حجت الاسلام و المسلمین نوروزی در گفتگو با الف: وامهای کلان آقازاده ها و مقامات باعث ورشکستگی موسسات مالی- اعتباری شد

گروه اقتصادی الف،   3960919052 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه آقازاده ها و مقامات باید تسهیلاتی که از موسسات مالی – اعتباری گرفتند را پس بدهند، افزود: وامهای کلان آقازاده ها و مقامات باعث ورشکستگی موسسات مالی- اعتباری شد.

وامهای کلان آقازاده ها و مقامات باعث ورشکستگی موسسات مالی- اعتباری شد

حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به اظهارات احمد توکلی رئیس دیده بان شفافیت و عدالت درباره تخلفات موسسات غیر مجاز و موسسه ثامن الحجج و ضرورت ساماندهی آنها گفت: ما هم بعنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید داریم که همه افرادی که از صندوقهای مختلف و موسسات مالی- اعتباری از جمله موسسه ثامن الجج تسهیلات گرفتند، باید آنرا برگردانند.

وی افزود: وامهای کلانی که آقازاده ها، مقامات و مسئولین با سفارش از موسسات و موسسه ثامن الجج دریافت کردند، باعث ورشکستگی آنها شد که در حال حاضر به یک معضل در کشور تبدیل گردید.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: وقتی یک آقازاده 30 میلیارد تومان و یا کمتر و بیشتر از یک موسسه و یا صندوق وام می گیرد و آنرا نمی پردازد، طبیعی است موسسه در پرداخت پول مردم به مشکل بخورد.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی به مشکل اعتبار یکی از موسسات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و افزود: تعاونی اعتبار ولیعصر بهارستان 200 میلیارد تومان سرمایه دارد اما 180 میلیارد تومان به مردم بدهکار است. وقتی مشکلات موسسات مالی - اعتباری رسانه ای شد مردم برای گرفتن پول های خود از این موسسه هجوم آوردند که در حال حاضر این موسسه هم با مشکل مواجه شد.

احمد توکلی رییس دیده‌بان شفافیت و عدالت روز سه شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اکثر دریافت‌کنندگان تسهیلات "ثامن‌الحجج" فرزندان علما، قضات بازنشسته و شخصیت‌ها هستند، از استعفای دسته‌جمعی هیئت رسیدگی به تخلفات ثامن الحجج خبر داد و گفت: برای آخرین بار به دریافت‌کنندگان تسهیلات از موسسه ثامن‌الحجج که اکثرا از فرزندان علما، قضات با سابقه و شخصیت‌های سیاسی هستند، هشدار می‌دهیم که اقدامی کنند در غیر این صورت اسامی آنها را منتشر می‌کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۱۸۰۸۱۰:۰۳:۱۳ ۱۳۹۶/۹/۱۹
این اقازده های پر اشتها دریافت های نجومی انها را سیر نمی کرد سرمایه های مردم در موسسات را هم بلعیدند. اینها امان مردم و مملکت را بریده اند.
ناشناس۱۶۱۸۲۶۱۰:۲۲:۱۳ ۱۳۹۶/۹/۱۹
فقط حرف چرا اسم هاشون را انتشار نمیدهید تا مردم بدانند این غارتگران کیستند
ناشناس۱۶۱۸۷۹۱۱:۰۴:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۱۹
افشای اسامی آنها کافی نیست باید پولها را از آنها پس گرفت .
مهدی۱۶۳۳۸۷۱۶:۱۶:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۲۰
سلام برادر من اکثر این ها و کسانی که وام بدون ضابطه و وثیقه بهشون داده اند باید دادگاهی بشوند ...اخه تحت چه عنوانی 30 میلیارد وام گرفته اند! تو را خدا از مردم رو تون میشه از خدا بترسید...
ناشناس۱۶۲۳۴۱۱۷:۲۲:۱۰ ۱۳۹۶/۹/۱۹
تو جیب احمدی نژاده به زودی پس از 100 سال اعلام خواهد شد
علی۱۶۱۸۵۱۱۰:۴۷:۱۱ ۱۳۹۶/۹/۱۹
دستگاههای نظارتی چه ... می کرده اند
ناشناس۱۶۱۸۵۸۱۰:۵۱:۰۴ ۱۳۹۶/۹/۱۹
آقا شما را بخدا ملاحظه نکنید... دولت بی خیال مبارزه با فساده شما هم بخواید هی هشدار بدید و ... کاری از پیش نمی ره.
هاشم۱۶۱۸۵۹۱۰:۵۱:۰۷ ۱۳۹۶/۹/۱۹
واقعا چرا باید انقدر سرمایه جوری دست این موسسات باشه که بتونن به این راحتی در اختیار هر اقا زاده ای بزارن!؟ ما ده ملیون وام ازدواج خواستیم بگیریم دو سال تو نوبت بودیم ک بله بودجه ندارن عزیزان اونوقت یکی میاد تو یه روز میلیاردی وام میگیره!؟ ..
ناشناس۱۶۲۰۶۲۱۳:۳۹:۳۳ ۱۳۹۶/۹/۱۹
دقیقا من موندم که این وامها چطوری بدون ضامن گرفتند من دانشجوی دکترام قرار ماهانه ۷۰۰ تومن به ماکمک هزینه به صورت وام بدهند به قدری شرایط ضامن سخت و غیر عملی بود که اصلا از خیرش گذشتم
ناشناس۱۶۱۸۷۸۱۱:۰۴:۴۸ ۱۳۹۶/۹/۱۹
تيتر بالا : وام هاي كلان آقا زاده ها و مقامات باعث ورشكستگي مؤسسسات مالي و اعتباري شده است ..
ناشناس۱۶۱۸۸۹۱۱:۱۸:۱۵ ۱۳۹۶/۹/۱۹
نکته اینجاست که این موسسات را دقیقا برای همین وام های کلان تشکلی داده بودند ، وگرنه ایجاد بانک جدید چه توجیهی داشت ؟
اسدی۱۶۱۸۹۶۱۱:۳۲:۴۰ ۱۳۹۶/۹/۱۹
تجمع بازنشگستان مقابل مجلس و مسدود کردن خیابان مجاهدین اسلام از صبح امروز جمعی از بازنشستگان ادارات مختلف و سپرده گذاران موسسات مالی- اعتباری با تجمع مقابل مجلس خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند که از دقایقی پیش خیابان مجاهدین اسلام را مسدود کرده و باعث ترافیک سنگین شدند. به گزارش خبرنگار الف، تعداد تجمع کنندگان به بیش از هزار نفر می رسد و از دقایقی پیش خیابان مجاهدین اسلام را مسدود کرده و مانع تردد خودروها می شوند. برخی از تجمع کنندگان از بازنشستگان ادارات مختلف هستند، با تجمع در کنار درب شرقی مجلس خواستار افزایش حقوق خود و رفع مشکلات هستند. همچنین جمعی از سپرده گذاران موسسات مالی - اعتباری در گوشه دیگر از خیابان مجاهدین اسلام و در کنار درب شمال مجلس با تجمع، خواستار عودت پولها و سپرده های خود از سوی این موسسات شدند. ممانعت تجمع کنندگان از تردد خودروها باعث ترافیک سنگین در خیابانهای منتهی به بهارستان و مجلس شورای اسلامی شده است. تجمع کنندگان شعارهایی همچون «یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه» و... سر می دهند. این افراد با در دست داشتن پارچه نوشته ها و پلاکاردهایی خواستار ورود مجلس و نمایندگان برای حل مشکلات خود هستند. بر اساس همین گزارش خبرنگار الف نیروی انتظامی با حضور در محل در تلاش اشت تا نظم و امنیت برقار شود.
ناشناس۱۶۱۹۳۹۱۲:۰۱:۳۵ ۱۳۹۶/۹/۱۹
به خدا قسم مادر پیر من از مال دنیا شش میلیون داشت که در میزان گذاشته بود و ماهانه از سود ناچیز همان و یارانه اش ارتزاق میکرد . نه حقوقی و نه بازنشستگی و نه کمکی داشت. همون پولش را هم خوردند. خدا ازشان نگذره انشالله سرطان بشه و خونشون بشه.فقط امام زمان مگه بیاد فریاد برسه .الهم عجل لولیک الفرج
حسن۱۶۲۰۳۵۱۳:۲۳:۳۹ ۱۳۹۶/۹/۱۹
هاشم جان شما ده میلیون وام ازدواج میخواهی . درسته اما چیزی گیر مسئولین بانک نمیاد . شما از همین ده میلیون تومان دومیلیون را به رییس تقدیم میکردی یک روزه وام میگرفتی و تازه در اخذ وامهای بعدی مشکلی نداشتی.
ناشناس۱۶۲۰۵۶۱۳:۳۶:۲۱ ۱۳۹۶/۹/۱۹
این در واقع معجزه است که در روز روشن به یک موسسه مجوز داده شود آن موسسه ظرف 9 ماه بیش از 6600 میلیارد تومان به استناد و اعتماد مجوز صادره سپرده پذیری انجام دهد و بعد در روز روشن بگویند مجوز مشروط بوده و جائیکه شما رفتید سپرده گذاشتید آن موسسه مجاز کاسپین که می گوئید و در سپرده هایتان قید شده و تابلوی بزرگ کاسپین داشته نبوده شما توهم زدید آن موقع رنگ تابلویش آبی بوده الان نارنجی است پس شما سپرده گذار کاسپین نیستید به همین راحتی اینی که ما بتوانیم همین حرف را به مردم تحمیل کنیم شبیه معجزه است و فقط در دولت تدبیر و امید می تواند رخ دهد.ما طبق گفته سرور و سالار شهیدان زیر بار ظلم بانک مرکزی نخواهیم رفت و با تمام وجود پیگیر مطالبات به غارت رفته مان اعم از اصل و سود سپرده گذاری هستیم.
ناشناس۱۶۲۰۶۵۱۳:۴۰:۲۳ ۱۳۹۶/۹/۱۹
این آقازاده ها به خاطر "ژن " های خوبشان است که این وام های کلان را گرفته اند وگرنه اصلا تعمد و قصدی درکار نبوده زبانم لال زبانم لال
حسین۱۶۲۱۸۱۱۵:۰۵:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۱۹
اقازادهاچه ا سم پرمسمایی تا کی بایداین اقازادها بایدبزنن ببرن ومردم بدبختی این اختلاسهاروبدن واقعا این اقازادها چی میخان ازاین مملکت چرا هیچ عزمی برای مبارزه بااینها نیست اینه بااین کارهاشون اعتناد مردم رو بخطرانداختن
ناشناس۱۶۲۲۰۶۱۵:۲۳:۲۳ ۱۳۹۶/۹/۱۹
نوش جانتان....هر کسی از بانک چیزی ببرد از شیر مادر حلالتره..
کیوان سپانلو۱۶۲۳۰۰۱۶:۴۶:۲۷ ۱۳۹۶/۹/۱۹
با سلام و احترام افرادی که در بانکها و موسسات اعتباری و مالی به عنوان کارشناس دایره ی اعتبارات و یا بازرس کار می کنند ، چرا بدون اینکه امکان سنجیده کنند و با توجه به توانایی طرف مقابل در باز پرداخت وامها و سنجش استرس وام بر طرف مقابل اقدام به دادن وام های کلان به آنها می کنند ?
ناشناس۱۶۲۴۳۹۱۸:۵۰:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۱۹
شمارو بخدا از بحث بیجا پر هیز کنید سپرده گذاران بیچاره که برای نان شبشان ماندن برای پول دارو شان ما ندن هیئت های تسویه ما ل خود موئسسه هست کاری نمیکند اگر بکند از دورو بریها شان اضا فه نیست که بمن وشما بدهند شمارو به هر دینی که دارید ومیپرستید قسم بداد مشتریها و سپرده گذا را ن الزهرا برسید سه سال است ریا لی بمر دم ندادن تاچند روز پیش که مبلغ اندکی ان کرایه ی عقب مانده نشد
علی۱۶۲۴۴۷۱۸:۵۴:۵۹ ۱۳۹۶/۹/۱۹
سلام، قوامین الان بانک هستش و به این مشکلات مرتبط نیست. لطفا در اسرع وقت عکس مطلبتون رو تغییر بدهید.
علوی۱۶۲۵۹۸۲۱:۲۷:۲۹ ۱۳۹۶/۹/۱۹
آقا مگر موسسه اعتباری مهر هم غیر مجاز است؟ کاشکی زودتر اطلاع رسانی میکردید.
هموطن۱۶۳۳۱۱۱۵:۱۷:۲۲ ۱۳۹۶/۹/۲۰
خدا قوت بر همه نماینده های ازاده و شیردل
کاظمی۱۶۳۵۵۲۱۹:۰۶:۳۶ ۱۳۹۶/۹/۲۰
بهتر است سوالی هم از تعاونی اعتباری ثامن که همین حالا فعال است بپرسید چه وامهایی را به چه کسایی داده و با اطمینان میگویم که سرنوشتش درست مثل تعاونی ثامن الائمه خواهد بود
جلال۱۶۵۳۰۵۰۹:۲۶:۰۱ ۱۳۹۶/۹/۲۲
اقا زاده هستند حتما نیاز دارند که وام میگیرند . ژن خوب مخارج داره . سهم بابا هاشون بر میدارند به من و دیگران مربوط نیست ما باید مثل س.. کار کنیم تا اینها راحت باشند . روحانی مچکریم . روحانی از ماشینت پیاده نشی زمین گلی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین