امانوئل ماکرون: ۲۰۱۸ سال سرنوشت‎سازی است

گروه جهان الف،   3961011045

رئیس جمهوری فرانسه در سخنانی که به مناسبت سال نو میلادی ایراد کرد، ۲۰۱۸ را سالی سرنوشت‎ساز خواند که باید به انسجام مردم فرانسه و صلح در مسائل بین‎المللی ختم شود.

به گزارش مهر به نقل از فرانس پرس، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه در پیامی که به مناسبت آغاز سال میلادی ۲۰۱۸ ارائه داد، مردم فرانسه را به یکپارچگی دعوت کرد و به آنها درباره گرفتاری در دام ملی‌گرایی و تردید هشدار داد.

وی از سال ۲۰۱۸ به عنوان سالی سرنوشت‌ساز یاد کرد و گفت در بعد بین‌المللی، فرانسه به اتخاذ اقدامات قاطع در زمینه مبارزه با تروریسم در منطقه شامات و ساحل آفریقا ادامه خواهد داد.

ماکرون گفت که به باور وی، داعش در سوریه رو به نابودی است. با این‌حال، وی تاکید کرد که همزمان با فروکش کردن نبرد در برخی مناطق، چالش‌های جدیدی ظهور می‌کند.

رئیس جمهوری فرانسه در این‌باره گفت: باید به صلح برسیم. وی همچنین بر اهمیت انسجام اروپا در مواجهه با مسائل به‌ویژه برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه) تاکید کرد.

ماکرون از مذاکره با آلمان نیز به عنوان پیش‌شرط لازم برای پیشرفت اروپا یاد کرد. وی از مردم فرانسه خواست تا ضمن برخورداری از حق بحث‌وجدل پیرامون مسائل کلیدی، از تفرقه پرهیز کرده و انسجام و وحدت خود را حفظ کنند.