تفاوت سرنوشت سه دست نشانده

گروه جهان الف،   3960915026

سردبیر پایگاه تحلیلی المدار مستقر در لندن طی مقاله‌ای نوشت: پرونده سیاسی سه عامل و دست نشانده آمریکا، عربستان و امارات در غرب آسیا طی دو ماه اخیر بسته شد.

به گزارش تسنیم،" باسم العوادی" نوشت: پیش از اینکه بنده به تفاوت سرنوشت سه عامل و دست نشانده آمریکا، عربستان، امارات و بطور کل غرب در منطقه  غرب آسیا بپردازم باید بگویم " ناصر قندیل" تحلیلگر سوری یک نوع رابطه معناداری بین سرنوشت آنها قائل است که پرونده سیاسی شان طی دو ماه اخیر بسته شده است.

"مسعود بارزانی" در طرح تجزیه عراق و منطقه شکست خورد اما با کناره گیری از ریاست اقلیم کردستان عراق و بسنده کردن به رهبری حزب دموکراتیک توانست جان خود را نجات دهد. این درحالی است که او با آتش تجزیه کشور بازی کرده بود.

سعد حریری نیز با استعفا از پست نخست وزیری لبنان  در ریاض آنهم به خواست سعودی ها به حیات سیاسی خود پایان داد اما شرایط در لبنان به گونه ای خاصی بود که به او اجازه داد تا به زندگی اش ادامه دهد همانطور  که شرایط ویژه در عراق به مسعود بارزانی اجازه داد تا به زندگی خود ادامه دهد.

علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن و متحد جنبش انصارالله در نبرد علیه متجاوزان سعودی بود. اما به همپیمان خود خیانت کرد و علیه او دست به سلاح برد ولی شرایط یمن بگونه ای نبود که علی عبدالله صالح بتواند آن را به سود خود ساماندهی و از آن بهره برداری کند. او به درخواست دوستان عربش ( امارات و  عربستان)  با آتش فتنه در یمن بازی کرد و سرانجام جان خود را از دست داد.