قدیری ابیانه: فتنه ۸۸ بدترین خیانت به نظام، انقلاب و مردم بود

گروه سیاسی الف،   3961007078 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه هدف از فتنه ۸۸ خدشه دار کردن وحدت و اتحاد ملت ایران بود گفت: فتنه ۸۸ بدترین خیانت به نظام، انقلاب و مردم بود چراکه دشمن فتنه را برپایه خودفروختگی عناصر نفوذی پایه‌ریزی کرد.

به گزارش تسنیم، محمدحسن قدیری ابیانه چهارشنبه شب در نشست سیاسی و روشنگری به مناسبت فرارسیدن 9دی در اراک با اشاره به اثرات منفی فتنه 88 اظهار داشت: فتنه 88 اثرات منفی بسیاری را به‌دنبال داشت که یکی از آنها خدشه‌دار کردن وحدت و اتحاد ملت ایران بود که واقعه نهم دی این فتنه بسیار بزرگ را خنثی کرد.

وی افزود: علت نفوذ دشمن در فتنه 88 این بود که آنها عناصری را از داخل ایران جذب کردند که مورد اطمینان و اعتماد مردم بودند و با استفاده از خودفروختگی این افراد فتنه را به‎‌پا کردند، بسیاری از افرادی که در فتنه 88 به عنوان معترض کننده حضور داشتند حتی رای هم نداده بودند اما به دنبال رای خود می‌گشتند.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک تصریح کرد: سران فتنه خودشان در دوره‌های قبل، انتخابات برگزار کرده بودند و می دانستند که ۱۱ میلیون تفاوت رای ممکن نیست اما تنها هدف آنها ایجاد فتنه و شکستن اتحاد ملت ایران بود که در روز نهم دی تحمل مردم تمام شد و با وحدت و همت این فتنه که آثار آن هنوز هم قابل مشاهده است را شکستند.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: مقصود دشمنان نظام از ایجاد فتنه این بود که با به مخالفت کشاندن سران فتنه با اسلام می‌تواند روی آنها سرمایه‌گذاری کند و به اهداف شوم خود دست یابند زیرا بعضی از سران فتنه خود گفته بودند که ما انتخابات را باخته‌ایم اما باز هم ادعای تقلب داشتند.

وی بیان کرد: آنها باوجود اینکه می‌دانستند انتخابات را باخته‌اند اما بازهم برای ایجاد اغتشاش در بین ملت حرف از مردم سالاری و جمهوریت به میان می‌آوردند اما جمهوریت، جامعه مدنی و حتی مردم را هم قبول نداشتند و تنها هدفشان برهم زدن نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام ادامه داد: فتنه‌گران تنها زمانی حاضر به قبول صحت آرا بودند که انتخابات به نفع آنها تمام می‌شد و می‌خواستند حرف خود را با برهم زدن نظم و امنیت جامعه به کرسی بنشانند اما مدعیان تقلب باید بدانند که در مقابل تقلب می‌توان شکایت کرد و این حق را علاوه‌ بر کاندیدا حق تمام مردم است.

قدیری ابیانه عنوان کرد: وزارت کشور در آن دوره برای نخستین بار آمار تمامی صندوق‌های رای را منتشر کرد که می‌توانستند یک صندوق را با آرای وزارت کشور بسنجند و سپس ادعای پوچ کنند اما هدف آنها چیز دیگری بود.

وی اضافه کرد: در واقع این توطئه از سوی آمریکا، انگلیس و ثروت آل سعود بود و هدف آنها بر هم زدن نظام جمهوری اسلامی ایران بود که با هوشیاری و ولایتمداری مردم در نهم دی این فتنه به شکست انجامید و آنها به هدف شوم خود نرسیدند.

رفتار فتنه‌گران چراغ سبز برای دشمن بود

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با اشاره به دیگر اثرات منفی فتنه 88 گفت: در آن زمان برخی از کشورها آماده بودند که از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و به برخی از حقوق ما را به رسمیت بشناسند، زیرا انتخاباتی با تعداد زیادی شرکت‌کننده برگزار شده و یک نفر با تفاوت 11 میلیون نفری پیروز شده بود، اما این فتنه علاوه‌ بر اینکه سبب شد آنها از مواضع خود عقب نشینی نکنند بلکه آنها را به فکر وارد کردن فشارهای بیشتر بر ایران انداخت.

قدیری ابیانه تصریح کرد: هدف ما از بازگو کردن این سخنان، تایید بی‌چون و چرای دولت نهم و دهم نیست و ما قبول داریم که ایرادهایی در کار آنها بوده زیرا هر دولتی نقاط مثبت و منفی دارد همان‌گونه که در رابطه با عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم هم اقدامات خوب آن مورد دفاع و لغزش‌ها مورد نقد قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان ایران اسلامی با شکست خوردن در فتنه 88 به دشمنی خود با ایران پایان ندادند بلکه با جایگزینی جنگ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و غیره درحال ادامه دادن به آن هستند و همیشه به‌دنبال ایجاد فتنه در ایران است.

دشمن به دنبال نفوذ و توطئه اقتصادی است

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک بیان کرد: درحال حاضر دشمن به‌دنبال برنامه‌ریزی روی معضلات اقتصادی ایران است تا اقشار مختلف جامعه را وادار به اعتراض کند و در این مسیر ذهنیت مردم را هدف گرفته که متاسفانه فعالیت دستگاه تبلیغاتی ما هم در زمینه مقابله با این امر ضعیف است.

قدیری ابیانه عنوان کرد: مسئله مهمی که در لایحه بودجه 97 وجود دارد این است که بودجه تعیین شده برای سال آینده براساس هر نفر درآمد 257 هزار تومان و هزینه‌ها ماهی 287 هزار تومان است و دولت به ازای هر نفر ماهی 30 هزار تومان کسری بودجه دارد و درحال حاضر دولت 700 هزار میلیارد تومان بدهکار است، یعنی 10 سال درآمد نفتی را پیشخوری کرده و به عبارتی به ازای هر خانواده چهار نفری 35 میلیون تومان بدهکار است و این مسائل سبب ایجاد تصور ناکارآمدی دولت می‌شود و باید دولت باید برای جلوگیری از این افکار تلاش کند.

وی اضافه کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران، بدهی‌های ما، اسراف ما و هرگونه عملکرد منفی ما را در راستای ایجاد فتنه برای خودمان مورد استفاده قرار می‌دهند، در واقع ایران جزو پرمصرف‌ترین کشورها در تمامی زمینه‌ها در دنیا است و این رفتار در جامعه‌ای اسلامی پسندیده نیست.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام تصریح کرد: براساس معیارهای تنبلی اجتماعی کشور ما بعد از کشورهای پولدار عربی تنبل‌ترین و جزو کم کارترین جوامع انسانی است که ساعت کارکرد مفید اداراتمان به 22 دقیقه در روز و کمتر از 11 ساعت در هفته می‌رسد و این درحالی است که جوامع فعالی همانند ژاپن ساعت کاری روزانه‌ای معادل هشت ساعت و کره جنوبی 9 و نیم ساعت دارند و این امر باید به‌صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در کشور ما تعداد زیادی بالایی دانشجو وجود دارد اما متاسفانه عمده دانشجویان تنها به دنبال اخذ مدرک هستند تا با استفاده از فردی آشنا بتوانند در محلی مشغول به کار شوند و تمامی این اقدامات برگرفته از این تصور غلط است.

وی ادامه داد: اگر همه ما خودمان را مخاطب بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی قرار می‌دادیم وضعیت کشور اینگونه نبود و می‌توانستیم به سرعت آن را بهبود بخشیم، بنابراین باید تلاش خود را مضاعف کرده و با تصحیح خودمان از پیشرفت فتنه جلوگیری کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۹۶۰۶۱۱:۱۸:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۷
سلام چندسطر اخرمطالب دقیق نیست من درطول عمر خودم که از میانگین طول عمر درکشوربیشتر است خلاف گفته اقای ابیانه را شاهد بوده ام هروقت کارگری را بکارمیگرفتم وانجام ان به بیش از هشت ساعت کار نیاز داشت به کارش ادامه داده حالاهم همینطور است اخروقت اگرماشین را به تعمیرگاه ببری انرا می پذیرد وانجام میدهد اگر کار با مزدی باشد ایرانیها حاضرند درشبانه روز هیجده ساعت کار کنند ضمن اینکه افراد تنبل هم داریم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  10. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  11. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  12. اسراییل چه باید بکند؟ 

  13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  14. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  15. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  23. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  24. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  25. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

آخرین عناوین