کابوس باران و برف و رؤیای کانکس در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه

گروه اجتماعی الف،   3960917007 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

بارش باران برای مردم مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه به کابوسی تبدیل شده که تنها راه رهایی از آن اسکان موقت یا کانکس است.

کابوس باران و برف و رؤیای کانکس در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه

تسنیم نوشت: وزش باد شدید از شب گذشته در استان کرمانشاه آرامش افرادی که در منازل خود و زیر سقف زندگی می‌کنند را به هم زده و در این میان تصور اینکه هموطنان زلزله‌زده در چادر و با صدای نایلون‌های روی آن باید روزگار را بگذرانند آزاردهنده می‌شود.

تعداد قابل توجهی از زلزله‌زدگان هنوز در مرحله اسکان اضطراری و زندگی در چادر قرار دارند و این در حالی است که آغاز بارش باران از شب گذشته سبب آبگرفتگی بسیاری از چادرها است.

در این شرایط که براساس گزارش هواشناسی دمای هوا به شدت کاهش می‌یابد بسیاری از خانواده‌ها به ناچار ترجیح می‌دهند بیرون از چادر بمانند و این خود سبب بروز بیماری‌های بسیاری از جمله سرماخوردگی می‌شود.

وضعیت نامناسب آبگرفتگی معابر عمومی و چادرها از یک طرف و زباله‌های انباشته شده در سطح شهر و روستا از طرف دیگر  سبب ایجاد چهره‌ای زشت از روستا و شهر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه در مورد وضعیت جوی گفت که پنجشنبه شب تا روز یکشنبه شاهد کاهش قابل ملاحظه دمای هوا و یخبندان شبانه به‎خصوص در نواحی سردسیر استان کرمانشاه خواهیم بود.

محمد خسروی با اشاره به اینکه هوای استان امشب تحت تأثیر سامانه بارشی حاکم در منطقه، ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش برف و باران، وزش باد شدید و احتمالا رعدوبرق همراه خواهد بود افزود: با خروج این سامانه از امشب تا روز یکشنبه شاهد کاهش قابل ملاحظه دمای هوا و یخبندان شبانه به‎ویژه در نواحی سردسیر استان کرمانشاه خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه بارش در مناطق غرب، شمال‎غرب و نواحی شرقی استان نمود بیشتری داشته است، گفت: بارندگی علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی، ممکن است سبب رواناب در برخی نقاط از سطح استان شود.

خسروی بیان کرد: وزش باد که باعث کولاک و کندی تردد در گردنه‎های برفگیر می‎شود، ممکن است طی ساعاتی هوای استان کرمانشاه را غبارآلود کند.

وی با اشاره به اینکه مه صبحگاهی به‎ویژه در مناطق مرطوب، سردسیر و کوهستانی و احتمال گردوغبار به‎ویژه در نواحی مرزی، مهم‌ترین پدیده‌‏های جوی استان در روز جمعه  خواهند بود، اظهار کرد: از فردا تا پایان هفته آینده بارشی برای سطح استان پیش‎بینی نمی‎شود.

اجرای اسکان موقت زلزله‌زدگان استان کرمانشاه دیر شروع شد و با وجود شتاب گرفتن این طرح همچنان بسیاری از خانواده‌ها در زیر چادر زندگی می‌کنند.

ارسال کانکس از سوی مردم، شناسایی کانکس‌های  بدون استفاده در مناطق مختلف کشور و ارسال آنها برای مردم آسیب‌دیده در کنار ساخت پر شتاب کانکسها در کارگا‌ه‌های محلی و کشوری به اسکان موقت سریع‌تر زلزله‌زدگان ختم خواهد شد و از مشکلات آنها خواهد کاست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۰۴۹۸۰۹:۵۴:۳۱ ۱۳۹۶/۹/۱۷
ما در گشور کارخانه و کار گاه های زیادی داریم که می شد قرارگاه خاتم الانبیا کار کانکس سازی را بین این شرکتها توزیع کند و زمان ساخت را به حد اقل برساند نه اینکه قول یک ماه ونیم دیگربرای ساخت بدهد این یعنی مرگ الباقی باز ماندگان
ناشناس۱۶۰۵۱۰۱۰:۵۶:۲۶ ۱۳۹۶/۹/۱۷
چرا ستاد بحران خانواده ها را به محلهایی مانند استادیوم ها ، مساجد و ....اینچنین مکان هایی واقع در شهر های مختلف اسکان نمی دهد تا در کوتاه مدت از فصل سرما گذر شود ؟
حمید۱۶۰۸۳۶۲۲:۳۷:۴۸ ۱۳۹۶/۹/۱۷
الان خیلی از سالخوردگان و کودکان زلزله زده بیش از هر چیزی به گرمخانه نیاز دارند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. کمی دیر نیست؟

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین