چین تولید خودروهای با مصرف سوخت بالا را ممنوع کرد

گروه اقتصادی الف،   3961009165

دولت چین تحت تاثیر کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و حفظ محیط زیست قصد دارد تولید برخی خودروها را در کشورش ممنوع و متوقف اعلام کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت موتور۱، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها وگازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشترمحیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظوررونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و باتوان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولتهای بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند ازجمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا وحفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

هم اکنون مرکز خدمات فناوری خودرو در چین اسامی ۵۵۳ دستگاه خودرو را که مصرف سوخت بالایی داشتند، در لیست ممنوعیت تولید داخلی این کشور قرار داده است.

چین تحت تاثیر سیاستگذاریهای جدید برای حفظ محیط زیست و مقابله با آلودگی هوا تصمیم گرفته است از آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی تولید داخلی این تعداد از خودروهای با مصرف سوخت بالا را ممنوع و متوقف کند.

لازم است بدانید با اینکه اسامی کامل خودروهای ممنوع شده در این فهرست بلندبالا به چشم نمی خورد اما این سازمان برخی از مدلهای مرسدس بنز، بی ام و، فولکس واگن و سایر برندهای دیگر را ارائه و اعلام کرده است.

کوی دونگ شو – دبیرکل اتحادیه خودروهای سواری در چین – در تشریح ممنوعیت این خودروها خاطرنشان می کند که این فهرست ارائه شده تنها بخش کوچکی از خودروهایی را تشکیل می دهد که مصرف سوخت بالایی داشته و از استانداردهای کیفیت هوا برخوردار نیستند.

به گفته تحلیلگران خودرو، این نخستین گامهایی است که دولت چین در راستای مقابله با آلودگی هوا و حفظ بیشتر محیط زیست برداشته است و همانطور که مسئولان و مقامات مربوطه در چین اعلام کرده اند انتظار میرود در آینده ای نزدیک این فهرست تحریم و ممنوعیت خودروهای با مصرف سوخت بالا بلند و بلندتر شود.

لازم به ذکر است که دولت چین در راستای سیاست گذاریهای جدید و توافقنامه پاریس، برای توقف تولید و استفاده از وسایل حمل و نقل احتراق داخلی عزم خود را جزم کرده و به شدت مصمم است که ساخت و پیشرفت در صنعت خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی موجب شود خودروهای بنزینی و دیزلی به تدریج کنار رفته و خودروهای پاک جایگزین آنها شوند.

طبق گزارشهای منتشر شده، چین می خواهد حداقل یک پنجم فروش خودرو در این کشور را تا سال ۲۰۲۵ و حدود ۴۰ درصد از فروش کل بازار چین را تا سال ۲۰۳۰ به بازار این خودروها اختصاص دهد.

این کشور قصددارد تا سال ۲۰۴۰ میلادی فروش تمامی وسائل نقلیه و خودروهای بنزینی و دیزلی را ممنوع اعلام کند. همانطور که فروش خودروهای برقی و الکتریکی در چین ۵۰ درصد افزایش یافت و به ۳۳۶ هزار دستگاه رسید. بنابراین منطقی بنظر می رسد که این تعداد با توجه به پیشرفت و توسعه صنعت خودروهای لوکس برقی و الکتریکی در سال پیش رو افزایش بی سابقه ای را تجربه کند.

بسیاری از تحلیلگران برآورد می‌کنندکه سال آینده (۲۰۱۸میلادی) نقطه عطفی برای توسعه و پیشرفت صنعت خودروهای برقی و الکتریکی خواهدبود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین