انتقاد شدید اعضای شورای شهر از انتصابات اخیر شهرداری کرج

گروه اجتماعی الف،   3960912204

در جلسه شورای شهر کرج اعضای شورا با بیان اینکه نیروهایی که مجوز قانونی از شورا برای استخدام دارند فقط می‌توانند در کرج فعالیت کنند، تاکید کردند: استخدام و به‌کارگیری مدیران اتوبوسی که حال باید گفت مدیران مترویی در شهرداری کرج متوقف شود.

به گزارش تسنیم، رحیم خستو پیش از ظهر امروز در صحن علنی شورای شهر اظهار داشت: بحث شایسته سالاری، بهره‌گیری از ظرفیت‌های بانوان و جوانان در پست‌های مسئولیتی شهرداری موضوعی است که باید به آن توجه شود ولی در حال حاضر شنیده‌ها حاکی از این است که این رویه از سوی شهردار کرج رعایت نشده و حدود 20 نفر که نه قرارداد و نه تعهد کاری دارند در شهرداری کرج مشغول هستند و دسترسی به آمار و اسناد موجود در شهرداری کرج دارند که این مشکل باید برطرف شود.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه قرار بود استخدام و به‌کارگیری مدیران اتوبوسی که حال باید گفت مدیران مترویی در شهرداری کرج متوقف شود، افزود: باید بازی کردن با تک تک اعضای شورای شهر و لابی‌گری‌های برای انتصاب نیروهای جدید از سوی شهردار کرج متوقف شود.

خستو با اشاره به اینکه باید اولویت سازمانی در شهرداری کرج رعایت شود، گفت: مدیرانی داشتیم که ویترین سلامت شهرداری کرج بودند اما در حال حاضر نگران جایگاه خود در آینده هستند و باید به این افراد توجه ویژه کرد.

عباس زارع رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج نیز با اشاره به روز دوازدهم آذر روز جهانی معلولان، گفت: شورای شهر کرج طرحی را در حمایت از این عزیزان و انجام اقدامات موثر برای بهبود خدمات شهر ویژه معلولان تنظیم می‌کند.

زارع ادامه داد: اکنون موج نا امیدی میان کارکنان شهرداری کرج وجود دارد و نیروهایی که از تهران به کرج آمده‌اند به نیروهای شهرداری به چشم نیروهای شهرستانی نگاه می‌کنند.

وی با بیان اینکه نیروهایی که مجوز قانونی از شورا برای استخدام دارند فقط می‌توانند در کرج فعالیت کنند، تصریح کرد: باید دیگر نیروهای انتقالی به شهرداری کرج به تهران باز گردند و از ظرفیت‌های نیروهای بومی کرج در شهرداری استفاده شود.

زارع بیان کرد: شورای شهر به دنبال مبارزه با فساد و ترویج شایسته سالاری است، اما در حال حاضر در برخی انتصابات شهرداری این چنین عمل نشده است.

زارع با توجه به اینکه مدیریت بحران و رسیدگی به وضعیت شهرداری از اولویت‌های اساسی ما است، گفت: سوله‌های بحران زیادی در شهر کرج ساخته شده که تغییر کاربری داده است و باید این موضوع در اولویت بررسی شود و مردم باید اعتماد کنند که در شهر کرج ظرفیت‌های کافی از نظر امورات مدیریت بحران برای مقابله با حوادث طبیعی مانندزلزله وجود دارد.

حاجی قاسمی عضو شورای شهر کرج هم با اشاره به اینکه اجرای طرح بهبود نگهداشت شهر در این دو هفته موفق بوده است، بیان کرد: بهتر است از ابتدای هر هفته به مردم هر منطقه که قرار است در منطقه آنها طرح اجرا شود اطلاع داده شود.

محمدی رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج در ادامه این جلسه، بیان کرد: هزار و 800 نفر در سه سال گذشته در شهرداری کرج مشغول به کار شده‌اند که اگر استخدام آنها غیر قانونی و بدون مصوبه شورای شهر کرج بوده است باید از بدنه شهرداری خارج شوند.

سلیم نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج با اشاره به اینکه همه اعضا با هم وحدت دارند و هر حرفی که همکاران ما در شورای شهر بزنند حرف تک تک اعضای شورای شهر است گفت: شهردار باید کارآمد باشد و مردم از ما خواسته‌هایی دارند که ما باید به آنها جامه عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت‌ها باید اهداف اصلاحات را دنبال کنند، افزود: ما از شهردار و مدیریت‌های آنها تقاضا داریم فصل تغییرات شهرداری را پیگیری و دنبال کنند و به نتیجه برسانند و تمام اعضای شورای شهر سعی در پیگیری خواسته‌های مردم و تحقق آنها دارند.

حاجی قاسمیدر ارتباط با طرح یکسان سازی مناطق کرج توسط شهرداری که طرح بسیار خوب و موفق بوده است، بیان کرد: احداث سوله‌های بحران جانمایی خوبی ندارد و مکان یابی خوبی در این حوزه انجام نشده است و نباید سوله‌های بحران خود منجر به بحران شود.

محمدی رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج با بیان اینکه تصمیمات خوبی برای مدیریت بحران باید گرفته شود و در دو ماه گذشته مصوبات کمیسیون محیط زیست در صحن قرائت شده است، تصریح کرد: ما از شهرداری خواسته‌ایم که گزارشی از حوزه ایمنی ارائه کند ولی تاکنون این کار صورت نگرفته است .

در این جلسه سارا دشت‌گرد با 8 رای به عنوان نماینده شورای شهر به شورای کمیسیون سیما و منظر شهری شهرداری کرج معرفی شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  16. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  17. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  18. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  19. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  20. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  21. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  24. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

  25. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

آخرین عناوین