مشاور رییس برنامه و بودجه در واکنش به انتقادات از افزایش ۳ برابری عوارض خروج از کشور: پول ندارید، سفر خارجی نروید

گروه اقتصادی الف،   3960921188 ۱۰۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: با دو شیوه واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی و مشارکت این بخش در تکمیل طرح های نیمه تمام، می توان گره کمبود منابع طرح های نیمه تمام را باز کرد.

مشاور رییس برنامه و بودجه در واکنش به انتقادات از افزایش ۳ برابری عوارض خروج از کشور:  پول ندارید، سفر خارجی نروید

محمد کردبچه با اشاره به اینکه بودجه سال آینده چهار تبصره مهم دارد،اظهارداشت: «تبصره 14 مربوط به یارانه هاست،تبصره 18 با محوریت تولید و اشتغال،تبصره 19 طرح های مشارکتی وبخش خصوصی و تبصره 20 که مربوط به بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد است که این چهار تبصره مهمترین بخش بودجه را تشکیل می دهند.»

وی افزود:«ساختار بودجه ریزی ما دو مشکل بزرگ دارد؛ طرح های نیمه تمام که هرسال بدتر می شود و دیگری هزینه های جاری است.یکی از بهترین راه حل های موجود واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی و در بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد برای بالابردن بهره وری و کاهش هزینه های جاری است.»

کردبچه با تشریح اهداف و دلایل تدوین تبصره 19 لایحه بودجه سال 97 تصریح کرد: «مهمترین هدف از تدوین این تبصره  هدایت دولت به سمت امور حاکمیتی است؛دولت نباید درگیر اجرای پروژه عمرانی شود.همانطور که هیچ کدام از کشورهای پیشرفته و حتی در حال توسعه دولت ها مستقیم خود را درگیر پروژه های عمرانی نمی کنند و این امور را به بخش خصوصی و شهرداری ها می‌سپارند.»

وی اضافه کرد:«معمولا سهم بودجه عمرانی این کشورها 2 تا 3 درصد از کل بودجه آنهاست،اما در کشور ما روال این بوده که بخش عمران هم به دولت سپرده شده است.»

تعهد 600 هزار میلیارد تومانی

مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه تصمیم دولت در لایحه بودجه سال آینده بالابردن سهم مشارکت بخش خصوصی در طرح های نیمه تمام است،گفت:« در حال حاضر حدود 71 هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد که 65 هزار پروژه استانی و 6 هزار پروژه ملی است.تعهدات این طرح ها حدود 600 هزار میلیارد تومان است و با منابع کنونی که دولت در اختیار دارد، نمی توان این شیوه را ادامه داد.»

او در گفتگو با خبرآنلاین افزود:«اینکه هرسال در بودجه منابعی را کنار بگذارید و بعد نتوانید آنها را اجرا کنید،بار هزینه ای بر دوش اقتصاد گذاشته می‌شود.زیرا هزینه تکمیل این پروژه های نیمه تمام سال به سال بیشتر می شود.»

کردبچه با تاکید بر اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات دولت تامین منابع رفاه اجتماعی و طرح سلامت است،خاطرنشان کرد:«دولت برای بالابردن رفاه اجتماعی حتما لازم است که منابع بودجه ای کافی در اختیار داشته باشد،تا افراد وقتی به سنین بالا می رسند،از آینده خود اطمینانی داشته باشند و این موضوع در گرو تامین منابع مالی لازم برای صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی است.»

او با بیان اینکه دولت باید مسئولیت امور حاکمیتی و رفاهی را برعهده گرفته و بخش های عمرانی را به بخش خصوصی بسپارد،متذکر شد:« برمبنای تبصره 19 قرار است، پروژه های عمرانی به دو شیوه واگذاری و مشارکتی با بخش خصوصی در مسیر تکمیل قرار بگیرند.یعنی در صورت تصویب این تبصره در مجلس،دولت یکسری از پروژه های نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار می کند و بخشی از پروژه ها نیز با مشارکت بخش خصوصی تکمیل خواهد کرد.»

این کارشناس باسابقه بودجه متذکر شد:«در طرحهای مشارکتی دولت از محل منابع بودجه عمرانی و بخش خصوصی با منابع خود برای تکمیل طرح ها مشارکت می کنند.»

او با اشاره به مشوق هایی که قرار است برای بالابردن میزان مشارکت بخش خصوصی در پروژه ها ارایه شود،نیز گفت:« درصورت تصویب این بند از تبصره بودجه،در آیین نامه این تبصره مشوق هایی برای بخش خصوصی در نظر گرفته خواهد شد که یکی از این مشوق ها  امکان ارایه تسهیلات بانکی به بخش خصوصی،استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و معاف شدن پروژه ها از قیمت گذاری است. »

او در ادامه با اشاره به تبصره 18 لایحه بودجه سال 97 کل کشور نیز گفت:«این تبصره مربوط به رشد اشتغال و تولید است؛قرار است براساس اهداف در نظرگرفته شده، تسهیلات ارزان قیمت برای سرمایه گذاری در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد که منابع این تسهیلات هم  از مابه تفاوت حامل های انرژی تامین خواهد شد.»

کردبچه با تاکید بر اینکه این تبصره باعث می شود بخش تولید سروسامان بگیرد،اظهارداشت:«به جز این دو تبصره،بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد  هم ویژگی دیگری از بودجه سال آینده است که سبب می شود بهره وری دستگاه ها بالا برود،زیرا وقتی دستگاهی بهتر کار کند،حتما درصد تخصیص منابع آن بیشتر می شود. یعنی پرداخت بودجه بر مبنای عملکرد آن دستگاه صورت می گیرد.»

او افزود:«دستگاهها مشخص می کنند که در طول سال چه برنامه ای دارند و چقدر منابع نیاز دارند.»

مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه این شیوه سالیان سال است که در کشورهای پیشرفته اجرایی می‌شود،گفت:«حتی امروز کشورهای فقیر آفریقایی هم به این سمت رفته اند.»

پول ندارید، سفر نروید

کردبچه در ادامه درباره افزایش مالیات ها در بودجه سال آینده نیز گفت:« رشد مالیات ها در بودجه سال آینده حدود 6 درصد است و رقم بالایی نیست.»

اودرباره افزایش عوارض خروج از کشور نیز گفت:«قاعدتا کسی که پول نداشته باشد،مسافرت خارجی نمی رود.به نظر ما این بهترین نوع درآمد است و همه جای دنیا هم این مالیات را می گیرند.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۴۴۵۵۱۶:۱۷:۰۸ ۱۳۹۶/۹/۲۱
نمیدونم ایا ایشان تابحال پاشون رو از ایران بیرون گذاشتن؟ هیچ جای دنیا چنین عوارضی نداریم.
ناشناس۱۶۴۶۵۸۱۸:۳۵:۳۰ ۱۳۹۶/۹/۲۱
ایشان و سایر مدیران با هزینه دولت به سفرهای خارجی میروند و نه تنها پولی پرداخت نمیکنند بلکه حق ماموریت هم کلان دارند
جلال۱۶۴۸۱۱۲۰:۳۷:۵۸ ۱۳۹۶/۹/۲۱
با توجه به وعده های انتخاباتی دولت با بودجه 97 ...را خواهد کند انشالله
مصطفي۱۶۴۹۰۹۲۲:۰۴:۱۳ ۱۳۹۶/۹/۲۱
اين حرفها والله خجالت داره اينا ديگه كي هستند اقاي روحاني ديگه انحراف از شعارهاتون به فاجعه داره نزديك ميشه
ناشناس۱۶۵۳۹۲۱۰:۳۱:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۲۲
ميگم بعضي ها يك حرف هاي بچه گانه مي زنند كه آدم تعجب ميكنه كه اين حرف هاي بچه گانه چيه !! آقاي كرد بچه نبايد اين حرف را مي زد كه پول نداري سفر خارج نرو ، قربونتم همه كس كه براي سير و سياحت و گردش و تفريح كه به خارج نمي روند ، عرض مي كنم كه وقتي من نوعي يك مسئول شدم بايد مواظب باشم كه حرف ها و صحبت هايم در حدي باشه كه منطبق با مقام و منصبم باشه !! صحبتم متناسب با پست و مقامم باشه !! تا يك وقتي خداي نكرده مردم از اين حرف هايم يك دفعه دلسرد و نااميد و مايوس ... -- محمد آقا ! چه خبره ، ديگه پاك تهروني شدي ، يك پات اينجا ، يك پات پايتخت ، ... فكر آينده هم باش ، يارانه ات هم ديگه داره قطع ميشه ، زبونم لال حرف از بنزين بالاي ١٥٠٠ تومن ...!! -- خدا پدرت بيامرزه ! نه براي گردش و تفريح ميرم و نه شب ها تو هتل مي خوابم !! ... دكتر ، ... ميرم دكتر برادر ! خدا تن سالم و سلامتي را از هيچ كس نگيره ... خيال ميكني ميرم تهرون و هر دفعه با يك چمدان البسه و كفش و .كلاه و عينك .. !!
ناشناس۱۶۵۱۱۱۰۱:۲۶:۳۱ ۱۳۹۶/۹/۲۲
همه کشورها این پول را می گیرند البته به صورت غیر مستقیم و با افزودن عوارض فرودگاهی به قیمت بلیط.
ناشناس۱۶۵۲۸۹۰۹:۱۳:۰۴ ۱۳۹۶/۹/۲۲
به غیر از ایران و کوبا هیچ کشوری برای خروج مردم از کشورشان مالیات نمی گیرند . ایشون مثل اینکه در خواب تشریف دارند . بهتره به جای نظر دادن این چنینی یک روش دیگه ای برای نشستن برروی صندلی مشاور سازمان برنامه و بودجه پیدا کنند.
ناشناس۱۶۴۴۶۲۱۶:۲۰:۴۶ ۱۳۹۶/۹/۲۱
همه جای دنیا پول زور می گیرند ؟
جلالی۱۶۴۴۷۴۱۶:۳۰:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۲۱
همه که مثل تو برای خوشی و تفریح و با بودجه بیت المال به خارج نمیرن
علی۱۶۴۴۷۵۱۶:۳۱:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۲۱
آهای ملت پول ندارید نخورید، نپوشید، مسافرت نروید. آن سازمان برنامه و بودجه ای که چنین متفکرین، مشاورین و برنامه ریزانی دارد همان بهتر که توسط احمدی نژاد ها منحل شود.
ناشناس۱۶۴۴۷۷۱۶:۳۲:۰۸ ۱۳۹۶/۹/۲۱
..کیا دارن توی چه سِمت هایی کار میکنن و پول در میارن !!!!!
ناشناس۱۶۴۴۷۹۱۶:۳۴:۱۰ ۱۳۹۶/۹/۲۱
سفر نریم و وایسیم تو رو ببینیم ؟!
ناشناس۱۶۴۷۷۳۲۰:۰۸:۴۸ ۱۳۹۶/۹/۲۱
و امثالهم
ناشناس۱۶۴۴۸۱۱۶:۳۴:۴۸ ۱۳۹۶/۹/۲۱
اقای کردبچه نتیجه انقلاب مردم این بود که عده ای سر کار بیایند تا زندگی مردم را سخت کنند؟؟؟؟یا اینکه چند روز دیگر سخنانت را تکذیب میکنی؟
ناشناس۱۶۴۴۸۵۱۶:۳۶:۲۰ ۱۳۹۶/۹/۲۱
متاسفانه همینا با این افکار سطح پائینشون نشستن توی سازمان برنامه و بودجه و دارن برای ایران بودجه سالانه مینویسن ! متاسم برای کشورم و برای مردم کشورم
امید۱۶۴۴۸۸۱۶:۳۸:۱۹ ۱۳۹۶/۹/۲۱
یکی .. فیش این آقا منتشر کنه
ناشناس۱۶۴۴۸۹۱۶:۴۰:۰۴ ۱۳۹۶/۹/۲۱
کیا دارن بودجه مینویسن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۶۴۶۰۲۱۷:۵۰:۱۰ ۱۳۹۶/۹/۲۱
همین اساتید ! مینویسن که 4 ماه از سال نگذشته با کسری بودجه مواجه میشیم .
ارجمند۱۶۴۴۹۳۱۶:۴۲:۵۴ ۱۳۹۶/۹/۲۱
چه کسایی توی مملکت ما دارن حقوقای نجومی میگیرن توره خدا نگا کن !
راستگو۱۶۴۴۹۴۱۶:۴۳:۰۳ ۱۳۹۶/۹/۲۱
بهتر بود ایشان می گفت که پول دارید سفر خارج می روید این را هم جزو هزینه هایتان حساب کنید. یک شام با مخلفاتش می خورید 200 دلار پول می دهید چطور حاضر نیستید سهم دولت و بقیه ملت را بپردازید؟
ناشناس۱۶۴۴۹۹۱۶:۴۶:۴۴ ۱۳۹۶/۹/۲۱
عوارض خروج از کشور اصلا مسئله نیست که اینقدر مانور داده میشه (چند درصد از مردم سفر خارجی می رن؟). بودجه سال اینده گرانی هایی دارد که کاش راجع به اونها حساس می شد جامعه
ناشناس۱۶۴۸۹۵۲۱:۵۴:۲۶ ۱۳۹۶/۹/۲۱
شما راجع به اونها حساس شو
ناشناس۱۶۵۱۱۹۰۱:۴۴:۱۱ ۱۳۹۶/۹/۲۲
خيلي هم مهمه. طبق آمارهاي سال ٩٥ تعداد ۹ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۴۰ ایرانی به دیگر کشورها سفر کرده‌اند. حالا يك ضرب و جمع كن ببين مهمه يا نه!
ناشناس۱۶۴۵۰۱۱۶:۴۶:۵۳ ۱۳۹۶/۹/۲۱
اگر پول و ژنتیک برتر ندارید، زندگی‌ نکنید. عجب ملت پر توقعی هستید شما!!
ناشناس۱۶۴۵۰۲۱۶:۴۷:۰۶ ۱۳۹۶/۹/۲۱
نظراتی از جنس ژن خوب !
علیرضا۱۶۴۵۰۳۱۶:۴۷:۲۲ ۱۳۹۶/۹/۲۱
چقدر.. طبقه متوسط پول چند سال رو جمع می کنه تا سالی یه سفر بره، پول رو امثال شما میگیرند که میلیون ها تومان از بیت المال .. هست
ناشناس۱۶۴۵۰۵۱۶:۴۸:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۲۱
شما مگه جنستان از مردم نیست ؟
ناشناس۱۶۴۵۰۶۱۶:۴۹:۴۷ ۱۳۹۶/۹/۲۱
حرف حساب !
ناشناس۱۶۴۵۱۰۱۶:۵۶:۲۵ ۱۳۹۶/۹/۲۱
امیدوارم این درآمد تو گلوی .. گیر کنه!
مازیار۱۶۴۵۱۱۱۶:۵۷:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۲۱
بزرگترین اشتباه دو مرحله ای کردن انتخاب یک نفره . ملت هوشیار باشید یک فرد رو برای بار دوم رییس جمهور نکنید که دیگه ..
ناشناس۱۶۶۶۵۱۱۶:۰۱:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۲۳
حالا نه که رئیسی میامد، کشور میشد گل و بلبل!
عوام۱۶۴۵۱۲۱۶:۵۷:۵۶ ۱۳۹۶/۹/۲۱
ماری آنتوانت : نان نیست ، خب بروندکیک بخورند !
ناشناس۱۶۴۵۱۶۱۶:۵۹:۲۸ ۱۳۹۶/۹/۲۱
.. از پول نفت مملکت ارتزاق نمیکنیم. معلومه که بی پولیم چون بخش خصوصی رو له کردید.
ناشناس۱۶۴۵۱۹۱۷:۰۰:۴۶ ۱۳۹۶/۹/۲۱
پول نداریم چون .. همه رو خوردن ! ..
ناشناس۱۶۴۵۲۵۱۷:۰۴:۱۱ ۱۳۹۶/۹/۲۱
استاد و مشاور ! بودجه نویسی مملکت ما رو ببین توره خدا ! پس فردا بنزین هم گرون میکنه و میگه : پول نداری ، بنزین نزن نون هم گرون میکنه : پول نداری ، نون نخور آخه اینم شد توجیه حضرت استاد ؟! مردم ! به نظر شما حیف نیست حقوق بعضیا در سال 97 ؛ 10 % زیاد شود ؟!
بیمار صعب العلاج۱۶۴۵۲۸۱۷:۰۷:۴۰ ۱۳۹۶/۹/۲۱
جناب کردبچه ما پول کفن و دفن نداریم در بودجه 97 تبصره ای بگنجانید که ما را پس از مردن ، دفن نکنند
ناشناس۱۶۴۵۳۳۱۷:۱۰:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۲۱
خودمون به اینا رای دادیم وبزرگ شون کردیم حالا برای خودشون یه ... شده اند و از موضع ارباب و رعیتی با مردم حرف میزنن
ناشناس۱۶۴۵۴۴۱۷:۱۶:۱۵ ۱۳۹۶/۹/۲۱
این هم درک و دانایی یک اصلاحطلب!
ناشناس۱۶۴۵۴۸۱۷:۱۹:۲۳ ۱۳۹۶/۹/۲۱
دریافت عوارض خروج از کشور کار معقولی است اما بهتر بود دولت در زمینه بهبود روش دریافت مالیات کاری می کرد که بشود از صاحبان درآمد عادلانه مالیات گرفت.
ناشناس۱۶۴۵۴۹۱۷:۲۰:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۲۱
مالیات بله نه د.. از جیب مردم! شما انگار خیلی وضع جیبت خوبه که فکر انسان های معمولی نیستی!
حسین۱۶۴۵۶۱۱۷:۲۵:۰۶ ۱۳۹۶/۹/۲۱
حرف بدی ام نزده. واقعا خوب گفته . دیدگاه ایشون همینه و باورشو گفته . اتفاقا نباید بدمون بیاد. مفهوم مخالفش یعنی سفر رفتنم اگه مایه دارید برید ندارید نرید. صداقت در فکر و کلام. احسنت
ناشناس۱۶۴۶۱۷۱۷:۵۹:۲۱ ۱۳۹۶/۹/۲۱
وقتی سفر خارجه از سفر داخلی ارزون تر در میاد چرا نباید بریم خارج ... ایشان بسیار نادرست گفته
ناشناس۱۶۴۸۹۹۲۱:۵۷:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۲۱
خوب هر چیزی حدی داره. خوب چرا نگفتن مثلا 30 برابر بشه. اینطور بهتر نبود؟ فقط خیلی مایه دارها میتونستن برن!
ناشناس۱۶۴۵۶۸۱۷:۲۷:۴۴ ۱۳۹۶/۹/۲۱
چطور شده این بهترین نوع درآمد یهویی به مغزتون خطور کرده اونهم با افزایش 200 درصدی؟!!!!!! آقای کردبچه عوارض خروج از کشور در ترکیه که نفت وگاز ندارد 15 لیر ترکیه یعنی 16 هزار تومان هست. یه کم ..!!
ناشناس۱۶۴۵۷۶۱۷:۳۱:۴۹ ۱۳۹۶/۹/۲۱
صورت مسئله پاک شد چه راحت
ناشناس۱۶۴۵۸۸۱۷:۳۹:۲۳ ۱۳۹۶/۹/۲۱
همینا میشینن بودجه مینویسن که بعد از گذشت 3 ماه از سال با کسری بودجه مواجه میشیم و دولت مجبور میشه با قیمت دلار و سکه بازی کنه و بره روی اعصاب مردم
ناشناس۱۶۴۵۹۰۱۷:۳۹:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۲۱
دارندگی و برازندگی ... خارج رفتن چه به طبقه ی متوسط فقط خودشان و آقازاده هایشان باید بروند
رضا۱۶۴۶۹۹۱۸:۵۹:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۲۱
دوست عزیز تا بوده همین بوده و تا اخر تاریخ هم همین خواهد بود فقط میتونی انتخاب کنی که ..
ناشناس۱۶۴۵۹۴۱۷:۴۳:۰۸ ۱۳۹۶/۹/۲۱
مثل این هست که بگوییم مجبور هستید پراید را صد میلیون بخرید و اگر پول ندارید ماشین نخرید! ببینید چه مدیرا منطقی داریم
ناشناس۱۶۴۵۹۶۱۷:۴۳:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۲۱
مملکت شده..، هر کس .. هم شده مسئول .
ناشناس۱۶۴۶۱۱۱۷:۵۷:۲۲ ۱۳۹۶/۹/۲۱
اون از عوارض خودرو كه اقازاده ها با انحصار واردات بايد جيبشون پربشه اينم از نظر ايشون،... حيف نيست مجانى حرف مى زنى؟!!! تو سال ٢٠١٧ شما ما رو فقير تر از قبل كرديد،.. واى بر شما.... بى سواد ..
ناشناس۱۶۴۶۲۳۱۸:۰۳:۲۹ ۱۳۹۶/۹/۲۱
مشکل مملکت افراد بی سواد و بی منطقی است که در مناصب برنامه ریزی نشسته اند
ناشناس۱۶۴۶۳۲۱۸:۰۸:۰۵ ۱۳۹۶/۹/۲۱
اول اینکه هرکی خارج میره مرفه نیست. یکی دانشجوئه و به زحمت پول بلیط میده بیاد خانوادش رو ببینه. اوی یکی بازنشسته س و میره بچه هاشو ببینه. یکی کارمنده و پولاشو جمع کرده تا بره ترکیه یا دوبی یا ارمنستان که ارزونتر از کیش تموم میشه. دوم، سفر خارجی کم بشه مسافر هواپیما هم کم میشه. یعنی یه جیب پر میشه یه جیب دیگه خالی. سوم اونایی که واقعا مرفه هستن مثل دکتر و کاسب و تاجر، هرچی ازشون بگیری از مردم طبقه ضعیف عوضشو می گیرن و آخرش بار سر این طبقه خراب میشه. آخرشم اینکه انصافم جایی داره. افزایش می گن ده درصد یا نه بیست درصد. نه سیصد درصد بار اول و ششصد درصد بار دوم یا سوم. این شوک تراپی آخرش مردمو راهی دیوونه خونه می کنه.
ناشناس۱۶۴۶۵۲۱۸:۲۸:۲۴ ۱۳۹۶/۹/۲۱
مگر همه خروج از کشورها بابت سفر تفریحیه؟!!! همون ادم پولدار هم وقتی هزینه سفرش زیاد بشه روی اجناسش میکشه و از جیب ما جبران میکنه اونی که با دو تا همراه مریضو برای مداوا میبرن برای تفریح میرن؟ اونی که بابت تجارتش ماهی یک بار میره فکر میکنید روی قیمت جنس من نمیکشه؟ به نسبت ارز خروجی باید عوارض گرفت نه خود خروج بودجه امسال رو یک نفر نوشته نه یک تیم چون اصلا کارشناسی نشده میگن برای توسعه گردشگری داخلیه خوب از اون 220 هزارتومان 40 هزارتومانش بابت اونه بقیش برای چیه؟!
ناشناس۱۶۴۶۵۳۱۸:۲۹:۰۶ ۱۳۹۶/۹/۲۱
آره دیگه فقط خودمون میریم و آقازاده هامون شما فقیر بیچاره ها رو چه به خارج رفتن!!.. فقط خودمون و آقازاده هامون زندگی کنیم ، بریم خارج بگردیم و درس بخونیم و تفریح کنیم ...
ناشناس۱۶۴۶۵۶۱۸:۳۱:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۲۱
عجب ملت پر توقعی هستید همین که نفس می کشید کافی است چون مالیات نفس در سالهای آتی در بر نامه است
ناشناس۱۶۴۶۵۷۱۸:۳۴:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۲۱
اگر قانونه باید برای همه باشه یعنی مقامات سیاسی اقتصادی و دیپلمات های داخلی و خارجی هم باید این عوارض را بدهند چه برای کار شخصی و چه برای ماموریت!
ناشناس۱۶۴۶۵۹۱۸:۳۶:۱۰ ۱۳۹۶/۹/۲۱
بابا والا بخدا سه ملیون از نه ملیون نفری که میرن خارج فقط زمان اربعین می رن کربلا و معمولا هم قشر ضعیف اند....
ناشناس۱۶۴۶۷۱۱۸:۴۵:۲۹ ۱۳۹۶/۹/۲۱
آیا بهتر نیست ایشان و بقیه هم نسل های ایشان با این سن بازنشست شوند و بار بزرگی از روی دوش دولت و ملت بردارند تا دولت مجبور نشود برای حقوق نجومی این افراد بر ملت فشار وارد کند
محمد۱۶۴۶۷۵۱۸:۴۷:۰۸ ۱۳۹۶/۹/۲۱
به نام خدا، افسوس از بی درایتی! سفر زیارتی، سیاحتی، دانشجویی، درمانی، سفر گران، ارزان اینها همه باید برای ثروتمندان باشد؟!!!!! جرایم تکرار سفر چیست؟!!! این عوارض است یا جریمه مردم؟! امیدوارم مجلس درک بیشتری داشته باشد، آقای روحانی خیالش راحت است که دیگر به رای مردم نیازی ندارد ولی اعضا مجلس شاید هنوز وامدار مردم باشند! ایکاش آبروی مملکت را این مدیران با این بینش غریب نمی بردند...
محمد۱۶۴۶۷۸۱۸:۴۷:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۲۱
اتفاقا خیلی هم درست گفته یک عده معلوم الحال از الان بلیط آنتالیا و دبی و ارمنستان را برای عید رزو کرده اند که بروند یک سری جشنهایی که در آن اعمال خلاف عفت صورت می گیرد با هزینهای آنچنانی راببیند که در نهایت هم پولش در جیب صهیونیستها می رود چه عیبی داره یک مختصری هم در خزانه دولت برود.
کوروش۱۶۶۴۴۵۱۱:۰۸:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۲۳
یه عده (البته به عقیده شما) به این منظور میروند ؛ بقیه چه گناهی کرده اند که باید پول اضافه زور بدهند ؟! آیا شما علم غیب داری و در مقام خدایی نشسته ای که حکم برای آن یک عده صادر میکنی ؟ از کجا میدانی برای فسق و فجور میروند برادر مومن ؟!!! ما اگر این جور فکر ها و تصمیم های پادگانی را نخواهیم ، باید به چه کسی شکایت ببریم ؟ به امثال شما ؟ ترازوی قضاوتتان بر پایه چه دینی است ؟
ناشناس۱۶۴۷۱۹۱۹:۲۲:۲۹ ۱۳۹۶/۹/۲۱
اگه به سوابق نگاه کنید ... علم ودانش ایشون همینه فقط خلاقیت اش درهمین اندازه است که ازکارمندان وکسانی که به راحتی دردست رس هستند مالیات میگیره هیچ وقت بدنبال طرحی که بتونه ازگردن کلفت ها مالیات بگیریه نیست .خیلی عامیانه تر اینه که زوراین آقا ورئیس روسای ایشون فقط به طبقه متوسط میرسه .
ناشناس۱۶۴۷۳۰۱۹:۲۷:۱۹ ۱۳۹۶/۹/۲۱
بریم بمیریم ... کم کم میگن نفس نکشید ...
ناشناس۱۶۴۷۴۲۱۹:۴۲:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۲۱
این منابع کجا میره که همش نداریم نداریمه
ناشناس۱۶۴۷۵۱۱۹:۵۲:۲۱ ۱۳۹۶/۹/۲۱
.. دولت در بودجه سال 97 قابل قبول نیست دولت روحانی حمایت مردم را از دست دهد . سریع ..
ناشناس۱۶۴۹۰۱۲۱:۵۹:۱۹ ۱۳۹۶/۹/۲۱
دیگه چه نیازی به حمایت مردم داره؟
ناشناس۱۶۴۷۷۰۲۰:۰۴:۱۱ ۱۳۹۶/۹/۲۱
بیچاره ..که همه فرزندانشان خارج کشور زندگی میکنند.(امریکا)..حالا با این حقوق بخور نمیر و این عوارض خروج چطوری بروند دیدار فرزندان؟؟
ناشناس۱۶۴۸۴۹۲۱:۱۹:۵۷ ۱۳۹۶/۹/۲۱
منظورتان آقازاده ها هستند دیگه؟؟؟
ناشناس۱۶۴۹۷۶۲۲:۵۵:۵۸ ۱۳۹۶/۹/۲۱
آقاها که برای دیدار آقازاده ها لنگ این دوزار ده شاهی نیستن!
ناشناس۱۶۴۷۸۵۲۰:۲۱:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۲۱
مطمئنا مجلس نیز لایحه بودجه را عینا و گاهی با افزایش موادی که دولت فراموش کرده تصویب و شورای نگهبان هم تایید خواهد کرد البته تا اسفند ماه جنگ زرگری بین نمایندگان مجلس و نماینده دولت در جلسات وجود خواهد داشت که به مردم بفهمانند ما از شما حمایت میکنیم. عوارض خروج ، مالیات حقوق بگیران و مهمترین ماده حذف 20 میلیون نفر با درآمد ماهانه بیش از 1 میلیون درامد ماهانه از موضوعات مهم میباشد. آیا 290 نمایندگان مجلس در این کشور زندگی نمی کنند؟ قبل از شروع پرداخت یارانه ، بتدریج بهای کالاها و خدمات با چراغ سبز مجلس و نهادهای مرتبط افزایش یافت که تا کنون ادامه داشته ، حالا با چه رویی میخواهند یارانه را حذف کنند ، مگر دولت در دوره اول مجددا فراخوان نداد ، چرا به دستورات خودش هم عمل نمیکند؟ خدا به داد مردم مظلوم برسد. بعید است مردم با حذف یارانه بدون پشتوانه راضی باشند.
ناشناس۱۶۴۸۱۳۲۰:۳۸:۴۷ ۱۳۹۶/۹/۲۱
من به دولت رای ندادم ولی اگه یه کارخوب تو این پنج سال کرده باشه همینه که عوارضه خروج ازکشورو زیاد کرده تو بودجه . وچقدرم سروصدا . این همه دولت کارای اشتباه کرد هیچ کس صداش درنیومد . چقدر کاراشتباه علیه مستضعفا کرد کسی صداش درنیومد .یکم داره عوارضو زیاد میکنه پولدارا صداشون دراومده . به ماچه ماکه پول نداریم بریم خارج . دولت خواست صدبرابرش کنه انجام بده مامستضعفا خیلی هم خوشحال میشیم .باتشکرازروحانی
ناشناس۱۶۴۸۴۶۲۱:۱۷:۵۴ ۱۳۹۶/۹/۲۱
اره به شما چه...بنزین رو هم گرون کردن به شما چه؟ نان را هم گران کردند به شما چه؟؟ شما خارج نمی ری چون شاید ...پس بیخود ..اقای به شما چه!!!
ناشناس۱۶۴۹۰۴۲۲:۰۱:۲۵ ۱۳۹۶/۹/۲۱
به ما چه نون گرون شد؟ ما که همش پلو و خورش میخوریم حتی برای صبحانه. شما مستضعفان ندارین نون بخورین به ما چه!
ناشناس۱۶۴۸۲۶۲۰:۵۰:۴۸ ۱۳۹۶/۹/۲۱
مشاور کم سوادی هستید که هنوز نمیدانید هیچ کجا چنین عوارضی برای خروج نمی گیرند.
محمد۱۶۴۸۵۳۲۱:۲۲:۱۸ ۱۳۹۶/۹/۲۱
فردا می گن پول ندارید نخورید !! از ماست که بر ماست
محمدی۱۶۴۸۵۶۲۱:۲۴:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۲۱
پول داریم، ولی قرار نیست پول زور بدهیم، شماباید به ملت توضیح بدهید پول نفت و ثروت های ملی را چه می کنیدکه باز دستتان در جیب مردم است.
ناشناس۱۶۴۹۰۲۲۲:۰۰:۲۲ ۱۳۹۶/۹/۲۱
من یکی پول هم داشته باشم خارج هم بخواهم بروم اما حق ندارید گران کنید به پول داشتن یا نداشتن نیست به واقعیت است و اینکه روی بقیه مسائل اثر میگذارد .. قیمتهای هتلهای مملکت را ارزان کنید حق ما است مسافرت رفتن حق مااست ..
ناشناس۱۶۴۹۵۵۲۲:۳۷:۲۴ ۱۳۹۶/۹/۲۱
تامردسخن نگفه باشد@عیب وهنرش نهفته باشد. زورگویی شاخ ودم ندارد.
حمید۱۶۴۹۸۰۲۲:۵۹:۳۳ ۱۳۹۶/۹/۲۱
شما که هزینه هارو با کشورای دیگه مقایسه میکنی لطف کن درآمدهارو هم به نسبت اونا پرداخت کنید
ناشناس۱۶۴۹۹۴۲۳:۱۴:۲۶ ۱۳۹۶/۹/۲۱
مسؤولان محترم هرچقدر كه در حل مشكلات مردم نا توانند،در عِوَض در جواب گنده و بي مسوليت توانايى بالايي دارند. به جاي شرمندگي يا جواب منطقي محمل جواب ميدهند.
محسن۱۶۵۰۵۲۰۰:۲۸:۰۴ ۱۳۹۶/۹/۲۲
من کارگر ساختمان هستم و حتی فکر سفر خارجی را هم نمیتوانم بکنم.اما در حیرتم از استدلال این جناب مسئول!!! والا به پیر و پیغمبر،این شکل تصمیم گرفتن و مدیریت کردن اصلا تخصص و تجربه نمیخواهد بلکه به مقدار زیاد وقاحت و حماقت نیاز دارد که خدا را شکر در مدیران بخشهای مختلف کشور ما،زیاد یافت میشود! منطق برا اساس و سطحی نگری. چون سفر خارجی میرود باید چاپیده شود و اگر چندبار رفت چند برابر چاپیده شود.پناه بر خدا.ما چرا اینجا به دنیا امدیم و هنوز نفس میکشیم؟!!!!
زمانی۱۶۵۱۱۶۰۱:۳۶:۴۸ ۱۳۹۶/۹/۲۲
آقای عباس عبدی می گوید "فهم مدیر سازمان برنامه همین قدر است" لکن اگر عنایت کنید به نظر این آقای "کرد بچه" تمام افرادی که سفر میر وند پول دارن وبا این تز عوام فریبانه همه مسافران را نقره داغ و یکباره ۳۰۰ درصد افزایش عوارض در حالیکه جناب رییس جمهور مدعی تورم یک رقمی است. در همین حال احتمالا ناخواسته اظهار میکند که افزایش مالیات فقط ۶% است، این حضرات در واقع حامی سرمایه داران اند و از منافع آنها دفاع میکنن که اگر چنین نباشد به راحتی میتوانند نظام مالیاتی عدالت مند و متناسب با سطح درآمد شهرواندن را برقرار کنند یعنی باید برای دهک های پر درآمد مانند بازاریان و پزشکان جراحان و مهندسان پر سرمایه و وکیلان و ..تمام این دهک ها از ۲۵ تا ۴۵% بر در آمدشان مالیات بست ، ولی واقعیت این است اینها حامی دهک های سرمایه دار اند ولی با این افزایش عوارض خروجی سعی در عوام فریبی با ژست ضد سرمایه دار که بله خارج رفتن مساوی با سرمایه داشتن. بر خلاف نظر جناب عباس عبدی این آقای نوبخت و مشاورش کردبچه که جناب رییس جمهور عنان اقتصاد کشور رو به اونها سپرده در واقع می‌فهمد چه میکنند یعنی حمایت و حفظ منافع دو سه دهک سرمایه دار کشور مانند آن جناب صفدر خان که همین نوبخت وی را ذخیره نظام هم میخواند، همین به اصطلاح تکنوکرات هایی که دولت آیت‌الله فقید هاشمی رفسنجانی را تحقیقا با ذبح عدالت اجتماعی به بهانه توسعه اقتصادی زمین زده اند و آن عاقبت آن جناب در پایان دولت اش، اینک جناب رییس جمهور مستقر هم در صورت تداوم این روند عاقبت بهتری نخواهد داشت ،
ناشناس۱۶۵۱۳۰۰۳:۱۰:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۲۲
اقای مشاور برای برنامه های پیشنهادیت و کلا طرز تفکردت بسیار متاسفم از اینکه یکی از مسئولین تصمیم گیر کشورم شما هستید خجالت میکشم.
ناشناس۱۶۵۱۳۶۰۳:۲۷:۴۸ ۱۳۹۶/۹/۲۲
شما نمیتونی با این همه ثروت و منابع کشور را در حد متوسط هم اداره کنی بهتر نیست مسولیت قبول نکنید؟!
ناشناس۱۶۵۱۳۹۰۳:۴۰:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۲۲
اینهمه واکنش نشان میده بگی نگی وضع مالی بسیاری همچی بد بد هم نیست.
فريبرز۱۶۵۱۴۶۰۴:۲۸:۲۷ ۱۳۹۶/۹/۲۲
بنزين ، سيگار،مترو،عوارض اتوبان........و ماليات بر در آمد هاى ميلياردى غول هاى دلال و بازرگان و آقازاده ها ميتواند جبران كمبود بودجه را بنمايد عوارض فرودگاهى هم ميتواند بجاى زور معقول مثلأ تا صد هزار تومان افزايش يابد و مابقى از طريق خدمات فرودگاهى البته پس از تجهيز فرزدگاه امام به فن آورى هاى جديد و امكلنات مدرن
ناشناس۱۶۵۱۵۴۰۵:۳۲:۲۵ ۱۳۹۶/۹/۲۲
اصلاح طلبان و اعتدالیون فقط بلدن لباس های تمیز و خوشکل بپوشن و تیپ بزنن و امروزی و روشن فکرانه صحبت کنن ولی در عمل هیچ عایدی برای مردم ندارن...
حمید۱۶۵۱۵۸۰۶:۲۳:۲۰ ۱۳۹۶/۹/۲۲
اخه بی انصاف ها من پسرم بخاطر بی کاری ونداشتن ژن خوب ! اجبارا اواره شده کشورای خارج مگر همه میرن سفر خارج برا تفریح وخوش گذرانی ؟ این همه ظلم در حق مردم نکنید
جلال۱۶۵۱۷۵۰۷:۱۰:۲۶ ۱۳۹۶/۹/۲۲
اقایون بجای کوچک کردن دولت دست کردن در جیب مردم بعد دلیل می اورند . کشوره های دنیا خیلی کارهای دیگر میکنند . مگر ما امده ایم مثل انها بشویم حقوق ریال ... هزینه دلار
امیر۱۶۵۲۰۷۰۷:۵۵:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۲۲
البته ایشون راست میگه، امثال این آقا پولی برای ما باقی نگذاشته اند که بتوانیم سفر کنیم
ناشناس۱۶۵۲۶۹۰۸:۴۸:۱۶ ۱۳۹۶/۹/۲۲
راست میگه فقط ایشون و رییس شون و وزیر خارجه و خانواده دولت برن خارج کافیه.
بی نام۱۶۵۴۷۲۱۱:۳۰:۰۴ ۱۳۹۶/۹/۲۲
برنامه روحانی اینطوریه مردم اجازه دارین تو خیابون برقصین ولی به جاش همه چیز گرون میکنیم تا سهم خودمون تامین بشه ، شما هم آزادی دارین هرکاری بکنین فقط به شخص من و وزرام اعتراضی نکنین که ناراحت میشم.
منتظری۱۶۵۵۸۰۱۳:۰۴:۲۲ ۱۳۹۶/۹/۲۲
احسنت پول ندارند غلط می کنند حقوق نجومی به مدیران اویزانشان می دهند.سفرهای الکی بی نتیجه به خارج می روند ودلاری حق ماموریت می گیرند.سفربه ویلای شمال وکیش واستانبول وحق الجلسات میلیونی هم پیشکش.اینها همش
ناشناس۱۶۵۶۱۸۱۳:۲۹:۴۰ ۱۳۹۶/۹/۲۲
اقا پول نداریم اجازه برای نفس کشیدن هست
ناشناس۱۶۵۷۰۲۱۴:۳۷:۴۸ ۱۳۹۶/۹/۲۲
اگر این پول منصفانه تقسیم بشه چرا که نه؟بگذار یکبار هم مرفهین مالیات بدهند
عادل۱۶۵۸۸۹۱۷:۴۰:۳۰ ۱۳۹۶/۹/۲۲
تا مرد سخن نگفته باشد علم و هنرش نهفته باشد وقتی تفکر تحصیل کرده هامون این باشه باید منتظر روزهای بدتر از این هم باشیم
عباس۱۶۵۹۳۴۱۸:۱۵:۰۹ ۱۳۹۶/۹/۲۲
خب حالا چند برابر پول اضافه میگیرید.قبول آیا به همین مقدار خدمات رو هم ارتقاء میدن؟ البته که میدن!!!!!!!!!
ناشناس۱۶۵۹۶۰۱۸:۳۹:۰۸ ۱۳۹۶/۹/۲۲
پول دارند اگر هم نداشته باشند با این بازار بلبشو و خدمات بهداشتی و درمانی بدون کنتور پول لازم را از گرده اقشار ضعیف در می آورند و مسافرت هم میروند و به ریش خوش باورها می خندند!
ناشناس۱۶۶۱۵۶۲۲:۵۸:۰۹ ۱۳۹۶/۹/۲۲
نه آقا جلوی اختلاس های ده هزار ملیاردی را بگیرید. هر روز خبر از یک اختلاس بزرگتر از قبلی میرسد ۰
ناشناس۱۶۶۴۶۸۱۱:۳۶:۴۷ ۱۳۹۶/۹/۲۳
عنوان خبر با آنچه که ایشان گفته اند کاملا متفاوت است. ایشان گفته اند قاعدتا کسی که پول ندارد مسافرت خارجی نمیرود. منظور این است که پولدارها مسافرت خارج میروند و امکان پرداخت این عوارض را دارند. به هر حال درست نیست که تیتر غلط بزنیم و بر مبنای تیتر غلط، گوینده را به باد انواع تهمتها بگیریم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین