آمارهای شگفت‌انگیز درباره تولید دنیا/ ایران، پس از تایلند و نیجریه

گروه اقتصادی الف،   3960912011 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

آیا می‌دانید ایالات متحده به تنهایی حدود ۲۵ درصد تولیدناخالص داخلی دنیا را در اختیار دارد؟

آمارهای شگفت‌انگیز درباره تولید دنیا/ ایران، پس از تایلند و نیجریه

به گزارش تسنیم، آمارهای بانک جهانی درخصوص تولید ناخالص داخلی کشورهای دنیا در سال 2016 (Gross domestic product 2016) منتشر شد. در این گزارش، که کل تولید ناخالص داخلی جهان، برای 195 کشور بررسی شده، و معادل 75.6 هزار میلیارد دلار بوده است. در این میان آمریکا با 18.5 و چین با 11.2 هزار میلیارد دلار به ترتیب 24.5 و 14.8 درصد (مجموعاً 39.3 درصد) از کل این رقم را به خود اختصاص داده‌اند. به این ترتیب جی‌دی‌پی این دو کشور معادل 16 کشور بزرگ بعدی، و معادل 189 کشور ضعیف جدول است.

دو کشور ژاپن و آلمان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. جالب است بدانیم مجموع این 4 کشور (معادل 2 درصد از کل 195 کشور) بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی دنیا را در اختیار دارند.

بر همین اساس اگر دامنه کشورها را به 10 کشور ــ 5 درصد کل ــ افزایش دهیم، این عدد به بیش از دو سوم جی‌دی‌پی کل، بالغ می‌شود.

این گزارش نشان می‌دهد 20 کشور اول (10 درصد کشورها) بیش از 80 درصد، و 40 کشور (20درصد کشورها) اول بیش از 90 درصد تولید ناخالص داخلی دنیا را در اختیار دارند. همچنین 100 کشور انتهای جدول، مجموعاً تنها 1.113 درصد از کل جی‌دی‌پی را به خود اختصاص داده‌اند.

ایران در این جدول، پایین‌تر از تایلند و نیجریه، و با 400 میلیارد دلار و  0.52 درصد جایگاه 27 کشورهای دنیا را به خود اختصاص داده است.

دیدگاه کاربران

اتل۱۵۶۹۳۶۰۵:۰۷:۲۸ ۱۳۹۶/۹/۱۲
عالی
ناشناس۱۵۶۹۵۲۰۷:۳۷:۰۰ ۱۳۹۶/۹/۱۲
متناسب با جمعیت باید گزارس شود
ناشناس۱۵۶۹۵۸۰۷:۵۴:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۱۲
با وجود تحریمهای سنگین این عدد خیلی خوبه
ناشناس۱۵۶۹۷۸۰۸:۱۶:۱۰ ۱۳۹۶/۹/۱۲
در سال 2017 هم چند پله سقوط کردیم
علي۱۵۷۰۲۱۰۸:۴۸:۴۱ ۱۳۹۶/۹/۱۲
بازم خوبه، از اتريش و نروژ و هنگ كنگ كه بالاتريم
ناشناس۱۵۷۰۲۵۰۸:۵۶:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۱۲
حجم کل تولید ناخالص داخلی خیلی مهم نیست ، دراین رابطه مقدار سرانه تولید ناخالص داخلی گویا تر است دراین شاخص براساس برآوردهای جهانی در سال 2017 این شاخص برای ایران 4562 دلار خواهد بود که جایگاه 103 بین 190 کشور را دارا خواهد بود از طرف دیگر شاخص برابری قدرت خرید « پی - پی -پی»از اهمیت بیشتری برخوردار است که براساس همین برآوردها این شاخص برای ایران 18857 دلار خواهد بود که جایگاه 70 را برای ایران رقم میزند از نظر سرانه تولید ناخالص تایلند با 6265دلار جایگاه 89 و از نظر برابری قدرت خرید با17750 دلار جایگاه 74 و برای نیجریه این دوشاخص به ترتیب با 2123دلار و 5960 دلار به ترتیب جایگاه 139 و 132 را خواهد داشت . پس قاعدتا باید با این شاخص ها اقتصادها را مقایسه کرد نه کل جی دی پی .
ناشناس۱۵۷۰۴۶۰۹:۳۱:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۱۲
پول فروش نفت خام را حذف کنید و بعد ببینید ایران در کجای لیست است .. یادش بخیر روزی احمدی نژاد از دلار های نفتی دور برداشته بود و ایران را جزو بیست اقتصاد برتر دنیا می دانست !!!... کشور هایی نظیر ایران نیجریه و عربستان بیشتر با اتکا به دلار های نفتی است که در بین 30 کشور اول دنیا هستند. ایکاش نفت نداشتیم ... بدبختی ما بخاطر نفت است
SMAH1۱۵۷۰۶۱۰۹:۴۴:۳۵ ۱۳۹۶/۹/۱۲
یک نکته همیشه مغفول می ماند.GDP ر معمولا به دو روش مقایسه می کنند.یکی همین است که مقدار اسمی (که در آمار ها می آید) ملاک قرار می دعهند و دیگری بر اساس «قدرت خرید» است.که این دومی ایدش اش این است که یک دلار در آمریکا واقعا با یک دلار در چین برابر نیست! زیرا تولید در چین به یوآن است و در ایران به ریال و .... و بعد برای تولید آمار با توجه به برابری یوآن-دلار (یا ریال-دلار) مقدار آن را به دلار بر می گردانند و ... به همین دلیل با روش هایی مقدار ارزش واقعی یوآن،ریال،ین و... را به دست آورده و با توجه به این نرخ تبدیل،مقدار اصلی (که در ارزش واقعی است) مشخص می شود. در نظر داشته باشید که مقایسه بر اساس «قدرت خرید» دید درست تر و دقیق تری بدست می دهد و کلا معتبر تر است. ای کاش مقاله ای هم در این زمینه داشته باشید تا واقعیت اقتصاد دنیا و قدرت اقتصاد ها مشخص شود!
راستگو۱۵۷۱۴۲۱۱:۲۴:۲۱ ۱۳۹۶/۹/۱۲
این نشان می دهد که در آمد سرانه در کانادا 51000 دلار و در ایران 5100 دلار است که یعنی کانادا 10 برابر ایران است
بیداخویدی۱۵۷۱۷۳۱۱:۵۳:۱۸ ۱۳۹۶/۹/۱۲
جالبه تولید ناخالص داخلی ۲۷مین کشور دنیاییم بگذریم که تولید ناخالص ملی ،ما رو چند پله بالاتر هم میاره و تا رتبه ۱۸می رسونه لکن در اغلب شاخص های اقتصادی مثل بیکاری.ریسک سرمایه گذاری.صادرات. تاثیر گذاری اقتصادی. رشد اقتصادی.تورم و..... رتبه ای بهتر از ۱۰۰مین کشور دنیا رو نداریم این تولید داخلی و ملی کجا صرف میشه ؟باید مسیولین کشور پاسخ بدن اینها درد کشور ماست و گره کور عقب ماندگی نسبت به کشورهای دیگه هم طراز ۳۰سال پیش!!!!
بیداخویدی۱۵۷۱۸۳۱۱:۵۷:۴۷ ۱۳۹۶/۹/۱۲
تنبلی و عدم تحرک مردم نیز مزید علت است چرا که ایران ۱درصد جمعیت دنیا رو داره لکن۵/.درصد تولید ناخالص داخلی دنیا رو!!! بعبارتی نصف جمعیت کشور بدون اینکه تاثیری در تولید داخلی داشته باشند مصرف کننده ی تولید دیگر جمعیت کشورند!!!! جالبتر انکه ایران عمده تولید ناخالص داخلیش شامل نفت و گاز و تولید خام معادن است که لزوما به نسبت تولید ،زحمت چندانی از نظر اقتصادی ندارد بعبارتی حتی کمتر از ۵۰درصد(نصف) جمعیت کشور فعال اقتصادین و اکثر جمعیت مصرف کنند ه بدون تاثیر در تولیدند
ناشناس۱۵۷۲۵۷۱۳:۰۷:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۱۲
در زمانی که با کدخدا توافق نکرده بودیم در سال 2011 و 2012 از تحریم های ظالمانه همان کدخدای بی خدا GDP ایران بالاتر از 1000 میلیارد دلار بود. نفرین به کدخدا باوران خداناباور که با تعطیلی اقتصاد ایران و ارائه آمارهای رشد دروغین کشور را به ضعف روبه تزاید سوق داده و می دهند.
ناشناس۱۵۷۲۹۳۱۳:۳۹:۰۶ ۱۳۹۶/۹/۱۲
پس چی شد رشد 12 درصد اشتغال 700 هزارتایی با این امار باید آقای صادرات جهان می شدیم
علی۱۵۷۴۱۲۱۴:۵۹:۴۴ ۱۳۹۶/۹/۱۲
جی دی پی را سراته اعلام کنید .عدد کلی اش را در دنیا با هم مقایسه نمیکنند .
علی۱۵۷۷۳۷۲۰:۵۸:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۱۲
تولید نا خالص داخلی گمراه کننده است بعضی از شغل ها در آمریکا مانند روسپیگری در آمریکا قانونی است که باعث افزایش درآمد این کشور شده در حالیکه مهم تر از تولید ناخلص داخلی عدالت اجتماعی است که از این نظر آمریکا از همه بدتر است
ناشناس۱۵۷۷۵۹۲۱:۳۵:۴۱ ۱۳۹۶/۹/۱۲
تفاوت در این است که سایر کشورها تولیدات خود را صادر میکنند ولی ما برای صادرات حرفی نداریم و بیشتر تولیدات بی کیفیت را مجبوریم در داخل مصرف کنیم.
ناشناس۱۵۷۷۹۱۲۲:۲۸:۱۱ ۱۳۹۶/۹/۱۲
بیشتر بخاطر نفت است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین