سریال سلمان فارسی نتیجه ۳۰ سال تلاش حرفه‌ای داوود میرباقری

گروه فرهنگی الف،   3960912224

داوود میرباقری ساخت سریال سلمان فارسی را تجلی 36 سال فعالیت حرفه‌ای خود در عرصه فیلمسازی عنوان کرد.

نتیجه ۳۰ سال تلاش حرفه‌ای داوود میرباقری

به گزارش الف به نقل از ایرنا کارگردان سریال «سلمان فارسی»، ساخت این سریال را تجلی 36 سال فعالیت حرفه‌ای خود در عرصه فیلمسازی عنوان کرد و گفت: بیش از 16 سال قبل از سریال «مختارنامه» می خواستم «سلمان فارسی» را بسازم اما به دلیل وسعت و ابعاد این پروژه ساخت آن مقدور نشد، شاید حکمت این بود که سلمان باید در شانه‌های مختار می‌نشست.

سید داوود میرباقری روز یکشنبه افزود: سریال «سلمان فارسی» از پروژه‌های الف ویژه در تلویزیون محسوب می شود که با فعالیت ها و اقدامات انجام شده در مرحله پیش تولید صفر قرار گرفته و مرحله مطالعاتی فاز صفر این سریال از اواخر سال 95 در حوزه سیمافیلم معاونت سیما شروع شد و پیش بینی می کنم که مراحل پیش تولید اصلی این پروژه بهار سال 96 کلید بخورد.

او ادامه داد: اکنون فاز صفر پیش تولید در حال انجام است و مقدمات مربوط به انتخاب لوکیشن، ساخت دکور و ماکت‌ها انجام می شود.

تجلی تجربه 36 ساله با ساخت سلمان فارسی
کارگردان مجموعه تلویزیونی «امام علی(ع)» افزود: قصه سریال «سلمان فارسی» به سیر به زندگی این صحابه بزرگ پیامبر(ص) از تولد تا وفات بویژه مقطع مشرف شدن او به دین اسلام و همراهی با پیامبر(ص) می پردازد.

میرباقری به طولانی بودن و گستردگی ساخت این سریال اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که بتواند تجربه 36 ساله خود را در این اثر فاخر متجلی کند.

نیازمند دعای مردم برای ساخت سریال «سلمان فارسی» هستم
او از مردم خواست دعا کنند تا یک این سریال در شان ملت ایران و حضرت سلمان فارسی که مرارت ها برای برافراشته نگهداشتن پرچم اسلام کشیده تولید شود.

میرباقری همچنین با بیان اینکه حدود 16 تا 17 سال است که درگیر پروژه سلمان فارسی هستم، گفت: مشکلاتی در طول زندگی شخصی ام حین انجام کار در این اثر بوجود آمد که به برکت وجود حضرت سلمان رفع شدند.

به گفته او، امروز همگان به ایدئولوژی سلمان فارسی نیازمندیم تا بتوانیم هر یک از آنها در زندگی خود نهادینه و سرلوحه کارها قرار دهیم.

این روزها حالم خوب است
کارگردان فیلم سینمایی «آدم برفی» تصریح کرد: این روزها حالم خوب است زیرا همت و نظر مثبت برای ادامه ساخت سریال «سلمان فارسی» در صدا وسیما بوجود آمده تا شتاب بیشتری به ساخت این سریال داده شود.

او خطرنشان کرد: از زمانیکه آقایان عسگری رییس صدا وسیما و میرباقری معاون سیما خواستند بصورت جدی کار را ادامه دهم من نیز استارت کار را زده و در تدارک آغاز اثر هستم.

میرباقری افزود: نوشتن متن ها در مراحل پایانی است و بزودی پیش تولید صفر را شروع می کنیم تا اوایل سال آینده نیز به مرحله پیش تولید اصلی این سریال برسیم.

سلمان فارسی افتخار ایرانیان است
کارگردان سریال «یلدا» در پاسخ به این سوال که چه عاملی باعث ساخت سریال سلمان شد، گفت: بیش از 16 سال قبل از سریال «مختارنامه» می خواستم «سلمان فارسی» را بسازم که بدلیل وسعت و ابعاد این پروژه ساخت آن مقدور نشد شاید هم حکمت این بود که سلمان باید در شانه های مختار می نشست.

به گفته او ، باید مختار را می ساختم تا به لحاظ فنی و فکری به پختگی لازم رسیده تا یک سریال در خور شان ملت ایران را تولید کنم.

میرباقری یادآور شد: حوزه حرکت سلمان به لحاظ جغرافیایی بسیار گسترده و طولانی است و به لوکیشن‌های بسیاری نیاز دارد. حضرت سلمان ابتدا از ایران باستان خود را به اروپا می‌رساند و درباره آئین مسیحیت تحقیق می‌کند که از فلسطین تا ترکیه را دربرمی‌گیرد و بدنبال آن به حجاز رفته مکه و مدینه را می‌بیند و سرانجام به ایران پس از اسلام مراجعت می‌کند.

او تصریح کرد: سلمان همه دارایی و داشته های ما در جهان است زیرا ایرانی و همواره در جستجوی حقیقت بود و همه عمر خود را در راه اسلام سپری و صرف کرد.

میرباقری با بیان حضرت محمد(ص) از حضرت سلمان به عنوان «اهل بیت خود» یاد می کند، تاکید کرد: سلمان فارسی افتخار ایرانیان است زیرا در حلقه اسلام یک نماینده داریم.

او در عین حال اظهار داشت: علاقه من به سلمان همان ایرانی بودن و همان مفهوم خدا بود که مرا به ساخت این سریال ترغیب و تشویق کرد؛ معتقدم اگر به خداوند ایمان واقعی داشته باشیم همه مشکلات و موانع رفع خواهد شد چراکه بیشتر مشکلات مردم به دلیل عدم توجه و شناخت به خداوند متعال است.

سلمان فارسی اثری فاخر و ماندگار
کارگردان نمایش «عشق آباد» تاکید کرد: اگر سریال «سلمان فاسی» با ساختار جذاب و درست ساخته شود بدون شک اثری فاخر و ماندگار خواهد شد که در حافظه هنری این مرزو بوم ثبت و ضبط می شود.

میرباقری خاطرنشان کرد: سریال سلمان فارسی در 40 قسمت 55 دقیقه ای در گروه معارف، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سیما تولید شده و به نمایش در خواهد آمد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین