از حضور گلزار و حیایی تا جزئیات تولید «ساخت ایران‌۲»

گروه فرهنگی الف،   3960929263

بروز نیک‌نژاد که قرار است سریال «ساخت ایران ۲» را برای شبکه نمایش خانگی بسازد، می‌گوید تمام تلاشش را برای ساخت یک کار خوب به کار می‌گیرد تا مردم از نتیجه اثر رضایت داشته باشند.

از حضور گلزار و حیایی تا جزئیات تولید «ساخت ایران‌۲»

به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته خبر ساخت سریال «ساخت ایران 2» که سری اول آن را محمدحسین لطیفی کارگردانی کرده بود، شنیده شد. این‌بار برزو نیک‌نژاد به عنوان کارگردان این پروژه نامش مطرح شده است. او در گفت‌وگو با خبرآنلاین از جزئیات این پروژه جدید که برای شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود، می‌گوید.

نیک‌نژاد، درباره کلید خوردن سریال «ساخت ایران‌2» که برای شبکه نمایش خانگی قرار است ساخته شود و در خبرها آمده که در کشور چین نیز کلید خواهد خورد، گفت: «من هم مثل شما شنیدم و اطلاعاتم فعلا تا همین اندازه است. اما آخر هفته جاری قرار است با تهیه‌کنندگان این پروژه جلسه‌ای داشته باشیم تا صحبت‌های نهایی انجام شود و آن موقع می‌توانم اخبار دقیق‌تری در اختیارتان بگذارم.»

کارگردان فیلم سینمایی «زاپاس» درباره حضور محمدرضا گلزار و امین حیایی و تغییر ترکیب بازیگران نیز توضیح داد: «تغییر در ترکیب بازیگران که حتما انجام می‌شود اما الان اگر بخواهم درباره جزئیات هر چیزی بگویم پراکنده است، چون هیچ یک از این موارد به قطعیت نرسیده است.»

نیک‌نژاد که پیش از این سری دوم سریال «دردسرهای عظیم» را برای تلویزیون کارگردانی کرده بود، درباره ساخت سری جدید از یک سریال یا فیلم سینمایی گفت: «اگر کار فارغ از اینکه سینمایی است یا سریال، شخصیت دوست‌داشتنی داشته باشد به نظرم جواب می‌دهد. در دنیای سینما، مثلا تنها قصه خوب، دلیل ساخت ادامه آن نمی‌شود؛ مگر اینکه به کاراکتر جذاب و خوبی برسیم. اگر به همه کارهایی که سری 2 یا 3 یا 4 آنها ساخته شده است، نگاه کنیم، می‌بینیم که بر اساس شخصیت بوده‌اند. در این میان هم اگر شخصیت‌های قصه آن کار جذاب باشند، می‌شود کار را با قصه جدیدی که طراحی می‌شود، ادامه داد. آن موقع سری اول یا دوم هر کاری وام‌دار قصه قبلی نیست. در واقع وام‌دار شخصیت‌های قبلی است.»

او افزود: «درباره «ساخت ایران 2» هم صحبتی که تا به الان من در جریانش هستم و انجام شده این است که ما دو شخصیت اصلی «ساخت ایران» را حفظ کنیم و یک قصه کاملا جدید با کاراکترهای جدید طراحی کنیم.»

این کارگردان ادامه داد: «6 سال از ساخت سری اول این سریال گذشته است و قصه جدیدی که قرار است ساخته شود قطعا به روز خواهد شد، قاعدتا بر مبنای همین گذشت زمان، قصه جدید با تغییرات و شخصیت‌های جدید طراحی خواهد شد.»

او درباره تغییر کارگردان این مجموعه که پیش از این محمدحسین لطیفی عهده‌دارش بوده و نظر خودش درباره تغییر کارگردان‌های مجموعه‌هایی که به این صورت ساخته می‌شوند، اظهار داشت: «این تغییر مربوط به بخش تولیدی کار است. من پیش از این با افتخار در کنار آقای لطیفی کار کرده بودم. البته این تغییر، آن هم در بخش کارگردانی کاملا طبیعی و رایج است و به نظرم مشکلی ندارد. برای مثال من سریال «دودکش» را نوشته بودم و آقای لطیفی آن را کارگردانی کرده بودند. در فصل دوم که همان کاراکترها هم بودند، نویسنده کار هم تغییر کرد و اسم مجموعه هم عوض شد، چه برسد به کارگردان. حتی اگر بگوییم نویسنده صاحب اثر است باز هم این تغییرات اتفاق می‌افتد. در «قلب یخی» هم که ابتدا آقای لطیفی کارگردانش بودند، همین اتفاق افتاد و کارگردان آن نیز تغییر کرد. به نظر من این تغییرات، اتفاق خاصی نیست.»

کارگردان‌ «دردسرهای عظیم» ادامه داد: «اگر انشا‌لله مشکلی پیش نیاید و من بتوانم در خدمت این پروژه باشم و «ساخت ایران 2» به سرانجام برسد، مطمئن باشید که با یک سریال کاملا متفاوت از هر لحاظ مواجه خواهید شد. من فیلم سینمایی‌ام را به تازگی به پایان رسانده‌ام و در این مدت هم حتما پیشنهاد سینمایی داشته‌ام، ولی از آنجایی‌که شبکه نمایش خانگی این روزها بازخورد خوبی میان مردم داشته است، ترجیح می‌دهم این فضا را تجربه کنم.»

او درباره ویژگی‌های کار در شبکه نمایش خانگی هم تصریح کرد: «وقتی در شبکه نمایش خانگی کار می‌کنی، باید طوری کار کنی که مردم محصولی که تو می‌خواهی عرضه کنی را بخواهند. کار در شبکه نمایش خانگی به نظرم مقوله دیگری است و باید با حساسیت بیشتری کار کنی.»

این کارگردان در پایان با اشاره به تلاش خودش و گروهی که در «ساخت ایران» با هم همکاری می‌کنند، گفت: «گروه بسیار خوبی را از سینما و تلویزیون دور هم جمع خواهیم کرد و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که حرفه‌ای کار کنیم. آن انرژی که از سوی مردم به من و گروه می‌رسد، قطعا در نتیجه کار تاثیر خواهد داشت. من هم ممکن است به عنوان یک کارگردان، کار ناموفقی داشته باشم اما همیشه سعی کرده‌ام سرم جلوی مرم پایین نباشد و دست پُر برایشان کاری بسازم. در این پروژه هم سعی می‌کنیم هر چه در توان داریم رو کنیم.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین