عباس عبدی : باید با تمام توان نسبت به اغتشاش و تخریب، واکنش تند نشان دهیم

گروه سیاسی الف،   3961011310 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
عباس عبدی : باید با تمام توان نسبت به اغتشاش و تخریب، واکنش تند نشان دهیم

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در مقاله امروز خود خواستار واکنش تند همه نخبگان سیاسی به اغتشاش و تخریبها شد .

در بخشی از مقاله وی آمده است : اتفاقات روزهای گذشته یک واقعیت را برجسته‌تر کرد که از اصل اغتشاشاتی که در ادامه اعتراضات به‌وجود آمد، مهم‌تر بود. بی‌تفاوتی کسانی که به طور قطع از چنین رفتارهای غیرمدنی و خشونت‌آمیز ناراحت بودند، از اصل این رفتارها بدتر بود.

.... برای این که ساکت نباشیم و در عین حال که از حق اعتراض همه مردم و در هر زمینه‌ای دفاع می‌کنیم، باید با تمام توان نسبت به اغتشاش و تخریب، واکنش تند نشان دهیم. گمان نکنیم که این مساله فقط مشکل عده‌ای افراد در حکومت است. این انتقامی است که کشورهای مرتجع منطقه می‌خواهند از ایران بگیرند و لحظه‌شماری می‌کنند که تمدن ایرانی را نیز در وضعیت لیبی و سوریه و عراق ببینند. مشکل آنان فقط دولت و حکومت ایران نیست، مساله آنان تمدن و تمامیت ارضی ایران است. مساله ما نیز باید همین باشد. هیچ خطری را کوچک فرض نکنیم.


بارها در جریان انتخابات با این پرسش مواجه می‌شدم که چرا باید رای بدهیم؟ پاسخ بنده روشن بود. ما رای نمی‌دهیم، بلکه با رای خود واقعیت را می‌سازیم. چنان نیست که رای خود را از باب هدیه یا تبرک به دیگران تقدیم کنیم. رای ما با خودش پیام دارد و این پیام را با خود به دل‌سخت‌ترین لایه‌های هسته‌های قدرت خواهد برد. شنیدن آن دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز نخواهد داشت. در واقع ما با رای خود مشارکت می‌کنیم و کدام بازی است که مشارکت‌کنندگان به شیوه بازی شکل ندهند؟ امروز نیز همین‌طور است. ورود ما به ماجرا از منظر دفاع از ایران و تمدن ایرانی است.


هر خطر کوچکی را برای آن مهم می‌دانیم و از بغضی که نسبت به برخی افراد داریم و حق هم داریم، حاضر نیستیم که حب خود را نسبت به این واقعیت و مفهوم از دست بدهیم. امروز به وضوح می‌توان دید که دشمنان این سرزمین و این تمدن بیش از همه خوشحال هستند. اگرچه بخشی از لبه تیغ انتقادات ما همچنان متوجه مسوولان امر و صاحبان قدرت خواهد بود که چرا به گونه‌ای عمل نکرده‌اند که امروز شاهد این وضع نباشیم و شاید خودمان هم کمابیش در مقاطعی در این فرآیند نقش داشته‌ایم، ولی هیچ عاملی دلیل نمی‌شود که سکوت پیشه کنیم.

شاید بسیاری از افرادی که در این اتفاقات شرکت کردند، ناآگاه یا عصبانی باشند. آنان هم محصول عملکرد ما و حکومت هستند، ولی این واقعیت نیز مسوولیت ما را بیشتر می‌کند که در برابر هرگونه تخریبی که ثبات و امنیت ایران و بقای تمدن ایرانی را نشانه می‌رود واکنش نشان دهیم.

اعتماد

لینک کانال الف در ویسپی