معرفی منتخبان جشن موسیقی‌ما همایون شجریان برگزیده مردم شد، محسن چاوشی برگزیده کارشناسان

گروه فرهنگی الف،   3960926046 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

در چهارمین جشن سالانه موسیقی‌ما آلبوم های «رگ خواب» با صدای همایون شجریان و «امیر بی گزند» با صدای محسن چاوشی توانستند به ترتیب تندیس طلای بخش تلفیقی تجربی و پاپ را کسب کنند.

همایون شجریان برگزیده مردم شد، محسن چاوشی برگزیده کارشناسان

به گزارش خبرآنلاین، چهارمین جشن سالانه موسیقی ما با معرفی برگزیدگان موسیقی کشور در سال ۹۵ در بخش های  مردمی و کارشناسی شامگاه شنبه ۲۵ آذر با حضور تعدادی از هنرمندان این حوزه در تالار وحدت تهران برگزار شد.

در این برنامه که اجرای آن را سیامک انصاری برعهده داشت، پس از اجرای زنده گروه کاکو بند از هوشنگ کامکار، میلاد کیایی، کیخسرو پورناظری و محمد سریر دعوت شد برای اعلام برگزیده بخش آلبوم برگزیده مدرن، کلاسیک ایرانی و ملل روی صحنه بیایند.

آلبوم محمدرضا شجریان برگزیده شد

در بخش آلبوم مدرن، آلبوم «دیور تیمنتو» ساخته احمد پژمان تندیس طلایی را دریافت کرد.

در بخش آلبوم برگزیده با کلام موسیقی سنتی و اصیل ایرانی به انتخاب کارشناسان آلبوم «طریق عشق» به آهنگسازی پرویز مشکاتیان و خوانندگی محمدرضا شجریان اثر برگزیده شناخته شد.

جایزه بهترین ناشر نیز به موسسه فرهنگی هنری ماهور به مدیریت محمد موسوی اهدا شد.

در بخش بهترین آلبوم با کلام موسیقی سنتی و اصیل ایرانی شاخه انتخاب مردمی آلبوم «از تنهایی گریه مکن» به آهنگسازی ابوالفضل صادقی نژاد و خوانندگی سالار عقیلی تندیس طلایی را دریافت کرد.

سالار عقیلی بعد از دریافت تندیس خود گفت: «بسیار خوشحالم این جایزه را از دست مردم عزیز دریافت می کنم، اما جا دارد تشکر ویژه ای از استاد صدیق تعریف داشته باشیم که استاد همیشگی من در راه موسیقی بوده اند. بسیار هم خوشحالم که دیشب فرزندم ماهور در جشنواره نوای خرم جایزه خود را دریافت کرد و امشب من جایزه ای را دریافت می کنم.»

در بخش بهترین آلبوم تلفیقی و تجربی به انتخاب کارشناسان آلبوم «داماهی» با هنرمندی گروه داماهی تندیس طلایی را دریافت کردند.

تندیس طلایی بهترین قطعه تلفیقی و تجربی شاخه انتخاب مردمی نیز به قطعه «لالایی» به آهنگسازی علیرضا افکاری و علی زندوکیلی تعلق گرفت.

علی زندوکیلی بعد از دریافت جایزه اش گفت: خوشحالم این قطعه با تلاش علیرضا افکاری، افشین مقدم، محمود شبیری، سپهر صاحبی و سعید زمانی توانست جایزه بهترین قطعه را دریافت کند.

تجلیل از کیهان کلهر

در ادامه مراسم از کیهان کلهر نوازنده و آهنگساز مطرح موسیقی ایرانی تجلیل به عمل آمد و در ابتدا کلیپی با صحبت های محمود دولت آبادی، فاطمه معتمدآریا، عثمان محمدپرست و گوشه هایی از فعالیت های بین المللی این هنرمند نمایش داده شد.

احمد پژمان، محمدرضا درویشی و پروین بهمنی هنرمندانی بودند که با حضور در صحنه از مقام هنری کیهان کلهر با اهدای تندیس طلایی قدردانی کردند.

کلهر سپس در سخنانی گفت: از جامعه موسیقی ایران به جهت این لطف بسیار قدردانی می‌کنم و خوشحالم که این جایزه را دریافت کردم.

نوبت به اهدای جوایز ویژه بخش قدردانی از نوازنده پیشکسوت و بهترین آلبوم موسیقی نواحی در حضور هنگامه اخوان، محمدعلی بهمنی، فواد حجازی و علیرضا قربانی رسید.

در این بخش فخری ملک پور نوازنده پیشکسوت پیانو و آلبوم «صدای طهرون قدیم دو» به خوانندگی زنده یاد مرتضی احمدی تندیس طلا گرفتند.

یادی از افشین یداللهی با اهدای تندیس ترانه‌سرای برگزیده

در بخش ترانه سرای برگزیده به انتخاب کارشناسان و اهالی موسیقی تندیس طلایی به زنده یاد افشین یداللهی تعلق گرفت.

در بخش بهترین آهنگساز موسیقی پاپ به انتخاب کارشناسان و اهالی موسیقی تندیس طلایی به علیرضا افکاری برای آلبوم های «سی سالگی» و «رویای بی تکرار» اهدا شد.

در بخش بهترین آلبوم برگزیده موسیقی تلفیقی و تجربی به انتخاب کارشناسان آلبوم «تمام ناتمام» گروه پالت تندیس طلایی را دریافت کرد.

تندیس طلایی برای همایون شجریان و محسن چاوشی

در بخش انتخاب مردمی آلبوم تلفیقی و تجربی تندیس طلایی به آلبوم «رگ خواب» با هنرمندی سهراب پورناظری و همایون شجریان رسید.

تندیس طلایی بهترین آلبوم موسیقی پاپ به انتخاب کارشناسان به آلبوم «امیر بی گزند» با هنرمندی بهروز صفاریان و محسن چاوشی اهدا شد.

در بخش آلبوم موسیقی پاپ به انتخاب مردم آلبوم «سی سالگی» به خوانندگی احسان خواجه امیری تندیس طلایی را دریافت کرد.

احسان خواجه امیری با قدردانی از عوامل اجرایی آلبوم گفت: برای من باعث افتخار است که برای سومین بار این جایزه را دریافت می کنم و از همه دست اندرکاران سایت موسیقی ما تشکر می کنم که چنین جمعی را برای اهالی موسیقی فراهم کردند. به هر حال اینجا استادانی هستند که واقعا برای ما ارزشمند هستند. من لازم است اینجا از بهترین استاد زندگی و رفیقم استاد افشین یداللهی نیز یادی کنم که واقعا جایش خالی است.

در بخش بهترین آلبوم موسیقی بی کلام موسیقی سنتی، اصیل و معاصر ایرانی، آلبوم «در سکوت باغ» به هنرمندی زنده یادان جلیل شهناز و حسن کسایی به عنوان اثر برگزیده بخش کارشناسی معرفی شدند.

در بخش بهترین آلبوم موسیقی فیلم تندیس طلایی بخش انتخاب کارشناسان به آلبوم «رگ خواب» به هنرمندی سهراب پورناظری و همایون شجریان تعلق گرفت.

در بخش شعر برگزیده موسیقی پاپ، راک و تلفیقی در شاخه کارشناسی، اثر «لالایی» سروده افشین مقدم تندیس طلایی را دریافت کرد.

تندیس طلایی بهترین تنظیم کننده موسیقی پاپ به انتخاب کارشناسان به هومن نامداری رسید.

تقدیر از یک عمر دستاورد هنری لوریس چنکاوریان

نکوداشت لوریس چکناواریان بخش بعدی چهارمین جشن سالانه موسیقی ما بود. ابتدا کلیپی از مصاحبه با این هنرمند پیشکسوت موسیقی کشورمان پخش و پس از آن در حضور خسرو سینایی، سعید شریفیان، شاهین فرهت و حمیدرضا نوربخش تندیس طلایی جشن به چکناوریان اهدا شد.

چکناواریان پس از دریافت تندیس خود گفت: من خیلی تشکر می کنم و نمی دانم چه بگویم. موسیقی زبان خداست و من از شما موسیقی را یاد گرفتم و موسیقی را هم به شما پس می دهم. فقط از شما خواهش می کنم موسیقی را به فرهنگ و هنر اضافه کنید چرا که موسیقی علمی است که زبان خداست. همچنین از شما خواهش می کنم که به نمایندگان مجلس نامه بنویسید که این کلمه اقلیت را دیگر استفاده نکنند. من متولد بروجردم و یک ایرانی ام پس اقلیت هم نیستم.

نکوداشت درگذشتگان موسیقی ایرانی طی دو سال اخیر بخش دیگر جشن سالانه موسیقی ما بود که با پخش کلیپی از هنرمندان فقید موسیقی با صدای مرحوم ابراهیم شریف زاد همراه بود.

در بخش جایزه ویژه صدابرداری نیز ستاد برگزاری جشن سالانه موسیقی با یادی از زنده یاد ناصر فرهودی تندیس طلایی خود را در حضور مجید انتظامی، سعید فرج پوری، داود آزاد، محمد اصفهانی، حسام الدین سراج به قاسم عابدین صدابردار پیشکسوت موسیقی ایران اهدا کرد.

در بخش بهترین قطعه موسیقی سنتی و معاصر ایرانی شاخه مردمی، تندیس طلایی به قطعه «ابر می بارد» به آهنگسازی سهراب پورناظری، تنطیم بردیا کیارس و خوانندگی همایون شجریان اهدا شد. 

جایزه بهترین قطعه پاپ از نگاه مردم برای «عاشقانه»/ چند برگزیده پاپ و راک

در بخش بهترین قطعه موسیقی پاپ شاخه مردمی قطعه «عاشقانه» به خوانندگی فرزاد فرزین تندیس طلایی را دریافت کرد. فرزاد فرزین بعد از دریافت تندیس گفت: بسیار خوشحالم که مردم این قطعه را برای تندیس طلایی انتخاب کردند.

روزبه بمانی ترانه سرای این اثر نیز جایزه این بخش را به زنده یاد افشین یداللهی تقدیم کرد و گفت: افشین یداللهی یکی از تاثیرگذارترین ترانه سرایان عصر و نسل ما بود.  

در بخش بهترین قطعه موسیقی پاپ (داخل آلبوم)  قطعه «عشقم این روزا» به خوانندگی محمد علیزاده تندیس طلایی را دریافت کرد.

محمدعلیزاده بعد از دریافت تندیس اظهار کرد: به لطف و عنایت خداوند سال هاست که از مردم جایزه می گیرم اما خوشحالم که این هدیه را در جمع فرهیختگان موسیقی دریافت کردم.

در بخش بهترین آلبوم برگزیده پاپ راک به انتخاب کارشناسان، آلبوم «منشور» به خوانندگی کاوه یغمایی اثر برگزیده این بخش شناخته شد.

در بخش انتخاب مردمی بهترین آلبوم پاپ راک نیز تندیس برگزیده این بخش به آلبوم «دوئل در آینه » به خوانندگی رضا یزدانی اهدا شد.در بخش بهترین کنسرت گذار نیز تندیس طلایی به انتخاب تهیه کنندگان و ناشران به موسسه «هرمس» به مدیریت رامین صدیقی اهدا شد.

در بخش بهترین آهنگساز موسیقی سنتی و معاصر ایرانی به انتخاب کارشناسان، تندیس طلایی به سهراب پورناظری آهنگساز آلبوم «رگ خواب» تعلق گرفت.

اجرای گروه موسیقی «داماهی» نیز پایان بخش چهارمین جشن سالانه موسیقی ما بود.

دیدگاه کاربران

حسین۱۶۹۰۹۷۱۰:۵۲:۴۸ ۱۳۹۶/۹/۲۶
چاووشی صدای بی بدیل موسیقی ایران
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین