۸ توصیه غذایی فوق‌العاده برای تعادل قندخون

گروه سلامت الف،   3960918235

یک راه ساده و البته هوشمند برای تعادل قند خون و جلوگیری از نوسانات آن، انتخاب سبزیجات کم کربوهیدرات است.

۸ توصیه غذایی فوق‌العاده برای تعادل قندخون

به گزارش الف به نقل از آوای سلامت، سبزیجات غیر نشاسته ای یا کم کربوهیدرات حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر و در عین حال کم کالری هستند. ۸ نوع سبزی مفید به حال دیابتی های نوع دو از این قرارند:

اسفناج: این سبزی کم کربوهیدرات انتخاب عاقلانه ای برای مبتلایان به دیابت نوع دو و حاوی فولات، بتاکاروتن و ویتامین کا است. محققان حتی اعلام کرده اند که رژیم غذایی سرشار از سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج خطر ابتلا به دیابت را تا حدود زیادی کاهش می دهد.

گوجه فرنگی: حاوی ویتامین ث و یک منبع عالی از ویتامین آ و پتاسیم محسوب می شود. هر فنجان آب گوجه فرنگی تنها ۳۲ کیلوکالری دارد. گوجه فرنگی حاوی لیکوپن و آنتی اکسیدان های قوی است که در برابر بیماری های قلبی، سرطان پروستات و ... محافظت ایجاد می کند ضمن این که برای دیابتی ها یک خوراکی کم کربوهیدرات است.

کلم بروکلی: علاوه بر این که کربوهیدرات کمی دارد، سرشار از ویتامین های آ، ث و کا، فیبر و آهن است.

خیار: یک فنجان خیار خرد شده تنها ۵ گرم کربوهیدارت دارد و شما در صورتی که مبتلا به دیابت باشید، بدون هیچ گونه نگرانی می توانید مقادیر زیادی از آن را مصرف کنید. خیار یک منبع عالی از ویتامین کا، پتاسیم و ویتامین ث نیز محسوب می شود.

کلم: خوردن کلم یک راه ارزان برای اضافه کردن ویتامین های کا و ث به رژیم غذایی است البته به علاوه آنتی اکسیدان ها، فیبر، منگنز و ویتامین ب ۶.

کلم بروکسل: این نوع کلم نیز سرشار از ویتامین آ، ث و فولات و فیبر است و محققان بر این باورند که علاوه بر فوایدش برای دیابتی ها، می تواند برخی سرطان ها را دفع کند.

گل کلم: این نوع سبزی سرشار از ویتامین ث، فیبر، پتاسیم و فولات است. به علاوه مصرف روزانه ۱۲۲ گرم از این سبزی در روز تا ۱۴ درصد خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می دهد.

مارچوبه: این گیاه نیز در هر فنجان تنها ۲۷ کالری و ۵ گرم کربوهیدرات دارد و سرشار از ویتامین های آ و کا است. هنگام خرید مارچوبه تلاش کنید ساقه های سبز روشن آن را انتخاب کنید. مصرف منظم مارچوبه سبب کنترل میزان قند خون و افزایش تولید انسولین در بدن می شود.

 

 8 علامت عدم تعادل قند خون

 

قند خون بالا می تواند با علائم مختلف مشکلاتی ر ا در زمینه سلامتی بوجود آورد . رژیم غذایی، ورزش و دارو می تواند به بیماران دیابتی برای کنترل سطح قند خون کمک کنند، اما بررسی سطح قند خون بسیار ضروریست. باید پزشکان آن را درمان کنند.شناسایی نشانه هایی از عدم تعادل قند خون به شما کمک میکند تا بموقع به پزشک مراجعه کنید

سرگیجه

سرگیجه یا لرزش نشانه ای از کاهش قند خون یا هیپوگلیسمی است. قند برای درست کار کردن مغز لازم است، و کاهش قند خون می تواند خطرناک باشد. یک لیوان آب میوه یک راه حل کوتاه مدت به منظور بالا بردن سطح قند خون است، اما باید با دکتر خود در مورد سرگیجه مشورت کنید

تشنگی مکرر و ادرار

دو نشانه مشترک سطح قند خون بالا تشنگی و تکرر ادرار است. کلیه ها قند بیشتر را استخراج میکنند و شما ادرار بیشتری میکنید عطش پاسخ بدن به سیگنالینگ برای دوباره پر کردن مایعات از دست رفته است. نوشیدن مایعات به اندازه کافی کم آبی را جبران میکند.

8 توصیه غذایی فوق‌العاده برای تعادل قندخون

خستگی

خستگی به دلیل سوخت رسانی کمتر برای ماهیچه ها است که انرژی برای آنها باقی نمی ماند

بی حسی یا سوزن سوزن شدن

یکی دیگر از نشانه های بالای سطح قند خون آسیب های عصبی است. این باعث سوزن سوزن شدن و بی حسی در دست ها و پاها می شود همچنین ممکن است احساس درد و ناتوانی یا تغییرات دما نیز بوجود آید.

8 توصیه غذایی فوق‌العاده برای تعادل قندخون

تورم دست و پا

اگر مبتلا به دیابت و فشار خون بالا هستید، دو شرایط منفی می تواند بر کلیه تاثیر بگذارد این باعث می شود آب احتباس شود، بنابراین دست و پا ورم میکند. این یک علامت هشدار دهنده به بیماری کلیه است. باید دیابت و فشار خون را کنترل کنید تا به کلیه ها آسیب نرساند در زمینه کنترل قند و تغذیه دکتر رژیمهایی را برایتان توصیه خواهد کرد

چشم ضعیفقند خون بالا و فشار خون بالا می تواند به چشم صدمه بزند بزرگترین علت نابینایی در بزرگسالان رتینوپاتی دیابتی است. عروق خونی در چشم آسیب می بیند. برخی از علائم رتینوپاتی دیابتی تاری دید، ، خطوط، و چراغ چشمک زن است.

عفونت های مکررفرد مبتلا به قند خون بالا ممکن است با عفونت های مکرر روبرو شود. پنومونی و عفونت تنفسی , عفونت کلیه، بیماری لثه، عفونت های دستگاه ادراری، پوست باکتریایی یا قارچی و عفونت های سینوسی نشانه هایی از قند خون بالا می باشد.

مشکلات گوارشیدیابت همچنین میتواند به سیستم گوارشی آسیب برساند مشکلات گوارشی مانند اسهال و یبوست دچار می شود. همچنین ممکن است مشکل در بلع و غذا خوردن داشته باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    4. جلاد، به پایان سلام کن!

    5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    10. انتقام از پوتین؟

    11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    آخرین عناوین