درد دل مردم پاسخ مسولین تاوانی که باید برای سفر بپردازیم/ حکایت ما و ثبت نام خودرو/ با نخبگان چنین نکنید

گروه اجتماعی الف،   3960920271 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
 تاوانی که باید برای سفر بپردازیم/ حکایت ما و ثبت نام خودرو/ با نخبگان چنین نکنید

دست دولت در جیب مردم و سکوت رسانه ها

 با سلام همانطور که مستحضرید دولت در راستای افزایش درآمدهای خود در بودجه سال 97 اقدام به افزایش نمایی برخی از درآمدهای عمومی خود نظیر افزایش تعرفه ورود خودرو و خروج مسافر و ... نموده است در دولت آقای احمدی نژاد هر ساله شاهد بودیم دولت با افزایش نرخ ارز در ماههای پایانی سال اقدام به کسب درآمد جهت کسری بودجه آخر سال خود میکرد و اصلاح طلبان در بوق و کرنا میدمیدند که بیا و ببین ولی اکنون در دولت روحانی این اتفاق چند ماه زودتر شروع شده و جالب اینجاست هیچ کدام از آقایان عکس العملی از خود نشان نمیدهند به نظر بنده مشکل از آنجا نشات میگیرد که نگاه دولت ایرادی اساسی در این زمینه دارد و آن نگاهی ابزاری به قشر متوسط به بالا برای کسب درآمد دولت است . بالابردن تعرفه خودرو ها با بازی کردن کلمات به بهانه اینکه خودروهای خارجی همگی لوکس !!! حساب میشوند و افزایش ناباورانه آن و همچنین بالابردن 130 درصدی نرخ خروج مسافر از کشور دقیقا در همین راستا صورت گرفته است گویی ایشان به علت یدک کشیدن قشر متوسط به بالا میبایست هزینه ای اضافی به دولت پرداخت کنند!!

تاوانی که باید برای سفر بپردازیم

 مگه میشه افزایش یک تعرفه به 3 تا 6 برابر بدون دلیل و حکمت و رشد یکباره قیمت به میزان 300 درصد؟! و البته که این تمام ماجرا نبوده و جل الخالق ازین نرخ عجیب که با تبصره‌ای عجیبتر به 600 درصد در دفعات چندم خروج از کشور صعود خواهد داشت !! کسب درآمد هنگفت از اشتیاق ملت به جلای وطن حتی برای یک سفر کوتاه مدت و چند روزه! درآمدی نه در قبال ارائه خدمات و تسهیلات که صرفا از سر توان جولان دهی و لاغیر! با خوندن این خبر به یاد ماجراهای رابین هود افتادم، داستان چند برابر شدن عوارض خروج و بی رقیب شدن کشور عزیزمان ازین حیث، بی شباهت به ماجرای جنگل شروود نبوده و نیست. وضع غرامت سنگین خروج برای مسافرانی که جرمشان عبور از مرز این سرزمین گربه سان است و بس! مسافرانی به قصد تحصیل و آموزش، تحقیق و همایش، تیمار و درمان، سیاحت و تفریح، و یا دیدار عزیزان و رفع دلتنگی! چه توفیر از چرایی سفر که گر از سر دلخوشی است یا درپی دلخوشی مستحق تاوان است و غرامت! / م. نژاد

با نخبگان چنین نکنید

 بنده محقق پسا دکترا دربنیاد نخبگان هستم. اینجانب مدرک دکترا خود را در دانشگاه وسترن انتاریو کانادا در رشته مهندسی شیمی اخذ نموده ام. با وجودی که امکان کار برای بنده در کانادا وجود داشت ولی به دلیل علاقه به کار در ایران تصمیم گرفتم که به ایران برگردم. برای آمدن به ایران طی تماسی که با بنیاد نخبگان داشتم متوجه شدم که آنها طرحی به نام همکاری با محققان مقیم خارج از کشور دارند (https://international.bmn.ir/plans) و به من گفته شد که طبق این طرح بنده می توانم به مدت یکسال درایران مشغول به کارتحقیقاتی زیرنظریکی ازاساتید تاییدشده توسط بنیادنخبگان شده و حقوق معادل استادیاررا دریافت کنم.

بنده طبق وعده ای که داده شده بود در تیرماه 1396 به ایران آمدم و کارم را شروع کردم. الان حدود دو ماه است که به بنده حقوقی داده نشده است (حقوق آبان وآذر) وهرچه هم پیگیرکارمان هستیم (لازم به ذکراست که افراد دیگری هم با استفاده ازاین طرح به ایران آمده و مشغول به کارشده اند ولی حقوق آنها هم حدود 2 یا 3 ماه عقب افتاده است) به ما می گویند که دولت به ما بودجه نداده است و باید صبرکنید.

سوال من ازدولت محترم این است که آیا شما به این روش قصد دارید مانع مهاجرت نخبگان شوید. چگونه است که دولت امکان پرداخت بدهی فوتبالیستها را دارد ولی امکان پرداخت حقوق نخبگانی را که فقط به خاطر علاقه به ایران به اینجا آمده اند و ازخیلی امکانات بهتردرخارج ازکشور گذشته اند را ندارد؟ خواهشمندم که این مطلب را درسایتتان چاپ کنید تا شاید گوش شنوایی برای رسیدگی به مشکلات ما پیدا شود/ با تشکرفراوان امیرحسین سیدمهدی از تهران

 حکایت ما و ثبت نام خودرو

 خواهشمندم درد دل و آه نامه ذیل را در سایت منتشر نمایید .یک هفته انتظار کشیدیم تا یکشنبه 19/9/96 فرا برسد وطبق وعده مدیر عامل محترم سایپا از طریق درگاه اینترنتی شرکت سایپا خوودروی ساندرو استپ وی را ثبت نام کنیم . سیستم کامپیوتر مغازه را چک نهایی کردم همه چیز روبراه وعالی .سرعت اینترنت را باترفندهای زیاد ارتقاء دادم این هم مرتب وروبراه .از ساعت 7صبح وارد سایت شرکت سایپا شدم .دیدم سایت بخاطر ثبت نام خودرو استپ وی تا ساعت 10صبح تعطیل است .

بچه ها همه خوشحال وانتظار ساعت 10را میکشیدند .ساعت نزدیک ده 10صبح شد .مجددا همه چی را بررسی کردیم عالی وروبراه .لحظات به کندی سپری میشد .قلب ها داشت از جا درمیامد .ثانیه ها نزدیک به 60بود که وارد شدیم .مرورگر درحال تلاش برای باز کردن صفحه ثبت نام بود .بالاخره صفحه باز شد.دیدیم پیام داده مرحله اول ثبت نام انجام شده ومرحله بعدی ساعت 10/15 .گفتیم حتما ساعت 10/15 امکان ثبت نام وجودخواهدداشت .ساعت 10/15شد دوباره تلاش کردیم که واردصفحه ثبت نام بشیم .باز پیام داد ثبت نام مرحله دوم ثبت نام انجام ومرحله بعدی ساعت 10/30 وهمینطور الی آخر .

چرا اینها با این نحوه ثبت نام با روحیات مردم دارند بازی میکنند اگر ثبت نام برای دوستان وآشنایان است پس چرا اعلام عمومی میشود .چرا صفحه ثبت نام حداقل برای ما بازنشد واین پیام رامیداد .آخر انسان تا بخواهد حداقل یک کد ملی را وارد کند چند ثانیه ای طول میکشد چطور میشه تعدادزیادی خودرو در 1 ثانیه نگارش بشه .بهتر نیست اینگونه با مردم وروحیات آنها بازی نکنند./ خواننده  الف ومنتقد سایپا

  مظلومیت قانون در عرصه عمل

 شعار قانون گرایی واقعی و در عمل یا فقط در شعار های انتخاباتی؟؟!! یکی از اصطلاحاتی که در انتخابات سال 92 وارد ادبیات سیاسی کشور شد این جمله جناب اقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم بود که در مناظره های انتخاباتی فرمودند "من سرهنگ نیستم من حقوق دان هستم" و این جمله یعنی دولت دکتر روحانی باید خیلی بیشتر به قوانین احترام بگذارد.

 اما متاسفانه بعضا خلاف این رویه مشاهده می شود برای نمونه در بحث آزمون استخدامی وزارت نفت شاهد قانون گریزی اشکار وزارت نفت هستیم با تو جه به اینکه در ابتدای امسال دیوان عدالت ادری مصوبه دادن هر گونه امتیاز خاص در آزمون استخدامی به کسانیکه غیر رسمی شاغل هستند را باطل اعلام کرد و لی متاسفانه هنوز جوهر حکم دیوان عدالت اداری خشک نشده وزارت نفت نه تنها به کسانیکه بصورت غیر رسمی شاغل هستند امتیازات خاصی داداه بلکه پا را فراتر گذاشته و سهمیه استخدامی جداگانه و ازمون جداگانه برای آنها تعریف کرده که صراحتا هم با روح و متن قانون اساسی، قانون خدمات کشوری و رای دیوان عدالت اداری در تضاد می باشد.

 در پایان قستمی از رای دیوان عدالت اداری آورده می شود: در پاسخ به شکايت مذکور و پس از دفاعيات معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور، در نهايت، هيئت عمومي ديوان عدالت اداري، 15 فروردين امسال با حضور رئيس ديوان عدالت اداري تشکيل جلسه داد و اعلام کرد که بند 7 تذکرات آگهي استخدام مصوب معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور مبني بر اعطاي امتياز به کارکنان غير رسمي شاغل در دستگا ه هاي ذي ربط، مغاير اصل برابري فرصت ها، مصرح در ماده 41 قانون مديريت خدمات کشوري است، بنابراين به استناد بند يک ماده 12 و ماده 88 قانون تشکيلات و آيين دادرسي ديوان عدالت اداري مصوب سال 92، ابطال مي شود

. لینک رای دیوان عدالت اداری : http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3568432

 

 مشکل فنی در بانک ملت

با سلام من بارها دیدم وقتی مردم از روابط عمومی ها جوابی نمی گیرن و موضوع رو به شما اطلاع میدن بیشتر وقتها شما موفق می شید یه جوابی از روابط عمومی ها بگیرید.

ممنون می شم اگر این موضوع رو هم پیگیری کنید. الان بیشتر از یکهفته است که بانک ملت دسترسی ای پی های (IP) خارج از کشور رو به اینترنت بانکش رو بدون هیچ اطلاع قبلی بسته. برای من ( و تعدادی از همکارانم) که به مقتضی شغلم خارج از کشور هستم اما لازم دارم بتونم از خدمات اینترنت بانک استفاده کنم که وامم و قبضها رو پرداخت کنم و بتونم حقوقم رو جا به جا کنم این یه مشکل بزرگه چون عملا دسترسیم به حسابم مسدود شده.

هرچی هم اقوام در ایران از بانک ملت پیگیری می کنن یا جواب می شنوند که مشکلی نیست یا میگن مشکل هست نمی دونیم کی حل میشه. اگر محبت کنید شما یه پیگیری کنید ممنون می شم./ مهدی

 

پیشنهادی برای خانه دار کردن زلزله زدگان

اگراعتماد سازی بین مردم و دولت ایجاد شود(اعتماد سازی یعنی مردم را درنظاره ی پیشرفت مرحله ای و روزانه ی کار قرار دادن ، نه فقط پول گرفتن و اوراق بهادار فروختن و......) ، می شود از 10 میلیون نفر(ده میلیون) غیر مستضعف تقاضا کرد که هر نفر 100 هزار تومان برای زلزله زدگان بریزند، که به هر یک از صاحبان 15000 خانه ی تخریب شده ، 66 میلیون تومان بدون عوض و پرداخت و برگشت خواهد رسید! بدون هیچگونه فشاری به دولت و بیت المال و(ایجاد اعتماد یعنی شخص صاحب حساب باید مشخص باشد ومیزان و مبلغ جمع آوری شده باید هر روز به اطلاع مردم رسانده شود . تا هزینه خرج شده معلوم شود)

 

 فرش قرمز دولت  برای وارد کنندگان خودرو

 همانطور که شما هم میدانید از سال گذشته تا کنون قیمت خودروهای وارداتی بصورت نمایی افزایش پیدا کرده است و شرکت های وارد کننده که ظاهرا به هیچ نهاد و یا ارگان نظارتی پاسخگو نیستند از بسته شدن سایت ثبت سفارش بیشترین سوء استفاده را نموده و هرماه لیست قیمت جدیدی با افزایش های غیر قابل توجیه ارایه میکنند و متاسفانه هیچ مقام مسئولی نیز اعتراضی نسبت به این موضوع نداشته است گویی همگی با هم هماهنگ هستند.

! شما خود بهتر از هر کسی میدانید در فضای غیر رقابتی دست سوءاستفاده کنندگان برای سرکیسه کردن مردمی که سالهاست آرزوی داشتن خودرویی با کیفیت در سر داشته اند باز خواهد بود و حذف وارد کنندگان شخصی عملا دست وارد کنندگان انحصاری را برای جولان در بازار مکاره خود باز گذاشته و جالبتر هماهنگی دولت با آنهاست که با حذف واردکنندگان حقیقی و بستن سایت ثبت سفارش شایعات زیادی را بر سر زبان ها انداخته است.  امیدوارم تا حصول نتیجه و گرفتن پاسخی شفاف از مسئولین وزارت صنایع و همچنین وارد کنندگان موضوع پیگیری شود؟ با تشکر

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۳۸۱۴۰۷:۳۲:۰۰ ۱۳۹۶/۹/۲۱
پشیمونم به روحانی رای دادم و بقیه رو هم تشویق کردم.
ناشناس۱۶۳۹۸۷۱۰:۳۹:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۲۱
آقای روحانی در مجلس بار دیگر تحقق وعده‌های دولت یازدهم و دوازدهم را به سال 97 موکول کرد! مگر قرار نبود بعد از امضای برجام، مردم شاهد رونق اقتصاد و... باشد؟ آیا رونق در اقتصاد حذف یارانه ده‌ها میلیون از مردم است که در بودجه سال 1397 آن را کلید زده‌اند؟
ناشناس۱۶۳۹۸۹۱۰:۴۰:۱۸ ۱۳۹۶/۹/۲۱
گویا قرار نیست دولت مدعی تدبیر و بی‌برنامه از سیاه‌نمایی دولت قبل از خود طی 8 سال زمامداری دست بردارد! وقتی بودجه سال 97 به مجلس ارایه شد باز هم نیش و کنایه به مسکن مهر و قول ساخت 200 هزار مسکن اجتماعی به مردم داده شد تا همانند 5 سال قبل مردم تصویر خیالی مسکن اجتماعی را فقط در رسانه‌های مجازی ببینند! متأسفانه نه مسکن مهر را تکمیل کردند و نه از مسکن امید و اجتماعی طی این 5 سال گذشته خبری شد.
ناشناس۱۶۳۹۹۱۱۰:۴۰:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۲۱
در بودجه سال آینده بهتر نیست حقوق مدیران نجومی کمتر شود و به حقوق افراد کم درآمد افزوده شود؟ همچنین آیا بهتر نیست مدعیان ژن‌های خوب بر جوانان نخبه و تحصیلکرده بیکار، هم اجازه فعالیت داده شود؟
ناشناس۱۶۳۹۹۳۱۰:۴۱:۴۷ ۱۳۹۶/۹/۲۱
واقعاً خجالت‌آور است این همه افزایش قیمت بهای آب، برق، گاز. چرا نه تنها به افزایش یارانه‌ها توجهی نمی‌شود بلکه هر روز صحبت از حذف یارانه ده‌ها میلیون نفر از مردم به میان می‌آید؟
ناشناس۱۶۳۹۹۶۱۰:۴۲:۴۴ ۱۳۹۶/۹/۲۱
پس از امضای توافق هسته‌ای حضور غربی‌ها در ایران یا نمایشی بود یا به هدف دخالت در امور داخلی کشور ما. با این رفت و آمدها عزت پاسپورت ایرانی و وجهه شهروندان ایرانی بالا رفته یا نزول یافته است؟ به جای درس گرفتن از این قضایا چرا دولت مرتکب اشتباه مجدد دیگری می‌شود؟
ناشناس۱۶۳۸۲۷۰۷:۵۰:۰۵ ۱۳۹۶/۹/۲۱
..-اینجا فقط ماله از ما بهترونه و بس
محمد۱۶۳۸۵۹۰۸:۳۴:۰۶ ۱۳۹۶/۹/۲۱
واقعا باعث تاسف است. تعرفه 300 درصد زیاد می کنند. حقوق ها رو 10 درصد. یعنی: کارمند محترم فقط 10 درصد افزایش هزینه هاتون رو ما می دیم . خب بقیه چی ؟! پاسخی روشنی نیست ولی از گشنگی که نمی شه مرد پس اونها هم از مردم باید بگیرند یعنی دست تو جیب مردم بکنند. پول دارها و سرمایه دارها چی؟ اونها هم تکلیفشون معلوم است به راحتی مبلغ رو پرداخت می کنند و فیتیله سود فعالیتی رو که انجام می دن اونقدر می کشن بالا که صد برابر این رقم رو جبران کنه. دولت محترم چی ؟ این پول می ره گردشگری!؟ نه تو جیب همون هایی که سایر درآمدهای دولت میره. تا حالا شده دولت حساب کتاب شفافی از درآمد و هزینه های خود به مردم بده؟! عجیب سوالی پرسیدم اگر اینگونه بود که اینهمه اختلاس نبود. از نظر فساد اداری هم رتبه صد و چهل ، پنجاه نبودیم.
ناشناس۱۶۳۸۶۱۰۸:۳۶:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۲۱
برگرد کانادا دوست عزیز.
ناشناس۱۶۳۸۶۹۰۸:۴۰:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۲۱
اقای روحانی از رای به تو پشیمونم.هر کسی رییسس جمهور میشه قشر متوسط جامعه رو هدف قرار میده.قشر ضعیف پشتیبان داره و قشر مرفه هم واسش مهم نیست .فقط قشر متوسط هست که تاوان باید بده
ناشناس۱۶۴۰۹۸۱۱:۵۸:۰۲ ۱۳۹۶/۹/۲۱
پشیمونی سودی نداره. این وضعیت رو باید تا سال 1400 تحمل کنید. در ضمن از کجا معلوم که سال 1400، باز یکی مثل روحانی بیاد و وعده های قشنگ قشنگ بده و شماها برین بهش رأی بدین!
مهران۱۶۳۸۸۵۰۸:۵۹:۳۴ ۱۳۹۶/۹/۲۱
مردم اردیبهشت ماه تصمیمشون رو گرفتن که شرایط جامعه 4 سال آینده چگونه باشد ولی متاسفانه اون عده ای که با این تصمیم مردم مخالف بودن نیز الان باید همراه با رای دهنگان به آقای روحانی بسوزند و بسازند
ناشناس۱۶۳۸۸۶۰۸:۵۹:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۲۱
دوست عزیزی که از کانادا اومدی و در ایران مشغول به کار شدی، عوارض خروج ۲۲۰ هزار تومنی رو با قرض و قوله جور کن و برگرد همون کانادا.
یک ناظر بیطرف۱۶۳۹۱۴۰۹:۳۴:۴۲ ۱۳۹۶/۹/۲۱
تمام افکار و انتظارات ما از یک جامعه در حال فرو پاشی است تقریبا از دوستان مسئولین دیگه هیچ انتظاری نداریم وقتی بودجه رو دیدم و اینکه چه افرادی تحت چه عناوینی از بودجه بهره میبرند معنی بی عدالتی رو فهمیدم و اینکه سهم یک نهاد چند نفره از یک شهرستان 200 هزار نفری با کلی مشکلات بیشتر است فقط آه کشیدم.
ناشناس۱۶۳۹۱۹۰۹:۴۶:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۲۱
آقای روحانی در عمل و شاید برخلاف مقصودش داره طبقه متوسط رو از جامعه حذف میکنه: قرائن و دلایل با ایجاد اختلال در بازار خودروهای وارداتی، عملامیلیاردها تومان پول نصیب واردکنندگان و دلالان شد و قشر متوسطی که امید داشت در آینده خودرو باکیفت خریداری کند عملا امیدش به رویا بدل شد. ضمن اینکه زمینه فخر فروشی و پز دادن بیشتر برای کسانی که همچنان توان خرید خودرو وارداتی دارند فراهم شد. در زمینه سفرهای خارجی نیز عملا با اعلام عوارض جدید، یک نفر به اعضای خانواده اضافه میشه!! یعنی خانواده 4 نفره باید قریب به هزینه سفر یکنفر رو فقط برای عوارض پرداخت کنه! ضمن اینکه عوارض و مالیات پرواز نیز جداگانه در بلیط افزایش پیدا کرده! با این روش خانواده هایی که سالها برنامه ریزی کرده بودند تا روزی سفر خارجی بروند عملا بازهم جا میمانند و فرصت پز و فخر فروشی متمولین بیشتر میشه. این دو موضوع باعث گرانی مسلسل وار خواهد شد. چرا که خریداران ماشینها و مسافران خارجی باید هزینه شون رو جبران کنند. از کجا؟ از قیمت فروش خدمات یا کالاهاشون. و این نیز فشاری مضاعف بر متوسطین و فقرا خواهد بود.
علی۱۶۳۹۵۲۱۰:۱۶:۵۴ ۱۳۹۶/۹/۲۱
گردشگری نابود نمیشه بلکه سفر برای فساد و ابتذال و گناه کم میشه اتفاقاً این تصمیم بسیار خوب و منصفانه هست و به گردشگری خارجی ها در ایران هیچ لطمه ای نمی زنه و قرار هست مبلغی از این عوارض برای کمک به گردشگری در ایران هزینه شود تا یک تصمیمی برای گرفتن عوارض از مرفهین بی درد گرفته میشه صدای خیلی هاشون بلند میشه از سایت الف (درصورت ادعای مستقل و منطقی بودن) توقع می رفت از این تصمیم حمایت کند ولی چه کنیم که جناح بازی بر منافع نظام و مردم الویت داره و فعلاً مستمسک خوبی برای کوبیدن دولت فراهم شده پس الف بتازون
ناشناس۱۶۴۳۶۳۱۵:۱۳:۴۷ ۱۳۹۶/۹/۲۱
کسی با 600 هزار تومان میره استانبول و ترکیه یا گرجستان رو ببینه مرفه بی درده؟!؟!
ناشناس۱۶۴۵۸۴۱۷:۳۶:۳۹ ۱۳۹۶/۹/۲۱
واقعا نمی دونی مردم چرا اینهمه عکس العمل در این باره نشون دادند ؟ سعی کن از خواب بیدار شی دوست عزیز . اگر مردم تو مملکت خودشون دلخوشی داشته باشند اینجوری فراری نمیشن . وقتی معین میاد تو شهر وان کنسرت میذاره و هتلهای شهر وان همه پر میشن . دلیلش تفکرات دوستان شماست که نمیذارن بیاد 150کیلومتر این طرف تر وهمه این پول بره تو جیب هتلهای ارومیه وخوی وسلماس و گردشگری این شهر ها رونق بگیره . مگه معین چی میخونه ؟ مگه اونهاکه توایران هستند چی میخونند ؟چه فرقی میکنه ؟ قراره افزایش عوارض خرج گردشگری بشه .؟؟؟؟؟ چندتاشونو دعوت کنید ایران کنسرت بذارن مزاحم تفریح مردم نشید نه تنها خیلی ها دیگه نمی رن خارج بلکه خیلی از ایرانیها مقیم خارج که برای کنسرت میرن دبی و ارمنستان وگرجستان و انتالیا میان ایران . گیر ندید. میان هم خانوادشونو می بینند هم مملکتشونو وهم پس اندازشونو میارن ایران . ازبس تفکر شما به این مردم فشاراورده هرکس مقداری پول میاد دستش چند روز هم که شده میره تا شماو تفکرتون را برای چندروز فراموش کنه . اینکه همه اقشار به این موضوع معترضند حتی اونهائی که توعمرشون یکبارهم نرفتند برای همینه که ملت حسود نیستند . میگن اونی که دستش به دهنش میرسه بذار بره وخوش باشه از دست اینها. ماهم اگر روزی تونستیم میریم . به چندنفر دور وبرت نگاه نکن . بیشتر مردم از تفکرات شما ذله شده اند ورای به روحانی رای نه به شما بود و تفکرتان . حدود 58درصد رای دهنده ها وبیش از 30درصد که اصلا رای ندادند . ادمهائی که دوثانیه تو ترافیک تحمل ندارند ودستشون میره رو بوق ودعوا میکنند تو گرمای افتاب 5ساعت تو صف موندند که به شما بفهمونند دست از سر مردم بردارید . حالاهم اعتراضشون به همینه که اقای روحانی شما چرا ؟ و........................................................................... حالا باز خودتو بزن بخواب .
خسرو۱۶۴۷۵۳۱۹:۵۳:۰۶ ۱۳۹۶/۹/۲۱
اقای علی مغز متفکر !خروج از کشور برای فساد و گناهه؟ با کدوم منطق و دلیلی اینهارو میگی برات واقعا متاسفم.
ناشناس۱۶۳۹۷۸۱۰:۳۰:۳۴ ۱۳۹۶/۹/۲۱
کارخوبی انجام داده.برای یک سفر چند میلیونی 200هزارتومان مبلغی نیست..این پول برا کمک به میراث فرهنگی ..اقاایان پول دارشده ی رانتی این سی سال اینقدر اسمان ریسمان نبافید ویه کم به نسل اینده فکرکنید..توی تمام دنیا ثروتمندان بیشترین مالیات را می پردازند.
ناشناس۱۶۴۳۲۹۱۴:۵۲:۰۵ ۱۳۹۶/۹/۲۱
شاید برای شما ۲۰۰ تومن چیزی نباشد اما برای بنده که دانشجو ام و خانواده سه نفری دارم میشود نصف پول بلیط
ناشناس۱۶۴۹۱۲۲۲:۰۷:۳۵ ۱۳۹۶/۹/۲۱
3000 هزار میلیارد 3000 هزار میلیارد پول گم نشه نیاز به این 200 تومنها نیست خرج میراث فرهنگی بشه!
مدیر مدرسه۱۶۴۰۲۱۱۰:۵۷:۳۳ ۱۳۹۶/۹/۲۱
این یعنی چه که در منطقه 6 آموزش و پرورش بخش نامه ای پخش کرده اند که از هر مدرسه مبلغ 500 هزار تومان تا چند میلیون تومان برای زلزله زدگان پول جمع آوری شود. آموزش و پرورش یکی از بخش های نیازمند جامعه است. این درخواست ها یعنی چه؟
ناشناس۱۶۴۰۳۲۱۱:۰۶:۴۹ ۱۳۹۶/۹/۲۱
تاسف برای دولت مردان و مجلسیان که از مردم نیستند و این گونه تصمیمات می گیرند. هدف آنان کلا نابودی قشر متوسط و حقوق بگیر ناچیز دولتی است یعنی کارکنان و کارگران زحمتکش. واقعا از رای دادن به روحانی پیشیمانیم.
-۱۶۴۰۵۳۱۱:۳۱:۰۳ ۱۳۹۶/۹/۲۱
ایران خودرو در قبال کوتاهی هاش پاسخگو نیست .واقعا در عجبم چرا کسی به کار های ایران خودرو رسیدگی نمیکنه .اون از افزایش تعرفه واردات خودرو .که به زور میگن باید ماشین ایرانی سوار بشی اون از تعرفه خروج از کشور که با پول دارن دور کشور رو نرده میکشن . اون از تعرفه اینتر نتشون.
ناشناس۱۶۴۲۰۰۱۳:۱۳:۴۶ ۱۳۹۶/۹/۲۱
واقعاً انگار نه انگار.
سعید۱۶۴۱۲۵۱۲:۱۸:۲۴ ۱۳۹۶/۹/۲۱
دست دولت در جیب مردم. خسته نباشید جمیعاً
رحیمیان۱۶۴۱۳۶۱۲:۳۰:۲۵ ۱۳۹۶/۹/۲۱
ریاست محترم جمهور جناب اقای روحانی هزاران حقوقدان در کشور در شغل آزاد وکالت که برای اشتغال نیازی به بودجه بیت المال ندارد بی کارند و کارگر یا مسافرکش یا کول بر و .....هستند انها حتی حاضرندبا هزینه خود کاراموزی کرده و برای دولت ایجاد درامد کنند بی کارند شما در مناظره انتخاباتی وعده اشتغال زیاد را در مشاغل حاکمیتی که نیاز به بودجه دولت را دارد پوپولیستی دانستید ولی چرا در دوره شما که در جشنهای استقلال کانون ها شرکت می فرمایید سایر حقوقدانان غیر وکیل را مورد بی مهری قرار داده و در دوره ریاست جمهوری جنابعالی برخلاف سایر دوره ها ظرفیت پذیرش وکیل کمتر از سه درصد داوطلبان شده است ما به خاطر وعده اشتغال حداکثری شما در مناظرات که مشمول مشاغل غیر حاکمیتی می شود مانند وکالت به جنابعالی رای دادیم اما متاسفانه در عمل وعده تان خلاف درامده و حتی مانند دوران روسای جمهوری قبلی در شغل ازاد وکالت پذیرش نداشته اید لطفا اعتمادبه وعده ها را با توضیح در علت بی کاری ما حقوقدانان در شغل ازاد وکالت حداقل شفاف سازی کنید تا در اینده از وعده و وعید کاندیداها نامید نشویم
هموطن۱۶۴۱۸۸۱۳:۰۹:۴۰ ۱۳۹۶/۹/۲۱
تابلوهای اخذ عوارض راهها بسیار بزرگ و خوش و اب و رنگ با فاصله های کوتاه است به نحوی که هیچ راننده ای نمی تواند بدون پرداخت عوارض از راهی عبور کند . ولی تابلوهایی که در شهرها باید به مردم راهنمایی کنند یا نیسیتند یا انقدر کوچک و فرسوده که راننده گیج و گم می شود بخصوص در راههای شهرهای گیلان . جاده ها هم فرسوده و بی راهنماست .
ناشناس۱۶۴۱۹۷۱۳:۱۲:۵۹ ۱۳۹۶/۹/۲۱
یعنی این مافیای خودرو تو ایران داستانیه هااااااااااا
ناشناس۱۶۴۲۱۹۱۳:۳۱:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۲۱
لطفا برا یانتخابت بعدی آماده بشین
حسین۱۶۴۳۵۷۱۵:۰۹:۳۵ ۱۳۹۶/۹/۲۱
اساساً این پول برای چه خدمات و سرویسی اخذ باید بشود؟ مگر می شود خدمتی ارائه نکرد و پول گرفت؟ حالا چه یک ریال! چه ۷۵تومن! چه ۲۰۰ تومن! شیر فرهاد: پول وده پول زور وده!
علی۱۶۴۶۴۴۱۸:۱۵:۴۸ ۱۳۹۶/۹/۲۱
متاسفام که تو گرمای شدید اهواز رفتم به روحانی رای دادم.اون عزیزی که میگه پولی نیست باید بداند این رویه در کشورهایی رواج دارد که هیچ منابع طبیعی نفت و گاز و معدنی ندارند.اما ما که این همه منابع نلت و گاز داریم چرا باید ابنجوری باشه
یک شهروند۱۶۴۸۶۲۲۱:۲۹:۵۶ ۱۳۹۶/۹/۲۱
درسته که ظاهرا اضافه کردن درآمد دولت از طریق افزایش قیمت ها و یا افزایش قیمت ارز به ظاهر تاثیری بر معیشت مردم ندارد ولی در واقع همه میدانند دارد و این موضوع امتحان پس داده است.
ناشناس۱۶۴۸۹۸۲۱:۵۶:۳۱ ۱۳۹۶/۹/۲۱
از ماست كه بر ماست
ناشناس۱۶۵۴۸۳۱۱:۳۹:۰۰ ۱۳۹۶/۹/۲۲
تمام مشکل از این است که دست به قلم های ما دروغ کویند در همین نوشته وجیزه این سایت آمده است دولت احمدی نژاد هر ساله برای جبران کسری بودجه نرخ ارز را افزایش می داد؟؟؟ جل الخالق دشمنی باعث شده برای انتقاد از دولت فعلی از احمدی نژاد مایه بگذارند مثل اینکه تاریخ این کشور با دولت احمدی نژاد شروع شده است. آقای نویسنده یعنی در دولت های هاشمی و خاتمی در پایان سال افزایش نرخ ارز نداشتیم؟؟ تا کی و کجا می خواهید بر خودفریبی بزرگی که هم خودتان دچار شده اید و هم مردم ره به آن رهنمون گردیده اید ادامه بدهید خودفریبی مبنی بر بد بودن دولت احمدی نژاد معتقدم احمدی نژاد مثل هر امری دارای بدی و خوبی بوده است ولی خوبیهایش بسیار بیشتر از بدیهایش بوده و این نبوده که شما تصویر می کنید اولا افزایش نرخ ارز در سه سال آخر دولت دهم نمایان شد که آن هم بدیهی بود به اقتصاد ایران شوک بزرگی به اسم تحریم های عظیم در فروش نفت و بانک مرکزی وارد شده بود و مانند هر شوکی برای رفع آن باید زمان می دادیم ولی همه دست اندرکاران از مجلس و رسانه هادانشگاهیان باجدیت تمام شروع به تخریب دولت نمودند عنصر در میدان و این باعث شد زمان به ضرر ایران استمرار پیدا کند به جای کمک شروع کردیم مبتنی بر فریب مبنی بر القای توهم لزوم همزیستی با غرب و الان داریم ثمرات این فریب و این کفران نعمت را می بینیم و این اول راه است یادتان و یادمان باشد کفران نعمت ضررش تنها با ناسپاسان نمی رسدبلکه همه را در بر می گیرد بگذریم که در ایران همه ما به نوعی در این کفران ملی از هم سبقت می گرفتیم و می گیریم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  16. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  17. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  18. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین