وزیرعلوم: دانشگاه‌ها محدودیتی برای برگزاری مراسم ۱۶ آذر ندارند

گروه اجتماعی الف،   3960914190 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر علوم درباره برگزاری مراسم ۱۶آذر گفت: گاهی روی بعضی اشخاص حساسیت بی‌خودی ایجاد می کنند. در حالیکه خود مسئولان دانشگاه ها به خیلی از این بحث‌ها دقت می‌کنند همچنین دانشجویان نیز با مسئولان دانشگاه‌ها تعامل خوبی دارند.

منصور غلامی در گفتگو با خبرآنلاین درباره تفاوت روز 16 آذر 96 با سال گذشته گفت: برنامه ما علی القاعده نباید تفاوتی داشته باشد. امسال 16 آذر تعطیل است و خود دانشگاه ها درباره زمان برگزاری مراسم به مناسبت این روز برنامه ریزی انجام می دهند بدون اینکه نیاز به سازماندهی از مرکز باشد.

وی در پاسخ به این سئوال که زمان رأی اعتماد خیلی از دانشجویان دغدغه داشتند که شما یک تحفظ و محافظه کاری درباره فعالیت های دانشجویی و روز 16 آذر خواهید داشت، چه کار خواهید کرد این دغدغه برطرف شود؟ گفت: الان آنچه مورد قضاوت می توان قرار داد، عملکرد دانشگاه هاست. دانشگاه ها الان فعالند. تأکید ما هم این بود که در دانشگاه ها هیچ محدودیتی برای برگزاری مراسم و سخنرانی ها نباشد.

وزیر علوم ادامه داد: بخشنامه شد که سخنران‌های همه گرایش های سیاسی می توانند در دانشگاه ها سخنرانی کنند، البته باید از هیأت نظارت بر تشکل های دانشجویی مجوز کسب و چارچوب قوانین و مقررات را در این رابطه رعایت کنند. فلذا اگر آن مراحل قانونی انجام شود، طبعا دیگر اعمال محدودیت معنا ندارد.

وی در پاسخ به این سئوال که نگرانی از بابت برگزاری مراسم 16 در دانشگاه ها ندارید؟ گفت: خیر، من به هیچ وجه از بابت برگزاری این مراسم در دانشگاه ها نگرانی ندارم. تأکید می کنم ما نباید همه اش به فکر برگزاری یک مراسم متمرکز باشیم چون جمعیت بزرگ دانشجویان ما در دانشگاه های کشور پراکنده هستند.

غلامی یادآور شد: اگر برگزاری مراسم 16 آذر را به سالن اجتماعات یک دانشگاه بزرگ منحصر کنیم شاید آن سالن هزار نفر ظرفیت داشته باشد که متناسب با جمعیت 4.5 میلیون نفری دانشجویان کشور نیست بنابراین تمرکز شدیدی محسوب می شود.

وی ادامه داد: باید کمک کنیم تعداد بیشتری از دانشجویان در دانشگاه ها پای صحبت سخنرانان مختلف این مراسم بنشینند و انشاءالله با آن پیام مهمی که برای جنبش دانشجویی دارد، باعث بالا بردن دانش سیاسی و گسترش رویکرد نقادی و نقدپذیری در محیط های دانشگاهی شود.

وزیر علوم در پاسخ به این سئوال که آیا محدودیتی برای دعوت از شخصیت های سیاسی برای سخنرانی در مراسم 16 آذر وجود دارد؟ گفت: وزارت علوم درباره محدودیت ها هیچ نقشی ندارد و نباید هم وارد شود. لذا تشکل ها خودشان سخنران را دعوت و دانشگاه ها رسیدگی می کنند اگر منع قانونی برای آمدن و صحبت کردن افراد نباشد، توجیهی برای ایجاد ممنوعیت نیست.

وی ادامه داد: تأکیدی که روی این سئوالات می شود به نظرم القاء این مطلب است که یک چنین مسئله ای وجود دارد. من می گویم بگذاریم روال طبیعی آمد و شد افراد در دانشگاه ها انجام شود. حساسیت هم ایجاد نکنیم.

غلامی اظهار کرد: گاهی روی بعضی اشخاص حساسیت بی خودی ایجاد می کنند. در حالیکه خود مسئولان دانشگاه ها به خیلی از این بحث ها دقت می کنند همچنین دانشجویان نیز با مسئولان دانشگاه ها تعامل خوبی دارند. ما این تعامل را دیدیم و همین باعث آرامش محیط های دانشجویی و فعالیت های مربوطه است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین