گوگل نسخه سازگار جیمیل را برای آیفون 10 منتشر کرد

گروه فناوری الف،   3960918253

پس از اپلیکیشن گوگل مپس، حالا وقت جیمیل است که با نمایشگر و رابط کاربری منحصر به فرد این تلفن هوشمند سازگار شود. شرکت گوگل به تازگی نسخه سازگار جیمیل برای آیفون 10 را منتشر کرد.

به گزارش کلیک، جیمیل برای آیفون 10 از این پس علاوه بر سازگاری با فرورفتگی و نسبت ابعاد غیرمعمول آیفون 10، از سرویس های پست الکترونیکی دیگر نظیر یاهو، آوت لوک کمپانی مایکروسافت و حتی iCloud اپل نیز پشتیبانی می‌کند.

کاربرانی که روزهای اول عرضه آیفون 10 آن را تهیه کرده بودند، تا به امروز مجبور به استفاده از نسخه ناسازگار جیمیل برای آیفون 10 بودند. اما حالا گوگل با توسعه نسخه سازگار این اپلیکیشن، تجربه کار با اپلیکیشن جیمیل را برای آیفون 10 کامل کرده است.

 نسخه سازگار جیمیل برای آیفون 10 اولین اپلیکیشنی نیست که توسط گوگل برای تلفن هوشمند 1000 دلاری اپل توسعه داده شده است. پیش از این نیز گوگل اپلیکیشن های  یوتیوب، گوگل هوم، دستیار گوگل، مسیریاب ویز، گوگل درایو و اپلیکیشن های زیر مجموعه گوگل داکز را نیز برای آیفون 10 توسعه داده بود.

علاوه بر این، اپلیکیشن های Play Music، Inbox و Authenticator هنوز برای سازگاری با آیفون 10 منتشر نشده‌اند و این شرکت اعلام کرده که ظرف 31 روز آینده این اپلیکیشن ها را برای پرچمدار تلفن های هوشمند اپل عرضه می‌کند.

جیمیل برای آیفون 10

گفتنی است؛ آیفون 10 دارای اندازه 5.8 اینچ با نسبت ابعاد غیرمعمول است. این مسئله باعث شده تا اجرای بسیاری از اپلیکیشن ها و صفحات وب با مشکلات مختلفی روبرو شود. در عین حال، وجود فرورفتگی بالای نمایشگر این تلفن هوشمند که به Notch معروف شده به مشکلات مربوط به نمایش موارد مختلف افزوده است.

اپل نیز به عنوان تولید کننده این تلفن هوشمند، راهنمای مشخصی را برای توسعه دهندگان اپلیکیشن ها و وب سایت ها منتشر کرده و طی آن روش صحیح توسعه موارد مختلف را برای آیفون 10 توضیح داده است.