استاندار تهران: امکان تغییر وضعیت و دستکاری گسل‌ها وجود ندارد

گروه اجتماعی الف،   3961001130

استاندار تهران با بیان اینکه مقاوم‌سازی تنها راه زندگی در کنار گسل و زلزله است گفت: ایران جزء ۱۰ کشور زلزله‌خیز دنیا است و امکان تغییر این وضعیت و دستکاری گسل‌ها وجود ندارد.

استاندار تهران: امکان تغییر وضعیت و دستکاری گسل‌ها وجود ندارد

به گزارش تسنیم، محمدحسین مقیمی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ملارد، با اشاره به گسل‌های غیرفعال موجود در استان تهران اظهار داشت: این که فعال شدن گسل اخیر چه تاثیری بر فعالیت گسل‌های دیگر استان دارد امری است که متخصصان زمین‌شناسی و کارشناسان امر باید در مورد آن نظر نهایی بدهند؛ اما این را نباید از یاد برد که این منطقه با وجود گسل‌هایی که دارد زلزله‌خیز است.

وی در ادامه بیان کرد: در استان تهران در این مدت پس لرزه‌های متعددی را شاهد بودیم، که البته میزان همه آن‌ها به حدی نبوده که بخواهد نگرانی ایجاد کند، ایران جزء 10 کشور زلزله‌خیز دنیا است و امکان تغییر این وضعیت و دستکاری گسل‌ها وجود ندارد، ژاپن هم زلزله‌خیز است و در بسیاری از زلزله‌هایی که در کشور ژاپن بروز می‌کند خسارات جانی و مالی فراوانی حادث شده است؛ اما آن‌ها از زلزله درس گرفته و خود را برای این مهّم آماده کرده‌اند.

استاندر تهران با تاکید بر لزوم مقاوم‌سازی شهر در مقابل حوادث پیش‌بینی نشده افزود:‌ باید تمام امکانات شهری از جمله پل‌ها و واحدهای مسکونی و بیمارستان‌ها را متناسب با بالاترین شرایط و آئین‌نامه‌های موجود همطراز کنیم، و اگر امروز ژاپن توانسته اقدامات خوبی داشته باشد به این دلیل است که توصیه‌های مهندسان، تکنیسین‌ها و متخصصان ساخت و ساز را مورد توجه قرار داده است.

مقیمی با اشاره به قرار داشتن نقاط مختلف کشور بر روی گسل تصریح کرد: در زلزله‌های اخیر در کرمان روستاهایی که ساختمان‌های خود را با طرح‌های بنیاد مسکن مقاوم ساخته بودند، کشته و مصدوم و خرابی نداشتند؛ اما جاهایی که توجه نشده و به دور از اقدامات مهندسی بنا شده بودند با تخریب بیشتری روبرو شدند.

وی در ادامه به حضور خود در هفته‌های گذشته برای برگزاری جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با محوریت ملارد که در ادامه آن در جمع شوراهای شهر و روستا حضور داشته اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌ها و تذکراتی که در آن جلسه داشتیم این بود که مسئولان و اعضای شورا تلاش خود را برای مقاوم‌سازی شهرستان ملارد در برابر این گونه رخدادها بکار ببندند؛ البته به لطف خداوند زلزله اخیر ملارد خرابی بر جا نگذاشت.

استاندار تهران همچنین ادامه داد: امروز همه مردم ملارد با هم‌فکری و همراهی با مسئولان خود در شهرستان تلاش و کوشش کنند که شهر را در برابر زلزله و هرگونه بلایای پیش‌بینی نشده مقاوم‌سازی کنند و به طور جد از مجریان امر و مرتبط با ساخت و احداث و هرگونه سازه در ملارد و جای جای استان تهران تقاضای اجرای فنی داریم و خود نیز ملزم به اجرای آن هستیم.

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور در جلسه ستاد بحران این شهرستان در روز دوشنبه پیش‌رو خاطرنشان کرد: مقاوم‌سازی و ساخت مسکن و اماکن با رعایت تمام موارد کارشناسی شده تنها راه زندگی در کنار گسل و زلزله است و در این هفته مجدداً به ملارد آمده و جلسه ستاد مدیریت بحران را در این شهرستان که نزدیک به محل بروز زلزله است برگزار می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم نگران نباشند، کارگروه‌های مدیریت بحران در حال پیگیری تمام موضوعات هستند و امور در حال مدیریت است تا در صورت هرگونه رخدادی بتوان بهترین خدمات را در کمترین زمان ممکن ارائه داد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین