سفیر رژیم صهیونیستی: ترامپ برای لغو برجام نیازی به اروپا ندارد

گروه جهان الف،   3960914175

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا با اعلام این‌که برجام باعث تقویت حضور ایران در منطقه شده است در اظهاراتی خصمانه علیه کشورمان گفت: ایران از پول‌های به دست آمده در نتیجه رفع تحریم‌ها برای حمایت از گروه‌های تروریستی خود در منطقه و نیز اقدامات خصمانه استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا، ران درمر، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا در گفت‌وگو با نشریه پولتیکو و در پاسخ به این‌که در حال حاضر احتمال بروز درگیری‌ها در لبنان را نسبت به دو سال گذشته بیش‌تر می‌دانید؟ با تایید این‌ مطلب گفت: قطعا همین‌طور است و البته این شانس در سوریه بیش‌تر است.

وی در ادامه با طرح ادعاهایی علیه ایران اظهار کرد: بخشی از این مشکل مربوط به توافق هسته‌ای ایران است که باعث قدرتمندتر شدن این کشور شده است. ایران در دوره تحریم‌ها با فشارهای زیادی روبرو شده بود که توافق هسته‌ای به این کشور کمک کرد تا اقدامات خود را از سر بگیرد. در واقع این ایده که امضای توافق هسته‌ای با ایران باعث میانه‌روتر شدن این کشور و نیز پیوستن آن به جامعه بین‌المللی می‌شود، در نهایت باعث شد تا ایران فعالیت خصمانه و مداخله‌جویانه خود در منطقه را گسترده‌تر کند. من فکر می‌کنم که ولیعهد عربستان سعودی و ما حق داریم نگران باشیم. من فکر می‌کنم که بشار اسد در واقع یک دست نشانده رژیم ایران در سوریه است.

این مقام صهیونیستی در مورد حضور روسیه در سوریه گفت: در مورد روسیه موضوع فرق می‌کند. این کشور منافع بلند مدتی را در سوریه دارد و اسرائیل مشکلی با منافع روسیه در سوریه ندارد. ما با رژیم ایران مشکل داریم که به دنبال یک کمربند زمینی است که از ایران تا سوریه و لبنان ادامه داشته باشد. ما نمی‌خواهیم ایران سوریه را در دستان خود بگیرد و اجازه نمی‌دهیم که این کشور در سوریه پایگاه‌های نظامی دائمی تاسیس کند.

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا همچنین در مورد تصمیم دونالد ترامپ در اعلام عدم پایبندی ایران به برجام گفت: ما فکر می‌کنیم که ترامپ تصمیم بسیار درستی در اعلام عدم پایبندی ایران به برجام گرفت. معتقدیم که برجام تهدید بزرگی را متوجه اسرائیل می‌کند چراکه مسیر دستیابی ایران به بمب هسته‌ای را مسدود نمی‌کند و در واقع آن را هموار می‌کند. تنها کاری که این توافق قادر به انجام آن است تعویق چند ساله توانایی ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای است چراکه پس از چند سال همه محدودیت‌ها به طور خودکار برداشته خواهد شد.

وی ادامه مدعی شد: بنا بر این همه اظهاراتی که در دو سال اخیر در مورد مسدود شدن مسیر دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای به دلیل وجود برجام مطرح شده، کاملا اشتباه است. پس این به معنای آن است که دیگر ایران مجبور نیست تا مخفیانه وارد باشگاه قدرت‌های هسته‌ای شود. در حالی که اکنون برجام در حال اجرا است، ایران در حال توسعه برنامه هسته‌ای نظامی خود است.

ران درمر گفت: اکنون آنها در حال توسعه برنامه موشکی بالستیک خود هستند که می‌تواند یک سیستم انتقال دهنده برای کلاهک هسته‌ای باشد اما آنها کار دیگری را نیز انجام می‌دهند. بنا بر برجام ایران می‌تواند تحقیقاتی را بر روی سانتریفیوژهای پیشرفته انجام دهد.

او همچنین مدعی شد که برنامه نظامی هسته‌ای ایران برچیده نشده است؛ چرا اسرائیل نباید از توافقی حمایت کند که واقعا مسیر دسترسی ایران به بمب هسته‌ای را مسدود می‌کند.

به گزارش ایسنا، مقامات ایران همواره با رد ادعاهای بی‌اساس قدرت‌های غربی و رژیم صهیونیستی، صلح آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای کشورمان تاکید کرده‌اند و آژانس نیز پیش‌تر آن را برای 9 بار تایید کرده است.

درمر در ادامه ادعاهای مضحک و بی‌پایه و اساس خود افزود: ایران از پول‌های به دست آمده در نتیجه رفع تحریم‌ها برای حمایت از گروه‌های تروریستی خود در منطقه و نیز اقدامات خصمانه استفاده می‌کند. این در حالی است که چند سال پیش ایران مجبور بود انتخاب کند که منابع خود و حمایت‌های تسلیحاتی و مالی خود را به چه گروهی اختصاص دهد.

وی گفت: به نظر من ترامپ به مشکلات اساسی برجام اشاره کرد که یکی از آنها مشکل بند "غروب" این توافق است که به معنای رفع خودکار محدودیت‌ها است. دیگر مشکل، مشکل برنامه موشکی ایران است. همچنین بازرسی‌ها نیز از دیگر موضوعات مهم است.

این مقام صهیونیستی در ادعایی حاکی از ناآگاهی به قوانین آژانس و پروتکل الحاقی اظهار کرد: آیا این ممکن است که از سایت‌های نظامی ایران دیدن کرد؟ ایرانی‌ها که مخالف آن هستند و آمریکا به دنبال انجام این بازرسی‌ها است. بنا بر این مشکلات بر روی میز وجود دارد و موضوعی که ترامپ در صحبت‌های خود گفت آمادگی برای بهبود توافق هسته‌ای ایران بود.

درمر همچنین مدعی شد: اگر ترامپ بخواهد توافق هسته‌ای را لغو کند، به کنگره یا اروپا نیازی ندارد و خود می‌تواند همه تحریم‌های هسته‌ای را علیه ایران بازگرداند. او می‌تواند حتی موسسات و بانک‌های اروپایی را که با ایران معامله انجام می‌دهند تحت تحریم‌های ثانویه قرار دهد. بنا بر این در آن صورت اروپا باید میان آمریکا و ایران یکی را انتخاب می‌کرد و من فکر می‌کنم که انتخاب اروپا قطعا آمریکا است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین