اعتبار کارهای پژوهشی وزارت نیرو چقدر است؟

گروه اقتصادی الف،   3960926225

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو گفت: منابع داخلی وزارتخانه برای بخش پژوهش شامل ۰.۸ درصد از منابع شرکت‌ها است که برای سال ۱۳۹۷پیش بینی شده این رقم به یک درصد و براساس برنامه وزیر نیرو این عدد به دو درصد برسد.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر مهاجری در جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو با اشاره به رویکردهای این وزارتخانه در حوزه پژوهش و فناوری اظهار کرد: سیاستگذاری متمرکز و اجرای غیرمتمرکز، سطح بندی پژوهش و فناوری، تعیین مسئولیت‌ها و وظایف، تنوع بخشی به منابع مالی پژوهش و فناوری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی کشور از جمله رویکردهای است که وزارت نیرو در بخش پژوهش و فناوری مورد توجه قرار می‌دهد.

وی ویژگی‌ طرح‌ها را در راستای اجرای سند چشم انداز توسعه، دارای نقشه راه و مطابق با برنامه پیشنهادی وزیر نیرو به مجلس دانست و افزود: منابع مالی بخش پژوهش عمدتا از دو منبع عمومی دولت و منابع داخلی تامین می‌شود.

مهاجری ادامه داد: منابع داخلی مربوط برای بخش پژوهش شامل ۰.۸ درصد از منابع شرکت‌هاست که برای سال ۹۷ پیش‌بینی شده این رقم به یک درصد و براساس برنامه وزیر نیرو این عدد به دو درصد برسد.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو به برنامه های آتی بخش پژوهش و فناوری وزارتخانه اشاره کرد و افزود: مجموعه درصدد تنوع بخشی به منابع مالی بخش پژوهش و فناوری به منظور تحقق هدف تخصیص دو درصد از درآمدهای صنعت آب و برق است.

وی بر لزوم تقویت رویکرد آینده پژوهی و آینده نگاری در صنعت آب و برق اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو درصدد جهت دهی پژوهش و فناوری صنعت به حل مشکلات و چالش‌های کلیدی، نوین و بین رشته‌ای است.

مهاجری پروژه های اقتصاد مقاومتی را یکی از برنامه های آتی بخش پژوهش و فناوری معرفی کرد و افزود: مجموعه درصدد پیشگیری سیاست‌های استمرار نظام مدیریت تحقیقات، نظارت بر اجرا و بکارگیری نتایج طرح‌های تحقیقات کاربردی و توسعه فناوری است.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در پایان گفت: بهره‌گیری از توان علمی و تخصصی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی کشور و توسعه همکاری بین‌المللی نیز برخی از برنامه‌های آتی صنعت آب و برق در بخش پژوهش و فناوری خواهد بود.