بهنوش بختیاری، حامی ترنس‌ها/ توهین‌ها برایم مهم نیست

گروه فرهنگی الف،   3960925021 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

بهنوش بختیاری می‌گوید مسأله ترنس در ایران وجود دارد و اگر این نبود، امام خمینی برای عمل تغییر جنسیت فتوا نمی‌دادند.

به گزارش خبرآنلاین، بهنوش بختیاری، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در صفحه اینستاگرامش نوشت: «اگر فتوای امام نبود، در ایران تغییر جنسیت صورت نمی‌گرفت! مسأله ترنس وجود دارد و اگر درست نبود، امام خمینی (ره) فتوا نمی‌دادند! این حمایتم را از روی رضایت انجام می‎دهم و می‌گویم تا زمانی که توان دارم ادامه می‌دهم! اکثر این بچه‌ها پشت و پناه مالی ندارند. حتی خیلی‌هایشان از سمت جامعه مورد لعن قرار می‌گیرند. مثلا وقتی در اینستاگرام مطلبی درباره این موضوع می‌گذارم، می‌بینم که عده‌ای فهم و درایت درک این موضوع را ندارند و قبول نمی‌کنند که تراجنسی وجود دارد.

حتی فتوایی هم از طرف امام خمینی (ره) در این باره دادند که تغییر جنسیت (جنس) می‌تواند صورت بگیرد که اگر غیر از این بود که اصلا در ایران چنین کاری انجام نمی‌شد.

 

علاوه بر این من فکر می‌کردم چرا مشهور شدم. اصلا زندگی من قرار نبود به سمت شهرت برود. اما وقتی این شرایط برای من پیش آمده است، حتما خداوند رسالتی را برای من معین کرده است.

احساس کردم باید یک کار مهم و یک کار قشنگ از نظر خودم انجام بدهم. به ترنس‌ها فکر کردم و دیدم بی پشت و پناه هستند و خیلی‌ها می‌ترسند درباره این قشر و عزیزان صحبت بکنند. برای همین تصمیم گرفتم در موردشان حرف بزنم.

اما باید بگویم چون هنوز جامعه مشخصی ندارند، بنده نه سفیر هستم نه سمتی دارم و نه چیز خاص دیگری. بنده فقط به عنوان یک هنرمند و حامی برای این بچه‌‌ها هستم و هیچ سمت و عنوان خاصی ندارم. خیلی از مردم از این اقدام من حمایت کردند و من انتظار چنین بازخورد مثبتی را نداشتم.

اما خب عده‌ای هم بودند که چون متاسفانه این عزیزان را منحرف جنسی می‌دانند و ترنس‌ها را با سایر گرو‌ه‌ها اشتباه می‌گیرند، در صورتی که تفاوت زیادی بین ترنس‌ها و سایر گرو‌ه‌ها وجود دارد، متاسفانه توهین کردند اما برای من مهم نیست.

برای من مهم آن تعداد افرادی هستند که حمایت کردند که تعدادشان شاید پنج برابر توهین‌کنندگان است. خدا را شکر فرهنگ مردم خیلی بالاتر رفته است.»

بهنوش بختیاری از جمله هنرمندانی است که عبارت «حامی ترنس‌ها» در بیوگرافی اینستاگرامش دیده می‌شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۸۱۱۲۱۱:۳۷:۳۰ ۱۳۹۶/۹/۲۵
کارش درسته و از این کارش خوشم اومد
ناشناس۱۶۸۱۹۳۱۲:۳۸:۵۱ ۱۳۹۶/۹/۲۵
کاری منطقی است و بعنوان یک شهروند از اینکار ایشان که در جهت حمایت از قشری هست که در خلقت خود نقشی نداشته اند و درد این نوع نقص در خلقتشان را یدک میکشند از خانم بختیاری سپاسگزارم
ناشناس۱۶۸۴۹۱۱۶:۳۶:۵۳ ۱۳۹۶/۹/۲۵
آفرین. این کار خوبیست
روانشناس۱۶۸۵۳۴۱۷:۱۱:۰۹ ۱۳۹۶/۹/۲۵
ایشان امده اند صواب کنند اما در واقع مرتکب گناه شده اند. ایشان چه تخصصی در حوزه روانشناسی دارند که با گفتن اینکه ترنس ها منحرف جنسی نیستند و با بقیه گروه ها فرق دارند به طور تلویحی به بقیه اقلیت های جنسی (همجنسگرایان و دوجنسگرایان) توهین می کنند؟ حرف ایشان از این جهت درست است که ترنس ها از این نظر با بقیه اقلیت های جنسی تفاوت دارند که دچار اختلال هویت جنسی هستند اما بقیه اقلیت های جنسی این اختلال یعنی بیگانه پنداری جسم را ندارند. یعنی از نظر ایشان اینکه کسی اختلالی به شدت ترنس ها نداشته باشد او را در زمره منحرفین جنسی قرار می دهد؟ بهتر است ایشان قبل از زدن حرف های غیر علمی ابتدا دانش خود را در حوزه های انواع گرایشات جنسی، هویت جنسی، مفهوم اقلیت جنسی و مفهوم منحرفین جنسی بالا ببرند. هیچ یک از اقلیت های جنسی منحرف جنسی نیستند و مطابق با طبیعت ذاتی خود رفتار می کنند. منحرف جنسی به فردی گفته می شود که طبیعتش دگرجنسگراست و تحت تاثیر عوامل محیطی و رفتارهای ضد اجتماعی به انحرافاتی همچون لواط، مساحقه، بچه بازی، رابطه با حیوانات و .. می پردازد. به اقلیت های جنسی یعنی زنان و مردان همجنسگرا و دوجنسگرا و ترنس ها اقلیت جنسی گفته می شود چون عملکرد مغز انان با وضعیت اناتومیک بدنشان هماهنگی ندارد و نمی توان به هیچ یک از انها مرد یا زن به معنای واقعی کلمه گفت. ما دو جنس غالب داریم: مرد و زن. اقلیت جنسی یعنی کسی که به طور کامل در زمره مرد یا زن قرار نمی گیرد و حالت بینابینی دارد. اما منحرفین جنسی عموما مردان دگرجنسگرا هستند. از قرار معلوم روشنفکری بدون داشتن علم و تخصص کافی سم است.
ناشناس۱۶۸۷۲۵۲۰:۴۸:۲۷ ۱۳۹۶/۹/۲۵
در خصوص این افراد ایشان درست می گوید . این افراد بیمار هستند و از نظر جنسی بلاتکلیفند و باید درمان شوند و تحت عمل جراحی قرار بگیرند .ضمن اینکه هزینه درمان آنها بسیار بالاست و بعضا نیاز به اعزام به خارج از کشور دارند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین