احمد توکلی: اعتراضات اقتصادی اگر شکل قانونی داشته باشد به نتیجه می رسد و مردم هم از نتایج آن بهره مند می شوند/ مسئولان هم به همان شیوه اوایل انقلاب بازگردند و به مردم راست بگویند

گروه سیاسی الف،   3961009356 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

احمد توکلی در برنامه جهان آرا با موضوع «مطالبه مردمی زیر غبار اغتشاش» به واکاوی دلایل شکل گیری تجمعات چند روز اخیر پرداخت.

احمد توکلی که مهمان برنامه جهان آرا بود در ابتدای برنامه گفت: شهرداری جلوی یک دستفروش را می گیرد ولی یک موسسه بدون مجوز، 483 شعبه در سراسر کشور دایر می کند؛ آنها که فساد می کنند هوای هم را دارند. تعداد افرادی که از موسسات مالی و اعتباری طلبکار بوده اند کاهش یافته ولی مقدار طلب ها هنوز زیاد است. بسیاری از کسانی که در موسسات سپرده گذاری کرده اند افراد محترمی هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: برخی موسسات مالی و اعتباری، اسناد مردم را گرفته اند ولی همه سرمایه شان را به آنها برنگردانده اند.

توکلی با بیان اینکه مالباختگان مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته‌اند، افزود:  حضرت علی(ع) به مالک می‌فرماید "وقتی مردم به تو بدبین شدند، برای آن‌ها توضیح بده" من دیدم هیچ‌کسی سراغ آن‌ها نرفته است و به جمع مردم رفتم تا به آن‌ها دلداری بدهم. مقصر اصلی نیز رئیس بانک مرکزی است.

احمد توکلی گفت: فساد سیستماتیک باعث می شود مردم به دستگاه های نظارتی، اعتماد کافی نداشته باشند.

توکلی افزود: جواب مشخصی به مالباختگان موسسات مالی و اعتباری و معترضان به وضعیت اقتصادی داده نمی شود و حزب و رسانه ای هم برای اعتراض ندارند.

 نماینده سابق مجلس با اشاره به تجمعات اخیر عنوان کرد: شعارهای ساختارشکنانه، وضعیت را امنیتی می کند و در نهایت، ظلم به مظلومان و آسیب دیدگان اقتصادی است.

توکلی اذعان داشت: با دشمنان غداری زندگی می‌کنیم که از امواج به خوبی استفاده می‌کند و مسئولان نباید اجازه دهند که این اعتراضات به حق توسط برخی به اعتراضات ناحق تبدیل شود. اعتراضات اقتصادی اگر شکل قانونی داشته باشد به نتیجه می رسد و مردم هم از نتایج آن بهره مند می شوند. باید صدای اعتراض مردم را شنید.

او بیان کرد: چون مسائل را به خوبی برای مردم توضیح نمی‌دهند، مردم تصور می‌کنند که اظهاراتشان کذب است. اختلاف طبقاتی از ما که شعار عدالت می‌دهیم پذیرفته نیست و موجب برانگیخته‌شدن خشم مردم می‌شود.

 این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: چند روز است اعتراضات خیابانی جریان دارد ولی صدا و سیمای ما تازه امروز خبر از آن می دهد، مردم هم می روند سراغ رسانه ها و کانال های غیر رسمی!.

احمد توکلی عنوان کرد: وقتی وزارت کشور (به تجمعات) مجوز ندهد، کسی به حرف مردم گوش ندهد و بدهکاران محاکمه نشوند، وضع همین می شود.

توکلی گفت: همیشه نرخ تورمی که نصیب فقرا می شود، چند درصد بالاتر از آن چیزی است که اعلام می شود. از نظر محاسباتی تورم تک رقمی به طور میانگین درست است ولی سهم فقرا از گرانی بیشتر است. تورم امروز هر چند کمتر است ولی فشار بیشتری به قشر آسیب پذیر وارد کرده است.

نماینده سابق مجلس گفت: سیستم بانکی ما مسئله‌دار است. رشد سودها و کارخانه‌هایی که ظرفیت خالی دارند، نمی‌تواند از رشد و افزایش بیکاری جلوگیری کند. این شرایط مورد پسند هیچ‌یک از ما نیست ولی مردم آسیب‌دیده و ناتوان، زندگی سختی را سپری می‌کنند.

توکلی گفت: مردم معترض به وضعیت اقتصادی اجازه ندهند عده ای از آب گل آلود ماهی بگیرند. مسئولان هم به همان شیوه اوایل انقلاب بازگردند و به مردم راست بگویند. اگر قوم و قبیله مان را سر کار آوردیم وضعیت همین می شود.

احمد توکلی در پایان گفت: دولت نیز باید آزادی مطبوعات و سازمان‌های مردم نهاد را بیشتر کند و اگر به این موضوع توجه کند، شاهد چنین تجمعاتی نخواهیم بود.

دیدگاه کاربران

محمد۱۸۳۶۸۴۲۳:۲۹:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۹
باید صدای اعتراض مردم را شنید. آفرین برادر ازتاریخ درس بگیریم گرهی که بادست باز میشود را به جراحی نکشانیم ایران و مجاهدین اخیرا شر داعش را از سر منطقه کوتاه کرده اند قوای سه گانه هرسه بایستی اعلام کنند صدای مردم را شنیده اند نیروهای انتظامی وامنیتی بایستی با سعه صدر تظاهرات مردم را به سمت خواسته های مشروع آنها هدایت کنند تندروها بایستی قلمها وتریبونهارا به افراد عاقل ومورد قبول جامعه تحویل دهند هرآن ممکن است دشمن خارجی تظاهرات را به سمت خشونت بکشاند سران قبلی وفعلی بایستی اختلافات را کنار بگذارند الان جای تعیین مقصر نیست مسولین بایستی به نحوی عذر خواهی و درجهت خواسته های مردم حرکت کنند
ناشناس۱۸۴۳۴۵۱۱:۰۶:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
مدیران بانکی چو بگرفتند پاداش ز زیان خویش *بسی اتش زدند به دیده و دل سهامداران ریش خویش الان حدود یکسال است نماد بسیاری از بانک ها در بورس بسته است ولی اقایون حتی با وجود زیان پاداش تراز و وام صوری خرید خودرو با سود 10 درصد 10 ساله به خودشون داده اند
ناشناس۱۸۳۷۱۸۲۳:۵۶:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۹
انوقت که سودهای بالای 30درصد میگرفتند صدایشان درنمی امد حالاکه تق ان درامده افراد محترمی هستند همه مردم راربا خوارکردید
ناشناس۱۸۴۳۳۸۱۱:۰۴:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
در اینکه همه داریم ربا می خوریم که شکی نیست. به خاطر همین رباها این دنیامان نابود شده ، آن دنیامان هم ....
رضا۱۸۳۷۲۲۲۳:۵۹:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۹
اقای توکلی در مقاله ای نوشته اند که گرانی و عدم کارایی دولت باعث این اعتراضات شده است. اولا اقای توکلی که خود را یک پا هد اقتصادی میداند به استناد کدام سند و دلیل علمی و عقلی به این نتیجه رسیده اند. چون همین گرانی بالفرض 30 درصدی براساس امار بانک مرکزی و غیره در دولتهای نهم و دهم که گرانی به 4 برابر و یا 400% رسید چرا اولا اعتراضی صورت نگرفت و ایشان هم چنین حقی را برای معترضان قائل نبودند.مورد دیگر اینکه مگر جریانات چند سال پیش در اکبراباد و یا مشهد اعتراضاتی بر علیه گرانی و فقر توسط حاشیه نشینان برگزار نگردید پس چگونه برخی سیاسیون خواهان سرکوب شدید ان در ان زمان بودند که سرکوب هم شد اما امروز به ظاهر با لفت و لعاب همان گرانی همان سیاسیون طرفدار یرکوب در ان زمان خواهان مدارا و عدم سرکوب ان هستند و جالب که به قانون اساسی هم متوسل میشوند که حق اعتراض محفوظ است راستی مگر این قانون اساسی در هفته پیش اصویب گردیده پس چرادر این 39 سال هیچیک از اقایان اصولگرا هیچگونه اشاره ای به قانون اساسی در این مورد نداشتندحجتی در 88 اما امروز همه طرفدار ان قانون شده اند وتنها دلیلش هم بودن دولت در دست جناحی غیر از اصولگرایان استو چرات حتی در دولت احمدی نژاد هم خواهان چنین حقی برای مردم نبودند
ناشناس۱۸۳۷۲۴۰۰:۰۱:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
متاسفانه جهانگیری با تهدید گله مندان و معترضین گرانی و مالباختگان ، جنجال جدیدی را کلید زد !!!!! -------------------------------------------------------------------------- اسحاق با کپی برداری از روش رفسنجانی منتقدین و معترضین محروم و مظلوم را تهدید کرد !!!! حالا اگر طی روزهای آتی تناقضات رفتاری و گفتاری ایشان و دوستانش را رصد کنید خواهید دید چه تدبیری پشت این مسائل خوابانده اند !!!!!!!
ناشناس۱۸۶۲۵۹۰۸:۳۴:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
تا کی میخواهید به مسائل و مشکلات کشور سیاسی نگاه کنید؟ نو این مشکلات نگه اصلاح طلبی و اصول گرایی داریم؟
ناشناس۱۸۳۷۶۸۰۰:۴۸:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
دیگه خیلی دیره جناب توکلی عزیز.من نوعی جوان با فوق لیسانس باید بیکار باشم تو این کشور بعد وزرا همزمان ده شغل داشته باشند؟همسن خودم دیدم که نون خشکی نمکیه.دیگه واسه شنیدن حرف امثال ماها دیر شده،اون زمان که باید میشنید کسی نشنید حالا هم همسنای من نوعی میشونن حرفشون رو.
ناشناس۱۸۳۷۸۰۰۱:۰۱:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
جناب توکلی اشتباه شماها همینه که اصرار دارید باور کنید و باور کنیم اعتراض مردم فقط اقتصادی است در حالی که بی عدالتی اقتصادی دنباله شرایط ناعادلانه اجتماعی و سیاسی است . اگر به ایران علاقه دارید چشمتان را باز کنید و نیازهای واقعی جامعه را ببینید پیش از آنکه فرصت از دست برود . به بخشی از حاکمیت بگویید ایران ملک طلق یک گروه و دسته نیست و با قوانین رانت زا نمی شود برای مدتی طولانی کشور را اداره کرد اگر این نظر را قبول ندارید لطفا" تاریخ ایران و جهان را تورق کنید .
مصطفی۱۸۳۷۹۵۰۱:۱۶:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
توکلی آدم منطقی هست و درست حرف میزنه.
ناشناس۱۸۳۸۰۸۰۱:۴۷:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
دکتر جان مسولان خود و اطرافیان خود که در راحتی کامل هستند را می بینند این گران کردن های پشت سر هم از سوی مسولاندر دولت های مختلف نیز به همین حاطر هست چون آنها در راحتی کامل شعار میدهند مثل تحریم ها بی اثر هستند و ... متاسفانه بودجه کشور بجای برای رفاه مردم برای مسائل دیگری خرج می شود که آن مسائل خود باعث فشار بیشتر اقتصادی بر مردم می شود متاسفانه مردم نماینده واقعی در مجلس ندارند و نداشته اند بجز چند نفر که از انگشتان دست هم کمتر هستند و عملا اگر چیزی بیان هم کنند توان هیچ کاری ندارند تصویب طرح ضد مردمی هدفمندی یا دهها طرح گران کردن ها یا سکوت در برابرگران کردنها مثل گران فروشی دلار باید توسط مجلس گرفته می شد که بر عکس مجلس اکثریت این طرح ها را تصویب می کرد یا سازمان حمایت از مصرف کننده که بر ضد مصرف کننده با گران کردن اجناس عمل کرده یا بانک مرگری که با کم عرضه کردن ارز وطلا و توسط دلالان خود در بازار باعث گران کردن و گران فروشی مصنوعی ارز و طلا در بازار هست مردمی که دستشان بجای بند نیست و عوامل خارجی که از موقعیت استفاده می کنند و آتش این عصبانیت مردم را تند میکنند متاسفانه انقلاب که انقلابی برای رفاه مستضعفان و پا برهنه ها و مردم بود دیگر کمی منحرف شده یادمان نمی رود مسولان در زمان اوایل انقلاب روی زمین می نشستند و امام می گفت مسولان خدمتگزار مردم هستند ولی حالا مسولان چگونه زندگی می کنند حالا می گویند مسولان نباید مشکل مادی داشته باشند تا راحت فکر کنند و عمل اما مردم چی! این نتیجه همین راحتی فکر هست ! در فرانسه گفتند مردم نمی توانند نان بخرند گفت خب شیرینی بخرند ! در حال حاضر اکثریت مسولان ما اینگونه فکر می کنند بازنشسته ها با سیلی صورت خود را سرخ می کنند حال که دیگر سود مقدار پس انداز آنها در بانکها که حاصل عمرشان بوده نیز دیگر کمکی به مخارج زندگی شان نمی کند هر روز کمتر و کمتر می شود و اجناس و کالا ها هر روز گران و گرانتر ! یا مسولانی که هر روز قیمت ارز را گران می کنند بعد می خواهند با این قیمت انرژی را تعیین قیمت کنند ! حال که قیمت نفت بالای 60 دلار هست و برجام اجرا شده و پول نفت وارد کشور می شود برای چی دلار 1000 تومانی 4200 تومان فروخته می شود این فشار عجیب غریب بر مردم تحمیل می شود ! چرا برخی مسولان برای راه اندازی اقتتصاد کشور دلال دلار و طلا شده اند ! مسولان هیچ کشوری مانند مسولان ایران اینگونه به دلار و ارزهای دیگر بجای پول ملی خودشان احترام نمی گذارند که مسولان ما می گذارند و آنرا را حلوا حلوا می کنند و ریال را با ضربه به زمین می کوبند تا اوضا ع اقتصادی بدین شکل شود !
ناشناس۱۸۳۸۳۳۰۲:۳۴:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
درسته. به علت اینکه سبد کالای "فقرا" با سبدی که برای محاسبه تورم در نظر گرفته میشه فرق داره (وزن واقعی برخی کالاها در آن خیلی بیشتر از سبد فرضی است) تورمی که اونا باهاش مواجه هستن عموما بالاتر از نرخ رسمی تورمه.
محسن۱۸۳۸۸۴۰۳:۵۶:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
قانونی؟ حزب به معنای واقعی که نداریم تو این مملکت. اعتراض این روزهای مردم هم که سازماندهی شده نیست. یعنی مثلا افراد تک تک بروند وزارت کشور و بگویند اعتراض دارند و بعد هم اون‌ها می‌گند بفرما اینم مجوز و بعد میشه قانونی؟؟؟؟!!!!
ناشناس۱۸۵۲۶۷۱۷:۴۰:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
اجازه تاسیس حزب و اعتراض به خودی ها می دهند نه مردم عادی به مردم عادی یا بی اعتنا هستند یا یک مهر وابسته به آنها می چسبانند تا به کار گران کردن یا کارهای دیگر که مورد تایید مردم نیست ادامه دهند بعد از قول مردم نماینده ها که الحمدالله همه با هم یکجوری فامیل هستند همان حرف های بر ضد منافع مردم و به سود خودشان را می زنند مگر چند نماینده انگشت شمار ! چرا یک پراید 5 میلیون تومانی باید به این قیمت مسخره فروخته شود یا چرا باید دلار با این قیمت عجیب با اینکه ایران در ردیف 18 تا 21 تولید ناخالص جهان را دارد قیمت گذاری شود و فروخته شود تا اقتصاد ایران بخوابد ! دشمن نظام ما از خارج نیست دشمن نظام ما در داخل خود نظام هست !
علی۱۸۳۹۰۰۰۵:۳۸:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
جناب توکلی خاهشا بفرمایید اگه یه عده خیلی کم از مردم مثلا به گرونی تخم مرغ اعتراض داشته باشن کی بهشون مجوز میده و اصلن چطوری میتونن مجوز بگیرن؟در اکثر نقاط دنیا احزاب و سندیکاها وجود داره ولی توی ایران یک اتحادیه رو لطفامثال بزنین که اجازه اعتصاب داشته باشه یا خود سازمان شما چند بار دعوت به راهپیمایی مثلا در مورد فساد سیستم بانکی کرده؟؟آیا میدونید همین تجمعات از درد مردم کم میکنه و میتونه مسکن باشه براشون تا اینکه فقط بشینن و ببینن که دزدی میشه و هیچجوری دیده نشن از طرف حکومت برای اعتراض.امیدوارم سعی بشه برای مردم حق اعتراض حداقلی قائل بشه.ممنون از سایت خوبتون
ناشناس۱۸۴۳۰۷۱۰:۴۲:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
کاملا درسته
ناشناس۱۸۳۹۰۵۰۵:۵۸:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
منظورتون دقیقا از شکل قانونی اعترضات چیه؟شما تا حالا دیدی توی این چهل سال مجوزی برای اعتراض داده شود؟یعنی فکر میکنید مردم‌ میرن دم وزارت کشور اونا هم میگن بفرما اعتراض کن! خوب معلومه که مجوزی داده نمیشه و مردم مجبورن اینجوری اعتراض کنن
ناشناس۱۸۳۹۲۷۰۷:۰۳:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
اعتراضات به برخی اقدامات قوه قضائیه به هیچ نتیجه ای نمیرسد خودتان هم میدانید که استیصال مردم سر از خیابان در میاورد .
شهرام۱۸۳۹۲۹۰۷:۱۱:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
برخلاف موارد مشابه شبکه های ماهواره ای فیلتر نیستند. از طرفی صدا و سیما هم مطالب را گزارش نمی کنه. هوا بس ناجوانمردانه ابری است. این راهپیمایی ها مشکوکند و مخرب. یکی باید به مردم توضیح بده امنیت و نظم خیلی خیلی مهمتر از مسائل اقتصادی است. اگه نظم وجود نداشته باشه، نمی توان به حل مشکلات اقتصادی امید داشت.
امیر۱۸۳۹۳۹۰۷:۲۶:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
آقای توکلی عزیز من این برنامه رو دیدم و شما آنجا گفتید که شعارهای سیاسی و هنجار شکن ظلم به کسانی هست که اعتراضات واقعی و معیشتی داشتند و اشاره شما هم به کسانی بود که سپرده های خودشون رو از دست داده اند. اما یک سوال مهمی دارم که امیدوارم الف چاپ بکند، اگر این اعتراضات همراه با شعارهای سیاسی و هنجار شکن نبود و توسط رسانه های خارجی و به قول شما دشمن بازتاب پیدا نمیکرد اصلا این برنامه شما از صدا و سیما پخش میشد؟‌ همین صدا و سیمایی که بقول مجری آن، شب گذشته برای اولین بار اجازه پیدا کرده تا گزارش این اعتراضات رو پخش کنه؟ مگر خود شما نگفتین این مردم ماهها هست که بیروی هستند و اعتراض میکنند؟‌ مگر مجری برنامه نگفت هر روز که سر کار می آید عده ای کثیری از این مال باختگان رو در تجمعاتشان میدیده؟‌ پس توضیح دهید اگر شعارهای هنجار شکن نبود و اعتراضات گسترده نمیشد چطور قرار بود به این مسایل توجهی بشود؟
مازندرانی۱۸۳۹۸۱۰۷:۵۷:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
به این میگن حرف حساب.صداقت در گفتار عمل به کردار خوب وپاسخ به مردم .دوماه مونده به انتخابات تمام شبکه های تلویزیونی از غیرت مردم وهمت مردم وظیفه شرعی و.....برای رای دادن تشویق میکنند.پس چرا نباید نتیجه رای خود را بدانند.چرا نباید بدانند فساد سیستماتیک از کجا سرچشمه میگیرد چرا وقتی همگان قبول دارند عملکرد بانک مرکزی ورییس بانک متناسب با وضعیت اقتصادی نیست کسی پاسخگو نیست
وحيد۱۸۴۰۴۰۰۸:۳۵:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
بنده اگرچه خودم از اصولگراها و اصلاح طلبان نا امیدم ولی حرفهای آقای توکلی را درست میدانم.
ناشناس۱۸۴۰۵۸۰۸:۴۶:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
حرف درست درمون زدید اقای توکلی
ناشناس۱۸۴۰۸۶۰۸:۵۸:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
روحانی با وعده های بسیار دلگرم کننده بر سر کار آمد اما در چینش کابینه و در تنظیم بودجه به هیچکدام از وعده‌هاش پایبند نبود. این باعث خشم اکثر مردم میشه و دولت و نظام رو با هم تو یه آتیش میسوزونه. چون اکثرشون فرقی بین این دو نمیبینن. نباید به خاسته های مردم بی‌تفاوت بود.
ناشناس۱۸۴۱۴۰۰۹:۲۲:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
خب اجازه اعتراض بدهید! اینقدر اجازه اعتراض نمی دهید که دیگ بخار بدون سوپاپ اطمینان منفجر میشه!
ناشناس۱۸۴۱۷۴۰۹:۳۷:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
هر موقع مشکلی پیش میاید همه از جمله آقای دکتر توکلی سعی میکنند بگویند مشکل فقط اقتصادی است (که انصافا" هم بخش عمده مشکل است) و مقصر هم بی کفایتی دولت . حال هر دولتی باشه و اصلا" بنا ندارید بغیر از دولت به سایر عوامل و سیاست های نظام که تاثیرشان در بروز مشکلات کم از دولت نیست بپردازید.
محمد مهدی۱۸۴۱۹۹۰۹:۴۵:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
آقا دم شما گرم...بخدا اگه به مردم راست بگن و رو بازی کنن هیچ اتفاقی نمیافته...بخدا این مردم خیلی خوبن
ناشناس۱۸۴۲۵۹۱۰:۱۴:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
مسئولان هم به همان شیوه اوایل انقلاب بازگردند و به مردم راست بگویند !
مازندرانی۱۸۴۳۱۵۱۰:۵۳:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
جناب آقای توکلی خواهشا جواب بدین.آیا شما از این ردیف های بودجه مطلع هستید و یا اصلا قبول دارید که این نهادها باید ردیف بودجه مجزا داشته باشند؟نمیشود بودجه چند میلیاردی فرهنگستان زبان به بودجه محیط زیست اضافه شود؟ویا بودجه نهادی دیگر صرف آموزش وپرورش ویا صرف اشتغال شود؟
reza۱۸۴۷۸۵۱۴:۱۳:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
مهمترین فاکتور همه مشکلات جامعه ما شفافیت است که آقای دکتر توکلی بدرستی نهادشون رو بر پا کردن. متاسفانه مدیران ، بودجه خواران و ووو حاضر نیستن کوچکترین قدمی در شفافیت مالی بردارن و براحتی راه برای سو استفاده های کلان باز می گذارند. شفافیت و درستی در صدا و سیما که حکایتی است. و انگار اصلا صدای مردم رو نمی شنوند؟! یکی از دوستان خوب اشاره کردن به اینکه در این 40 سال چند بار مخالفان توانستن اعتراضات قانونی صورت بدهند؟
ایرانی۱۸۴۹۵۸۱۵:۰۵:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
مردم از مسئولینی که حتی قانون اساسی کشور را رعایت نمی کنند به کجا باید شکایت کنند ؟
ناشناس۱۸۵۴۲۰۱۹:۱۱:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
وقتی در دانشگاه دولتی فرق حقوق استاد و نیروی شرکتی ۶۰۰ برابر باشه خیلی ملت نجیبی داریم که تا الان طاقت آورده.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین