ریشه پیامک‌های مزاحم هنوز خشک نشده است!

گروه اجتماعی الف،   3961008023 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

اخیرا سرشماره‌های اصلی یکی از اپراتورها که از طریق ارسال پیامک‌های زیاد برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کرد، متوقف شد؛ اقدامی که خواسته‌ی بسیاری از مشترکان بود. اما ریشه پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم از طرف اپراتورها هنوز هم به طور کامل خشک نشده است.

به گزارش ایسنا، اگرچه ارسال پیامک‌های تبلیغاتی که از طریق راه‌های متعددی از جمله توسل به شماره‌های ثابت و شخصی افزایش یافته بودند، با ایجاد سامانه ۱۹۵ برای دریافت گزارش‌های آنلاین تا حد زیادی ساماندهی شده و با آگاهی از نحوه لغو این پیامک‌ها از تعداد آنها کاسته شد، اما برخی از این پیامک‌ها که اتفاقا تعداشان کم هم نیست، از طرف خود اپراتورها ارسال می‌شد و حتی با به‌کارگیری راه‌های غیرفعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی هم نمی‌شد از دریافت آنها جلوگیری کرد.

البته اعتراض به این پیامک‌ها و پیگیری موضوع از طرف اپراتورها نتیجه‌ای در بر نداشته و آنها اظهار می‌کردند این پیامک‌ها سرویس‌ها و خدمات اپراتور را معرفی می‌کند و نمی‌توان آنها را حذف کرد اما محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- اخیرا در واکنش به ارسال این پیامک‌های مزاحم اپراتوری تاکید کرد: به رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستور دادم، سرشماره‌های اصلی یک اپراتور را که برای مردم از طریق ارسال پیامک‌های زیاد ایجاد مزاحمت می‌کرد متوقف کند.

با وجود این، شبکه اپراتوری که شامل سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل می‌شود، صرف نظر از اینکه بخواهیم بدانیم کدام یک از اپراتورها این بار مورد اشاره وزیر ارتباطات قرار گرفته است، قطعا سایر اپراتورها هم چنین پیامک‌هایی دارند. گواه این مدعا علاوه بر پیامک‌هایی که از خطوط مختلف به کاربران ارسال می‌شود و پیش از این هم در گزارش ایسنا به آن اشاره شده بود، نظراتی است که بخشی از مخاطبان در واکنش به این اخبار منعکس کردند. از جمله مخاطبی که گفته است خط کد یک تهران را دارد و هنوز هم روزانه چندین پیامک تبلیغاتی دریافت می‌کند.

مخاطب دیگری تبلیغات اپراتورها را به تبلیغات کاغذی سابق تشبیه کرده و نوشته است: قدیم‌ها هرکس می‌خواست چیزی را تبلیغ کند، یک برچسب می‌چسباند به در منزل و دیوارهای نمای ساختمان مردم که پاک کردنشان هم مسلما وقتگیر و هزینه‌بر بود. این روزها گوشی تلفن همراه مردم کارکرد همان در و دیوارهای سابق را پیدا کرده و روزانه بارها باید به زنگ و بوق خبررسانی ناخوانده آنها جواب بدهیم و گوش و چشم را بیهوده درگیرشان کنیم.

اما حسین فلاح جوشقانی - رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- با بیان اینکه اگر برای ما محرز شود پیامکی تبلیغاتی برای کاربران موجب مزاحمت شده، سریعا آن شماره را فیلتر می‌کنیم، گفته یکی از سرشماره‌هایی که مربوط به یکی از اپراتورها بود که البته پیامک‌های مناسبی را هم ارسال می‌کرد، توسط ما و فارغ از محتوا مسدود شد؛ چرا که اپراتورها نباید در قالب پیامک‌های ارسالی خود اطلاع‌رسانی‌های خارج از حوزه خود را داشته باشند. قرار است همه مسائل مرتبط با پیامک‌های ارسالی توسط اپراتورها مورد توجه قرار گیرد و اپراتورها تنها باید در زمینه‌ی مسائل مرتبط با خط اشتراکی مشتریان خود اطلاع‌رسانی کنند.

بنابراین این بار پیامک‌های تبلیغاتی اپراتورها فارغ از محتوا و صرف اینکه بدون اطلاع‌رسانی و کسب موافقت از مشترک ارسال شوند، مورد توجه قرار گرفته‌اند؛ موضوعی که البته مدت‌ها قبل در مصوبه ۱۳۳ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تکلیفش روشن شده و آمده است: «کلیه اپراتورها موظفند ضمن اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص نوع خدمات پیامک انبوه، قبل از ارسال پیامک، موافقت مشترک را دریافت کنند.» و همچنین«قطع سرویس، پیامک‌های تبلیغاتی خود اپراتورها را نیز شامل می‌شود.»

با توجه به پیامک‌های انبوهی که هر یک از اپراتورها روزانه برای مشترکان خود ارسال می‌کنند و احتمالا به جز تعداد معدودی که با ارسال آنها موافق هستند، باقی مشترکان درخواست حذف این پیامک‌ها را دارند و بارها هم از مجاری متفاوت این خواسته را به گوش مسوولان رسانده‌اند، باید منتظر اقدامات بعدی وزیر ارتباطات و رگولاتوری بود تا در راستای حفظ حقوق مصرف‌کنندگان‌ که بارها به آن تاکید کردند، به پیامک‌های ناخواسته‌ی سایر اپراتورها هم رسیدگی کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۰۸۰۰۱۱:۲۸:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۸
الان اوپراتورها از روشهای جدیدی استفاده می کنند که مهمترینشون فلش اس ام اس است. یعنی پیام بدون اینکه کاربر بخواهد روی صفحه گوشی نمایش داده می شود و البته صفحه گوشی تا کاربر پیام را نخواند روشن می ماند و باعث تمام شدن شارژ گوشی می شود.
ناشناس۱۸۱۰۰۸۱۴:۳۰:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۸
این ریشه خشک نخواهدشد چون کاسبی پررونقی در پشت پرده جریان داره که البته سازمان تنطیم مقررات و مخابرات دولتی کاملا در جریان هستند و فعلا ضمن سرگرم کردن مردم با چند اقدام بی اثر دارن برای این کاسبی وقت میخرند!! دقت کنید تا عرض کنم: اصل قضیه را رها کردند چسبیدن به کور کردن سیمکارتهایی که با ۲۰ هزارتومن خریداری شده و ( شرکتهای تبلیغاتی طرف قرارداد اپراتورها) با اونها یکباره هزاران پیام ارسال میکنند تعجب نکنید من موفق شدم با سماجت از پاسخگوی همراه اول اقرار بگیرم که تمام اطلاعات مشترکین. را در فرایندی قانونی و رسمی به شرکتهای خاص تبلیغاتی میفروشند!!!!!!! حتی عکس مشترک را تقدیم کردن به مشتری!! بطوریکه توسط همین شرکتها برحسب محل سکونت . سن و سال . مذکر یا مونث بودن . چاق و لاغری . پرپشتی یا ریزش موی سر و . . . آگهی هاشون دسته بندی میشه و با سیمکارت معمولی ارسال میشه بعد ملت ساده به ۱۹۵ اطلاع میدن و فقط سیمکارت بیست هزارتومنی تبلیغاتچی کور میشه فقط همین!!! درحالیکه اگر راستگو هستند فورا و فورا هم باید شماره ثابت اماکنی که در محتوای این تبلیغات برای مشترک ارسال شده قطع و جریمه بشن هم اپراتوریکه حتی عکس و جنسیت مشترک را به حراج گذاشته تا برحسب اوضاع بینی یا ریزش مو براش آگهی بفرستند!!!!!!!!!! اما بعیده چاقو دسته خودش را ببره! مگه نه؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  17. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  18. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  21. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  22. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  23. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

  24. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  25. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

آخرین عناوین