میرسلیم: دشمن به دنبال استحاله دانشجویان است

گروه اجتماعی الف،   3961003317

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمن از لحاظ فرهنگی به‌گونه‌ای تدبیر می‌کند تا دانشجویانی که برای گذراندن تحصیلات تکمیلی به خارج از کشور می‌روند، پس از بازگشت طوری زندگی کنند که استکبار را راضی نگه‌ دارند.

به گزارش فارس، سید مصطفی میرسلیم عصر امروز در جشن بزرگ «قهوه‌خانه» با اشاره اینکه سخنانش جنبه سیاسی حقوقی خواهد داشت، اظهار کرد: نظام مردم‌سالاری دارای نواقص بسیار زیادی است که انتقادات بسیاری به آن وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه نظام ما مردم‌سالاری دینی است، افزود: اگر بخواهیم از این نظام انتقاد کنیم، باید اضافه کنیم که این نظام از سایر نظام‌هایی که تابه‌حال بشر تجربه کرده، بهتر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه تصور دوران استبداد برای نسل جوان دور از ذهن است، ادامه داد: شما دانشجویان دوران استبداد را ندیده‌اید و مزه تلخ آن را نچشیده‌اید اما دانشجویانی که در دهه 50 کتک خوردند و زندان کشیدند، می‌توانند تلخی استبداد را شرح دهند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین قاعده مردم‌سالاری، قاعده «اکثریت» است، خاطرنشان کرد: ضرورت احترام به رای اکثریت یعنی حتی اگر اختلاف یک رای باشد، باید آن را پذیرفت هرچند پذیرش آن سخت باشد.

میرسلیم با تاکید بر اینکه رای آوردن اکثریت به معنای تحقیر اقلیت نیست، یادآور شد: اکثریت باید این ظرفیت و هنر را داشته باشد که از قابلیت‌های اقلیت نیز استفاده کند؛ مسئله اکثریت و اقلیت در انتخاب، مسئله دوگانگی نیست بلکه موضوع تکمیل یکدیگر است همان‌طور که دولت و مجلس نسبت به اکثریت و اقلیت مسوول هستند.

وی با بیان اینکه اگر دارندگان رای اکثریت از سوی اقلیت نقد نشوند، باید به وجود خودشان شک کنند، افزود: اگر بخواهند ادعا کنند در مدیریتشان اشتباه ندارند، سخت در اشتباه‌ هستند، باید از انتقادات در راستای اصلاح خود استفاده کنند.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفهٔ اسلامی، پذیرش نقد رقیب را نشانه دوری از کبر دانست و افزود: احترام به رای اکثریت، نکته کلیدی احترام به قانون اساسی و اساس جمهوری اسلامی است؛ این را باید نسل در نسل تمرین کنیم، پذیرش نتیجه انتخاب با احترام به عقیده دیگران تفاوت دارد.

وی با اشاره به نقش کلیدی تبلیغات در جریان انتخابات گفت: باید دید چگونه کسی به این نتیجه می‌رسد که یک نفر برای انتخاب مناسب است؛ باید به این نکته توجه کرد که آیا از طریق تبلیغات آگاهی لازم را به دست آورده‌ایم یا فقط تصور می‌کنیم که آگاه هستیم.

میرسلیم، دانشگاه را محل شناخت حق و باطل توصیف کرد و گفت: وزیر تبلیغ هیلتر می‌گفت دروغ را آن‌قدر بزرگ بگویید که کسی گمان نکند این دروغ است، یعنی بدانید که می‌شود کارهای عجیبی در تبلیغات انجام داد.

وی با بیان اینکه خودمان کاری می‌کنیم که مردم، مردم‌سالاری را به تمسخر بکشند، جنجالی که در انتخابات 88 بر پا شد این بود که نه‌تنها عده‌ای به رای اکثریت اهمیت ندادند بلکه قصد براندازی نیز داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما از گردنه‌های بسیاری عبور کردیم تا انقلاب به این نقطه رسیده، خودمان نیز باید این انقلاب را نگه‌ داریم؛ انقلاب ما در نگاه قدرت به دستان عالم به معنای فضولی در کارشان بود که به یکبار دیدند در ایران اتفاقی افتاد که در برنامه‌هایشان نبود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به کرسی و کینه سیاهی به دل دشمنان نشست، اضافه کرد: دشمن از لحاظ فرهنگی به‌گونه‌ای تدبیر می‌کند تا دانشجویانی که برای گذراندن تحصیلات تکمیلی به خارج از کشور می‌روند، پس از بازگشت طوری زندگی کنند که استکبار را راضی نگه‌ دارند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین