده فردا سر تمرین نروم؛ گفتم فکر نمی‌کنید این کار نیاز نباشد ولی گفتند آقای دکتر(تن‌زاده) گفته‌اند در مسائل مدیریتی من دخالت نکنید که من اعلام کردم برای دریافت نامه جدایی به باشگاه می‌آیم.


سرمربی سابق سپیدرود اظهار کرد: وقتی به رشت رفتم، فهمیدم قضیه‌های دیگری هم هست؛ به من گفتند برای شما احترام قائل هستیم؛ گفتم خوب است مالک جدیدی برای باشگاه آمده و سپیدرود به این اتفاق احتیاج داشت و تغییرات برای بهبود امکانات و جذب بازیکن نیاز بود اما الان نیاز به جابه‌جایی کادر فنی نبود، اما گفتند اگر چهار برد متوالی هم می‌آوردید باید برکنار می‌شدید.


روانخواه تاکید کرد: این اتفاقات خیلی بدی است؛ اینکه شما دانش داشته باشید مهم نیست؛ من دیدم بازیکن پولی در تیم بوده و بازیکنانم شاهد این قضیه هستند؛ برای مثال آقای باقری که در سپیدرود عضویت دارد، در کجا  بوده است؟


او اضافه کرد: نمی‌توانم بگویم این بازیکن(باقری) به باشگاه یا مربی پول داده ولی دو، سه نفر در سپیدرود به چنین شکلی قرارداد بستند؛ در لیست زیر 23 سال نفراتی هستند که هیچ سابقه‌ای قبل از سپیدرود نداشته‌اند؛ این کارها به باشگاه سپیدرود خیانت است؛ بنده سعی کردم جلوی این مسائل را بگیرم اما طیف حاکم بر فوتبال، سودشان در این قضیه است.


سرمربی سابق سپیدرود تصریح کرد: آقای تن‌زاده دیروز به من گفتند قراردادی به مبلغ 120 میلیون تومان با بازیکنی به نام رضایی ثبت شده است؛ البته می‌شود گفت ثبت نشده ولی ماهیت کار را تغییر نمی‌دهد.


روانخواه گفت: وقتی یک بازیکن اضافه وزن دارد، نمی‌تواند بغل پا پاس بدهد و ... چطور به تیم اضافه شده است؟ ما مربیان نسل جوان حداقل آلوده این مسائل نشویم؛ اگر من هم به برخی مسائل تن می‌دادم باید سر کارم می‌ماندم.

 

 

* در بخش نوستالژی برنامه 90 به بازی خاطره‌انگیز پیروزی و پاس تهران(4 بر 3 به سود پاس) در فصل 83-82 اشاره شد که در جریان آن گفت‌وگویی هم با حسن رودباریان، دروازه‌بان پاس انجام گرفته بود.

 

  • رضایی: برادرزاده اهل فوتبال ندارم


محمدرضا رضایی، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با برنامه نود در خصوص اینکه برادرزاده‌اش با سپیدرود قرارداد بسته، اظهار کرد: بنده برادرازده که ای اهل فوتبال باشد، ندارم و بهتر است، مربی محترمی که این حرف‌ها را می‌زند یک تحقیقی کند.


او ادامه داد: خیلی‌ها فامیلی رضایی دارند اما فردی که خود را به بنده منتسب کرده، کلاهبرداری انجام داده است؛ از طرف دیگر بنده هیچ شناختی از آقای تن‌زاده(مالک باشگاه سپیدرود) ندارم و نخستین باری است که نام چنین فردی را می‌شنوم.


رضایی پس از روشن کردن تلویزیون و دیدن عکس و چهره بازیکنی با فامیلی رضایی که با سپیدرود قرارداد بسته، عنوان کرد: این فرد، ساکن یکی از بخش‌های جهرم است؛ هیچ نسبتی با بنده ندارند ولی در یکی از روستاها به نام سیمکان جهرم ساکن است؛ این بازیکن را می‌شناسم ولی اینکه از مربی‌ای بخواهم به ایشان بازی بدهد، اینطور نیست.


این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر فردی برای بستن قرارداد خود را برادرزاده من معرفی کرده، تخلف انجام داده است؛ ایشان یکی از موکلین بنده هستند که در یکی از روستاها زندگی می‌کنند.

 

  • نظرمحمدی: می‌توانستم در نیم‌فصل دوم بهتر کار کنم


علی نظرمحمدی، سرمربی اسبق سپیدرود در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود اظهار کرد: سهمیه زیر 23 سال ما بازیکنانی مثل امید سام‌کن، حمید ملکیان و ... بودند که سوابقشان مشخص است؛ ضمن اینکه اختیار فنی تیم با من بوده و نباید به آقای روانخواه جواب بدهم.


او درباره جذب بازیکن زیر 23 سالی به نام باقری که عملکرد فنی مطلوبی ندارد، گفت: آقای باقری قبلا در تیم صنام تهران بوده است؛ ضمن اینکه کارنامه ما در سپیدورد مشخص است که تیم را از لیگ دو به لیگ یک و با دست خالی از لیگ یک به لیگ برتر آوردیم و مطمئنا می‌توانستیم در نیم‌فصل دوم بهتر کار کنیم.


نظرمحمدی تصریح کرد: الان باید به آقای تن‌زاده یا هر شخص دیگری که به سپیدرود کمک مالی می‌کند، کمک کنیم تا تیم موفق شود.

 

* گزارشی از حواشی و اتفاقات عجیب تیم نفت تهران پیش از دیدار با فولاد خوزستان پخش شد که در آن گفت‌وگویی با محسن بنگر، علیرضا عزت‌کرامت، امین منوچهری و هاشم بیک‌زاده انجام گرفته بود.

 

* نفت تهران 1 فولاد خوزستان 2


- نکات بازی


نفت شکست در 6 بازی از 7 مسابقه اخیر.
نفت بدون کلین‌شیت در 9 مصاف گذشته مقابل فولاد.
شکست‌ناپذیری فولاد در 12 مسابقه گذشته و رکوردداری در لیگ.


* گسترش فولاد 0 ذوب‌آهن 1


- نکات بازی


مصاف کم‌تساوی‌ترین و پُر تساوی‌ترین تیم‌های لیگ.
ذوب‌آهن هفت کلین شیت در 9 تقابل اخیر با گسترش فولاد.
سومین کلین‌شیت پیاپی ذوب‌آهن.


* در گفت‌وگوی ضبط شده با امیر عابدینی، معاون اقتصادی سابق و محمدرضا ساکت، دبیر کل فدراسیون فوتبال توضیحاتی راجع به البسه تیم‌های ملی فوتبال ایران و به ویژه تیم ملی بزرگسالان و عقد قرارداد با آدیداس داده شد.

 

  • ساکت: آدیداس از توافق با ما سر باز زد


محمدرضا ساکت، دبیر کل فدراسیون فوتبال در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود اظهار کرد: بنابر اعلام آدیداس بوسنی و برخی دیگر کشورها قراردادشان با آنها همانند ایران بوده و فدراسیون فوتبال در تلاش بوده طبق برنامه اقتصادی مدون، به یک ثبات برند برسد.


او ادامه داد: اگر پیراهن تیم ملی آلمان سالانه رقم قابل توجه میلیاردی در کشورش فروش می‌رود، به دلیل یک ثباتی بوده که برای البسه تیم ملی ایجاد کرده‌اند.


ساکت تصریح کرد: در خردادماه 95 پیراهن تیم ملی از جیووا به آدیداس تغییر کرد؛ آن مقطع با آدیداس مذاکره کردیم که ما را به بخش منطقه‌ای معرفی کردند؛ ما هم برنامه داشتیم در کار چهار ساله به ثبات برند برسیم اما آدیداس از این موضوع سر باز زد و ما هم در میانه مسابقات انتخابی جام جهانی بود و اصلا نباید برند را عوض می‌کردیم چون کادر فنی و بازیکنان از آن رضایت داشتند.


دبیر کل فدراسیون فوتبال یادآور شد: قرارداد چهار ساله با آدیداس به یک ساله تبدیل شده و بازیکنان ما در بازاریابی فدراسیون تیم قوی‌ای هستند و تلاش می‌کنند برای سال آینده که قرارداد با آدیداس تمام می‌شود، به شرایط با ثباتی برسند که مردم و آدیداس رضایت داشته باشند این همکاری ادامه پیدا کند.


ساکت عنوان کرد: البسه آدیداس در دور برگشت مرحله مقدماتی جام جهانی برای تیم ملی رایگان بود و قرار شده تا پایان جام جهانی 2018 با آدیداس همکاری را ادامه دهیم.

 

او اذعان کرد: در اردیبهشت ماه 96 آدیداس اعلام کرد حاضر به همکاری نیست و پس از آن،  برندهایی به ما درخواست همکاری داشتند اما در کیفت کالا، رضایت‌مندی و ... آنها دچار ابهام بوده است؛ آدیداس یک برند عالی است و قراردادی تا پایان سال 2018 با آنها امضاء کردیم که امیدوار هستیم مثل بسیاری از کشورها مثل آلمان و برزیل به یک ثبات برند برسیم تا درآمدزایی هم انجام گیرد.


ساکت در خصوص اینکه هدایتی مدعی شده مبلغ بخش اول البسه آدیداس تیم ملی را داده است، ابراز کرد: در یک مقطعی در مرحله اول برای تامین البسه تیم ملی باید پول پرداخت می کردیم که آقای هدایتی این کار را انجام دادند؛ اما بعد از دو بازی تا پایان مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی تا به امروز آدیداس رایگان پیراهن داده است.


او با بیان اینکه به دلیل ندادن پول‌هایی مثل حق پخش از هدایتی پول پیراهن گرفته‌اند، عنوان کرد: اینکه صدا و سیما حق پخش را نمی‌پردازد، فدراسیون و باشگاه ها مجبور هستند از تمام ارگان‌ها و افراد درخواست کمک داشته باشند؛ نباید راجع به حق پخش صحبت شود، باید پول آن به فدراسیون و باشگاه‌ها را پرداخت کنند.

* پرسپولیس 2 تراکتورسازی 0


- نکات بازی


از 9 گل اخیر پرسپولیس در لیگ و جام حذفی 5 گل با ضربه سر زده شده است.
علیپور بعد از 7 گل با پای چپ و 6 گل با پای راست، با ضربه سر هم موفق به گلزنی شد.
برانکو در 9 مصاف اخیر با همکاران و شاگردان سابق خود موفق به پیروزی شده است.
برانکو بدون شکست برابر تراکتورسازی.
تراکتورسازی برای نخستین بار پس از بازگشت به لیگ برتر، در هر دو مسابقه رفت و برگشت به پرسپولیس باخت.
سومین برد پیاپی پرسپولیس مقابل تراکتورسازی.

 

* سپاهان 4 پدیده 0


- نکات بازی


نخستین گل فصل سپاهان که از روی ضربه آزاد به ثمر رسید.
سپاهان با استفاده از 4 دروازه‌بان، رکورددار در لیگ هفدهم.
نخستین باخت مهاجری برابر سپاهان.
سنگین‌ترین شکست پدیده مقابل یک تیم غیر تهرانی.


* سیاه جامگان 2 سپیدرود 0


- نکات بازی


سیاه جامگان پس از 6 مسابقه موفق به گلزنی شد.
برد سیاه جامگان بعد از 14 بازی.
سپیدرود همچنان بدون پیروزی در مسابقات خارج از خانه.
سیاه جامگان در رفت و برگشت سپیدرود را شکست داد.

 

  • اعتراض تراکتور به عدم برخورد با متخلفان دیدار با پرسپولیس


محمدجواد پاینده، مدیر رسانه‌ای تراکتورسازی در گفت‌وگو با برنامه نود اظهار کرد: ما حسن نیت خود را در ابتدای بازی برگشت با حرکتی که مهدی کیانی با در دست داشتن عکس مرحوم هادی نوروزی داشت، نشان دادیم و طبیعتا انتظار این بود، جو ورزشگاه نیز با رویکرد اخلاقی باشگاه تراکتورسازی که حواشی دور رفت را محکوم کرده بود، تغییر داشته باشد.


او ادامه داد: اتفاقات در بازی با پرسپولیس سازماندهی شده بود که 60 هزار نفر تماشاگر یک توهین قومیتی انجام می‌دهند اما باید با این اتفاق به طور جدی برخورد نمی‌شود.


پاینده تصریح کرد: در هفته سوم با استقلال هماهنگی انجام دادیم که لیدرهای دو تیم در ورزشگاه جو خوبی به وجود آوردند اما برابر پرسپولیس، تیم میزبان آماده‌سازی کرده بود که این اتفاقات و حواشی صورت بگیرد؛ مگر می‌شود این کار و توهین قومیتی بدون هماهنگی انجام شده باشد؟ 60 هزار نفر را یک گروهی متحد کردند؛ همه مردم ایران از این اتفاق ناراحت هستند و عوامل مشخص هستند اما با آنها چه برخوردی می‌شود؟


مدیر رسانه‌ای تراکتورسازی عنوان کرد: تفاوت برای استقلال و پرسپولیس برای ما وجود داشته است؛ باشگاه استقلال در بازی رفت بسیار با ما همکاری داشت ولی در دیدار با پرسپولیس اینطور نبود.

  • کارشناسی داوری


- نفت تهران و فولاد خوزستان


حامد لک داخل محوطه جریمه توپ را با دست زد و تصمیم کمک داور در عدم اعلام خطای هند او درست بود.
آقازمانی روی بازیکن فولاد خطا کرد ولی داور به درستی کارت قرمز نشان نداد.
گل دوم به درستی زده شده و آفسایدی نبوده است.


- گسترش فولاد و ذوب‌آهن


عدم اعلام خطای پنالتی به سود گسترش بخاطر زمین افتادن بابایی درست بود.


- سپاهان و پدیده


خطا به بازیکن پدیده به دلیل خطا روی نویدکیا درست بود.
شریفی در زمان گلزنی در موقعیت آفساید بوده است.
خطا روی انصاری و اعلام پنالتی برای سپاهان و اخطا به بازیکن پدیده بخاطر اعتراضش درست بود.
مهاجم پدیده جلوتر از مدافع سپاهان بود و داور تصمیم درستی در آفساید داشت.


- سیاه جامگان و سپیدرود


مدافع سپیدرود خطای پنالتی روی شاکری انجام نداد.

 

  • نتیجه نظرسنجی


بیش از یک میلیون و 825 هزار نفر در نظرسنجی این هفته برنامه نود شرکت کردند که حدود 46 درصد به پیروزی استقلال و 31 درصد به برد تراکتورسازی در دیدار هفته هفدهم این دو تیم رای دادند.

بیش از یک میلیون و 825 هزار نفر در نظرسنجی این هفته برنامه نود شرکت کردند که حدود 46 درصد به پیروزی استقلال و 31 درصد به برد تراکتورسازی در دیدار هفته هفدهم این دو تیم رای دادندبرنامه نود این هفته ساعت 02:09 بامداد روز سه‌شنبه، دوازدهم دی‌ماه خاتمه یافت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین